Keskustelua liikenteestä

<< < (2381/3033) > >>

miknip:
Valoissa mihin on asennettu tunnistimet ja jotka eivät pysäyttele turhaan mikäli et aja ylinopeutta on ihan ok. Jopa yöaikaankin, mutta jotkin on säädetty tosi kettumaisesti, että pitää pysähtyä ja samantien vaihtuu vihreät... Jonkun tiemestarin perverssioita, luulen? Vanhanaikaisissa valoissa jotka pysäyttävät yksinäisen kulkijan keskellä yötä vaikka ketään ei näy mailla halmeilla on suorastaan sairasta!! Lieneekö joku unohtanut laittaa valot vilkuille vai eikö moinen pikkuseikka vaan jaksa kiinnostaa suurta ammattilaista? Olis kyllä kiva tietää, minkälainen salaseura näidenkin meidän kaikkien elämään vaikuttavien päätösten taustalla on  

AnttiH:
Quote

Ei muuten pääty. Kehä 1 kulkee risteykseen asti nimellä Hagalundintie, ja risteyksen jälkeen nimellä Karhusaarentie. Yhteistä näillä kahdella eri nimisellä tiellä on tien numeron verran, kumpainenkin ovat tietä 101. Toki kehä ei Ruoholahteen asti jatku, mutta sinne ne kaistat ohjaavat... Jos länsiväylää on ajanut oikeanpuoleista (ei kuitenkaan bussikaistaa) kaistaa pitkin, niin kaistaa vaihtamatta taitaa tie viedä aikanaan porkkalankadulta mechelininkadulle etelään, jolloin päädytään itseasiassa mechelininkadun vasemmanpuoleiselle kaistalle, joka muuttuu hietalahdenkaduksi ja aikanaan kaistalta on pakko kääntyä vasemmalle mallaskadulle (tunneliin), se, miten liikenne jatkuu sitten uudenmaankadulla, ei ole enää muistissa. Luultavasti mannerheimintietä pitkin päädyttäisiin ajamaan ainakin hetkeksi, mutta kääntyykö kaista sitten eteläespalle ilman kaistanvaihtoa, vai jatketaanko manskua pohjoiseen?-)

Joku, jolla on ylimääräistä aikaa, voisi lähteä kokeilemaan. Pelkona on, että lopulta ollaan 3-tiellä ja tampere lähestyy..


Turhaakin turhempi aihe, mutta koska olen itsekin eräänlainen "tiehörhö", niin piti alkaa tutkimaan asiaa Googlen katunäkymäkuvien pohjalta.  Jos siis yksi kaistanvaihto sallitaan bussikaistan yli liityttäessä Kehältä Länkkäriväylälle, niin tällöin matkan pitäisi jatkua tuosta Eteläespan kautta Kauppatorin tuntumaan. Tässä vaiheessa tuleekin sitten risteys, jonka ryhmittymissäännöistä en ole täysin varma. Mikäli tässä vaiheessa pysyy aivan keskikorokkeen tuntumassa, niin matka jatkuu Havis Amandan patsaan ympäri Unioninkadulle vasenta kaistaa pitkin, kunnes kaista kääntyy Etelärantaa kohti. Tässä vaiheessa kaistalta ei enää pääsekään muualle kuin suoraan Makasiiniterminaaliin, joten tähän matka totaalisesti päättyy. Jos taas Eteläesplanadilta vasemmalle kääntyessä ottaa keskimmäisen kaistan, kuten joissain aikaisemmissa liikennemerkeissä opastetaan, niin tällöin matka jatkuu Pohjoisrannan kautta Sörnäisten rantatielle ja siitä edelleen Mäkelänkadulle. Mäkelänkadulla ongelmaksi muodostuu jälleen bussikaista, mutta joka tapauksessa suoraan jatkettaessa päätyy Tuusulanväylälle ja aikanaan ilmeisesti johonkin Hyrylän liikenneympyröihin. Tätä pidemmälle en enää jaksanut reittiä selvittää.  

hynkel:
Quote

Turhaakin turhempi aihe, mutta koska olen itsekin eräänlainen "tiehörhö", niin piti alkaa tutkimaan asiaa Googlen katunäkymäkuvien pohjalta.  Jos siis yksi kaistanvaihto sallitaan bussikaistan yli liityttäessä Kehältä Länkkäriväylälle
Osoitelaitteiden ja liikennesääntöjen edellyttämät vähimmäiskaistanvaihdot suoritetaan, ajoneuvona henkilöauto

Quote

Tuusulanväylälle ja aikanaan ilmeisesti johonkin Hyrylän liikenneympyröihin. Tätä pidemmälle en enää jaksanut reittiä selvittää.  

Jos liikenneympyröistä painetaan suoraa läpi (koska oikeaa kaistaa ajaessa opasteet näin pakottavat toimimaan), päädytään järvenpäähän, pohjoisväylä ylitetään suoraa ja tullaan Helsingintien päätyyn liikenneympyrään. Siihen jäädään sitten pyörimään...

oh2dw:
Väistämisvelvollisuuden käyttämättä jättäminen...

kiikaroija:
Onpas hiljaista tässä osiossa.  No kysytään arvon foorumilaisten mielipidettä seuraavaan tilanteeseen. Ajoin motaria n. 110 lasissa, aika vähän liikennettä oli, saavutin edellämenevää kuitenkin aika selvästi. Samalla kun sitä lähestyin, tuli takaa myös selvästi nopeampi auto ja alkoi siirtyä ohittamaan minua ja samalla olin aika lähellä etumaista, jolloin nostin kaasun ja ajattelin että antaa nopeamman mennä ohi ja sitten minä perään vasta. Ohittava oli jo pois peräpeilin kentästä eli pakko olla pian peräni tasalla(nopeuserot huomioiden) jolloin pistin vilkun päälle merkiksi että kohta alan vaihtaa kaistaa(muut huomioiden tietysti). Parin volkautuksen jälkeen odotin että miksei mene jo ohi tää nopeampi, niin se onkin jäänyt siihen 3-4 auton mittaa takavasemmalle himmailemaan. No odotin pari sekuntia ja kun asemat ei muuttuneet, päätin että lähden sitten ohi etumaisesta, kun kerta näin kävi että toinen ehti "pelästymään" vilkkua justiinsa viime tingassa(siis lähes rinnallani ollen) sen huomaten ja kai luullen että pusken sieltä eteen/kylkeen sokkona. Ei kai siinä muuta ajatusta ollut. Mutta miksi hän alkoi tuollaista tekemään, kai siinä rittää kun seuraa sivusta ettei toinen tule kylkeen vahingossa ja jatkaa omaa vauhtiaan menoaan. Eihän tuossa nyt vaaraa ollut(tällä kertaa), mutta jos vaikka olisi ollut joku kuumakalle hänen perässään, tiedä vaikka olisi perspusun antanut tai ihan varmasti olisi ainakin lisää hiiltynyt. (Meni melkein Aaltonenmaiseksi jossitteluksi . Ainakin minun puolesta jos/kun ohittelen, saavat tunkea vilkkua päälle oikealla ja tulla jälkeeni tai mihin sopii, en ala ilman syytä jarrutteleen tai himmaileen siinä kohtaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page