Keskustelua liikenteestä

<< < (2457/3019) > >>

jari58:
Quote

Aikana jolloin työmaalla ei tehdä töitä, eikä työmaasta ole oikeasti vaaraa/haittaa muulle liikenteelle, kuten em. tilanteessa, pitäisi nuo väliaikaiset alennetut nopeusrajoituskyltit peittää tai poistaa..


Saman kurssin käyneenä voin vain todeta sinun olevan oikeassa. Käytäntö työmailla on kuitenkin vähintään sekavaa.

jamann51:
Quote

Rajoitus liittyy juuri siihen mitä sanoit. Kuorma-autot tuovat/vievät hiekkaa ja multaa ym. Lisäksi työntekijät saattavat joutua ylittämään tien. Rajoitus on ihan paikallaan, vielä kun autoilijat noudattaisivat sitä...

Entäs sitten,monesti varsinkin kesäaikaan,esim.asvaltointi tai soran laskeminen asvaltin reunaan (pinnan levennys).Ajoväylä täysin esteetön,työ keskeytettynä viikonlopuksi,mutta 50 rajoitusmerkit huputtamatta ja kansa köröttelee vaikka 10 km matkan la-su.Hätäisimmät ohittelee ja syntyy vaaratilanteita. Olisipa joku työporukasta uhrautunut/käyttänyt 5min laittamalla huput rajoitusmerkkeihin,olisi saatu sujuva liikenne tuollekin osuudelle koko viikonlopuksi

jari58:
Kuten sanoin, käytäntö työmailla vaihtelee. Vastaavan mestarin tulisi varmistaa että asiat ovat kunnossa. Aina niin ei käy.

AnttiH:
Quote

Kävin pari vuotta takaperin Tieturva 1 -kurssin, mikäli en väärin muista, kurssilla käsiteltiin juurikin näitä työmaa-alueiden alennettuja nopeusrajoituksia ja niiden merkintöjä. Aikana jolloin työmaalla ei tehdä töitä, eikä työmaasta ole oikeasti vaaraa/haittaa muulle liikenteelle, kuten em. tilanteessa, pitäisi nuo väliaikaiset alennetut nopeusrajoituskyltit peittää tai poistaa. En nyt hakkaa tätä väittämää kiveen, mutta tälläinen muistikuva olisi tuolta kurssilta jäänyt. Viisammat taas täsmentäkööt.


Tästä on keskusteltu aikaisemminkin, mutta eikö sama onnistuisi esimerkiksi tällaisella merkkiyhdistelmällä ilman peittämistäkin?

[ attachment removed ]

tjh80:
Quote

Tästä on keskusteltu aikaisemminkin, mutta eikö sama onnistuisi esimerkiksi tällaisella merkkiyhdistelmällä ilman peittämistäkin?



Onhan tuo järkevä ratkaisu sinällään. Tuossa kun ovat Onkamo - Tolosenmäki välillä ylikulkusiltoja rakentaneet poistuvien tasoristeyksien alta, niin päivisin niiden alueiden nopeusrajoitukset on laskettu 50km/h, normaalisti kesä aikaan alueella on 100km/h nopeusrajoitus, eli siis kuutostien kohdilla on noita tuollaisia tietyöalueita, koska sielä liikkuu sitä maansiirto yms kalustoa päivisin. Sielä vaan työajan jälkeen otetaan 50km/h merkintä pois 100km/h lätkien päältä. Auttaisi varmaan tuo vastaava sieläkin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page