FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 20:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 601 602 [603] 604 605 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477556 times)
Heikki Jokinen

Date Registered: 19.11.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12040 on: 26.10.11, 10:21 »

Katsos kummaa Mikko, sellainen pykälä kuitenkin löytyi...yllättäen vielä tieliikennelaista:

Tieliikennelaki 7 luku 93 §
Ajoneuvon pysäyttäminen ja tarkastus

Ajoneuvo on poliisimiehen antamasta merkistä pysäytettävä.

Kuljettaja on velvollinen noudattamaan poliisimiehen ajoneuvon kunnon, varusteiden ja kuormituksen tarkastamiseksi antamia määräyksiä sekä sallimaan ajoneuvon liikennekelpoisuuden tarkastamisen.

PISTE
« Last Edit: 26.10.11, 10:28 by Heikki Jokinen »
Markku Vierelä

Date Registered: 23.08.05

« Reply #12041 on: 26.10.11, 10:22 »

Kaikenlaista törppöä sitä onkin. Eilen ajelin skootterilla kotia kohti, vauhtia oli 56km/h 50km/h alueella. Tapahtumapaikkana sillan nousu, jossa minun menosuuntani kaksi kaistaa, toiseen suuntaan vain yksi. Tällä C-sarjan mersulla oli selvästi niin kiire että lähti minusta vasemmalta(olin vasemmanpuoleisella kaistalla) ohi tuplakeltaisen alueella, vauhtina varmasti 70-80km/h. Mersun kuski muista piittaamatta lähti ohi, ja pakotti sekä minut että vastaantulleen Toledo-kuskin lyömään jarrua, ettei saada nättiä kolaria. Pahinta tässä lienee se, että Mersussa oli keltainen lamppu katolla ja täysi poka päällä...

Ps. mikä siinä on kun skootterilla tai muulla vastaavalla ajaa nätisti sen 5-6km/h yli rajoituksen niinkuin monet autoilijatkin, suurinosa silti puskee vaikka väkisin ohi? Ärsyttääkö niin paljon mopoilijat tuolla liikenteessä vaikka kuinka ajaisi sääntöjen mukaan?

Herää kymysys, miksi ajoit vasentakaistaa? Olitko kenties ryhmittynyt kääntyäksesi vasemmalle?

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #12042 on: 26.10.11, 10:23 »

mulla kyllä skode pysyy hanskassa ja nelitahti ei käryä  thmbup
Kiva juttu Smiley

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Markku Vierelä

Date Registered: 23.08.05

« Reply #12043 on: 26.10.11, 10:29 »

Vakio taitaa ärsyttää enemmän, se kun köröttelee sitä ~47km/h kuin että suurin piirtein minä pysyn liikenteen seassa mukana. Minä voin siitä ne sakot maksaakin, vaikka kävisikin ajamassa :PGps ei heitä, mulla kyllä skode pysyy hanskassa ja nelitahti ei käryä  thmbup

Sehän se autoilijaa vituttaakin, kun mopo pysyy liikenteen mukana. Esim 60km/h alueella, ylämäessä sitten hinkataan 50km/h. Ja ohitse ei pääse, kun ei tiedä tuleeko vastaan ketään. Vakio mopo hinkkais sitä mäkeä 40km/h jolloin ohitus on paljon helpompaa lähes joka paikassa.
Lisäksi tuollainen itsevarmuutta uhkuva virimopokuski, on arvaamattomin mopoilija.

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #12044 on: 26.10.11, 10:30 »

Katsos kummaa Mikko, sellainen pykälä kuitenkin löytyi...yllättäen vielä tieliikennelaista:

Tieliikennelaki 7 luku 93 §
Ajoneuvon pysäyttäminen ja tarkastus

Ajoneuvo on poliisimiehen antamasta merkistä pysäytettävä.

