Keskustelua liikenteestä

<< < (2377/3033) > >>

kume:
Tänä aamuna oli taas malttamaton "ammattikuljettaja" rekanratissa Kehä I:llä. Ajeltiin pienessä jonossa sallittua 94 km/h länteen päin. Ukko yritti ensin vasemmalta ohi, mutta ei vauhti riittänyt. Kannelmäen kohdalla tämä juntti veti oikealle kaistalle ja pääsi pienen alamäen siivittämänä jonon rinnalle. Vihdintien lähestyessä vilkku vasemmalle ja väkisinyritys takaisin keskikaistalle, mutta eihän sille kukaan tietä antanut. Mun takana ei ollut ketään ja sinne tämä jamppa joutui palaamaan. Leppävaaran tunnelin alamäessä sallittua 64 km/h edenneen jonon ohitus lopulta onnistui vasemmalta satalasissa. . Sitten tulikin taas kiire tunkea oikealle kaistalle että pääsisi Turun motarille, ja oiskin mennyt sinne Turkuun, mutta ei vaan Kilo/Mankkaalle päin oli matkalla tämä törppö! Oli se paskakuski!

topi

jari58:
Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?

kume:
Quote

Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?


Oli suomalainen nuppi. Sunnuntaiaamuna klo 9 saavutettu liikenneraivo viittaisi myös kotimaiseen kuljettajaan.

topi

Joona:
Quote

Kyllähän noita valitettavasti riittää. Lukiko rekan perässä RUS?


Eihän ryssänvehkeet kulje Suomessa kuin 70km/h.

fishu:
Quote

Jos keltaista päin ajaminen tulee jatkossa sakon arvoiseksi, niin jollain tavalla pitäisi autoilijaa varoittaa tulevasta keltaisesta. Peräänajojen määrä ainakin kasvaa eli ovatko tässä yhtälössä mukana myös kolarikorjaamot

Ymmärtääkseni keltainen varoittaa autoilijaa siitä että valo on vaihtumassa punaiseksi, mutta keltaista päin ajaminen ei vielä ole rangaistavaa? Korjatkaa jos olen väärässä.


"Keltainen valo yksinään osoittaa, että ajoneuvo ei saa sivuuttaa pääopastinta eikä pysäytysviivaa. Jos ajoneuvo kuitenkin on ehtinyt niin pitkälle, ettei sitä valon vaihtuessa vihreästä keltaiseksi voida vaaratta pysäyttää, saa se sivuuttaa pääopastimen ja pysäytysviivan"

Tämä on se keltaisen valon funktio. Poliisi saa jo nyt sakottaa "keltaisia päin" ajavia, mikäli on perusteltua epäillä, että auto olisi voitu vaaratta pysäyttää. Periaattessa tällöin yleensä tilanne on se, että valo vaihtuu punaiseksi auton juuri ohitettua liikennevalo. Yleensä keltainen kestää sen ajan, että matkaa valoihin on riittävästi pysäyttämistä varten, ilman kovaa jarruttelua, niin tulkinnanvaraisia sakkoja ei pitäisi juurikaan tulla. Jos valo vaihtuu punaiseksi juuri auton mentyä ohi, niin lähes poikkeuksetta silloin olisi ollut aikaa pysähtyä valoihin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page