FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.06.17, 03:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 585 586 [587] 588 589 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462959 times)
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11720 on: 11.07.11, 11:51 »

Mutta siitä voidaan päästä kysymykseen, miksi se katvealue on niin iso? Eikös ainakin Lolvo ollut joskus turvallisuuden edelläkävijä?  Roll Eyes
Tätä sinun kannattanee kysyä Volvon Insinööreiltä.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11721 on: 11.07.11, 11:54 »

Mutta siitä voidaan päästä kysymykseen, miksi se katvealue on niin iso? Eikös ainakin Lolvo ollut joskus turvallisuuden edelläkävijä?  Roll Eyes

Koko autohan on kompromissi. Ulos näkeminen, taaksepäin näkeminen, peilit, kuskin turvallisuus törmäystilanteessa, muiden turvallisuus törmäystilanteessa, jne. Jos katvealueita pienennetään, huononeen taas jokin muu ominaisuus.

-JukSii-
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11722 on: 11.07.11, 12:22 »

Mutta siinähän se ongelma piileekin, luulisi nykyteknologialla saatavan aikaan sellaisia alustoja ja koppeja, että kaikki nämä ominaisuudet saataisiin aivan huippuunsa? Ja mitä Lolvon insinööreihin tulee... Tossa ois jo suht koht mukava lista siitä, miten saataisiin linkun alusta helppokäyttöisemmäksi.... Volvossa vika on ominaisuus.  Tongue

Killerhangar
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11723 on: 11.07.11, 12:34 »

Insinöörit on yleensä siitä ongelmallisia että ne vaan hoitaa ne suunnittelu puolen hommat, käytännössä toteuttamisen hoitaa taas oma porukkansa, liekö sit millaisilla kompromisseilla ja diileillä siitä etiä päin tuotetta vie etiä päin. Vaikea ajatella Cheesy
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11724 on: 11.07.11, 12:47 »

Sitten on vielä raha. Paljon saataisiin tehtyä, mutta jos nuppi maksaa 12 miljoonaa ei varmana ostajia olisi paljoakaan. Pitää tehdä kompromisseja myös kustannusten takia.

-JukSii-
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11725 on: 11.07.11, 16:12 »

Insinöörit on yleensä siitä ongelmallisia että ne vaan hoitaa ne suunnittelu puolen hommat, käytännössä toteuttamisen hoitaa taas oma porukkansa, liekö sit millaisilla kompromisseilla ja diileillä siitä etiä päin tuotetta vie etiä päin. Vaikea ajatella Cheesy

Otan tuon suurena kohteliaisuutena insinööriä kohtaan  Grin

Muistan nähneeni  Volvon konseptiautosuunnitelman, jossa sivupeilit oli korvattu kokonaan laajakulmakameroilla. Ilmanvastuksen ja katvealueiden poistamiseksi jees, mutta taitaisi olla vaikea saada nykyistä peileihin tottunutta kuljettaja-ainesta oppimaan niiden käyttöä ilman että tulisi kalliita vahinkoja.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11726 on: 11.07.11, 17:02 »

Insinöörit on yleensä siitä ongelmallisia että ne vaan hoitaa ne suunnittelu puolen hommat, käytännössä toteuttamisen hoitaa taas oma porukkansa

En tiedä mitä kuvittelet insinöörien oikeasti tekevän, mutta kyllä insinööri suunnittelee ja porukka joka käytännössä toteuttaa tekee juuri niinkuin insinööri on suunnitellut. Toki sieltä joskus (aika useinkin) tulee palautetta ja sitten korjataan suunnitelmia. Mut perusperiaate on se, että toteuteus vastaa täsmälleen suunniteltua.
En pysty kuvittelemaan esim. tilannetta että insinööri piirtää kuorma-autoon 3 akselia ja toteutuspuolen porukka laittaakin siihen 2 tai 4.

-JukSii-
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11727 on: 11.07.11, 17:42 »

En tiedä mitä kuvittelet insinöörien oikeasti tekevän, mutta kyllä insinööri suunnittelee ja porukka joka käytännössä toteuttaa tekee juuri niinkuin insinööri on suunnitellut. Toki sieltä joskus (aika useinkin) tulee palautetta ja sitten korjataan suunnitelmia. Mut perusperiaate on se, että toteuteus vastaa täsmälleen suunniteltua.
En pysty kuvittelemaan esim. tilannetta että insinööri piirtää kuorma-autoon 3 akselia ja toteutuspuolen porukka laittaakin siihen 2 tai 4.
En kuvittele mitään, olen vaan saanut sen käsityksen että käytännön toteuttajat on oma porukkansa ja oman koulutuksen saaneet siihen virkaan.
Kuten varmasti moni firma oman henkilöstönsä jatko kouluttaavat virkaan. En siis tässä sanonut että käytännön poppoo alkaa itse mitään virittelemään vai oliko sulla lukihäiriö? Pointti oli siis tuo mitä alunperin alussa kirjoitin ja mitä sinä aloit toistamaan "mutta kyllä insinööri suunnittelee ja porukka joka käytännössä toteuttaa tekee juuri niinkuin insinööri on suunnitellut. "
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11728 on: 11.07.11, 17:53 »

Ja välillä ihan käyttäjä portaassa joutuu virittelemään insinöörien suunnitelmia uusiksi... Esim Telma voi vaikuttaa negatiivisesti ajo-ominaisuuksiin. Ainakin kuskit sanovat että eräs auto ilman Telmaa on varsin muikea ajettava.

