FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.06.17, 22:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 615 616 [617] 618 619 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462040 times)
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12320 on: 09.12.11, 12:18 »

Liikennekulttuuria kannattaisi opiskella jenkkilässä. Siellä tuo homma osataan


Tuota noin.... kymmenen vuoden  kokemuksella en olis valmis allekirjoittamaan tuota väitettä. Joe Sixpack saa korttinsa aivan liian helpolla ja sitten kun siihen alle lyödään alle alun kolmatta tonnia painava pickup jonka ulkomitoista ( tai nopeuksista ja etäisyyksistä ) ei ole mitään havaintoa niin kyse onkin sitten vain siitä että koska se onnettomuus tapahtuu. Ja  jos joskus tuntuu siltä että suomalaiset kuljettajat käyttävät paljon aikaa puhelimen räveltämiseen niin tervetuloa havainnoimaan tänne puolelle rapakkoa......

Vaikka suomessa ajetaan sarvi otsassa ja raivokkaasti omia oikeuksiaan puolustaen, väitän silti että keskiverto suomalaisen kuljettajan ajotaidot ovat aivan toisella tasolla kuin kuusitoistavuotiaana kotiopetuksella korttinisa saaneen jenkkikuskin. Asenteesta taas voidaankin sitten keskustella seuraavat 635 sivua...... Roll Eyes

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaakko Männistö
Offline Offline

Posts: 2782
Date Registered: 25.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12321 on: 09.12.11, 13:32 »

 Itsekin USAssa jonkun verran vuokra-autolla ajelleena on muodostunut sellainen kuva sikäläisestä liikennekäyttäytymisestä,että ihan hyvin se kyllä sujuu,oikeasti miltei paremmin kuin meillä! Eritoten se autojen määrä /liikennetiheys tiedostaen,niin melkein kunniamaininta! Oma lukunsa on toki ne valkohapsiset mummot siellä seassa,saattavat kyllä yllättää Grin Tämä toki vain minun ikioma näkemykseni!

There are no atheists in dropping airplane.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12322 on: 09.12.11, 15:03 »

Jenkkimoottoriteillä liikenne kyllä on sellaista, että valitaan kaista, painetaan cruise päälle ja odotetaan kunnes ollaan perillä. Jos nyt sattuu jäämään 50 cruiseen siellä vasemmanpuolisimmalla kaistalla niin väliäkö sillä.

Suomessa taas tupataan sortumaan tuollaiseen kotiliikennepoliisimeininkiin mikä on ihan naurettavaa.

Jos moottoritieliikenteestä puhutaan niin kyllähän Saksa on aika ykkönen siinä. Hauskinta se taas on Italiassa Smiley
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12323 on: 09.12.11, 15:03 »

Sattuipa tuossa vajaa parisen tuntia sitten tilataksi kohauttamaan ojaan melkein (20m ennen) meikäläisen liittymää vastapäätä. Olin kotona ja jotain  mätkäystä kuulin ja kun kohtapian katsoin muuten  ikkunasta ulos, oli autoja ja ihmisiä tiellä sekä paku ojan pohjalla. Käppäilin sitten katsomaan tilannetta pikkuhiljaa, kuski oli autossa venaamassa hinausta. Hinuri tuli ja veti pakun ylös siitä aika isosta ojasta, ja varmaan kuskin helpotukseksi ei siinä näkynyt mitään vauriota, ei edes oikeassa etukulmassa, joka olisi voinut ottaa helposti vastapenkkaan. Vielä kun ei ojassa ollut edes lunta montaa senttiä enempää.


EDITTIÄ:  Kiirettä pukkaa. Pari-kolme tuntia edellisestä, nuorehko tyttölapsi Tongue oli ajanut Fordinsa ojaan, tuskin 100m edellisestä paikasta eteenpäin. Oli saanut Focuksensa tms ajettua ainakin 180 piruetilla, kun oli perä edellä ojassa, eikä selvinnyt niin pienellä vahingolla. Oli vasen takanurkka saanut kipeää jonkin verran, hinuri lähti kuskaan autoa pajalle, vaikka kyllä se ajokelpoisena just pysyi. Ja nyt ei edes tiellä ollut sohjoa yhtään, hiukan niljakas saappaan pohjan alla kyllä pinta oli.
« Last Edit: 09.12.11, 16:40 by Timo Koski »
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12324 on: 09.12.11, 17:26 »

Asenteesta taas voidaankin sitten keskustella seuraavat 635 sivua...... Roll Eyes

Keskustellaan vaan! Onhan tässä aikaa, joulun pyhätkin tulossa Smiley Vakavasti puhuen minulla on sellainen käsitys että liikennekulttuuri on teillä sittenkin paremmalla tolalla kuin täällä kekkosslovakiassa. Ruuhkat ovat siellä aivan eri luokkaa kuin Kehä ykkösellä, mutta siellä siihen on totuttu eikä se aiheuta verenpaineen nousua tai muita oireita...

