FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.05.17, 19:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 597 598 [599] 600 601 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1450868 times)
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11960 on: 20.10.11, 15:57 »

Kaikkeahan saa tehdä kunhan ei jää kiinni... Tongue Tuskin sitä nyt ainakaan ruuhka-aikaan kannattaa lähteä siirtelemään...
No ei täällä susirajalla tai maalla ny ainakin mitään ruuhkaa ole Wink, muuta kun silloin kun noi lestadiolaiset meni ja varsinkin lähti suviseuroistaan sekä OKRA-näyttelyiden aikaan aamulla, paikkana sama eli EFOP.
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #11961 on: 20.10.11, 18:28 »

No ei Pöytyälläkään kauheesti mitään poliiseja näy. 4 tuntia kun ajelee pääraitteja niin ei näy yhtään maijaa tai normaalia poliisiautoa....

Killerhangar
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #11962 on: 20.10.11, 20:57 »

Jaa en kyl sit tiedä mitä mä teen väärin ku näen Aura-Oripää-Kyrö akselilla jatkuvasti poliisisetiä ja ratsioita?  Huh Ovat siellä kiusaamassa viattomia ammatinharjoittajia...  thmbdn
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #11963 on: 20.10.11, 21:11 »

Kävipä tänään mielenkiintoisesti, kun tulin Hyvinkäältä 3-tietä kohti Vantaata. Ohi meni ensin punainen transitti ja aivan takapuskurissa kiinni musta audi. Transit kiilasi ensin mun keulan eteen ja Audi jäi sen rinnalle vasemmalle kaistalle ajamaan. Molemmat ajoi n. 50m päähän mun eteen rinnakkain ja jäi junnaamaan 80-90km/h. Audi rupesi ajamaan keskiviivan päällä ja oikealla kaistalla osittain ja palasi takaisin vasempaan laitaan. Transit kosti tulemalla vasemmalle kaistalle ja lopulta molemmat ajoi n. 10cm päässä toisistaan ja välillä huojui laidasta laitaan. Tapahtui muutaman sekunnin aikana. Piti tietysti vilkuttaa pari kertaa kattopitkiä, että ***tun idiootit. Tämän jälkeen audi vittuuntui transitin kostoon ja painoi kaasua ja kiilasi transitin keulaan ja löi jarrut pohjaan ja niin teki transitkin. Etäisyyttä muhun oli tullut jo reilu sata metriä mutta sain aika lahjakkaasti seistä itekin jarrulla ja soittaa torvea. Sitten audimulkku lähti kaasu pohjassa ja vähän ajan päästä transitmulkku.

Oli todella järkevän näköistä leikkimistä 80-90km/h vauhdissa. Etäisyyttä ehkä 10-30cm alimmillaan. Siinä kun olisivat kolahtaneet niin eivät olisi edes tajunneet mikä iski, kun olisin ajanut hetkessä yli.
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #11964 on: 21.10.11, 03:51 »

Kävipä tänään mielenkiintoisesti, kun tulin Hyvinkäältä 3-tietä kohti Vantaata. Ohi meni ensin punainen transitti ja aivan takapuskurissa kiinni musta audi. Transit kiilasi ensin mun keulan eteen ja Audi jäi sen rinnalle vasemmalle kaistalle ajamaan. Molemmat ajoi n. 50m päähän mun eteen rinnakkain ja jäi junnaamaan 80-90km/h. Audi rupesi ajamaan keskiviivan päällä ja oikealla kaistalla osittain ja palasi takaisin vasempaan laitaan. Transit kosti tulemalla vasemmalle kaistalle ja lopulta molemmat ajoi n. 10cm päässä toisistaan ja välillä huojui laidasta laitaan. Tapahtui muutaman sekunnin aikana. Piti tietysti vilkuttaa pari kertaa kattopitkiä, että ***tun idiootit. Tämän jälkeen audi vittuuntui transitin kostoon ja painoi kaasua ja kiilasi transitin keulaan ja löi jarrut pohjaan ja niin teki transitkin. Etäisyyttä muhun oli tullut jo reilu sata metriä mutta sain aika lahjakkaasti seistä itekin jarrulla ja soittaa torvea. Sitten audimulkku lähti kaasu pohjassa ja vähän ajan päästä transitmulkku.

