Keskustelua liikenteestä

<< < (2441/3019) > >>

tslowman:
Quote

Käsijarru on ohjauslaite, eikä mikään liikkeellelähtöavustin


Mikko puhuu asiaa! Kässärillä (fly-off -mallinen) ohjailtiin kilpa-eskorttiakin aina tarpeen vaatiessa. 

erkki.pulkkinen:
Quote

Käsijarru on ohjauslaite, eikä mikään liikkeellelähtöavustin


Olen odotellut, milloin autoihin tulee kaksi käsijarrukahvaa, jotka vaikuttaisivat eripuolen renkaisiin ja mahdollisesti vielä etu- ja takarenkaaseen yhtäaikaa. No ei sitä oikeasti tule koskaan, sillä pahassa tilanteessa nykyautoja ohjaavat typerät tietokoneet ja tietokone pistää silloin kuljettajan matkustajaksi.

juksii:
Quote

pahassa tilanteessa nykyautoja ohjaavat typerät tietokoneet ja tietokone pistää silloin kuljettajan matkustajaksi.


Nyt kyllä tulee taas niin raskasta faktaa ettei enää tiedä mitä sanoa. Voisin suositella tutustumista uusien autojen tietokoneisiin, voisi valaista tilannetta hiukan.

tjh80:
Tosiasiahan on että ihmisistä tehdään tyhmiä näillä pysäköintiavustajilla yms. Ihminen oppii luottamaan siihen tekniikkaan, ainahan näilläkin omat miinuspuolet on, kuten tekniikan pettäminen, se ei paljoakaan tarvitse.
Tietokoneetkaan kun ei tätä nykyään ole kovinkaan pitkä ikäisiä. Sitten kun ajatellaan ne huoltokustannukset niihin ominaisuuksiin. Itselläni on se hyvä että tulot ei ole niin hyvät, että moisiin autoihin rahoja olisi laitella ja vanhassa vara parempi.

Ikävähän se on jos sokeasti luottaa esim törmäystunnistimeen, eli mitä näissä uusissa volvoissa taitaa löytyä ja joissakin muissakin jos sellainen pettää, sitä mennään perään tai kylkeen että jysähtää. Sama noissa pysäköinti avustajissa, jos tunnistimet herjaa, voi säde olla vaikka 1km jolta se vasta sen tunnisteen löytää, kun todellisuudessa väliä olisi takana ja edessä olevan auton tuntumaan alle metri, siinä sitä on seliteltävää vakuutusyhtiöille ja kukakos se maksaa muu kun se joka sokeasti luottaa näihin järjestelmiin. Tässä nyt lähinnä aattelen näitä herkkäuskoisia ja sinisilmäisiä

Mies on erehtyväinen ja nainen Perehtyväinen...vaimiteseoli.

AnttiH:
Quote

Aijjumalauta että taas ärsyttää. Kaikki varmaan tietävät nuo kehä3n ikuisuusprojekti-tietyöt. Ja myös sen 50-60km/h rajoituksen niillä kohdilla.


Tuokin ikuisuusprojekti muuten alkaa vihdoin lähestyä loppuaan, sillä tänään oli Pakkalan ja Nuolitien välillä nostettu rajoitus kahdeksaankymppiin ainakin länteen päin ajettaessa. Ja loputkin alennetut rajoitukset poistuvat Vantaankosken ja Pakkalan väliltä viimeistään ensi viikolla, joten sitten on yhtäjaksoista 80:n rajoitusta Hämeenlinnanväylän liittymästä Fazerintien risteykseen asti. Vantaankosken ja Petikon välillä työt sen sijaan jatkuu vielä ensi kesään asti.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page