Ajotaidot saattavat olla täällä paremmalla tasolla, mutta siitä ei ole juurikaan iloa siinä vaiheessa kun kuskilta palaa päre ja aletaan "kouluttamaan " muita tiellä liikkujia.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12325 on: 09.12.11, 18:15 »

Niin, varmaan jenkkilässäkin on eroja liikenteessä eri osavaltioiden ja paikkakuntien välillä. Kuitenkin, omien kokemusteni mukaan, liikenne yleensä sujuu rauhallisemmin. Jos freewaylla joku vaihtelee kaistaa nopeamman etenemisen toivossa, niin kovin nopeasti highway patrol nappaa tien sivuun ja neuvottelut alkavat. Losin seuduilla on paikoitellen kahdeksan kaistaa suuntaansa, kaikki kulkevat keskimäärin samaa vauhtia. Ei siellä roikuta puskurissa  vaatimassa latua. Toinen asia, josta olen aina tykännyt siellä, on pienempien katujen risteykset. STOP on joka suunnasta tulijalle. Risteyksestä jatketaan eteenpäin kukin vuorollaan. Jenkeissä on paljon ihmisiä, ja he ovat oppineet jonottamaan...muuallakin. Nämä ovat minusta positiivisia asioita.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12326 on: 09.12.11, 18:58 »

Niin, varmaan jenkkilässäkin on eroja liikenteessä eri osavaltioiden ja paikkakuntien välillä. Kuitenkin, omien kokemusteni mukaan, liikenne yleensä sujuu rauhallisemmin. Jos freewaylla joku vaihtelee kaistaa nopeamman etenemisen toivossa, niin kovin nopeasti highway patrol nappaa tien sivuun ja neuvottelut alkavat. Losin seuduilla on paikoitellen kahdeksan kaistaa suuntaansa, kaikki kulkevat keskimäärin samaa vauhtia. Ei siellä roikuta puskurissa  vaatimassa latua. Toinen asia, josta olen aina tykännyt siellä, on pienempien katujen risteykset. STOP on joka suunnasta tulijalle. Risteyksestä jatketaan eteenpäin kukin vuorollaan. Jenkeissä on paljon ihmisiä, ja he ovat oppineet jonottamaan...muuallakin. Nämä ovat minusta positiivisia asioita.

Tuossao let oikeassa, 4-way stop ja oikealle kääntyminen punaisia päin ovat oikeasti _nerokkaita_ keksintöjä!

Mutta tuo moottoritiekäytös ainakin losissa on kyllä surkeaa, en lähtisi sitä kehumaan. Muiden huomiointi puuttuu täysin.
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12327 on: 09.12.11, 21:43 »

Keskustellaan vaan! Onhan tässä aikaa, joulun pyhätkin tulossa Smiley Vakavasti puhuen minulla on sellainen käsitys että liikennekulttuuri on teillä sittenkin paremmalla tolalla kuin täällä kekkosslovakiassa. Ruuhkat ovat siellä aivan eri luokkaa kuin Kehä ykkösellä, mutta siellä siihen on totuttu eikä se aiheuta verenpaineen nousua tai muita oireita...

Ajotaidot saattavat olla täällä paremmalla tasolla, mutta siitä ei ole juurikaan iloa siinä vaiheessa kun kuskilta palaa päre ja aletaan "kouluttamaan " muita tiellä liikkujia.

No juu

Jos oikeen lähdetään miettimään niin asenteet on kyllä toisenlaiset. Tötöilyä liikenteessä yleensä siedetään paremmin, kun jokainen tekee sitä itse vuorollaan kumminkin. Takapuskurissa roikkuminen ja "kouluttaminen" on vähäisempää. Ruuhkiin ollaan totuttu ja niitä yleensä siedetään kohtuullisesti ilman pinnan palamista.

