Keskustelua liikenteestä

<< < (2449/3033) > >>

Mikko86:
Quote

Nämä ovat juuri niitä samoja henkilöitä joita varten esim. nämä ilmoitukset ovat:

Olipa kerran ilta jolloin tihutti vähän vettä, niin tuossa taulussa luki VESILIIRTO 4KM

karantan:
Quote

Tuskinpa nyt sentään. Ajokulttuuri kun näyttää olevan lähinnä sellainen, että nastojen tuoma "turvallisuuslisä" ulosmitataan kasvaneina nopeuksina ja pienempinä turvaväleinä. Olipa alla mitä hyvänsä, keli pitää ottaa huomioon. Sää on huomioitava maalla, merellä ja ilmassa. Maalla se vaan tupataan unohtamaan.


Kotimaisten tilastojen perusteella nastarenkaat ovat käsittääkseni selvästi turvallisemmat, ts ei turvallisuuslisää kokonaan ulosmitata.

mmniemi:
Quote

Ps.
Jos yhden henkilöauton nastat syö tietä 0,5–2,5 kiloa sataa kilometriä kohden,


Mistä näitä lukuja oikein tulee? 

Suikka:
Quote

Mistä näitä lukuja oikein tulee? 


Myös kitkarenkaat aiheuttavat pienhiukkaspäästöjä (mutta kumea joka toivottavasti saadaan tuotekehityksellä kuriin).
Nastan osalta tilanne on huonompi. Heppoinen kevyt nasta ei pidä ja Hi-Tec nastat käytössä, no jaa onko niitä...? Alla jotain lähteitä. (Niissä esiintyy kyllä järkyttäviä lukuja 150 000 tonnia asfalttia!?)

http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3256,25      // TM-keskustelu
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2009/10/987086/tukholma-rajoittaa-nastarenkaiden-kayttoa    // Nastarenkaiden käyttöä rajoitetaan Tukholmassa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8998015      // Nastat tappaa 1300 vuodessa -puolesta ja vastaan keskustelu
http://lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/820920      // Nastarenkaiden kuluttavuus. Ajoneuvotekijöiden vaikutus. Yliajokoe 2004: Liikenne ja Viestintämisisteriö

mmniemi:
Edelleen, mistä nuo luvut oikein tulee? Olisi kiva nähdä jotain vähän luotettavampaa faktaa, kuin joku nettikeskustelu. Kuulostaa vaan omaan korvaan jotenkin uskomattomilta nuo määrät...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page