FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 19:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 568 569 [570] 571 572 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470226 times)
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11380 on: 25.04.11, 13:48 »

No, oli miten oli. Koitetaan me nyt ainakin olla varovaisia tuolla liikenteessä Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11381 on: 25.04.11, 19:40 »

Kevättä tuntuu olevan tielläliikkujien rinnassa.

Tässä pääsiäisen ajan "lokia" Automerkit.fi -sivuston uutisvirrasta, ilonaiheet on aika vähissä:

[ attachment removed / expired ]

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11382 on: 25.04.11, 20:11 »

Kevättä tuntuu olevan tielläliikkujien rinnassa.

Tässä pääsiäisen ajan "lokia" Automerkit.fi -sivuston uutisvirrasta, ilonaiheet on aika vähissä:



Mutta eikös ne nimenomaan suosittele että jos on kännissä niin pitäis ottaa taksi.....  Embarrassed

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11383 on: 26.04.11, 06:56 »

Joo, tuollaiset lumikasat on kaikista pahimpia, jotka sinkoavat autoja metsikköön. Niitä on syytä varoa!  Grin
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11384 on: 03.05.11, 18:04 »

On nämä kiireiset Euroopan omistajat sitten välillä huvittavia. Ensin painetaan kuudenkympin alueella satasta ohi. Sitten ohituksen jälkeen todetaan että oho, edessä onkin kameratolppa ja lyödään jarrut pohjaan. Tolpan jälkeen sitten taas painetaan kaasu pohjaan ja 500 metriä myöhemmin käännytään sivutielle.

Sarjassamme Järkevät ohitukset, osa 3 427 833,2
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11385 on: 03.05.11, 20:30 »

On nämä kiireiset Euroopan omistajat sitten välillä huvittavia.

Huh, tämä alkoikin jo käydä pelottavan hiljaiseksi tämä ketju Samin lähdettyä Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11386 on: 03.05.11, 21:12 »

Huh, tämä alkoikin jo käydä pelottavan hiljaiseksi tämä ketju Samin lähdettyä Grin

Olisihan se kovin ikävää, jos tämä ketju pääsisi kokonaan kuolemaan. Siispä asian ehkäisemiseksi pitää itsekin harrastaa välillä näitä aaltosmaisia avautumisia. thmbup
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11387 on: 04.05.11, 01:04 »

...aaltosmaisia avautumisia. thmbup
Töistä tullessä äsken lentokentän suoralla veti joku taksipelle karkeasti arvioituna 120km/h ohi (rajoitus siis 60km/h). Siitä paineli talla pohjassa melkein koko suoran, surutta läpi risteyksen ja jatkoi lähes samaa vauhtia Jumbolle asti. Vähän jarrutti siinä shikaanissa HK:n kohdalla.

Tollasiin kusipäihin pitäisi oikeasti käyttää tätä nopeudenvalvontalaitetta... sitä taustalla olevaa... Tongue
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11388 on: 04.05.11, 06:52 »

Töistä tullessä äsken lentokentän suoralla veti joku taksipelle karkeasti arvioituna 120km/h ohi (rajoitus siis 60km/h). Siitä paineli talla pohjassa melkein koko suoran, surutta läpi risteyksen ja jatkoi lähes samaa vauhtia Jumbolle asti. Vähän jarrutti siinä shikaanissa HK:n kohdalla.

Tollasiin kusipäihin pitäisi oikeasti käyttää tätä nopeudenvalvontalaitetta... sitä taustalla olevaa... Tongue

Onko kukaan taksin kyydissä ollut vaatinut, että maksullisesta suorituksesta on oikeus vaatia kyydin antamista lain ja asetusten mukaan? Grin

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11389 on: 04.05.11, 13:54 »

Veikkaan että asiakas on luvannut viiskymppiä tippiä, jos ehtivät ajoissa... jonnekin Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11390 on: 10.05.11, 10:12 »

Puuttumatta varsinaiseen asiaan, jota tässä tiedotteessa käsitellään, niin,

Miksi tilastoja käytetään näin idioottimaisesti, kun asia olisi voitu kerralla tehdä kunnolla:

"...teini-ikäisenä kypärän käyttöaste romahtaa. Vain joka kymmenes 13–17-vuotias suojaa päänsä kypärällä (11 %). Koko väestöön verrattaessa 10–14-vuotiaiden pyöräilijöiden loukkaantumisriski on kuitenkin kaksinkertainen."