Oli todella järkevän näköistä leikkimistä 80-90km/h vauhdissa. Etäisyyttä ehkä 10-30cm alimmillaan. Siinä kun olisivat kolahtaneet niin eivät olisi edes tajunneet mikä iski, kun olisin ajanut hetkessä yli.

Pari päivää sitten kaksi pakua lahdentiellä ajoivat ehkä 140 km/h metrin päässä toisistaan vasemmalla kaistalla, häviten horisonttiin. Mihin lie kiire. Kyllä olisi paikallaan psykologinen testi ennen ajokortin myöntämistä. Stressinsietokykykin pitäisi selvittää samalla.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #11965 on: 21.10.11, 05:04 »

Jaa en kyl sit tiedä mitä mä teen väärin ku näen Aura-Oripää-Kyrö akselilla jatkuvasti poliisisetiä ja ratsioita?  Huh Ovat siellä kiusaamassa viattomia ammatinharjoittajia...  thmbdn

Ajelen tolla trakulla pääasiassa vanhaa tietä, en oikee tykkää mennä Huittisten tielle junnaamaan muiden eteen...

Killerhangar
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #11966 on: 21.10.11, 12:28 »

Pakuista puheen ollen tuli mieleen tuo yksi törppö Heikinlaakson risteyksessä. Tultiin molemmat kehää itään päin, ja poistuttiin H-laakson liittymästä. Paku ajoi edelläni, ja oli kääntymässä risteyksestä ensin vasemmalle, mutta päättikin lopulta hyökätä ilman vilkkua sulkuviivan yli eteeni ja kääntyä oikealle. Onneksi olin hereillä, koska mulle paloi vihreät, eikä edessäni ollut enää ketään ja olin luonnollisesti siinä uskossa menossa, että se oikeasti kääntyy sinne vasemmalle kerta sillä kaistalla on. Noh siitähän se koukkasi kärsää viistäen eteeni. Tuli muuten testattua Seatin räikkää aika huolella ja kun päästiin Vanhalle Porvoontielle ampaisin siihen viereiselle kaistalle sen viereen antaakseni vähän "pahaa silmää" ja nähdäkseni mikä pelle siellä on ratin takana. Sen verran ehdin nähdä, että oli ainakin puhelin korvalla. Tuli pakuspedelle suht monta rikettä tuossa kohtaa... Tongue
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #11967 on: 21.10.11, 14:57 »

oli ainakin puhelin korvalla. 

Kuunteli varmaan luurista ajo-ohjeita: Sit siitä rampista vasemmalle... eiku siis oikeelle!! Wink

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Petri Koivisto

« Reply #11968 on: 21.10.11, 16:03 »

Kuunteli varmaan luurista ajo-ohjeita: Sit siitä rampista vasemmalle... eiku siis oikeelle!! Wink
Heh, ehkäpä.. Grin On noi kyllä vaarallisia perkeleen arpojat. Tollasia teräviä liikkeitä "ohohups ei sinne ku tänne" ilman mitään merkkiä muille tienkäyttäjille... Äsken oli ryssänkilvissä joku hönö. Oli poistumassa kehältä (yllätys!) ja hidasti jo liittymään vauhdin johonkin max 40km/h. Sitten ilman mitään vilkkua tai mitään, sulkuviivojen yli (melkein nurmikon kautta) takaisin kehälle. Kyllä oli perspusu lähellä kun takaa tulee jengiä 90km/h lasissa ja yhtäkkiä eteen pölähtää joku Skeida 40km/h... Itse poistuin samasta liittymästä mistä tuokin oli siis ensin menossa.
Jari Ahonen

« Reply #11969 on: 21.10.11, 16:15 »

Töppöilin tänään itse aika lailla huolella. Ajoin Sturenkatua keskustan suuntaan, ja Wallininkadun liikennevaloissa suoraan punaisia päin... Embarrassed Risteys oli tyhjä, ja Co-pilot totesi vain lakonisesti että "Siinä oli punaset...". Niin käy kun ajattelee kaikkea muuta kuin ajamista ja reitti on liiankin tuttu. Katselin peilistä kun takana tulleet pysähtyivät kiltisti punaisiin. Voit kuvitella että hävetti...

