Keskustelua liikenteestä

<< < (2261/3031) > >>

Joona:

Toinen kylmä totuus on, että et tiedä kyseisestä johdosta, sen irroittamisesta tai irroittamisen seurauksista yhtään mitään.

N3-luokan ajoneuvon olen pari-kolme kertaa nähnyt kulkevan moottorin voimalla huomattavasti enemmän kuin suurin sallittu rajoittimen asetusnopeus olisi ollut. Melkolailla harvinaista touhua siis.

Tai sitten teet jatkuvasti virhehavaintoja liikenteessä. En tiiä mikä siinä on, mutta minä näen päivittäin kuorma-autoja (muita kuin sen, mitä itse ajan), jotka ajavat n. 80-82 km/h matkavauhdilla. Se ei tosin kerro mitään siitä, ajetaanko niitäkin rajotinta vasten, rajoittimen asetusnopeuden kun voi asiakas valita itse maksimia pienemmäksi ja monessa firmassa tälläisiin ratkaisuihin on päädyttykin.

Totta. Kyllä 16-vuotiaan on turha täällä alkaa satuilemaan miten raskas liikenne Suomen teillä liikkuu. Niin kuin itekin sanoin, ehkä enintään puolet ajavat rajoitinta vasten eli ilmeisesti sen 89km/h mitä tässä nyt ajetaan takaa. Ja uskoisin näkeväni niitä päivän aikana enemmän kuin Mikko näkee parin kuukauden aikana. Muutaman kerran olen kyllä nähnyt täsä 8 vuoden aikana yhdistelmän kulkevan yli 90km/h. Reippaasti yli 100. Ne on sitten ollutkin jotain vanhoja vanhoja autoja.

Ite ajan 84km/h mittarin mukaan. Meillä rajoitin säädettiin 85, jolloinka todellisuudessa auto liikkui 83. Nyt saatiin puhuttua se 87:aan. Saatiin samalla kulutustakin pienennettyä kun ei tarvitse 60tn yhdistelmää 83 lähteä puskemaan ylämäkeen. Muutenkin, Koramolla on rajoittimet säädetty 90% autoista 85km/h.

PS. Mikko, kun täällä nyt "ajetaan reippaasti lähes rajoitinta vasten" eli 89km/h  niin paljon, niin kuinka moni henkilöauto ajaa 80 alueella 80 tai 80-84 kuten suurin osa yhdistelmistä? Jos rekka kulkee 80 alueella alle 85, niin se ohitetaan.

Joona:

Nyt oli kyse kuiten Saksan liikenteestä, siellä todellakin kaikki ajavat rajoitinta vasten moottoritiellä

Siellä taitaa ne moottoritiet ollakin vähän pidempiä ja parempikuntoisia. Meillähän moottoritiet on pääsääntöisesti aika lyhyitä ja huonokuntoisia.

Miksu:
Eii, välttämättä. Siellä ajellaan betonilaattojen päällä 120km lasissa.... Ja mitä näkemyksiin tulee. Olen sinänsä onnellisessa asemassa ettäon tultu maailmaa nähtyä autosta käsin. Ei meidän perhe kanarian-matkoja harrasta. Auto täyteen tavaraa ja eurooppaan....

Joona:

Eii, välttämättä. Siellä ajellaan betonilaattojen päällä 120km lasissa.... Ja mitä näkemyksiin tulee. Olen sinänsä onnellisessa asemassa ettäon tultu maailmaa nähtyä autosta käsin. Ei meidän perhe kanarian-matkoja harrasta. Auto täyteen tavaraa ja eurooppaan....

Takapenkiltäkö teet niitä arvioita raskaan kaluston tarkoista ajonopeuksista Suomessa?

PS. En mäkään ole käynyt kanarialla enkä missään muussakaan seuramatkakohteessa. En edes Thaimaassa muuten kuin läpikulkumatkalla.

korp:
*Popparit esiin* On se hienoa kun nykynuoristo tietää autoilusta kaiken jo 16-vuotiaana.  

Voin Mikko kertoa, ettei kyydissäolosta saa juuri minkäänlaista käsitystä oikeasta liikenteestä. Näinkö niitä ennakointitaidottomia kuljettajia tuonne liikenteeseen tulee?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page