Keskustelua liikenteestä

<< < (2421/3033) > >>

Miksu:
Tai sitten jokin hieno verrattavissa sakkojen tms määrään tämä kortin uusiminen? Ja pistokokeita linkkuihin ja rekkoihin ja niistä vaikuttaa sitten myös kortin/ammattipätevyyden uusimiseen? Miten muuten ns. autopuhelimet? Ainakin osassa linkuista vielä roikkuu kojelaudassa Nokian luuri. Ja meinaan siis autopuhelinta, en kännykkää...

Joona:
Quote

Tai sitten jokin hieno verrattavissa sakkojen tms määrään tämä kortin uusiminen? Ja pistokokeita linkkuihin ja rekkoihin ja niistä vaikuttaa sitten myös kortin/ammattipätevyyden uusimiseen? Miten muuten ns. autopuhelimet? Ainakin osassa linkuista vielä roikkuu kojelaudassa Nokian luuri. Ja meinaan siis autopuhelinta, en kännykkää...


Kuten tuossa aikaisemmin jo kirjoitin, tuommoisen kiinteästi asennetun johdollisen (joka sotkeutuu ratin väliin) luurin käyttö on sallittua, sillä se ei ole lain määrittelemä kielletty puhelin. Suunnitelmissahan on että esim kärähtäminen ratista vapaalla saattaa viedä ammattipätevyyden ikuiseksi eli tuhota ammatin.

Miksu:
Siinä vaiheessa kusee ja pahasti...

Taas oli muuten linja-auto alan kuninkaat vauhdissa.... Käännyn kaupan pihasta oikealle ja siinä on heti bussipysäkki mihin edestäni mennyt bussi on juuri jättäny matkustajat. Olen bussin keskivaiheilla kun tämä kuljettajien kuningas päättää kiilailla siihen eteen... Ei kuitenkaan pääse kun en kerran lyö jarruja pohjaan. Sen jälkeen ajeleekin 1-2m päässä perässäni ja kun tulee ohitse niin ei kai sitä voi enää mulkkumaisemmin tehdä... Kylkeä raapien (tilaa olisi ollut) ja sulkee mut sinne linja-auton ja reunakiveyksen väliin, ei muutakuin jarrua. Ja hyvä kun ei kuskilla ollut keso pystyssä. Katseli sellaisella ilmeellä että mut pitäis kait siihen paikkaan tappa..
Koko loppumatkan kotio sitten mietin mistä tämä johtui... Vilkkua käytin, valot oli päällä ja muutenki ajelin asiallisesti tien reunassa.

hynkel:
Quote

Siinä vaiheessa kusee ja pahasti...

Taas oli muuten linja-auto alan kuninkaat vauhdissa.... Käännyn kaupan pihasta oikealle ja siinä on heti bussipysäkki mihin edestäni mennyt bussi on juuri jättäny matkustajat. Olen bussin keskivaiheilla kun tämä kuljettajien kuningas päättää kiilailla siihen eteen... Ei kuitenkaan pääse kun en kerran lyö jarruja pohjaan. Sen jälkeen ajeleekin 1-2m päässä perässäni ja kun tulee ohitse niin ei kai sitä voi enää mulkkumaisemmin tehdä... Kylkeä raapien (tilaa olisi ollut) ja sulkee mut sinne linja-auton ja reunakiveyksen väliin, ei muutakuin jarrua. Ja hyvä kun ei kuskilla ollut keso pystyssä. Katseli sellaisella ilmeellä että mut pitäis kait siihen paikkaan tappa..
Koko loppumatkan kotio sitten mietin mistä tämä johtui... Vilkkua käytin, valot oli päällä ja muutenki ajelin asiallisesti tien reunassa.


Ei se kotimatka aina riitä miettimiseen juu ei... Kun kasvat muutaman vuoden, ymmärrät, että linja-auto, joka on juuri jättänyt matkustajat, on mitä todennäköisimmin lähtemässä pysäkiltä hyvinkin pian. Kun kasvat siitä hetkestä vielä pari vuotta, ymmärrät myös, että jos ajat hitaammalla ajoneuvolla, niin ehkä olisi ollut syytä päästää se bussi lähtemään siitä odottamalla 2 sekuntia. Se ei vaadi mitään sankarimaisia äkkiäjarrutuksia, vaan sellaista niin kutsuttua ennakointia. Oliko se, että bussi roikkui perässäsi, joku hirveä yllätys sinulle?

Huom! En väitä, että bussikuskikaan olisi toiminut oikein, sen sijaan väitän, että toimintamalli ei ollut ihan hirveän yllättävä. Kummaltakaan osapuolelta.

Miksu:
Quote

Ei se kotimatka aina riitä miettimiseen juu ei... Kun kasvat muutaman vuoden, ymmärrät, että linja-auto, joka on juuri jättänyt matkustajat, on mitä todennäköisimmin lähtemässä pysäkiltä hyvinkin pian. Kun kasvat siitä hetkestä vielä pari vuotta, ymmärrät myös, että jos ajat hitaammalla ajoneuvolla, niin ehkä olisi ollut syytä päästää se bussi lähtemään siitä odottamalla 2 sekuntia. Se ei vaadi mitään sankarimaisia äkkiäjarrutuksia, vaan sellaista niin kutsuttua ennakointia. Oliko se, että bussi roikkui perässäsi, joku hirveä yllätys sinulle?

Huom! En väitä, että bussikuskikaan olisi toiminut oikein, sen sijaan väitän, että toimintamalli ei ollut ihan hirveän yllättävä. Kummaltakaan osapuolelta.


Katsoin että ei se bussi siitä mihinkää jää kun seisoi paikallaan ilman vilkkuja. Ja yleensä nuo raskaan kaluston kuskit pitävät vähän pidempään turvaväliä? Eikös se mennyt että ajoneuvo pitäis saada pysäytettyä edessä olevalla tieosuudella? Se 2m ei ihan taida riittä 9700-paikkuri Volvon pysäytykseen 40 vauhdeista?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page