Kuljettaja on velvollinen noudattamaan poliisimiehen ajoneuvon kunnon, varusteiden ja kuormituksen tarkastamiseksi antamia määräyksiä sekä sallimaan ajoneuvon liikennekelpoisuuden tarkastamisen.

PISTE

Tarkoittaako tarkistaminen ajamista? Eikös se lähinnä ole sitä että katsotaan että siellä on varoituskolmiot jne kondiksessa? Ja tietysti dokumentit mukana jne?

Killerhangar
Heikki Jokinen

« Reply #12045 on: 26.10.11, 10:33 »

Milläs tarkistat esim. jarrut ja ohjauksen kunnon?
tjh80
Former member
« Reply #12046 on: 26.10.11, 10:35 »

Tarkoittaako tarkistaminen ajamista? Eikös se lähinnä ole sitä että katsotaan että siellä on varoituskolmiot jne kondiksessa? Ja tietysti dokumentit mukana jne?
Kyllähän se niin on, että jos rekisteriotteessa on selvät merkinnät että kyseessä on Mopo ja jos tutkaan jää reilusti yli sen sallitun nopeuden yleisesti, niin siinä on riittävä peruste ja omistajalla ei siihen ole paljoa vastaan naputtamista.
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #12047 on: 26.10.11, 10:36 »

Nehän pitäisi katsurin olla tarkistettuna ainakin ymmärtääkseni?

Ja Toni: Onhan se niinkin, muttakun poliisi ei saisi "ilman lupaa" edes harkita sen ajamista. Ja se vasta on huijausta kun sakot antaa pelkän äänen perusteella, mitä kaverille kävi...

Killerhangar
Heikki Jokinen

« Reply #12048 on: 26.10.11, 10:41 »

Nehän pitäisi katsurin olla tarkistettuna ainakin ymmärtääkseni?

Nyt en tuota lausetta aivan ymmärtänyt, mutta jos viittaat kirjoittamaani viestiin ja tuo "katsuri" tarkoittaa katsastusmiestä tai katsastusta, niin ainakaan moottoripyörääni en ole vielä kertaakaan katsastanut ja ei se ole minulta pois jos poliisi haluaa sen koeajaa. Kyllä ne yleensä perustelee, miksi ne haluaa moottoriajoneuvoa kokeilla. Ei kait poliisit huvin vuoksi tuolla tienpäällä mopoja koeaja.
Joonas Mustonen

Date Registered: 31.07.09

« Reply #12049 on: 26.10.11, 10:49 »

Herää kymysys, miksi ajoit vasentakaistaa? Olitko kenties ryhmittynyt kääntyäksesi vasemmalle?
Juurikin näin. Taksikuskihan olisi siis päässyt oikealtakin ohi nätisti, mutta se on vissiin kiellettyä?

Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #12050 on: 26.10.11, 10:50 »

Mielestäni kyllä... Kun vauhdilla ajaa niin herkkä mutta kun sitä vaikka ns EK-nopeuksissa ajelee niin on se kyllä ihan tarpeeksi tarkka...

Eli kuvailisit traktorin ohjaustuntumaa urheilulliseksi?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #12051 on: 26.10.11, 10:55 »

Kaikenlaista törppöä sitä onkin

Mersukuskin tekoa ei toki voi puolustella mitenkään, mutta Markkua kompaten on pakko kysyä, minkä ihmeen takia sillä skootterilla pitää sitä vasenta kaistaa ajaa? Ellet ole heti kohta kääntymässä/ryhmittymässä, sille ei kyllä ole mitään perustetta. Silti sitä näkee ihan jatkuvasti. Monesti jopa niin, että niitä mopoja on kaksi rinnakkain. Toinen vasemmalla kaistalla, toinen oikealla. Äly hoi...

Ps. mikä siinä on kun skootterilla tai muulla vastaavalla ajaa nätisti sen 5-6km/h yli rajoituksen niinkuin monet autoilijatkin, suurinosa silti puskee vaikka väkisin ohi? Ärsyttääkö niin paljon mopoilijat tuolla liikenteessä vaikka kuinka ajaisi sääntöjen mukaan?

