Keskustelua liikenteestä

<< < (2457/3031) > >>

oh2dw:
Quote

Tuollaisia nopeusrajoitusmerkin ja kellonaikaa osoittavan lisäkilven yhdistelmiä on suomessa käytössä, ainakin yksi (Malmilla). Merkkiyhdistelmä on kuitenkin varsin kyseenalainen.

Nimittäin, LiikMP liikenteenohjauslaitteista 203/1982 (---> 618/2010) sanoo seuraavaa:

19 §
Merkki 361. Nopeusrajoitus

Merkkiä käytetään osoittamaan tieliikennelain 25 §:n 1 momentin perusteella tai 109 §:n 3 momentin mukaisesti voimassa olevaa nopeusrajoitusta. Merkin yhteydessä ei käytetä muita lisäkilpiä kuin tekstillistä lisäkilpeä "Yleisrajoitus" tai "Alue".



Kellonaika-lisäkilpiä nopeusrajoitukseen liittyen löytyy Helsingissä myös Hämeentiellä, Sturenkadun ja Mäkelänkadun risteysten välillä.

juksii:
Quote

Merkkiyhdistelmä on kuitenkin varsin kyseenalainen.


Suomihan on täynnä kyseenalaisia merkkiyhdistelmiä. Välillä tuntuu siltä, että se joka määrää noita merkkejä laitettavaksi ei tunne lakia piirun vertaa.

oh2dw:
Hampurissa oli, ainakin aikoja sitten, tiettyinä kellonaikoina (ruuhka-aikaan) katuja, jotka olivat rajoitetun ajan yksisuuntaisia; normaalisti kaksisuuntaisia. Vois olla mielenkiintoinen kokeilu täällä...

Kreeta:
Quote

Hampurissa oli, ainakin aikoja sitten, tiettyinä kellonaikoina (ruuhka-aikaan) katuja, jotka olivat rajoitetun ajan yksisuuntaisia; normaalisti kaksisuuntaisia. Vois olla mielenkiintoinen kokeilu täällä...


Oulussa vaihtui kaksi vuotta sitten jotkut kadut yksisuuntaisiksi ja edelleen niitä vedetään molempiin suuntiin.

erkki.pulkkinen:
Quote

Oulussa vaihtui kaksi vuotta sitten jotkut kadut yksisuuntaisiksi ja edelleen niitä vedetään molempiin suuntiin.


Tämä väite pitää myös paikkansa.
Jokohan täällä Oulussa on liikennesuunnittelijalla ajokortti?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page