Mutta mutta...... ehkä juuri siitä ruuhkissa istumisesta osin johtuen, se autossa oleminen tehdään hyvin mukavaksi. Syödä nassutetaan jotain, parhaimmillaan muroja tai aamupuuroa, luetaan lehteä, kuunnellaan äänikirjoja, rävelletään sitä puhelinta tai läppäriä, ja tietenkin mukana on se litran pönikkä jotain helkkarin kolaa tai muuta sokerilitkua. Sitten kun siellä vasemmalla kaistalla lehden sivua kääntäessä huomataan että "oho tossahan se mun ramppi oli" niin sieltä sit kanssa tullaan ne neljä kaistaa aika surutta yli kattomatta olisko siinä rinnalla kenties jotain liikennettäkin. Mm tämä on siinä määrin yleistä että esmes moottoripyörän kanssa en IKINÄ mene auton ja rampin väliin. Never ever.

Maaseudulla asia on sitten yleensä ihan toisin, ihmiset on kohteliaita ja antavat tilaa. Saattaapa joku ystävällinen sielu jopa vetää pientareelle huomatessaan moottoripyöräletkan takanaan.

Eli asenteet on suvaitsevammat mutta edelleenkin ne kyvyt ja taidot, ja osin terve järki, puuttuu.....  Cool



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12328 on: 10.12.11, 03:17 »


Sitten kun siellä vasemmalla kaistalla lehden sivua kääntäessä huomataan että "oho tossahan se mun ramppi oli" niin sieltä sit kanssa tullaan ne neljä kaistaa aika surutta yli kattomatta olisko siinä rinnalla kenties jotain liikennettäkin. Mm tämä on siinä määrin yleistä että esmes moottoripyörän kanssa en IKINÄ mene auton ja rampin väliin. Never ever.

Eli asenteet on suvaitsevammat mutta edelleenkin ne kyvyt ja taidot, ja osin terve järki, puuttuu.....  Cool


Tätä ilmiötä näkee Suomessakin aivan riittävästi. Täällä se ei ehkä johdu kahvinkeitosta autossa, kännykästä kenties, ja varsinkin siitä, että ohitellaan ihan viimeiseen asti. Sitten leikataan ulkokaistalta ramppiin kunnon kulmassa. Terve järki on siitäkin kaukana, samoin taidot.
Olen edelleen sitä mieltä, että jenkkilässä suvaitaan niin nuoria kuin vanhojakin kuljettajia eritavalla kuin täällä. Liikenne on yhteispeliä, ja kaikkien pitäisi päästä jonnekin - mahdollisimman turvallisesti. Iästä, ajokokemuksesta ja älykkyysosamäärästä riippumatta.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12329 on: 10.12.11, 08:19 »

Liikenne on yhteispeliä, ja kaikkien pitäisi päästä jonnekin - mahdollisimman turvallisesti. Iästä, ajokokemuksesta ja älykkyysosamäärästä riippumatta.
Eniten kyllä v*tuttaa ja ihmetyttää se, että miten ihmeessä aina onnistutaan tunaroimaan ja kolaroimaan, heti kun on vähän räntää ilmassa/maassa. Ihan kuin se talvi olisi joka perkeleen kerta ihan uusi juttu. Hirveät uutiset ja kaikki kun vähän keli "huononee".
En ihmettelisi, jos oltaisiin jossain päiväntasaajan alueilla missä ei ole ikinä edes kuultu lumesta, mutta täällä pohjoisessa... aivan uskomattoman käsittämätöntä ja päinvastoin... ei jumalauta! Shocked Angry Tosin onnistuupa ne jotkut sankarit tunaroimaan kesälläkin kirkkaalla säällä...

Mistä lie johtuu... Roll Eyes
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12330 on: 10.12.11, 09:15 »

Oisko ehkä se että osalla nuorista kuljettajista ei ole koskaan ajokerroilla ollut kunnolla tuota jäätä? Immeisesti tuo "liukkaan kelin rata" on lähinnä vesiliirtoja varten? Ja tähän mennessä veden takia (Jos ei nyt puhuta jäästä/lumesta pilkun viilaajat huom!) ei ole bussi ainakaan mun kohdalla luistellu 10 metriä pysäkistä ohi.. Itteäkin hieman ketuttaa kun ensi keväänä ajotunneilla ei varmaan tule kauheesti kunnon liukkaita olemaan. Sad

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12331 on: 10.12.11, 10:28 »

