Keskustelua liikenteestä

<< < (2413/3019) > >>

dera:

Mielestäni kyllä... Kun vauhdilla ajaa niin herkkä mutta kun sitä vaikka ns EK-nopeuksissa ajelee niin on se kyllä ihan tarpeeksi tarkka...

Eli kuvailisit traktorin ohjaustuntumaa urheilulliseksi?

mmniemi:

Kaikenlaista törppöä sitä onkin

Mersukuskin tekoa ei toki voi puolustella mitenkään, mutta Markkua kompaten on pakko kysyä, minkä ihmeen takia sillä skootterilla pitää sitä vasenta kaistaa ajaa? Ellet ole heti kohta kääntymässä/ryhmittymässä, sille ei kyllä ole mitään perustetta. Silti sitä näkee ihan jatkuvasti. Monesti jopa niin, että niitä mopoja on kaksi rinnakkain. Toinen vasemmalla kaistalla, toinen oikealla. Äly hoi...

Ps. mikä siinä on kun skootterilla tai muulla vastaavalla ajaa nätisti sen 5-6km/h yli rajoituksen niinkuin monet autoilijatkin, suurinosa silti puskee vaikka väkisin ohi? Ärsyttääkö niin paljon mopoilijat tuolla liikenteessä vaikka kuinka ajaisi sääntöjen mukaan?

Tiedätkö, minä ainakin ajan paljon mieluummin sen mopon etupuolella, kuin takana. Ihan vaan sen mopoilijan turvallisuuden kannalta. Minä en halua ajaa sen mopoilijan päälle, jos jotain odottamatonta sattuu...

Eikä sen puoleen. Mopot haisee!   Eikä tämä ole edes vitsi...

dera:

Tarkoittaako tarkistaminen ajamista? Eikös se lähinnä ole sitä että katsotaan että siellä on varoituskolmiot jne kondiksessa? Ja tietysti dokumentit mukana jne?

Kyllä tarkoittaa, jos se tarkastus vaatii koeajon. Vai löytyykö jostain lakia jossa tämä kielletään? Ajoneuvon liikennekelpoisuuden tarkastukseen liittyy erityisen läheisesti se, onko sitä joku mopopetteri virittänyt.

Noi "et sä saa mun skodeksil ajaa" jutut on sitä 15-vuotiasta uhoa vain, kyllä se poliisi saa sen koeajon tehdä, ihan ilman mitään "kotietsintälupia"

Pe7e:

Tiedätkö, minä ainakin ajan paljon mieluummin sen mopon etupuolella, kuin takana. Ihan vaan sen mopoilijan turvallisuuden kannalta. Minä en halua ajaa sen mopoilijan päälle, jos jotain odottamatonta sattuu...

Eikä sen puoleen. Mopot haisee!   Eikä tämä ole edes vitsi...

Jep, noista ei tosiaan ikinä voi tietää minne ovat seuraavaksi menossa. Tietävätköhän itsekään? Sen näköstä seilaamista välillä että hohhoi...

Ja jos siinä perässä vaikka yrittäiskin ajaa, niin yleensä noita mopopettereitä alkaa hirvittämään niin, että se mopo valuu pikkuhiljaa sinne ojanpohjalle. Liekö niin herkkä ja tarkka ohjaus. Monta kertaa huomannut, kun perässä ajaa niin koko ajan yrittävät siirtyä enemmän ja enemmän sinne tien laitaan. Ja voi sitä taakse vilkuilun määrää...  Kyllähän sen tietää, että noilla ei ole minkäänlaista pelisilmää liikenteessä. Toiset on noita liian nynnyjä, ja toiset sitten niitä kovia jätkiä jotka ajelevat sinne rekkojen alle jne...

Vähän sama efekti noilla nynnyillä, kuten joillain siinä tapauksessa kun pitäisi hälyneuvoa väistää. Toiset ajaa paniikissa vaikka toista kylkeen kunhan pääsee sen poliisin/lanssin/paloauton tieltä pois. Hei haloo.

jope95:

Näin ei ole kyllä tullut ajateltua.. Ja "seilaajia" on todella paljon, yleensä niillä nopeudet liikkuu >60km/h. Ja kortti ollut hyllyllä kerran jos toisenki, eikä vain opi. Tämä siis esimerkkinä tästä ihan omalta paikkakunnalta 
Noh onneksi tulee talvi ja voin laittaa mopon peitteen alle piiloon 

ps. Petrin esimerkkin mopoilijoille kukaan kertonut peileistä? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page