Tiedätkö, minä ainakin ajan paljon mieluummin sen mopon etupuolella, kuin takana. Ihan vaan sen mopoilijan turvallisuuden kannalta. Minä en halua ajaa sen mopoilijan päälle, jos jotain odottamatonta sattuu...

Eikä sen puoleen. Mopot haisee!  laugh Eikä tämä ole edes vitsi...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Tuomi

« Reply #12052 on: 26.10.11, 10:59 »

Kyllä tarkoittaa, jos se tarkastus vaatii koeajon. Vai löytyykö jostain lakia jossa tämä kielletään? Ajoneuvon liikennekelpoisuuden tarkastukseen liittyy erityisen läheisesti se, onko sitä joku mopopetteri virittänyt.

Noi "et sä saa mun skodeksil ajaa" jutut on sitä 15-vuotiasta uhoa vain, kyllä se poliisi saa sen koeajon tehdä, ihan ilman mitään "kotietsintälupia"
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #12053 on: 26.10.11, 10:59 »

Tiedätkö, minä ainakin ajan paljon mieluummin sen mopon etupuolella, kuin takana. Ihan vaan sen mopoilijan turvallisuuden kannalta. Minä en halua ajaa sen mopoilijan päälle, jos jotain odottamatonta sattuu...

Eikä sen puoleen. Mopot haisee!  laugh Eikä tämä ole edes vitsi...
Jep, noista ei tosiaan ikinä voi tietää minne ovat seuraavaksi menossa. Tietävätköhän itsekään? laugh Sen näköstä seilaamista välillä että hohhoi...

Ja jos siinä perässä vaikka yrittäiskin ajaa, niin yleensä noita mopopettereitä alkaa hirvittämään niin, että se mopo valuu pikkuhiljaa sinne ojanpohjalle. Liekö niin herkkä ja tarkka ohjaus. Monta kertaa huomannut, kun perässä ajaa niin koko ajan yrittävät siirtyä enemmän ja enemmän sinne tien laitaan. Ja voi sitä taakse vilkuilun määrää...  Grin Kyllähän sen tietää, että noilla ei ole minkäänlaista pelisilmää liikenteessä. Toiset on noita liian nynnyjä, ja toiset sitten niitä kovia jätkiä jotka ajelevat sinne rekkojen alle jne... Tongue

Vähän sama efekti noilla nynnyillä, kuten joillain siinä tapauksessa kun pitäisi hälyneuvoa väistää. Toiset ajaa paniikissa vaikka toista kylkeen kunhan pääsee sen poliisin/lanssin/paloauton tieltä pois. Hei haloo. Roll Eyes
« Last Edit: 26.10.11, 11:06 by Petri Koivisto »
Joonas Mustonen

« Reply #12054 on: 26.10.11, 11:06 »

Näin ei ole kyllä tullut ajateltua.. Ja "seilaajia" on todella paljon, yleensä niillä nopeudet liikkuu >60km/h. Ja kortti ollut hyllyllä kerran jos toisenki, eikä vain opi. Tämä siis esimerkkinä tästä ihan omalta paikkakunnalta  Tongue
Noh onneksi tulee talvi ja voin laittaa mopon peitteen alle piiloon  Smiley

ps. Petrin esimerkkin mopoilijoille kukaan kertonut peileistä?  Grin

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #12055 on: 26.10.11, 11:10 »

ps. Petrin esimerkkin mopoilijoille kukaan kertonut peileistä?  Grin
En tiedä, mutta kerran meinasin jo huutaa, että kato nyt ***kele välillä sinne eteenpäinkin Grin Katse oli tosiaan melkein enemmän taakse olan yli kuin eteen... Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #12056 on: 26.10.11, 11:14 »

Jep, noista ei tosiaan ikinä voi tietää minne ovat seuraavaksi menossa. Tietävätköhän itsekään? laugh Sen näköstä seilaamista välillä että hohhoi...

