Keskustelua liikenteestä

<< < (2257/3019) > >>

Lentokärpänen:

Ehkä tässä nyt vaan ajatellaan kaikki niin erilaisia tilanteita pienissä mielissämme, että ei tästä tule valmista

Joten päätän aloittamani keskustelun loppukaneettiin.
Unohdin mainita tuosta poliisiautosta sen että kyseessä oli ns. siviilimallinen auto joka oli kyseisen volvokuskin pysäyttänyt. Onkohan tullut roikkumaan senkin takapuskuriin kiinni ja välkytellyt sillekkin valoja.

ovalila:

Onkohan tullut roikkumaan senkin takapuskuriin kiinni ja välkytellyt sillekkin valoja.

Tuollaisessa tapauksessa saattais kyllä mennä se vahingonilomittari tappiin saakka 

kiikaroija:

Joten päätän aloittamani keskustelun loppukaneettiin.
Unohdin mainita tuosta poliisiautosta sen että kyseessä oli ns. siviilimallinen auto joka oli kyseisen volvokuskin pysäyttänyt. Onkohan tullut roikkumaan senkin takapuskuriin kiinni ja välkytellyt sillekkin valoja.

Toivottavasti ja vielä töötin kera sekä keskaria vilkutellen

jr:
Peilien paremmalla käytöllä saataisiin näitä ohituskaistavalojenvälkyttelyjäkin vähennettyä. Pyrin aina ennen vasemmalle kaistalle siirtymistä varmistamaan, ettei takaa tule selkeästi nopeampaa autoa - mikäli tulee, kevennän kaasujalkaa ja vaihdan kaistaa nopeamman ohitettua minut. Ohituskaistalla ollessani mua ainakin ärsyttää suunnattomasti autot, jotka leikkaavat siihen eteen aiheuttaen jarrutuksia. Tunnustan välyttäväni pitkiä näissä tilanteissa.

Lentokärpänen:

Peilien paremmalla käytöllä saataisiin näitä ohituskaistavalojenvälkyttelyjäkin vähennettyä. Pyrin aina ennen vasemmalle kaistalle siirtymistä varmistamaan, ettei takaa tule selkeästi nopeampaa autoa - mikäli tulee, kevennän kaasujalkaa ja vaihdan kaistaa nopeamman ohitettua minut. Ohituskaistalla ollessani mua ainakin ärsyttää suunnattomasti autot, jotka leikkaavat siihen eteen aiheuttaen jarrutuksia. Tunnustan välyttäväni pitkiä näissä tilanteissa.

Puhut ihan täyttä asiaa ja itsekkin toimin samoin. Kuitenkin minun mainitsemassa tapauksessa ei ollut kyse siitä ettenkö olisi katsonut peileihin ennen ohitukseen lähtöä ja todennut että takana tuleva auto on riittävän kaukana jolloin voin lähteä ohitukseen.
Tämä kyseinen volvo tuli vaan niin kovalla ylinopeudella muiden takana tulevien autojen ohi että oli siinä vaiheessa kun olin ohittavana olevana rekan kohdalla niin volvo oli takapuskurissa kiinni ja rupesi välkyttelemään valoja.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page