Oisko ehkä se että osalla nuorista kuljettajista ei ole koskaan ajokerroilla ollut kunnolla tuota jäätä? Immeisesti tuo "liukkaan kelin rata" on lähinnä vesiliirtoja varten? Ja tähän mennessä veden takia (Jos ei nyt puhuta jäästä/lumesta pilkun viilaajat huom!) ei ole bussi ainakaan mun kohdalla luistellu 10 metriä pysäkistä ohi.. Itteäkin hieman ketuttaa kun ensi keväänä ajotunneilla ei varmaan tule kauheesti kunnon liukkaita olemaan. Sad
No joo, kokemus tuo varmuutta, vai miten se oli, mutta kyllä ainakin mun mielestä myös maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Toiset ei tosin tunnu omistavan minkäänlaista järkeä. Kun tiedostaa ja varautuu siihen, että on/voi olla liukasta, niin miten se voi yllättää? Yleensä talvella on lunta ja jäätä ja yleensä myös liukasta...Huh Ethän sä polkupyörällä, tai edes kävellenkään, voi liikkua samanlailla kuten kesällä tai muuten kuivalla. Samanlailla ainakin minä varon kävellessäkin, kun on lunta ja muuta paskaa maassa, että nyt voi olla liukasta. En mielelläni ainakaan kovin paljoa kaatuilisi tuohon loskapaskaan. Enkä myöskään kolaroisi autoa...

Ja yleensä nuo kokemattomat vasta kortin saaneet (ei tosin kaikki....) ovat extra-varovaisia kelissä kuin kelissä. Törkeetä alinopeutta vähintään aina... Grin Niin ja loppukesästä minäkin kortin sain, eikä talvi tuottanut kyllä mitään ongelmia... ja tammikuussa sain vielä uuden auton, eli sen nykyisen exäni. Cheesy
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12332 on: 10.12.11, 11:08 »

Eniten kyllä v*tuttaa ja ihmetyttää se, että miten ihmeessä aina onnistutaan tunaroimaan ja kolaroimaan, heti kun on vähän räntää ilmassa/maassa. Ihan kuin se talvi olisi joka perkeleen kerta ihan uusi juttu. Hirveät uutiset ja kaikki kun vähän keli "huononee".
En ihmettelisi, jos oltaisiin jossain päiväntasaajan alueilla missä ei ole ikinä edes kuultu lumesta, mutta täällä pohjoisessa... aivan uskomattoman käsittämätöntä ja päinvastoin... ei jumalauta! Shocked Angry Tosin onnistuupa ne jotkut sankarit tunaroimaan kesälläkin kirkkaalla säällä...

Mistä lie johtuu... Roll Eyes

Kyllä, täysin käsittämätöntä. Syy on pelkästään surkeissa kuskeissa . Eivät vain yksinkertaisesti osaa ajaa autoa .Välillä vähän hymyilyttää. Kun vaikka tulee
vähän lunta ja jäätä, niin heti on monta kymmentä autoa ojassa. Tai rutussa. Saisivat itse maksaa kaikki auton vahingot, eikä laittaa vakuutusyhtiön kaskon piikkiin.


Toinen vaihtoehto on auton automaattinen nopeusrajoitus. Eli jos tiellä on vaikka sallittu maksimi nopeus 100 km/h. Mutta tie on huono, niin tieautomatiikka rajoittaa KAIKKIEN autojen nopeuden sopivaksi. Joskus sopiva on 10 km/h. Eli silloin auto ei kulje 10 km/h suurempaa nopeutta, vaikka kaasupoljin olisi pohjassa.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12333 on: 10.12.11, 11:11 »

Kyllä mun tarvii tähän väliin sanoa, että eilen oli kyllä aivan järkyttävä ajokeli. Eivät ihan turhaan radiossa sitä mainostaneet. Siellä sun täällä oli rekkaa jumissa risteyksissä tai tien penkareella, linja-autokin makasi kyljellään ojassa. Näkyvyys oli vähintäänkin huono, samoin tienhoito. Ellei se riitä, tuohon päälle lyötiin kunnon tuuli mikä vaikeutti entisestään auton pitämistä kaistalla. Vaikka mullakaan ei nyt korkeaa autoa ole (3,55m), otti tuuli kiinni kyllä siinä määrin että töitä sai tehdä kaistalla pysymiseen.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12334 on: 10.12.11, 12:25 »

