FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 23:11

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 593 594 [595] 596 597 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476068 times)
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11880 on: 04.09.11, 18:42 »

Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11881 on: 04.09.11, 18:57 »

Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?

Oli suomalainen nuppi. Sunnuntaiaamuna klo 9 saavutettu liikenneraivo viittaisi myös kotimaiseen kuljettajaan.

topi
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11882 on: 04.09.11, 18:59 »

Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?

Eihän ryssänvehkeet kulje Suomessa kuin 70km/h.
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11883 on: 04.09.11, 20:13 »

Jos keltaista päin ajaminen tulee jatkossa sakon arvoiseksi, niin jollain tavalla pitäisi autoilijaa varoittaa tulevasta keltaisesta. Peräänajojen määrä ainakin kasvaa eli ovatko tässä yhtälössä mukana myös kolarikorjaamot Wink

Ymmärtääkseni keltainen varoittaa autoilijaa siitä että valo on vaihtumassa punaiseksi, mutta keltaista päin ajaminen ei vielä ole rangaistavaa? Korjatkaa jos olen väärässä.

"Keltainen valo yksinään osoittaa, että ajoneuvo ei saa sivuuttaa pääopastinta eikä pysäytysviivaa. Jos ajoneuvo kuitenkin on ehtinyt niin pitkälle, ettei sitä valon vaihtuessa vihreästä keltaiseksi voida vaaratta pysäyttää, saa se sivuuttaa pääopastimen ja pysäytysviivan"

Tämä on se keltaisen valon funktio. Poliisi saa jo nyt sakottaa "keltaisia päin" ajavia, mikäli on perusteltua epäillä, että auto olisi voitu vaaratta pysäyttää. Periaattessa tällöin yleensä tilanne on se, että valo vaihtuu punaiseksi auton juuri ohitettua liikennevalo. Yleensä keltainen kestää sen ajan, että matkaa valoihin on riittävästi pysäyttämistä varten, ilman kovaa jarruttelua, niin tulkinnanvaraisia sakkoja ei pitäisi juurikaan tulla. Jos valo vaihtuu punaiseksi juuri auton mentyä ohi, niin lähes poikkeuksetta silloin olisi ollut aikaa pysähtyä valoihin.
Seppo Kyllönen
Offline Offline

Posts: 1302
Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11884 on: 05.09.11, 06:04 »

Valo liittyy joukkoliikenteen suosimiseen. Osassa busseista on lähetin, joka aktivoi hieman pidemmät vihreät lähestyvälle dösälle.

Kuin myös ratikoille sama juttu.

S Kyllönen MIK-Malmi
Seppo Kyllönen
Offline Offline

Posts: 1302
Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11885 on: 05.09.11, 06:14 »

Ymmärtääkseni keltainen varoittaa autoilijaa siitä että valo on vaihtumassa punaiseksi...

Myös toistepäin, valon vaihtuessa vihreäksi.

S Kyllönen MIK-Malmi
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11886 on: 05.09.11, 07:22 »

Kuten aiemminkin todettu, jos kokee tarvetta myötää tuollaista ihan julkisesti, kannattaa palauttaa ajokortti lähimmälle poliisiasemalle. Keskittymiskyvyssä tai asenteissa on selvästi jotakin vikaa eivätkä ajo-oikeuden edellytykset enää täyty  Wink
Grin älä ny viitti

Tietysti onhan meissä teissä niitä jeesuksia  Roll Eyes
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11887 on: 05.09.11, 07:41 »

Grin älä ny viitti

Tietysti onhan meissä teissä niitä jeesuksia  Roll Eyes

Erkki, tällä foorumilla on minun lisäkseni vain pari muuta jeesusta, ja mehän olemme aina oikeassa, tosi yksi niistä oli kerran väärässä.  Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11888 on: 05.09.11, 13:02 »

Tänä aamuna oli taas malttamaton "ammattikuljettaja" rekanratissa Kehä I:llä. Ajeltiin pienessä jonossa sallittua 94 km/h länteen päin. Ukko yritti ensin vasemmalta ohi, mutta ei vauhti riittänyt. Kannelmäen kohdalla tämä juntti veti oikealle kaistalle ja pääsi pienen alamäen siivittämänä jonon rinnalle. Vihdintien lähestyessä vilkku vasemmalle ja väkisinyritys takaisin keskikaistalle, mutta eihän sille kukaan tietä antanut. Mun takana ei ollut ketään ja sinne tämä jamppa joutui palaamaan. Leppävaaran tunnelin alamäessä sallittua 64 km/h edenneen jonon ohitus lopulta onnistui vasemmalta satalasissa. thmbup. Sitten tulikin taas kiire tunkea oikealle kaistalle että pääsisi Turun motarille, ja oiskin mennyt sinne Turkuun, mutta ei vaan Kilo/Mankkaalle päin oli matkalla tämä törppö! Oli se paskakuski!

