Keskustelua liikenteestä

<< < (2333/3033) > >>

Pe7e:

Jos kerran pystyy 10 000 euroa "sijoittamaan" mopoautoon

Ne on niitä pappa betalar -spedejä, ei ne itse "sijoita" penniäkään mihinkään.

Pe7e:

Sitä kun näkee vähän liiankin usein.

Kaikilla noilla ammattiautoilijoillahan on ihan omat sääntönsä. Sääntö on se, että vitut muista, kunhan minä... varsinkin noilla isoimmilla autoilla. Niillä on helppo tulla muiden eteen.

Ei muuta kuin aina yhteyttä sinne ko. firman työnjohtoon ja vähän raporttia siitä miten firman autoilla ajellaan niin voi olla, että se perseily vähän vähenisi...

hynkel:

Minkä kumman takia noilla rekanraadoilla pitää aina ja ian kaiken ohittaa 84:ää 82:ta ajavia toisia rekkoja? Mitähän mahtoi liikkua sen Nesteen säiliöautokuskin yläkerrassa, joka ohitteli eilennä Porvoon motarilla suunnilleen edellä mainituilla spekseillä kaksi venäläistä autonkuljetusrekkaa? Etenkin siinä vaiheessa, kun olin tulossa sitä ohituskaistaa takaa hippisen päälle sallitulla nopeudella (hyi minua, sainkin tänään sakot) ja eteen piti kaartaa yks kaks yllättäen ja varoittamatta. En ehtinyt katsella laittoiko tuo vilkun pykälään, kun tuli kohtuullinen kiire hidastella siihen 84:ään peräänajon välttämiseksi. No, olipahan aikaa soittaa torvea koko rahan edestä. Keskisormeakin näytin poikkeuksellisella antaumuksella. ***tu, lättyyn ois pitäny vetää. Kertokaapa nyt arvon ammattiautoilijat, mistä moinen idiotismi sikiää. Sitä kun näkee vähän liiankin usein. Ihan joka kerta ei tosin ole sitä kuudenkympin nopeuseroa.

-A-

Noi venäläiset on sellasia, että niitä ohittelen kyllä itsekin. Vaikka ajan tyypillisesti n. 82 km/h mittarinopeudella moottoritiellä rekkaa, niin jostain kumman syystä niitä venäläisiä saavuttaa välillä tosi nopeastikin. Eikö niillä ole sitten vakionopeussäätimiä vai mistä lie kiikastaa, kun tasaisellakin maalla nopeus seilaa 70...85 km välillä jatkuvasti.

hynkel:

Ei muuta kuin aina yhteyttä sinne ko. firman työnjohtoon ja vähän raporttia siitä miten firman autoilla ajellaan niin voi olla, että se perseily vähän vähenisi...

Ei auta, varsinkaan niissä tilanteissa, joissa auto ei ole "näkyvästi" jonkun tietyn yrityksen ajossa, eli jos siinä ei ole mitään mainosteippauksia...

Niin, ja vaikka siellä puhelimen päässä sanotaan "kiitos ilmoituksesta, kyllä kuljettaja saa nyt kuulla kunniansa" niin siitä ei kannata hirveästi johtopäätöksiä vielä vetää... noin minäkin sanon, koska sillä pääsee soittajasta kaikista helpoiten eroon (en tosin joudu hirveämmin moisia puheluita onneksi edes vastaanottamaan).

Syy siihen, ettei nämä soittajat jaksa oikein kiinnostaa, on siinä, että puolet niistä väittää rekan esimerkiksi ohittaneen toistasataa km/h tasaisella maalla, vaimo istui vieressä ja todistaa ja nopeuskin otettiin GPS-laitteesta että turha selittää mittarivirheestä, tai jotain muuta yhtä fiksua. Vaikka väliin mahtuisi joku sinällään aiheellinen soittaja, niin millä sen sieltä idioottien joukosta poimii, kun kaikki idiootit tai liikennesääntöjä tuntemattomat eivät kuitenkaan liioittele tunnistettavan räikeästi, vaan puhuvat vaan paskaa.

Tässä antin tapauksessa oli nyt tietysti tällänen tyypillinen mainosteipattu auto, jos siinä kerran nesteen logot oli. Nesteen autohan se ei silti ollut. Nestettä asia voisi sinällään kiinnostaa heidän oman julkisuuskuvan kannalta, mutta tiedossa pitäisi olla sitten vähintään vetoauton rekisterilaatan sisältö (kokonaan, pelkkä alku ei riitä koska samalla alulla on usein useampia autoja samoissa ajoissa (jopa eri firmoilla)) tai tieto siitä, minkä kuljetusyrityksen ko. auto oli (tällä ei tietenkään välttämättä voida vielä yksilöidä kuljettajaa). Muuten ilmoitus on yhtä tyhjän kanssa.

Kylmää faktaa keskimääräisestä liikennekäyttäytymisestä tulee yleensä parhaiten kuitenkin viranomais/vakuutusreittiä pitkin.

Pe7e:

Vaikka väliin mahtuisi joku sinällään aiheellinen soittaja, niin millä sen sieltä idioottien joukosta poimii?

Omistatko montakin autoa? Tuleeko noista muka niin paljon valituksia? Ja eikö ammattimiehen luulisi sieltä sen oikean valituksen erottavan niistä "tapavalittajista" ja tuollaisista "kaksataa lasissa ohitti" -jutuista. Jos se nyt yhtään ylipäätään kiinnostaa miten niillä autoilla oikeasti ajetaan. Ja jos ei kiinnosta niin se puhelu on luultavasti tullut ihan väärälle ihmiselle. Kyllä se jotain luulisi kiinnostavan miten niillä ajetaan, vai olenko ihan väärässä?

Tietty jos itse omistaa auton ja itse sillä ajelee niin silloinhan se ei tietenkään kiinnosta. Silloin se puhelu on mennyt väärälle ihmiselle. Seuraava pykälä on sitten varmaan poliisi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page