Kyllä mun tarvii tähän väliin sanoa, että eilen oli kyllä aivan järkyttävä ajokeli. Eivät ihan turhaan radiossa sitä mainostaneet. Siellä sun täällä oli rekkaa jumissa risteyksissä tai tien penkareella, linja-autokin makasi kyljellään ojassa. Näkyvyys oli vähintäänkin huono, samoin tienhoito. Ellei se riitä, tuohon päälle lyötiin kunnon tuuli mikä vaikeutti entisestään auton pitämistä kaistalla. Vaikka mullakaan ei nyt korkeaa autoa ole (3,55m), otti tuuli kiinni kyllä siinä määrin että töitä sai tehdä kaistalla pysymiseen.
No tähän väliin voisin vielä lisätä edelliseen viestiini viitaten, huono keli saa ja voi olla, muttei huono kuski... Tongue Sinä varmaan hyvänä kuskina otit tietty kaiken huomioon ja ajoit olosuhteiden mukaan, ja vältyit joutumasta ojaan tai muuallekaan... Tongue Kuten tuolla sanoin, maalaisjärjelläkin jo selviää hyvin pitkälti, kun ei reikäpäässä paina menemään niin kuin kesäkelissä ajelisi...

Äsken oli kyllä kanssa vähän jännä keli, kun satoi märkää rättiä ja vettä sekaisin kuin saavista kaatamalla + kova puuskainen tuuli... ja kun koko päivän on satanut samaa tahtia niin sitä vettä on kertynyt jo aika hyvin teille ja koko ajan tulee lisää... mutta ei se silti mitään ongelmia tuota kun osaa ajaa sen kelin ja omien taitojensa mukaan... Roll Eyes
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12335 on: 10.12.11, 13:41 »

Eilisestä kelistä, harvoin jaksan avautua "rekkajoreista" mutta tämä oli jo mielestäni törkeä.

Lahden moottoritiellä eteläänpäin suurehkoja parakkeja tai valmistalon osia YLILEVEÄNÄ kuljettanut täysperävaunuyhdistelmä puuskutti reilua satasta vasenta kaistaa keliin nähden maltillista kahdeksan-yhdeksänkympin vauhtia kulkeneen jonon ohi. Tämä siis siinä pahimmassa lumi/räntäsateessa auraamattomalla tiellä ja parinsadan metrin näkyvyydessä, pimeällä.

Jokainen oikealla jonossa kulkeva auto joutui erittäin vaaralliseen tilanteeseen, kun rinnalle, alle kahden metrin päähän puskee 10km/h nopeuserolla kymmenen metrin loskatsunamia sivuilleen lennättävä sivutuulessa seilaava yhdistelmä. Useimmat joutuivat tekemään lähes paniikkijarrutuksen näkyvyyden kadotessa välittömästi nollaan.

Tätä sekoilua jatkui toistakymmentä kilometriä, kunnes päästiin auratulle ja sulemmalle tieosuudella jossa jonon nopeus nousi ja tämä teiden ritari joutui tyytymään taas ohitettavan rooliin.

Ei voi sanoa muuta kuin että mahtoi olla kova kiire. Minun puolestani tuollaiset ajattelevaiset ammattimiehet voisi ommella suustaan kiinni venäläisen rahtarin persreikään.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12336 on: 10.12.11, 13:59 »

Reilua satasta, eli max. 89 km/h? Kyllä mäkin ohittelin eilen moottoritiellä 50 km/h ajavaa letkaa 75 km/h nopeudella täysperällä? Olenko siis itsekkin täysi mulkku?
« Last Edit: 10.12.11, 14:28 by Sami Vesala »
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12337 on: 10.12.11, 14:57 »

Reilua satasta, eli max. 89 km/h? Kyllä mäkin ohittelin eilen moottoritiellä 50 km/h ajavaa letkaa 75 km/h nopeudella täysperällä? Olenko siis itsekkin täysi mulkku?

Ei, vaan reilua satasta. Ihan GPS:n mukaan.
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12338 on: 10.12.11, 15:00 »


. Minun puolestani tuollaiset ajattelevaiset ammattimiehet voisi ommella suustaan kiinni venäläisen rahtarin persreikään.


Tuo on pahempi rangaistus kuin teloitus aamunkoitteessa Wink

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12339 on: 10.12.11, 15:36 »

Ei, vaan reilua satasta. Ihan GPS:n mukaan.

Melkossia veijareita kun rajotin antaa periksi sen 89 km/h... Tongue En tietenkään haluaisi kyseenalaistaa ammattitaitoasi ja kokemustasi raskaasta kalustosta, mutta itsekkään en pääse kuin 89 km/h omalla yhdistelmälläni vaikka ajaisin kuinka kaasu pohjassa... Alamäet täydellä autolla on tietenkin asia erikseen.
« Last Edit: 10.12.11, 15:44 by Sami Vesala »
Pages: 1 ... 615 616 [617] 618 619 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1