Keskustelua liikenteestä

<< < (2405/3031) > >>

mmniemi:
Quote

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi...


Tarkka ja herkkä ei ole sama asia... Tästä on taidettu ennenkin "keskustella". Kyllähän se on, että jos sinulta meinaa karata traktori käsistä sen takia, että käännät vähän rattia täydessä vauhdissa, ei sinua saisi päästää traktorin, tai minkään muunkaan moottorikäyttöisen vekottimen ohjaimiin...

Quote

Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....

Et kait sinä nyt anna sitä tietä väistämällä pientareelle silloin, jos näet siellä edessä pyöräilijän? Tai aja kaiteen päälle, "kun pitää väistää"? Vai väistätkö sitä pyöräilijää sinne kaiteen päälle?

Miksu:
Pakkohan mun on ajoväylälle väistää jos siinä keulan edessä on pyöräilijä. Ja se ei varmaan kauheasti herätä luottamusta kun autolijat ohittelee vähän miten sattuu... No mitäs itte tekisit jos puskista tulis eteesi Corolla ja 15 metriä väliä? Jarrut pohjaan, kyljestä lävitte, pakko sitä rattia on veivata jos aikoo pitää sen Corollan kuskin hengissä... Kyllä siinä liikutettiin rattia vähän urakalla.

I roll how i roll, haters gonna hate but i don´t f**k**g care....

hynkel:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/rahtarille-tuomio-kuolemantuottamuksesta-/art-1288423052330.html

"Varoituskolmiolle ei olisi riittänyt edes kuljettajan ilmoittama 50–70 metrin etäisyys rekasta. Yhden todistajan mukaan matkaa oli vain 10–20 metriä. Oikeuden mielestä kuljettajalla oli aikaa soittaa hätäkeskukseen ja pyytää poliisi paikalle, sillä törmäys sattui tunti rekan hyytymisen jälkeen."

Voin jo kuvitella, miten hätäkeskus suhtautuisi pyyntöön saada poliisi paikalla sen takia, että auto seisoo nyt seuraavat pari tuntia tien sivussa hajonneena... Toivottavasti moisen idioottimaisen perustelun jälkeen valitetaan vielä hoviin. Sitä en sano, etteikö kuljettajassakin olisi vikaa (hätävilkut olisi voinut olla päällä ja kolmio asetettuna), mutta heitto poliisin paikallekutsumisesta on naurettava, kuin myös tämä höpötys: "Talviaamun pimeys edellytti parkkivalojen sijaan täysiä valoja ja hätävilkkuja"

Miten ne "täydet valot" lisäävät yhdistelmän näkyvyyttä takaapäin? Toisekseen, jos paikalla on ollut pimeää, niin heikkotehoisetkin valot pitäisi silloin nähdä.

Pe7e:
Quote

I roll how i roll, haters gonna hate but i don´t f**k**g care....

Tolla asenteella ja noilla puheilla voit olla varma ettet sitä oikeaa ajokorttia ihan heti saa

hynkel:
Quote

Mitä nyt autolla pellolla rälläilly niin tuo traku kyllä on huomattavasti herkempi... Tosin siihenkin tottuu... Mutta ihan reunaan ei kannata ahdistaa ja joskus vaan ei ole paikkaa mihin väistää... Älyttömissä paikoissa kaiteita tuolla teillä, ei sinne mahdu väistämään jos vaikka pyöräilijä menee edessä piennarta....


Joo, entäs moottoripyörä? Silläkin voi ajaa reunassa, ja se kääntyy pienemmässä tilassa ympäri kuin traktori, vaikka ohjaukseen käytettävä väline (toki kallistusta tarvitaan) kääntyy vain murto-osan täydestä kierroksesta.

Quote

Kyllä siinä liikutettiin rattia vähän urakalla.

Koita nyt päättää, onko se ohjaus herkkä vai ei. 0.04 cm kääntö, joka ilmeisesti riittää jo väistöön vallan mainiosti (kun 200 µm vie ojaan) on kaukana urakkatyöskentelystä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page