topi

Mitä yrität sanoa, kun puhut "sallitusta" 94 ja 64 km/h nopeuksista, jotka kumpikin edustavat ylinopeuksia. Miten kuorma-auto voi edes saavuttaa kehä1:llä länteen tuollaista vauhtia ajavan autojoukon, kun ainoat alamäet ennen turuntietä, joissa vauhti voi kiihtyä, on Kivikossa, 3- ja 120-teiden ylityksissä ja mestarintunnelissa.

94 lienee jostain stetsonista vedetty muutenkin, sikäli kun yli rajoittimen nopeuden ajavia n3-luokan ajoneuvoja näkee nykyään (suomessa) äärimmäisen harvoin. Sen sijaan äärimmäisen usein kaikenlaiset henkilöautoilevat paskakuskit lähettävät sähköposteja tai satuilevat foorumeille, kuinka on ajettu niin ja niin paljon yli 90 km/h. Harmi, ettei ajopiirturin tallenne saati sitten ajoneuvojen GPS-pohjainen seuranta tue kumpikaan näitä väitteitä. Kumpaako sitten uskoa, kalibroituja laitteita vai suutaan soittavia mieskuljettajia, joilla on ollut ihan "vaimo kyydissä ja hän todistaa".
« Last Edit: 05.09.11, 13:12 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11889 on: 05.09.11, 13:45 »

Mitä yrität sanoa, kun puhut "sallitusta" 94 ja 64 km/h nopeuksista, jotka kumpikin edustavat ylinopeuksia. Miten kuorma-auto voi edes saavuttaa kehä1:llä länteen tuollaista vauhtia ajavan autojoukon, kun ainoat alamäet ennen turuntietä, joissa vauhti voi kiihtyä, on Kivikossa, 3- ja 120-teiden ylityksissä ja mestarintunnelissa.

94 lienee jostain stetsonista vedetty muutenkin, sikäli kun yli rajoittimen nopeuden ajavia n3-luokan ajoneuvoja näkee nykyään (suomessa) äärimmäisen harvoin. Sen sijaan äärimmäisen usein kaikenlaiset henkilöautoilevat paskakuskit lähettävät sähköposteja tai satuilevat foorumeille, kuinka on ajettu niin ja niin paljon yli 90 km/h. Harmi, ettei ajopiirturin tallenne saati sitten ajoneuvojen GPS-pohjainen seuranta tue kumpikaan näitä väitteitä. Kumpaako sitten uskoa, kalibroituja laitteita vai suutaan soittavia mieskuljettajia, joilla on ollut ihan "vaimo kyydissä ja hän todistaa".

Hyvä Tatu  thmbup ammattiveljille on oltava lojaalinen. Etkö ymmärtänyt lukemaasi? paskakuski yritti ensin vasemalta ohi, sitten jostain käsittämättömästä syystä kaistaa piti vaihtaa oikealle ja yrittää sitä kautta. Tämä olisi ehkä onnistunut, mutta kun tuli se Vihdin liittymä vastaan. Onneksi tunnelinsuun ja Turun liittymän välillä jonossa oli sen verran tilaa, että tämä ammattireiska pääsi ajautumaan KiloMankkaan suuntaan (eikä joutunut Kehätien loputtua Hankoon). Jatkoin itse tämän rekan perästä Turun suuntaan, joten kyllä kannatti ohitella sekä ennen kaikkea varantaa liikennettä väkisinyrityksellä sinne jonon väliin. Mahtava ajan säästö, ei ehkä ehtinyt tulla ajoaika täyteen?

topi

ps. nopeudet oli vedetty suoraan Fiatin mittarista, joka tuppaa valehtelemaan noin 10 km/h. Todellinen nopeus oli suunnilleen liikenemerkkien osoittaman mukainen.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11890 on: 05.09.11, 15:31 »