- kuinka moni 10-14 vuotias käyttää kypärää?
- kuinka suuri loukkaantumisriski on 13-17 vuotiailla?

Nyt vähän tarkkuutta näihin, Liikenneturva!


[url]http://www.liikenneturva.fi/www/fi/index.php?we_objectID=7824
[/url]

Juha-Matti Hakala
Offline Offline

Posts: 2288
Date Registered: 22.05.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11391 on: 11.05.11, 13:45 »

Osa 123.

Uitun fillaristit.

Lee Wulff is my co-pilot
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11392 on: 11.05.11, 13:59 »

Osa 124.
V..tun autolijat

Laskinpa vaan huvikseni eilen 110 km pyörälenkillä joista 40 km väli Espoo - Malmin lentokenttä oli sellaista kaupunkiosuutta, missä jouduin ylittämään risteyksiä pyörätietä pitkin joissa suojatie on pyörätien jatkeena ja joissa autoilijoilla on väistämisvelvollisuus pyöräilijään nähden. Autoille kolmio ja sen alla lisäkyltti kaksisuuntainen pyörätie.
Miten hyvin autoilijat sitten noudattivat väistämis-sääntöä.

Tulos:

6 kertaa auto tulee takaa ja kääntyy suoraan eteen.

5 kertaa auto tulee vastakkaisesta suunnasta ja kääntyy suoraan eteen vaikka olen jo suojatiellä joka on pyörätien jatke ja minulla vihreä valo.

12 kertaa autoilija tulee kolmion takaa minkä alla on lisäkyltti kaksisuuntainen pyörätie hidastamatta ja pysähtymättä suoraan eteen.

7 kertaa auto seisoo risteyksessä missä on kolmio ja kaksisuuntaisen pyörätien lisäkyltti keskellä suojatietä mikä on pyörätien jatke tukkien siten liikenteen pyöräilijöiltä ja jalankulkijoilta.




MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Juha-Matti Hakala
Offline Offline

Posts: 2288
Date Registered: 22.05.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11393 on: 11.05.11, 14:20 »

Näin käy meille autoilijoillekkin monta kertaa joka päivä, jopa etuoikeutetuillakin teillä. Jos rakoa on, niin väliin tullaan. Tietty meillä on ratti ja jarrut.

Lee Wulff is my co-pilot
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1203
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11394 on: 11.05.11, 15:15 »

Autolijan on helppoa ja turvallista jarrutta ja väistää matalalla nopeudella ajaessa.

Polkupyöräilijä puolestaan saattaa lentää ohjaustangon yli äkkijarrutuksessa, ja väistöliikkeessä polkupyörä saattaa kaatua. Lukkojarrutus polkupyörällä on todella iso riski erityisesti jos nopeutta on vähänkin enemmän. Pyöräilijän suojana ei myöskään ole mitään muuta kuin kypärä. Autolijat eivät aina tätä ymmärrä vaan kiilaavat pyöräilijän eteen pakottaen tämän jarruttamaan voimakkaasti, on kurja kun esim. vasemalta seläntakaa tulee aina vaan uusia autoja vaikka suojaielle on virheä, auto jono kun loppuu niin suojatien valokin on taas punainen. Polkupyörällä poljetaan usein vauhtia heti kun valo vaihtuu vihreäksi ja jos joku "sokea" autoilija kiilaa suoraan eteen niin huonosti käy.

Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11395 on: 11.05.11, 16:18 »

Osa 123.

Uitun fillaristit.

Tänään tuli Fredalla kaksi fillaristia vastaan väärään suuntaan. Vilautin valoja, niin toinen näytti keskaria tervehdykseksi... Miksei ne poliisit ole koskaan siellä missä sattuu ja tapahtuu Angry

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11396 on: 11.05.11, 16:32 »

Tänään tuli Fredalla kaksi fillaristia vastaan väärään suuntaan. Vilautin valoja, niin toinen näytti keskaria tervehdykseksi... Miksei ne poliisit ole koskaan siellä missä sattuu ja tapahtuu Angry

Tänään tuli Juvanmalmilla henkilöauto vastaan, jonka kuljettaja heilutteli keskisormea mulle ikkunasta. Ehkä se oli kyseisen eukon taipumus ilmaista mielipide rekkaliikennettä kohtaan.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2330
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11397 on: 11.05.11, 18:48 »

