Keskustelua liikenteestä

<< < (2429/3033) > >>

ilmailukärpänen:

Tänään olin Teboililla syömässä, lauma poliisiseja söi samassa paikkaa.
Poliisit olivat virkapuvuissansa, syötyään menivät autoillensa, mustaa tummalasista siviili transportteria käyttävät poliisit vaihtoivat siviilivaatteet ennen autoonsa nousua, varsinaista poliisiautoa (LP xxx) käyttävät tietysti käyttivät poliisivaatteita.

Onko mielestänne oikein että autoilijoita todellakin KYTÄTÄÄN salaa ja pyritään maksimoimaan rangaistuksien määrä naamioitumalla siviiliksi, pahimmillaan jopa roikutaan takapuskurissa, jotta autoilija hermostuisi ja nostaisi nopeuttaan ?
Väitän että jos poliisit käyttäisivät harkintaansa liikenteen seurantaan eivätkä olisi ajojahdissa kuten nykyään ovat, olisi autoilijoilla poliiseja arvostava kuva mielessään ja tällä taas suomalaista liikennekulttuuria rajusti parantava vaikutus, joka parantaisi turvallisuutta paljon enemmän kuin nykyinen ajojahti.
Poliisien harkinnalla tarkoitan sitä että vaarattomiin "rikoksiin" ei puututtaisi ja taas esimerkiksi rajoituksen mukaista nopeutta ajettaessa tilanteessa, johon se on liikaa rangaistaisiin.

Erkki ajaa vain laillisia nopeuksia niin ei tarvitse pelätä että poliisit "kyttää"!  Ja poliisien takapuskirissa roikkumiset ym. provosointi on kyllä 99% urbaanilegendaa.
On hyvä että liikennettä valvotaan myös siviilivehkeillä. Silloin saadaan todennäköisemmin juuri ne lainrikkojat kiinni jotka osaavat varoa kyllä merkittyjä autoja. Ja sehän on mielestäni meidän kaikkien etu, liikenneturvallisuuden kannalta. Jos ei ole halua ajella yhteisten pelisääntöjen viitoittamalla tiellä on turha  sitten valittaa jos se joskus maksaa.

dera:
Minä ohitin joskus alinopeutta ajavan poliisiauton. Sakothan siitä rapsahti. Ensi kerralla huomioin paremmin, kun nopeusrajoitus muuttuu 80-60 

mmniemi:

Minä ohitin joskus alinopeutta ajavan poliisiauton. Sakothan siitä rapsahti. Ensi kerralla huomioin paremmin, kun nopeusrajoitus muuttuu 80-60 

Aikoinaan toiset sakkoni sain kanssa just huonon huomion takia. Ajoin tuttuakin tutummassa paikassa, jossa oli aina ollut 80km/h rajoitus, mutta nyt se olikin 60km/h alueeksi muutettu. Poliisilla lapanen pystyssä ja kertoi, että vauhtia oli tasan 90km/h, tuleppas tuonne autoon, niin kirjoitetaan muistutus. Minä että no jopas niuhottavat, mutta sittenhän se ihmetys vasta olikin suuri, kun setä tuumasi perään, että kannattaa olla tarkkana, sillä tästä voisi jo mennä kortti. Minä että mitä vattua, niin setä ystävällisesti sanoo, että joo, ne liikennemerkit on tehty katseltaviksi

PeteL:
Harmillinen tapaus sinänsä, mutta uutisen kommentit yllättävät siinä miten mielipiteet jakautuvat sen suhteen, kuka on tapauksessa ollut syyllinen. Osa on  vierittämässä syytä ajoneuvoyhdistelmän kuljettajalle, vaikka tilanteessa on oletettavaa, että hänellä ei ole ollut mitään mahdollisuutta tietää, että nyppylän takaa tulee Bimmeri matalalentoa.

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194703901161/artikkeli/kaksi+nuorta+miesta+menehtyi+-+ylinopeutta+epaillaan+kuolonkolarin+syyksi.html

hynkel:

Harmillinen tapaus sinänsä, mutta uutisen kommentit yllättävät siinä miten mielipiteet jakautuvat sen suhteen, kuka on tapauksessa ollut syyllinen. Osa on  vierittämässä syytä ajoneuvoyhdistelmän kuljettajalle, vaikka tilanteessa on oletettavaa, että hänellä ei ole ollut mitään mahdollisuutta tietää, että nyppylän takaa tulee Bimmeri matalalentoa.

Ei tuossa ole mitään yllättävää. Sitten aikanaan tuomitaan vielä rekkakuski törkeästä liikenteen vaarantamisesta vähintään ehdolliseen vankeuteen. Paljon enemmän ainakin yllättäisi, jos näin ei käy...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page