Hyvä Tatu  thmbup ammattiveljille on oltava lojaalinen. Etkö ymmärtänyt lukemaasi? paskakuski yritti ensin vasemalta ohi, sitten jostain käsittämättömästä syystä kaistaa piti vaihtaa oikealle ja yrittää sitä kautta. Tämä olisi ehkä onnistunut, mutta kun tuli se Vihdin liittymä vastaan. Onneksi tunnelinsuun ja Turun liittymän välillä jonossa oli sen verran tilaa, että tämä ammattireiska pääsi ajautumaan KiloMankkaan suuntaan (eikä joutunut Kehätien loputtua Hankoon). Jatkoin itse tämän rekan perästä Turun suuntaan, joten kyllä kannatti ohitella sekä ennen kaikkea varantaa liikennettä väkisinyrityksellä sinne jonon väliin. Mahtava ajan säästö, ei ehkä ehtinyt tulla ajoaika täyteen?

topi

ps. nopeudet oli vedetty suoraan Fiatin mittarista, joka tuppaa valehtelemaan noin 10 km/h. Todellinen nopeus oli suunnilleen liikenemerkkien osoittaman mukainen.

En ymmärtänyt lukemaani, koska väitit nopeuden olleen 94 km/h, jolloin n2/3-luokan ajoneuvon kuljettajalle ei pitäisi syntyä mitään ohitustarvetta, koska välimatka vain kasvaisi jatkuvasti. Jos nopeus olikin luokkaa 84, niin ohitustarve voi toki syntyä, jos ylinopeudella haluaa ajaa. Jossain määrin rasittava piirre keskimääräisessä henkilöautoilijassa on se, että nopeus putoaa huomattavasti alle tiekohtaisen rajoituksen joka hemmetin ylämäessä, mitä kehä1:lläkin on. Siihen riittää jopa vihdintien ylitykseen vaadittava peräti usean metrin nousu, puhumattakaan sitten siitä 3-tien ylittävästä mäestä... Tämä voi antaa kipinän ohituksen aloittamiseen.

Muuten, jos kehätietä ajaa sinne minne kaistat johdattavat, löytää itsensä ruoholahden seutuvilta sitten aikanaan...
« Last Edit: 05.09.11, 15:36 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11891 on: 05.09.11, 16:44 »

Myös toistepäin, valon vaihtuessa vihreäksi.

Kyllä vain. liikkeelle saa lähteä vasta kun vihreä syttyy, muistakaa ystävät sekin Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11892 on: 05.09.11, 19:10 »

Muuten, jos kehätietä ajaa sinne minne kaistat johdattavat, löytää itsensä ruoholahden seutuvilta sitten aikanaan...

Väärin, Kehän kaistat jatkuu mun mielestä kyllä Hankoon päin ja pitää vaihtaa kaistaa vasemmalle, jos haluaa Ruoholahteen.

PS. Topi on trolli, sen kanssa ei kannata väitellä. Toisaalta, samasta syystä ei myöskään ***** kanssa. Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11893 on: 05.09.11, 22:46 »

Väärin, Kehän kaistat jatkuu mun mielestä kyllä Hankoon päin ja pitää vaihtaa kaistaa vasemmalle, jos haluaa Ruoholahteen.

PS. Topi on trolli, sen kanssa ei kannata väitellä. Toisaalta, samasta syystä ei myöskään ***** kanssa. Grin

Njet. Oikeanpuoleinen kaista päättyy länsiväylän ylityksen jälkeen vasemmassa kaarteessa opasteeseen, joka pakottaa vaihtamaan vasemmanpuoleiselle kaistalle, joka puolestaan viekin ihan suoraa kohti helsinkiä. Länsiväylälle länttä kohden halutessa täytyy suorittaa yksi kaistanvaihto oikealle (tarvittava kaista alkaa Keilaniementien risteyksestä).

Kai minä nyt Espoolaisena tiedän.. Cheesy
« Last Edit: 05.09.11, 22:51 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11894 on: 06.09.11, 16:24 »



Kai minä nyt Espoolaisena tiedän.. Cheesy

Jos nyt sitten oikein pilkkua viilataan, niin kehä ei johda kumpaankaan, vaan päättyy siihen liikennevaloristeykseen Keilaniemessä Fortumin kohdalla.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11895 on: 06.09.11, 17:02 »

Jos nyt sitten oikein pilkkua viilataan, niin kehä ei johda kumpaankaan, vaan päättyy siihen liikennevaloristeykseen Keilaniemessä Fortumin kohdalla.

