Keskustelua liikenteestä

<< < (2465/3033) > >>

ovalila:
Quote

Liikennekulttuuria kannattaisi opiskella jenkkilässä. Siellä tuo homma osataan



Tuota noin.... kymmenen vuoden  kokemuksella en olis valmis allekirjoittamaan tuota väitettä. Joe Sixpack saa korttinsa aivan liian helpolla ja sitten kun siihen alle lyödään alle alun kolmatta tonnia painava pickup jonka ulkomitoista ( tai nopeuksista ja etäisyyksistä ) ei ole mitään havaintoa niin kyse onkin sitten vain siitä että koska se onnettomuus tapahtuu. Ja  jos joskus tuntuu siltä että suomalaiset kuljettajat käyttävät paljon aikaa puhelimen räveltämiseen niin tervetuloa havainnoimaan tänne puolelle rapakkoa......

Vaikka suomessa ajetaan sarvi otsassa ja raivokkaasti omia oikeuksiaan puolustaen, väitän silti että keskiverto suomalaisen kuljettajan ajotaidot ovat aivan toisella tasolla kuin kuusitoistavuotiaana kotiopetuksella korttinisa saaneen jenkkikuskin. Asenteesta taas voidaankin sitten keskustella seuraavat 635 sivua......

jamann51:
 Itsekin USAssa jonkun verran vuokra-autolla ajelleena on muodostunut sellainen kuva sikäläisestä liikennekäyttäytymisestä,että ihan hyvin se kyllä sujuu,oikeasti miltei paremmin kuin meillä! Eritoten se autojen määrä /liikennetiheys tiedostaen,niin melkein kunniamaininta! Oma lukunsa on toki ne valkohapsiset mummot siellä seassa,saattavat kyllä yllättää Tämä toki vain minun ikioma näkemykseni!

dera:
Jenkkimoottoriteillä liikenne kyllä on sellaista, että valitaan kaista, painetaan cruise päälle ja odotetaan kunnes ollaan perillä. Jos nyt sattuu jäämään 50 cruiseen siellä vasemmanpuolisimmalla kaistalla niin väliäkö sillä.

Suomessa taas tupataan sortumaan tuollaiseen kotiliikennepoliisimeininkiin mikä on ihan naurettavaa.

Jos moottoritieliikenteestä puhutaan niin kyllähän Saksa on aika ykkönen siinä. Hauskinta se taas on Italiassa

kiikaroija:
Sattuipa tuossa vajaa parisen tuntia sitten tilataksi kohauttamaan ojaan melkein (20m ennen) meikäläisen liittymää vastapäätä. Olin kotona ja jotain  mätkäystä kuulin ja kun kohtapian katsoin muuten  ikkunasta ulos, oli autoja ja ihmisiä tiellä sekä paku ojan pohjalla. Käppäilin sitten katsomaan tilannetta pikkuhiljaa, kuski oli autossa venaamassa hinausta. Hinuri tuli ja veti pakun ylös siitä aika isosta ojasta, ja varmaan kuskin helpotukseksi ei siinä näkynyt mitään vauriota, ei edes oikeassa etukulmassa, joka olisi voinut ottaa helposti vastapenkkaan. Vielä kun ei ojassa ollut edes lunta montaa senttiä enempää.


EDITTIÄ:  Kiirettä pukkaa. Pari-kolme tuntia edellisestä, nuorehko tyttölapsi oli ajanut Fordinsa ojaan, tuskin 100m edellisestä paikasta eteenpäin. Oli saanut Focuksensa tms ajettua ainakin 180 piruetilla, kun oli perä edellä ojassa, eikä selvinnyt niin pienellä vahingolla. Oli vasen takanurkka saanut kipeää jonkin verran, hinuri lähti kuskaan autoa pajalle, vaikka kyllä se ajokelpoisena just pysyi. Ja nyt ei edes tiellä ollut sohjoa yhtään, hiukan niljakas saappaan pohjan alla kyllä pinta oli.

jari58:
Quote

Asenteesta taas voidaankin sitten keskustella seuraavat 635 sivua......


Keskustellaan vaan! Onhan tässä aikaa, joulun pyhätkin tulossa Vakavasti puhuen minulla on sellainen käsitys että liikennekulttuuri on teillä sittenkin paremmalla tolalla kuin täällä kekkosslovakiassa. Ruuhkat ovat siellä aivan eri luokkaa kuin Kehä ykkösellä, mutta siellä siihen on totuttu eikä se aiheuta verenpaineen nousua tai muita oireita...

Ajotaidot saattavat olla täällä paremmalla tasolla, mutta siitä ei ole juurikaan iloa siinä vaiheessa kun kuskilta palaa päre ja aletaan "kouluttamaan " muita tiellä liikkujia.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page