Niin no, en toki tarkoittanut sitä, että se "odottamaton" johtuisi aina mopolijasta. Mopoilija joutuu vaikka jonkun kolmannen osapuolen, kuten vaikka kännisen hirven takia tekemään äkkijarrutuksen edessäni samalla, kun itse vaistonvaraisesti katsoin jalkakäytävällä pää lastenvaunussa minihameessaan pyllistävää MILFiä --> kops ja mopoilija sairaalaan. Saan sakot, huonon omantunnon, pahoja katseita yms... Ei kiitos. Jos olen mopon etupuolella, katson MILF:iä, kopsautan edessä sen saman hirven takia jarruttamaan joutuneen taksimersun peräpeiliin --> kukaan ei loukkaannu. Saan silti sakot ja säälistä MILFin puhelinnumeron...  laugh

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joonas Mustonen

« Reply #12057 on: 26.10.11, 11:20 »

Niin no, en toki tarkoittanut sitä, että se "odottamaton" johtuisi aina mopolijasta. Mopoilija joutuu vaikka jonkun kolmannen osapuolen, kuten vaikka kännisen hirven takia tekemään äkkijarrutuksen edessäni samalla, kun itse vaistonvaraisesti katsoin jalkakäytävällä pää lastenvaunussa minihameessaan pyllistävää MILFiä --> kops ja mopoilija sairaalaan. Saan sakot, huonon omantunnon, pahoja katseita yms... Ei kiitos. Jos olen mopon etupuolella, katson MILF:iä, kopsautan edessä sen saman hirven takia jarruttamaan joutuneen taksimersun peräpeiliin --> kukaan ei loukkaannu. Saan silti sakot ja säälistä MILFin puhelinnumeron...  laugh
Hahaa, kiitos tästä, päivän naurut  Grin

Mikko Tuomi

« Reply #12058 on: 26.10.11, 11:34 »

Tarinan opetus: Ei pidä joka MILFin perään tiirailla! Smiley
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #12059 on: 26.10.11, 12:00 »

Mopoilija joutuu vaikka jonkun kolmannen osapuolen, kuten vaikka kännisen hirven takia tekemään äkkijarrutuksen edessäni samalla, kun itse vaistonvaraisesti katsoin jalkakäytävällä pää lastenvaunussa minihameessaan pyllistävää MILFiä --> kops ja mopoilija sairaalaan. Saan sakot, huonon omantunnon, pahoja katseita yms... Ei kiitos. Jos olen mopon etupuolella, katson MILF:iä, kopsautan edessä sen saman hirven takia jarruttamaan joutuneen taksimersun peräpeiliin --> kukaan ei loukkaannu. Saan silti sakot ja säälistä MILFin puhelinnumeron.
Ja kukas se äskettäin puhui jostain vilkkaasta mielikuvituksesta Wink Aika lennokas ajatuskulku tässä kyllä.  Vertaa vaikka juttua:
No minun mielestä pistit sen vilkun päälle turhaan noin aikaisin. Ihan turha sitä on tuolleen säikytellä niitä takaa tulevia. Niin paljon tuolla moottoriteillä näkee autoilijoita, jotka A) eivät ole peileistä kuulleetkaan, B) eivät osaa/viitsi/ymmärrä niitä käyttää, C) eivät vilkaise olan yli varmistaakseen kuolleen kulman, että minun itsesuojeluvaisto ainakin kehottaa pitämään tuollaista vilkun käyttöä merkkinä siitä, että se ihan oikeasti saattaa ponkaista eteesi/kylkeesi se auto sieltä oikealta kaistalta...

Ps. edes Aaltonen ei kykene tuollaiseen kuumakalle ja perspusu-malliseen mielikuvitteluun Grin
Pages: 1 ... 601 602 [603] 604 605 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1