Ei muuten pääty. Kehä 1 kulkee risteykseen asti nimellä Hagalundintie, ja risteyksen jälkeen nimellä Karhusaarentie. Yhteistä näillä kahdella eri nimisellä tiellä on tien numeron verran, kumpainenkin ovat tietä 101. Toki kehä ei Ruoholahteen asti jatku, mutta sinne ne kaistat ohjaavat... Jos länsiväylää on ajanut oikeanpuoleista (ei kuitenkaan bussikaistaa) kaistaa pitkin, niin kaistaa vaihtamatta taitaa tie viedä aikanaan porkkalankadulta mechelininkadulle etelään, jolloin päädytään itseasiassa mechelininkadun vasemmanpuoleiselle kaistalle, joka muuttuu hietalahdenkaduksi ja aikanaan kaistalta on pakko kääntyä vasemmalle mallaskadulle (tunneliin), se, miten liikenne jatkuu sitten uudenmaankadulla, ei ole enää muistissa. Luultavasti mannerheimintietä pitkin päädyttäisiin ajamaan ainakin hetkeksi, mutta kääntyykö kaista sitten eteläespalle ilman kaistanvaihtoa, vai jatketaanko manskua pohjoiseen?-)

Joku, jolla on ylimääräistä aikaa, voisi lähteä kokeilemaan. Pelkona on, että lopulta ollaan 3-tiellä ja tampere lähestyy.. :D
« Last Edit: 06.09.11, 17:08 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11896 on: 06.09.11, 17:36 »

. Pelkona on, että lopulta ollaan 3-tiellä ja tampere lähestyy.. Cheesy

Ja sehän tarkoittaa että viimeistään Hyvinkään liittymässä kannattaa kääntyä takaisin... Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11897 on: 06.09.11, 18:23 »

Kyllä vain. liikkeelle saa lähteä vasta kun vihreä syttyy, muistakaa ystävät sekin Smiley

Ei nyt ihan näinkään. Liikennevaloa tai pysäytysviivaa ei saa ohittaa punaisen valon aikana (tai sen erään keltaisen aikana, jos on mahdollista pysähtyä vaaratta). Liikkua kyllä saa, jos on tilaa. Pieni tarkennus, ettei jotkut ala murisemaan, kun jotkut ottavat "varaslähdön" valoista  Grin
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11898 on: 06.09.11, 18:34 »

Koskien liikennevaloja, paras kuulemani juttu on se, kun eräs kaverini joskus sanoi, että punaisia päin ajaminen (esim. yöllä kun ei paljoa liikennettä näy) on ennakoivaa ja taloudellista ajoa, koska "ne kuitenkin kohta vaihtuvat vihreiksi"... Grin No joo, jotkut valothan vaihtuvat juuri kun olet saanut pysäytettyä auton kokonaan...

Se on kyllä todella vittumaista odotella joskus yöllä kahden aikaan punaisissa se 5 minuuttia, kun ketään ei näy eikä kuulu missään... Roll Eyes Onneksi noita valoja joistain risteyksistä laitetaan pois päältä aina yöksi... Millähän perusteella noin muuten tehdään, ja kuka päättää mistä risteyksestä valot voi sammuttaa? Huh
Mika Niippa
Offline Offline

Posts: 89
Date Registered: 20.08.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11899 on: 06.09.11, 19:30 »

Valoissa mihin on asennettu tunnistimet ja jotka eivät pysäyttele turhaan mikäli et aja ylinopeutta on ihan ok. Jopa yöaikaankin, mutta jotkin on säädetty tosi kettumaisesti, että pitää pysähtyä ja samantien vaihtuu vihreät... Jonkun tiemestarin perverssioita, luulen? Vanhanaikaisissa valoissa jotka pysäyttävät yksinäisen kulkijan keskellä yötä vaikka ketään ei näy mailla halmeilla on suorastaan sairasta!! Lieneekö joku unohtanut laittaa valot vilkuille vai eikö moinen pikkuseikka vaan jaksa kiinnostaa suurta ammattilaista? Olis kyllä kiva tietää, minkälainen salaseura näidenkin meidän kaikkien elämään vaikuttavien päätösten taustalla on Shocked 

Voisikohan tähän laittaa jotain vitsikästä?
Pages: 1 ... 593 594 [595] 596 597 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1