FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.09.17, 20:39

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 599 600 [601] 602 603 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470745 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12000 on: 25.10.11, 15:29 »

Se voi sitten olla kiva sitä kylvökonetta raahata sitä asfaltin reunaa pitkin... Ruokaahan ne teille kärräävät. Ja en nyt sitten tiedä onko toi mun "työkaluni" niin kauhean hidas paskiainen kun n. 38 kulkee kärrynkin kanssa... Traku voi mennä puolittan ojan puolella mutta kylvökone ei niin helposti... Liikennetrakut saavat muistaakseni kulkea jonnekkin 80 kylkeen. Puimurilla, trakulla jne työkoneilla mitä saa T-kortilla kuljettaa niin maks nopeus 45 mutta äkkiäkö ne 55 saa kulkemaan. Ja ei ihan heti uskalla "normaalitilanteessa" ihan reunalla ajaa... Ei tarvita kuin 0.02cm liike ratin kehää ja voi olla ojan pohjalla... Ja en sitten tiedä kuinka hauskaa on huomata oman tyhmän yrityksen päätteeksi se että kyljestä voi tulla lävitse 6 tonnia rautaa niin kuin meikälle meinasi kesän lopulla käydä.......
No ei se kyllä mikään kylvökone ollut vaan ihan tavallinen hidas traktori (itseasiassa pyöräkuormaaja taitaa olla oikeampi muoto), anyway sellainen millä nyt talojen pihoja aurataan/hiekoitetaan. Tulipa taas sellasta soopaa että hohhoi. Grin Tatu tuossa laittoikin jo kaiken tarvittavan. Ja kyllä se liikennetraktori kulkee sen 50km/h eikä mitään 80km/h.

Quote
Liikennetraktori on kansallinen ajoneuvoluokka, jonka suurin sallittu nopeus on 50 km/h. Liikennetraktorilta vaaditaan aina rekisteröintikatsastus riippumatta siitä onko se kansallisesti tyyppihyväksytty. Liikennetraktorit ovat yleisimmin 40 km/h kulkevien maataloustraktoreiden muunnoksia. Lisävaatimukset verrattuna muihin traktoreihin koskevat pääosin jarruja sekä pyörien roiskesuojia. Liikennetraktorin ajamiseen vaaditaan C-luokan ajokortti.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12001 on: 25.10.11, 15:31 »

Ei tarvita kuin 0.02cm liike ratin kehää ja voi olla ojan pohjalla

Hitto, on muuten tehokasta. Jos joku kääntää rattia vaikka sentin, niin sehän ampaisee jo kärrynpyöriä tekemään koko kone Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12002 on: 25.10.11, 15:36 »

No en mää sitä yhtä Corollaa väistäessäni kauheesti sitä rattia kääntäny... Ehkä kärjistin mutta siis auton ja traktorin ohjaukset on ihan eri planeetalta. Ja Petri: Mä en oo vielä hokannu mihin niitä Willejä yms pikkukuormaajia tarvitaan kaupungin ulkopuolella. Ihan hyvin pärjäis pienellä EK-traktorilla.....

Killerhangar
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12003 on: 25.10.11, 15:36 »

Hitto, on muuten tehokasta. Jos joku kääntää rattia vaikka sentin, niin sehän ampaisee jo kärrynpyöriä tekemään koko kone Tongue

Juu, kato ei oo krapulamiesten hommia nuo, siitä käsien tärinässä menis kokoajan ojan pohjia  Grin

-make-
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12004 on: 25.10.11, 15:41 »

No en mää sitä yhtä Corollaa väistäessäni kauheesti sitä rattia kääntäny... Ehkä kärjistin mutta siis auton ja traktorin ohjaukset on ihan eri planeetalta. Ja Petri: Mä en oo vielä hokannu mihin niitä Willejä yms pikkukuormaajia tarvitaan kaupungin ulkopuolella. Ihan hyvin pärjäis pienellä EK-traktorilla.....


Kumpaakin ajellu ja ratista molempia käännelly, planeettojen asennoista en tiedä mutta tottelevat kuskia, ellei on ohjauksen korjaus paikallaan, sano iskälle jos Mondeon ajolta ehtii. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12005 on: 25.10.11, 15:49 »


 sano iskälle jos Mondeon ajolta ehtii. thmbup

Huomaa että Arne on vaan metsästellyt syksyn ja laiminlöynyt forumin, sillä mondeohan on vaihtunut pirkka-volkkariin.

