Keskustelua liikenteestä

<< < (2421/3031) > >>

Pe7e:
Lisää avautumista.

Jumbon toinen liikenneympyrä. Tavanomainen iltaruuhka. Tuossa on ollut yleensä tapana päästää suoraan menevät "ohi" pysähtymällä siihen liikenneympyrään, jos lentoasemantielle on pitkä jono. Noh, jäin siihen ympyrään odottamaan, kun näin että siinä oli 2 autoa rinnakkain odottamassa pääsyä ympyrään. Molemmat oli kääntymässä lentoasemantielle. Jotain ihme vääntöä, toinen autoista oli ns. käsiä täynnä huitoessaan siellä. Toinen oli selkeästi ryhmittynyt oikeaan reunaan kääntyäkseen sinne oikealle, kun toinen oli tunkenut siihen vasemmalle puolelle viereen, ja yritti niinikään sinne oikealle. Mikä ***tu ihmisiä vaivaa? Tämä vasemmalla puolella ollut auto lähti ekana liikkeelle ja yritti kiilata sen toisen eteen, kunnes se toinenkin lähti ja piti ns. väkisin paikkansa ja tämä toinen joutui jarruttamaan välttääkseen kolauksen. Siis mistä helvetistä tollaset on repineet sen ajokorttinsa?

Sitten toinen asia koskien tuota isolle tielle liittymistä. Joku mainitsi ns. vetoketju-efektin. Ei muuten toimi, siis yksinkertaisesti täysi mahdottomuus suomalaisten ajotaidoilla. Tuli todettua se tuossa kehällä. Ajoin toisen auton perässä kehää vakkarissa 90km/h. Liittymästä oli tulossa ensin rekka, sen jälkeen monta henkilöautoa, jokainen toistensa perseessä kiinni ja sen rekan tahtiin todella hiljaisella vauhdilla. Ihan siis sula mahdottomuus päästä sieltä liittymästä kenenkään väliin siihen 80-90km/h virtaan, ellei siinä kehällä ajavat väistä, tavalla tai toisella. Joko hiljentämällä sinne 40km/h tienoille, tai väistämällä sinne vasemmalle kaistalle, kuten nytkin kävi.

Taas bussikuskeista. Ihan käsittämätöntä röyhkeyttä ja muista piittaamattomuutta. On se helppo tunkea sieltä pysäkiltä isolla autolla muiden eteen. Itse olin bussin ohjaamon kohdalla, kun vilkku tuli päälle, ja minun perässä ajava oli jo bussin puolessa välissä, kun bussi hyökkäsi eteen. Näin peileistä kuinka bussi ihan vaan kiilasi sen toisen eteen niin, että se auto oli lähellä jäädä jo bussin ja kanttarin väliin. Ei kovin kaukana ollut. Ihan käsittämätöntä touhua. Vähän sama tilanne kuin joskus aiemmin kun jouduin olemaan valitettavasti bussin kyydissä. Samanlailla kiilasi toisen, bussia puolessa välissä olleen auton eteen, niin että se auto joutui ajamaan sinne korkean kanttarin päälle välttääkseen bussin kyljen. Joo, muilla on velvollisuus väistää bussia SILLOIN kun se lähtee liikkeelle, mutta jos joku on jo ylittäny bussin puolenvälin, niin kyllä silloin on sen bussikuskin tehtävä vähän yrittää kattoa sieltä peileistä, ettei kenekään kylkeen aja. Ei noi montaa sekuntia siinä häviä, että katsoo turvallisen välin mihin pystyy muita vaarantamatta ajamaan. Ei ihme että joillain menee noihinkin hermot ja lehdistä saa vähän väliä lukea kuinka joku on käyny muiluttamassa bussikuskia...

Ja vielä yksi. En tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa. Olin Jumbossa parkissa, kun yhtäkkiä suhahti ohi joku kivikautinen teini-Honda helvetinmoista kyytiä, suoraan invapaikalle parkkiin. Naurettavan näköinen toppahousujengi ulostautui autosta ja kuskin paikalta nousi yllättäen sellainen vaahtosammuttimen kokoinen jonne. Hyvin suurella todennäköisyydellä vasta kortin saanut keijo...

Marika:
Täkäläiset bussikuskit taas ajelee puhelin korvalla, vaikka bussissa olisi paljonkin matkustajia.

Miksu:
Niin nuo kaikki tuppaa tekemään... Tekopyhyyttä välillä mun mielestä toi ammattikuskien haukkuminen kun puhelin korvalla ajelevat... Kyllä autoilijat sitä itekkin tekee... Joillekkin se on vaan tapa mistä on paha päästää irti... (joojoo, haukkukaa vaan, mutta jos on 20 vuotta ajanut puhelin korvalla niin kyllä kait sitä vieläkin tekee vanhasta tottumuksestakin...)

Pe7e:

Niin nuo kaikki tuppaa tekemään... Tekopyhyyttä välillä mun mielestä toi ammattikuskien haukkuminen kun puhelin korvalla ajelevat... Kyllä autoilijat sitä itekkin tekee... Joillekkin se on vaan tapa mistä on paha päästää irti... (joojoo, haukkukaa vaan, mutta jos on 20 vuotta ajanut puhelin korvalla niin kyllä kait sitä vieläkin tekee vanhasta tottumuksestakin...)

Nojoo, mutta jos miettii, että se tavallinen autoilija on vastuussa itsestään. Bussikuski on vastuussa itsestään ja ennen kaikkea matkustajista. Kiellettyähän se on joka tapauksessa, mutta pieni ero silti... Onneksi nykyautoissa on Bluetooth minkä avulla se puhuminen onnistuu helposti... vähän kuin handsfree-viritelmät, mutta n+1 kertaa parempi...

Miksu:
Ja etenkin kun ei tarvitse kys keksinnön takia kantaa aux-kaapelia mukana. Mutta siinäkin on jo hintaa ja jos hommaa navin missä on vastaava niin laatu voi olla jo jotain aivan muuta. Sitähän alkuvaiheessa todettiin siellä sun täällä että niitten johtohirviöiden kanssa setviessä tulee enemmän vahinkoa kuin luuri korvalla ajaessa.

Ja luulis sen häiriön tulevan siitä että siihen puhelimeen PUHUTAAN mun huomion mukaan niin ei noi kuskit kuitenkaan kauheesti kahella kädellä aja jatkuvasti. Etenkin kun kaupunkiliikenteessä tuppaa automaattivaihteisia olemaan. Pitkällä matkalla asia on sitten eri.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page