Keskustelua liikenteestä

<< < (2361/3034) > >>

jari58:
Quote



Moottoripyöriä ei saa liian näkyväksi ja paranoia on motoristin paras kaveri. Jossain vaiheessa se sokea kaveri tulee kuitenkin vastaan liikenteessä. Siksi siis monenkin motoristin omaksuma tapa ajaa päivälläkin pitkät päällä on mielestäni täysin puolusteltavissa. Laitonta tai ei.







Juuri niin Orvo, ei sitten tarvitse siellä teho-osastolla miettiä että enpähän ainakaan rikkonut lakia. Toivottavasti poliisikaan ei puutu siihen, että motoristi ajaa pitkät päällä valoisan aikaan.

mmniemi:
Quote

Ajovalojen pitäminen päällä päivällä ja kirkkaalla säällä ei ole yhtä merkittävä turvallisuustekijä etelässä kuin esimerkiksi Suomessa. Sen joka ei havaitse ilman valoja ajavaa ajoneuvoa hyvällä säällä ei pitäisi astua ajoneuvon ohjaimiin muutenkaan. Kokonaisuudessaan valojen merkitys turvallisuustekijänä päivällä hyvän näkyväisyyden vallitessa on melko mitätön verrattuna esimerkiksi liian suuriin tilannenopeuksiin. Eli eipä tehdä kärpäsestä härkästä. Toki olen valojen päällä pitämisen kannalla, kun näkyväisyys on vähänkin huono. Eikä tuo minua häiritse pitää niitä koko ajan päälläkään. Ainakin polttimoiden valmistajat pysyvät tyytyväisinä. 


Älä höpötä. Ihan turha väittää, etteikö esimerkiksi keskellä kirkasta kesäpäivää valollinen auto näkyisi esim. varjokohdasta monta kertaa paremmin, kuin valoton. Keskipäivän varjot kun on vielä voimakkaampia suuremman kontrastieron takia, niin se valojen päällä olemisen tärkeys jopa korostuu. Jos ei tällaista pysty myöntämään, niin silloin varsinkaan ei pitäisi sinne ohjaimiin tarttua  

yeeman:
Valot nopeuttavat havaitsemista kaikissa tilanteissa:
- kertovat, että auto on "aktiivinen" (vrt. lentskareiden strobot)
- nopeuttavat auton kulkusuunnan tajuamista (punaiset/valkoiset)
- lyhentävät nopeuden arviointiin tarvittavaa huomioaikaa
- jne

ovalila:
Quote

Älä höpötä. Ihan turha väittää, etteikö esimerkiksi keskellä kirkasta kesäpäivää valollinen auto näkyisi esim. varjokohdasta monta kertaa paremmin, kuin valoton. Keskipäivän varjot kun on vielä voimakkaampia suuremman kontrastieron takia, niin se valojen päällä olemisen tärkeys jopa korostuu.


Ja sitten kun se aurinko alkaa painua mailleen juurikin sinne ajosuuntaan jonne ollaan sihtaamassa paskaisen ja naarmuisen tuulilasin kanssa niin se valoton ajoneuvo on jota kuinkin näkymätön. Käsi sydämelle,  koska on tullut viimeksi pestyä se tuulilasi sisäpuolelta? Jos alle kuukausi niin papukaijamerkki tiedossa. Jos siihen Windus rättiin ( tahaton tuotemerkkimainos ) tarttuu selvästi erottuva talma tervaa, pölyä, muuta kakkia niin ehkäpä se näkyvyys ei todellakaan ole ollut paras mahdollinen.

Valot päälle. Meille kaikille. Ja kaikin tavoin  

Unzki:
Quote

 koska on tullut viimeksi pestyä se tuulilasi sisäpuolelta? Jos alle kuukausi niin papukaijamerkki tiedossa.

3 päivää! Tuulilasillakin ajettu alle 2 000tkm, vaihdatin juuri naarmuisuuden takia 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page