-make-
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12006 on: 25.10.11, 15:50 »

No en mää sitä yhtä Corollaa väistäessäni kauheesti sitä rattia kääntäny... Ehkä kärjistin mutta siis auton ja traktorin ohjaukset on ihan eri planeetalta. Ja Petri: Mä en oo vielä hokannu mihin niitä Willejä yms pikkukuormaajia tarvitaan kaupungin ulkopuolella. Ihan hyvin pärjäis pienellä EK-traktorilla.....

Traktorillakin jonkin verran ajaneena täytyy yhtyä tähän. Uusissakin traktoreissa on ihan käsittämättömän suuria välyksiä ohjauksessa. 200 µm liike ratin kehällä tuskin riittää edes ensimmäisen nivelen välyksiin, kun ei tunnu välillä sentti-parikaan riittävän uuden traktorin ohjauksen kokonaisvälyksiin. Ratteja on tosin niin eri kokoisia, että kannattaisi puhua ratin kääntämisen yhteydessä lähinnä tasokulmasta. Vähän vanhemmissa traktoreissa pelkkää välystäkin on helposti yli 0.3 radiaania.

Normaalin henkilöauton ohjaus on paljon tarkempi.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12007 on: 25.10.11, 16:16 »

Jaha, ihmettelen, siis tuo Mondeo ei nyt ollut yllätys mutta Tatun rattoriajeluja ihmettelen, olen nyt vuodenmittaan tiedättehän mikä mitta tuo on, ajellu Fiat, Case ja sellasta vihreäksi maalattua, kaikissa ohjaus toimii kuten haluan sen toimivan, eli käännän vasemmalle ja rattori lähtee siihen suuntaan, jos taasen oikealle kääntelen lähteepi tuo laite sinneppäin.
Jos eivät rattorityyppiset tottele niin eikun simulaattoriin eli meitin vanha 65 verkku sillä olis hyvä harjoitella jotta ratinkääntöä oppii.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12008 on: 25.10.11, 16:30 »

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi... Tosin siihenkin tottuu... Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....

Killerhangar
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12009 on: 25.10.11, 16:37 »

Täällä päin traktorit, mopot, pyöräilijät ajelee sellasilla tie osuuksilla joissa on selvät kieltomerkit liikkumisille edellä mainituilla tavoilla Smiley Kyseessä 6 tie Lehmo - Klahti välillä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12010 on: 25.10.11, 16:51 »

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi...

Tarkka ja herkkä ei ole sama asia... Tästä on taidettu ennenkin "keskustella". Kyllähän se on, että jos sinulta meinaa karata traktori käsistä sen takia, että käännät vähän rattia täydessä vauhdissa, ei sinua saisi päästää traktorin, tai minkään muunkaan moottorikäyttöisen vekottimen ohjaimiin...

Quote
Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....

Et kait sinä nyt anna sitä tietä väistämällä pientareelle silloin, jos näet siellä edessä pyöräilijän? Tai aja kaiteen päälle, "kun pitää väistää"? Shocked Vai väistätkö sitä pyöräilijää sinne kaiteen päälle? Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12011 on: 25.10.11, 18:08 »

Pakkohan mun on ajoväylälle väistää jos siinä keulan edessä on pyöräilijä. Ja se ei varmaan kauheasti herätä luottamusta kun autolijat ohittelee vähän miten sattuu... No mitäs itte tekisit jos puskista tulis eteesi Corolla ja 15 metriä väliä? Jarrut pohjaan, kyljestä lävitte, pakko sitä rattia on veivata jos aikoo pitää sen Corollan kuskin hengissä... Kyllä siinä liikutettiin rattia vähän urakalla.

I roll how i roll, haters gonna hate but i don“t f**k**g care....

Killerhangar
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12012 on: 25.10.11, 18:24 »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/rahtarille-tuomio-kuolemantuottamuksesta-/art-1288423052330.html

"Varoituskolmiolle ei olisi riittänyt edes kuljettajan ilmoittama 50–70 metrin etäisyys rekasta. Yhden todistajan mukaan matkaa oli vain 10–20 metriä. Oikeuden mielestä kuljettajalla oli aikaa soittaa hätäkeskukseen ja pyytää poliisi paikalle, sillä törmäys sattui tunti rekan hyytymisen jälkeen."

