Keskustelua liikenteestä

<< < (2437/3019) > >>

hynkel:

Oikeesti? Luulisi, että toi on noissa hommissa melkein "tärkein" lisävaruste kuskia ja ajamista ajatellen. Enhän mä mitään noista isoista vehkeistä tiedä, mutta oletin vaan. Onhan tuo melkein kaikissa henkilöautoissakin jo vakiovaruste.

Kyllä mersulta saa ostaa ihan mitä vaan, veivi-ikkunoista lähtien.

oh2dw:
Uusia rangaistuksia:

Väistämisvelvollisuuden käyttämättä jättäminen

Pysäköintikiekon tarpeeton käyttö

Marika:

On toki noita ennenkin nähty muidenkin toimesta, mitä en kyllä ymmärrä millään. Selkeästi näkee, että autossa on kolmiot ja siellä opetellaan ajamaan, niin sitten jotkut mulqvistit roikkuvat siinä hanurissa ja tööttäilevät ja vilkuttelevat valoja...

Varsin moni kyllä kieltämättä uskalsi ajaa mäessäkin turhan lähelle autokouluautoa. Kun kovin moni autokoululainen tuskin on kovin kokenut mäkilähdöissä. Ja ylämäessähän on fiksua muutenkin pitää sitä väliä, jos edessä olevan auto sattuukin liukumaan taaksepäin. Kuitenkin varsinkin ekoilla ajotunneilla kuski saattaa jännittää ajamista jo ennestään, niin miksi vielä kiusatakin? Kyllä ne liikkeelle ajallaan lähtee.

Vakionopeuden säädin on vähän valmistaja riippuvainen, millasilla varusteilla ulos tuovat. Onhan se vanha keksintö ja periaatteessa luulisi että 2000 luvun alkupuolella ns Firstline malleissa sellaisiakin jo löytyy.
Omassa pasuunassa ei sitä ole mutta saa jälkiasennus sarjalla kuten muitakin hilavitkuttimia joilla saa sähköongelmia varsin aikaiseksi.

Ainakin kaverin -95 Volvossa on vakionopeudensäädin, eli aika vanha keksintöhän on kyseessä.

tjh80:

Ainakin kaverin -95 Volvossa on vakionopeudensäädin, eli aika vanha keksintöhän on kyseessä.

Juu, kyllä. Tarkoitus oli vielä tuon aiemman kommentin perään lisätä Firstline mallin vakiovarusteisiin. 90 luvulla useammissa se oli vakiona paremmin varustelluissa versioissa. Mulla oli sellanen 96vm V40 ja se oli siltä osin paremmin varusteltu versio, koska siinä oli myös manuaali ilmastointi, sähkölasit takana ja edessä ja se vakionopeuden säädin ja 850 tais olla jo aiemmin peräti 94 vm tuo vakionopeuden säädin.

Pe7e:

Varsin moni kyllä kieltämättä uskalsi ajaa mäessäkin turhan lähelle autokouluautoa. Kun kovin moni autokoululainen tuskin on kovin kokenut mäkilähdöissä. Ja ylämäessähän on fiksua muutenkin pitää sitä väliä, jos edessä olevan auto sattuukin liukumaan taaksepäin. Kuitenkin varsinkin ekoilla ajotunneilla kuski saattaa jännittää ajamista jo ennestään, niin miksi vielä kiusatakin? Kyllä ne liikkeelle ajallaan lähtee.

Lainaus meni vähän väärin, minun teksti, ei Tonin. No, anyway. Mulla meinasi kerran käydäkin noin. Loivaan ylämäkeen pysähdyttiin, autokoulun auto edellä. Hölmönä ajoin vielä aika lähelle, kun oltiin huoltiksen pihalle kääntymässä. No, eihän se siitä lähtenytkään. Tai siis lähti, mutta valumaan alaspäin ja kohti minua tietenkin. En vielä reagoinut mitenkään, kun väliä kuitenkin oli vielä sen verran, ja ajattelin opettajankin puuttuvan pian peliin. No pashat, auto vaan jatkoi valumistaan, ja meinasi jo itelläkin paniikki iskeä kun alla oli vielä suht kallis koeajoauto  No, rupesin jo hakemaan pakkia sieltä automaattiaskista (ei niin tuttu kapistus vielä silloin), kunnes ilmeisesti opettaja sitten pisti liinat kiinni... Mielestäni vähän turhan myöhään reagoi se opettajakin... Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, ja osumalta vältyttiin... 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page