Tänään tuli Juvanmalmilla henkilöauto vastaan, jonka kuljettaja heilutteli keskisormea mulle ikkunasta. Ehkä se oli kyseisen eukon taipumus ilmaista mielipide rekkaliikennettä kohtaan.
Ja mulle huudatettiin torvea ja vilkuteltiin valoja ku 60 tonninen ei lähtenytkään liikennevaloista kuten henkilöauto...  Smiley
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11398 on: 11.05.11, 19:06 »

Kyllä olisi fillaristeillakin oppimista. Täällä Korsoon suunnalla on sellaisia tieosuuksia, jossa fillarilla saa merkin mukaan ajella vain toisen puolen kevytliikenneväylää. Siitä syystä, kävelen mieluusti vain jalankulkijoille määriteltyä puolta. Jostain kumman syystä, valtaosa fillaristeista katsoo asiakseen polkea tuota väärää puolta. Mikä ihme siinä on, ettei sääntöjä edes yritetä noudattaa? Ja yritäpäs huomauttaa asiasta... thmbdn

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11399 on: 11.05.11, 19:55 »

7 kertaa auto seisoo risteyksessä missä on kolmio ja kaksisuuntaisen pyörätien lisäkyltti keskellä suojatietä mikä on pyörätien jatke tukkien siten liikenteen pyöräilijöiltä ja jalankulkijoilta.

Monesti nämä kohdat, joissa on suojatien jatke, ovat niin pitkällä risteyksestä, että on aivan pakko mennä sen päälle nähdäkseen risteävän tien. Monesti ei nää edes sitä pyörätietä oikealle kolmea metriä kauemmas. Ei siinä jää muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa rauhallisesti eteenpäin ja jos sieltä tulee autoja, niin siinähän on suojatiellä. Eteenpäin ei voi mennä, koska pitää väistää risteävän tien liikennettä, jota ei suojatien takaa nähnyt, ja peruuttaminen aiheuttaisi enemmän vaaraa.

Eri asia sitten, jos vain tullaan suojatielle yhtään välittämättä pyörätiestä, mutta ilmeisesti tästä ei ole kyse, koska näille olit laatinut oman kategorian.

Kotopuolessa käyttämäni parkkitalon risteys on muun muassa yksi tällainen varsin ärsyttävä kohta, ei vain pyörätien kannalta. Parkkitalon sisäänkäynti on sivutiellä risteävän tien välittömässä läheisyydessä. Risteävän tien kaistojen välissä on kolmisen metriä leveä puskarivistö, jota katkoo vain kyseinen risteys suojateineen ja yksi suojatie edempänä. Kaikissa suojateissä on jatke. Parkkitalolta tullessa oikealla on noin puolitoista metriä leveä jalkakäytävä ja suojatien reuna on samassa kohtaa kuin jalkakäytävää reunustavan talon nurkka. Vasemmalla on parkkitalon nurkka noin neljän metrin päässä. Risteävällä tiellä vasemmalla on pysäköity autoja tienreunan syvennökseen, jossa on usein kuorma-autoja, haitaten ajoradan näkyvyyttä vasemmalle. Oikealta ei näe pyörätietä käytännössä ollenkaan suojatien takaata ja oikealta tulevat autot puolestaan ovat puskien takana. Risteävä tie on etuajo-oikeutettu.

Vastakkaisesta suunnasta tullessa oikealta tulevia pyöriä ei näe kulman takaa, mutta näkyvyys on parempi kuin parkkitalolta tullessa. Suurin ongelma on lähinnä autojen väistely puskien takia. Vasemmalla tosin on kaksikaistainen ajorata.

Kaiken kaikkiaan vaatii paljon huomiota eri asioihin, kun tuossa koettaa lähteä parkkitalolta tai mennä sinne. Siinä ei juuri välty suojatiellä olemiselta, kun monesti joutuu hitaasti etenemään. Asiassa ei auta se, että risteävä tie sopii hyvin nopeille pyöräilijöille ja kuskeille.


Kerran muuten olen nähnyt, kun poliisit huomauttivat autoilijaa suojatielle pysähtymisestä. Kyseessä oli taksi, joka jätti pokan suojatien kohdalla. Ohi ajaessaan poliisit pysähtyivät rinnalle ja jututtivat suharia, jonka jälkeen lähtivät pois.
Pages: 1 ... 568 569 [570] 571 572 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1