Killerhangar
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11729 on: 11.07.11, 18:18 »

En kuvittele mitään, olen vaan saanut sen käsityksen että käytännön toteuttajat on oma porukkansa ja oman koulutuksen saaneet siihen virkaan.

Näin on.

Quote
Kuten varmasti moni firma oman henkilöstönsä jatko kouluttaavat virkaan. En siis tässä sanonut että käytännön poppoo alkaa itse mitään virittelemään vai oliko sulla lukihäiriö? Pointti oli siis tuo mitä alunperin alussa kirjoitin ja mitä sinä aloit toistamaan "mutta kyllä insinööri suunnittelee ja porukka joka käytännössä toteuttaa tekee juuri niinkuin insinööri on suunnitellut. "

En mä lukihäiriöstä tiedä, mutta aika vaikea oli tuosta sinun alkuperäisestä kirjoituksestasi saada selvää, että miten se käytännön poppoo sitten sen homman toteuttaa kompromisseillä ja käytännön diileillä. Kompromissit tehdään porrasta ylempänä jo.
Mutta jos tarkoitit samaa kuin mitä minä kirjoitin, niin kai minulla sitten jokin häiriö on. (Täytyy olla kun täällä roikkuu  Grin )

-JukSii-
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11730 on: 11.07.11, 18:20 »

Mutta jos tarkoitit samaa kuin mitä minä kirjoitin, niin kai minulla sitten jokin häiriö on. (Täytyy olla kun täällä roikkuu  Grin )
Juuri sitä, mutta olen täällä jo aiemmin sanonut. Asiat tulee selvemmin sanottua kun kirjoitettua omalla kohdalla Embarrassed
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11731 on: 11.07.11, 18:33 »

Ja välillä ihan käyttäjä portaassa joutuu virittelemään insinöörien suunnitelmia uusiksi... Esim Telma voi vaikuttaa negatiivisesti ajo-ominaisuuksiin. Ainakin kuskit sanovat että eräs auto ilman Telmaa on varsin muikea ajettava.

Mun työkalu ei toimisi ilman Telmaa.
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11732 on: 11.07.11, 18:34 »

Esim Telma voi vaikuttaa negatiivisesti ajo-ominaisuuksiin. Ainakin kuskit sanovat että eräs auto ilman Telmaa on varsin muikea ajettava.

Hmmm. Tarkoittanetko että "eräs auto" on telman kanssa muikea ajettava esim. liukkailla.

Esimerkiksi hetkulla jos ajelet telman kanssa liukkailla niin SE on muikeaa, ei se että se on poijjes päältä.
« Last Edit: 11.07.11, 18:58 by Marko Ryynänen »

-make-
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11733 on: 11.07.11, 19:10 »

Kertokaa ny tyhmälle, että mikä on telma? Sen ilmavoimien Telman tiedän liiankin hyvin mutta bussiversiosta ei ole hajuakaan.

-JukSii-
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11734 on: 11.07.11, 19:31 »

Kertokaa ny tyhmälle, että mikä on telma? Sen ilmavoimien Telman tiedän liiankin hyvin mutta bussiversiosta ei ole hajuakaan.

Kardaania jarruttava sähköinen / magneettinen jarru. Tämän jos liukkailla unohti päälle niin varsinkin etumoottorisissa tuppasi takapää menemään hereesti lukkoon jarruttaessa, siksi sanoisin että tämä on muikea ajettava.

-make-
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11735 on: 11.07.11, 19:35 »

No sanotaan sitten mukavampi. Smiley

Killerhangar
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11736 on: 12.07.11, 09:49 »

Kardaania jarruttava sähköinen / magneettinen jarru. Tämän jos liukkailla unohti päälle niin varsinkin etumoottorisissa tuppasi takapää menemään hereesti lukkoon jarruttaessa, siksi sanoisin että tämä on muikea ajettava.

Aika helvetinmoista tunarointia on "unohtaa" hidastimia (olivat ne sitten sähkömagneettisia, pakokaasujarruja, moottorijarruja...) päälle tai ylipäätään käyttää niitä merkittävissä määrin liukkailla keleillä. Itse en ole vielä viiden talven aikana kertaakaan unohtanut mitään hidastinta päälle epähuomiossa...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11737 on: 12.07.11, 11:07 »

Aika helvetinmoista tunarointia on "unohtaa" hidastimia (olivat ne sitten sähkömagneettisia, pakokaasujarruja, moottorijarruja...) päälle tai ylipäätään käyttää niitä merkittävissä määrin liukkailla keleillä. Itse en ole vielä viiden talven aikana kertaakaan unohtanut mitään hidastinta päälle epähuomiossa...

Äääh, kato toiset vaan saa rattaat pysymään lapasessa vaikka olisikin unohtunut  Wink

-make-
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11738 on: 12.07.11, 11:10 »

Kardaania jarruttava sähköinen / magneettinen jarru. Tämän jos liukkailla unohti päälle niin varsinkin etumoottorisissa tuppasi takapää menemään hereesti lukkoon jarruttaessa, siksi sanoisin että tämä on muikea ajettava.

Pyörrevirtajarru.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11739 on: 12.07.11, 12:03 »

Äääh, kato toiset vaan saa rattaat pysymään lapasessa vaikka olisikin unohtunut  Wink

Niin kyllä minäkin varmasti osaisin kännissäkin lentää, mutten tee sitäkään...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 585 586 [587] 588 589 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1