Voin jo kuvitella, miten hätäkeskus suhtautuisi pyyntöön saada poliisi paikalla sen takia, että auto seisoo nyt seuraavat pari tuntia tien sivussa hajonneena... Toivottavasti moisen idioottimaisen perustelun jälkeen valitetaan vielä hoviin. Sitä en sano, etteikö kuljettajassakin olisi vikaa (hätävilkut olisi voinut olla päällä ja kolmio asetettuna), mutta heitto poliisin paikallekutsumisesta on naurettava, kuin myös tämä höpötys: "Talviaamun pimeys edellytti parkkivalojen sijaan täysiä valoja ja hätävilkkuja"

Miten ne "täydet valot" lisäävät yhdistelmän näkyvyyttä takaapäin? Toisekseen, jos paikalla on ollut pimeää, niin heikkotehoisetkin valot pitäisi silloin nähdä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12013 on: 25.10.11, 18:25 »

I roll how i roll, haters gonna hate but i don“t f**k**g care....
Tolla asenteella ja noilla puheilla voit olla varma ettet sitä oikeaa ajokorttia ihan heti saa Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12014 on: 25.10.11, 18:26 »

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi... Tosin siihenkin tottuu... Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....

Joo, entäs moottoripyörä? Silläkin voi ajaa reunassa, ja se kääntyy pienemmässä tilassa ympäri kuin traktori, vaikka ohjaukseen käytettävä väline (toki kallistusta tarvitaan) kääntyy vain murto-osan täydestä kierroksesta.

Kyllä siinä liikutettiin rattia vähän urakalla.

Koita nyt päättää, onko se ohjaus herkkä vai ei. 0.04 cm kääntö, joka ilmeisesti riittää jo väistöön vallan mainiosti (kun 200 µm vie ojaan) on kaukana urakkatyöskentelystä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12015 on: 25.10.11, 18:27 »

Herkkä sekä tarkka....

Killerhangar
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12016 on: 25.10.11, 18:30 »

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi... Tosin siihenkin tottuu... Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....


Eikait niitä kaiteita normioloissa tarvitse väistellä?

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12017 on: 25.10.11, 18:45 »

Miten ne "täydet valot" lisäävät yhdistelmän näkyvyyttä takaapäin? Toisekseen, jos paikalla on ollut pimeää, niin heikkotehoisetkin valot pitäisi silloin nähdä.

Vaikea tosiaan sanoa olosuhteita tuntematta olisiko lisävalaistuksesta ollut apua. Kirkkaalla yökelillä valaisettomalla tasaisella tiellä pienet tuikut näkyvät, mutta jos pimeyteen liittyy auerta tms. eteenpäin valaisevat ajovalot voivat hyvinkin luoda valokehää, kontrastia ja muuta kivaa, mitä esimerkiksi rakennusten epäsuorassa julkisivuvalaistuksessa käytetään tehokeinona. Monesti pimeällä ajovalojen siroaminen ilmakehään näkyy mäkikumpareidenkin taakse. Ehkä sit kantsii soittaa sinne hätäkeskukseen, jotta ainakin ilmoitusvastuu siirtyisi eteenpäin.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12018 on: 25.10.11, 18:47 »


Voin jo kuvitella, miten hätäkeskus suhtautuisi pyyntöön saada poliisi paikalla sen takia, että auto seisoo nyt seuraavat pari tuntia tien sivussa hajonneena... Toivottavasti moisen idioottimaisen perustelun jälkeen valitetaan vielä hoviin. Sitä en sano, etteikö kuljettajassakin olisi vikaa (hätävilkut olisi voinut olla päällä ja kolmio asetettuna), mutta heitto poliisin paikallekutsumisesta on naurettava, kuin myös tämä höpötys: "Talviaamun pimeys edellytti parkkivalojen sijaan täysiä valoja ja hätävilkkuja"

Miten ne "täydet valot" lisäävät yhdistelmän näkyvyyttä takaapäin? Toisekseen, jos paikalla on ollut pimeää, niin heikkotehoisetkin valot pitäisi silloin nähdä.

Tuo haisee pahasti siltä, että kuskin asianajaja on ollut pihalla kuin lumiukko, noi käräjäoikeuden perustelut ovat niin onttoja, että hovissa jutun luulisi kaatuvan päälaelleen että heilahtaa.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12019 on: 25.10.11, 18:49 »

Herkkä sekä tarkka....

Jaa traktorin ohjaus?
Pages: 1 ... 599 600 [601] 602 603 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1