Mikko Gustafsson

Date Registered: 27.03.07

« Reply #11970 on: 21.10.11, 18:06 »

Onkohan kiertoliittymässä ajoa opetettu ollenkaan bussinkuljettajille? Epäilen kyllä vahvasti että ei. Ajoin tänään yhteensä neljä kertaa noista Itäkeskuksen päädyssä olevista kolmesta kiertoliittymästä. Näin arviolta noin kymmenen bussia yhteensä sinä aikana ajavan kiertoliittymistä, ja yksikään niistä ei näyttänyt suuntamerkkiä siitä poistuttaessa. Angry thmbdn Siinähän sitten autot aina pysähtyivät jonoksi asti odottamaan minne bussi menee. Ei näin.
Jari Ahonen

« Reply #11971 on: 21.10.11, 18:38 »

Tuo on niin totta. Ei voi olla niin vaikeaa näyttää vilkulla että on poistumassa ympyrästä, eikun kiertoliittymästä...  Smiley

Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #11972 on: 21.10.11, 18:41 »

Riippuu täysin sormien pituudesta ja miten niitä roikottaa, lyhkäset nakit ja suoraan eteenpäin, eihän ne vilkun viikseen osu.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Petri Koivisto

« Reply #11973 on: 22.10.11, 00:26 »

Voi hyvä luoja mitä satuin löytämään juutuubista... Grin Fiksun näköistä toimintaa indeed...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #11974 on: 22.10.11, 02:03 »

Voi hyvä luoja mitä satuin löytämään juutuubista...

Voi jeesus että on vanha  laugh

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Marika Silvennoinen

Date Registered: 17.06.11

« Reply #11975 on: 22.10.11, 06:23 »

Tuo on niin totta. Ei voi olla niin vaikeaa näyttää vilkulla että on poistumassa ympyrästä, eikun kiertoliittymästä...  Smiley
Ja sitten on vielä se sakki, jolla liikenneympyrässä on vilkku kokoajan vasemmalle. Tosin täällä on osattu myös ajaa väärään suuntaan liikenneympyrässä. Kerran näin sellaisenkin tapauksen, että katumaasturikuski tööttäili koska antanut tietä, että hän voisi ajaa ympyrään. Missä liikennesääntöjen tuntemus?

Mutta eikös ole olemassa sekä liikenneympyrä, että kiertoliittymä, niiden erona vain kaistojen määrä? Näin muistelisin kuulleeni.
tjh80
Former member
« Reply #11976 on: 22.10.11, 07:09 »

Voi hyvä luoja mitä satuin löytämään juutuubista... Grin Fiksun näköistä toimintaa indeed...
Aika koomisen näköstä touhua ja surullista.
Jari Ahonen

« Reply #11977 on: 22.10.11, 07:59 »

Mutta eikös ole olemassa sekä liikenneympyrä, että kiertoliittymä, niiden erona vain kaistojen määrä? Näin muistelisin kuulleeni.

Suomen lainsäädäntö ei tunne termiä "kiertoliittymä".

Marika Silvennoinen

Date Registered: 17.06.11

« Reply #11978 on: 22.10.11, 08:14 »

Mopoautokuskit on käyttäytyy kyllä usein aika pelottavasti. Ja äänetkin on aika kamalat vaikka viritettyihin 2-tahtimopoihinkkin verrattuna.
Petri Koivisto

« Reply #11979 on: 22.10.11, 13:03 »

Mopoautokuskit on käyttäytyy kyllä usein aika pelottavasti.
Joo, ja kun oikeasti vähän miettii mitä tollaset pennut voi saada tollasella vehkeellä aikaan. Pelottaa vielä enemmän. Tolla voi jo saada isojakin tuhoja aikaan liikenteessä. Tavallisella mopolla nyt ei vielä hirveästi voi muutakuin itselleen... Tongue Ja sitten kun miettii mitä kaikkea muuta täällä Muumilaaksossa on kielletty koska "on vaarallista"... thmbdn
Pages: 1 ... 597 598 [599] 600 601 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1