Keskustelua liikenteestä

<< < (2381/3033) > >>

fishu:
Quote

Kyllä vain. liikkeelle saa lähteä vasta kun vihreä syttyy, muistakaa ystävät sekin


Ei nyt ihan näinkään. Liikennevaloa tai pysäytysviivaa ei saa ohittaa punaisen valon aikana (tai sen erään keltaisen aikana, jos on mahdollista pysähtyä vaaratta). Liikkua kyllä saa, jos on tilaa. Pieni tarkennus, ettei jotkut ala murisemaan, kun jotkut ottavat "varaslähdön" valoista 

Pe7e:
Koskien liikennevaloja, paras kuulemani juttu on se, kun eräs kaverini joskus sanoi, että punaisia päin ajaminen (esim. yöllä kun ei paljoa liikennettä näy) on ennakoivaa ja taloudellista ajoa, koska "ne kuitenkin kohta vaihtuvat vihreiksi"... No joo, jotkut valothan vaihtuvat juuri kun olet saanut pysäytettyä auton kokonaan...

Se on kyllä todella vittumaista odotella joskus yöllä kahden aikaan punaisissa se 5 minuuttia, kun ketään ei näy eikä kuulu missään... Onneksi noita valoja joistain risteyksistä laitetaan pois päältä aina yöksi... Millähän perusteella noin muuten tehdään, ja kuka päättää mistä risteyksestä valot voi sammuttaa?

miknip:
Valoissa mihin on asennettu tunnistimet ja jotka eivät pysäyttele turhaan mikäli et aja ylinopeutta on ihan ok. Jopa yöaikaankin, mutta jotkin on säädetty tosi kettumaisesti, että pitää pysähtyä ja samantien vaihtuu vihreät... Jonkun tiemestarin perverssioita, luulen? Vanhanaikaisissa valoissa jotka pysäyttävät yksinäisen kulkijan keskellä yötä vaikka ketään ei näy mailla halmeilla on suorastaan sairasta!! Lieneekö joku unohtanut laittaa valot vilkuille vai eikö moinen pikkuseikka vaan jaksa kiinnostaa suurta ammattilaista? Olis kyllä kiva tietää, minkälainen salaseura näidenkin meidän kaikkien elämään vaikuttavien päätösten taustalla on  

AnttiH:
Quote

Ei muuten pääty. Kehä 1 kulkee risteykseen asti nimellä Hagalundintie, ja risteyksen jälkeen nimellä Karhusaarentie. Yhteistä näillä kahdella eri nimisellä tiellä on tien numeron verran, kumpainenkin ovat tietä 101. Toki kehä ei Ruoholahteen asti jatku, mutta sinne ne kaistat ohjaavat... Jos länsiväylää on ajanut oikeanpuoleista (ei kuitenkaan bussikaistaa) kaistaa pitkin, niin kaistaa vaihtamatta taitaa tie viedä aikanaan porkkalankadulta mechelininkadulle etelään, jolloin päädytään itseasiassa mechelininkadun vasemmanpuoleiselle kaistalle, joka muuttuu hietalahdenkaduksi ja aikanaan kaistalta on pakko kääntyä vasemmalle mallaskadulle (tunneliin), se, miten liikenne jatkuu sitten uudenmaankadulla, ei ole enää muistissa. Luultavasti mannerheimintietä pitkin päädyttäisiin ajamaan ainakin hetkeksi, mutta kääntyykö kaista sitten eteläespalle ilman kaistanvaihtoa, vai jatketaanko manskua pohjoiseen?-)

Joku, jolla on ylimääräistä aikaa, voisi lähteä kokeilemaan. Pelkona on, että lopulta ollaan 3-tiellä ja tampere lähestyy..


Turhaakin turhempi aihe, mutta koska olen itsekin eräänlainen "tiehörhö", niin piti alkaa tutkimaan asiaa Googlen katunäkymäkuvien pohjalta.  Jos siis yksi kaistanvaihto sallitaan bussikaistan yli liityttäessä Kehältä Länkkäriväylälle, niin tällöin matkan pitäisi jatkua tuosta Eteläespan kautta Kauppatorin tuntumaan. Tässä vaiheessa tuleekin sitten risteys, jonka ryhmittymissäännöistä en ole täysin varma. Mikäli tässä vaiheessa pysyy aivan keskikorokkeen tuntumassa, niin matka jatkuu Havis Amandan patsaan ympäri Unioninkadulle vasenta kaistaa pitkin, kunnes kaista kääntyy Etelärantaa kohti. Tässä vaiheessa kaistalta ei enää pääsekään muualle kuin suoraan Makasiiniterminaaliin, joten tähän matka totaalisesti päättyy. Jos taas Eteläesplanadilta vasemmalle kääntyessä ottaa keskimmäisen kaistan, kuten joissain aikaisemmissa liikennemerkeissä opastetaan, niin tällöin matka jatkuu Pohjoisrannan kautta Sörnäisten rantatielle ja siitä edelleen Mäkelänkadulle. Mäkelänkadulla ongelmaksi muodostuu jälleen bussikaista, mutta joka tapauksessa suoraan jatkettaessa päätyy Tuusulanväylälle ja aikanaan ilmeisesti johonkin Hyrylän liikenneympyröihin. Tätä pidemmälle en enää jaksanut reittiä selvittää.  

hynkel:
Quote

Turhaakin turhempi aihe, mutta koska olen itsekin eräänlainen "tiehörhö", niin piti alkaa tutkimaan asiaa Googlen katunäkymäkuvien pohjalta.  Jos siis yksi kaistanvaihto sallitaan bussikaistan yli liityttäessä Kehältä Länkkäriväylälle
Osoitelaitteiden ja liikennesääntöjen edellyttämät vähimmäiskaistanvaihdot suoritetaan, ajoneuvona henkilöauto

Quote

Tuusulanväylälle ja aikanaan ilmeisesti johonkin Hyrylän liikenneympyröihin. Tätä pidemmälle en enää jaksanut reittiä selvittää.  

Jos liikenneympyröistä painetaan suoraa läpi (koska oikeaa kaistaa ajaessa opasteet näin pakottavat toimimaan), päädytään järvenpäähän, pohjoisväylä ylitetään suoraa ja tullaan Helsingintien päätyyn liikenneympyrään. Siihen jäädään sitten pyörimään...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page