FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 19:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 616 617 [618] 619 620 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476022 times)
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12340 on: 10.12.11, 15:54 »

Meinasinkin kysellä josko teiltä nuo kahvilatiimat jäänneet vähemmälle, eli ohittavat kuulemma nuo kotimaisetkin nuita rajoittimia melko yleisesti.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen
Online Online

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12341 on: 10.12.11, 15:55 »

En tietenkään haluaisi kyseenalaistaa ammattitaitoasi ja kokemustasi raskaasta kalustosta, mutta itsekkään en pääse kuin 89 km/h omalla yhdistelmälläni vaikka ajaisin kuinka kaasu pohjassa... Alamäet täydellä autolla on tietenkin asia erikseen.

On tainnut ajaa yhdistelmää monta monta vuotta enemmän kuin sinä.

Siis saahan noista rajoittimet kierrettyä/rikottua, jota venäläiset tuppaavat enemmänkin harrastamaan. Harvemmin tosin suomalaiset moista harrastavat...

Äläs nyt viitsi. Esim. vanhemmista 4-sarjalaisista Scanioista saa rajoittimen pois päältä irroittamalla yhden sulakkeen. Sen jälkeen auto menee niin paljon kuin vain kehtaa. Olenpa itekin ajanut 89km/h rekalla ja katsonut kun muut rekat on ohittanut ihan heittämällä ajamalla reilua satasta.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12342 on: 10.12.11, 15:59 »

Sen jälkeen auto menee niin paljon kuin vain kehtaa.
Aika yllättävän moni tuntuu kehtaavan, vaikka olen saanut sen käsityksen, että kun tuosta jää kiinni niin ei olekaan ihan pikkurapsut tiedossa...
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12343 on: 10.12.11, 16:12 »

Melkossia veijareita kun rajotin antaa periksi sen 89 km/h... Tongue En tietenkään haluaisi kyseenalaistaa ammattitaitoasi ja kokemustasi raskaasta kalustosta, mutta itsekkään en pääse kuin 89 km/h omalla yhdistelmälläni vaikka ajaisin kuinka kaasu pohjassa... Alamäet täydellä autolla on tietenkin asia erikseen.

Toki. Näin kuitenkin tapahtui. Usko pois, minäkin ällistyin kun vasemmasta peilistä alkoi ylileveät valot lähestyä.

Kuten todettu, rajoittimet ovat ohitettavissa, uudemmatkin. Jos on olemassa mekaaninen rajoitus, on tällä alalla joku jekkupetteri keksinyt siihen ohituksen. En aio jaella ohjeita näiden "virityssarjojen" hankintaan Roll Eyes

Sen kuin paiskoo rajoitinta vasten, tyhmää se on sekin, mutta tässä tapauksessa siis kaikki seikat yhdessä tekivät suorituksesta mielestäni törkeän - ajoneuvokohtaisen rikkominen, tilannenopeuden törkeä väärinarviointi ja kyvyttömyys tajuta sen ajoneuvonsa nostattaman loska-aallon tuhovoima. Raskauttavana vielä tuo ylileveys.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2330
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12344 on: 10.12.11, 16:22 »

On tainnut ajaa yhdistelmää monta monta vuotta enemmän kuin sinä.

Äläs nyt viitsi. Esim. vanhemmista 4-sarjalaisista Scanioista saa rajoittimen pois päältä irroittamalla yhden sulakkeen. Sen jälkeen auto menee niin paljon kuin vain kehtaa. Olenpa itekin ajanut 89km/h rekalla ja katsonut kun muut rekat on ohittanut ihan heittämällä ajamalla reilua satasta.
Siis ei ollut ironiaa, että en kyseenalaistakkaan. Wink

Tiedän kyllä että 4-sarjan kaaniasta saa sulakkeen poistamalla rajoittimen pois, sitä tehtiin armeijassa monellekkin kaanialle. Taisi vaan olla että valot olivat saman sulakkeen takana, mutta väliäkö sillä!
Joona Väisänen
Online Online

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12345 on: 10.12.11, 18:38 »

Siis ei ollut ironiaa, että en kyseenalaistakkaan. Wink

Tiedän kyllä että 4-sarjan kaaniasta saa sulakkeen poistamalla rajoittimen pois, sitä tehtiin armeijassa monellekkin kaanialle. Taisi vaan olla että valot olivat saman sulakkeen takana, mutta väliäkö sillä!

Eikä ollut. Tiedän tapauksia, että autoon on asennettu klipsi jolla sulakkeen pystyi vetämään kuskin paikalta irti esim ohitustilanteessa ja laittamaan myöhemmin takaisin kiinni. Ja onhan näitä vaikka mitä.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2330
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12346 on: 10.12.11, 18:47 »

Eikä ollut. Tiedän tapauksia, että autoon on asennettu klipsi jolla sulakkeen pystyi vetämään kuskin paikalta irti esim ohitustilanteessa ja laittamaan myöhemmin takaisin kiinni. Ja onhan näitä vaikka mitä.
Joo, voi hyvinkin olla. En lähe väittämään vastaan kun en asiasta sen enempää tiedä.  Smiley En tiedä mikä oli, mutta meillä noista intin kaanioista lähti valot samalla kun otti rajoittimen sulakkeen veks.. Tiedä sitten mitä taas kädetettiin silloin.  Tongue Mutta mä väistyn takavasemmalle tässä kohtaa ja tunnustan tappioni, viisammat jatkakoon aiheesta.  Smiley
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12347 on: 10.12.11, 18:59 »


Olen edelleen sitä mieltä, että jenkkilässä suvaitaan niin nuoria kuin vanhojakin kuljettajia eritavalla kuin täällä.


Kyllä me tästä ollaan samaa mieltä, älä huoli  Wink

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12348 on: 10.12.11, 20:16 »

Juu kattelin että samallai tulivat niin nuoret kun vanhatkin mistä sattui ja miten sattui, viiksekkäät tummatukkaiset ihan mistä sattui.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12349 on: 11.12.11, 01:26 »

Useimmat joutuivat tekemään lähes paniikkijarrutuksen näkyvyyden kadotessa välittömästi nollaan.

Näkemyksesi mukaan se, että loskaiselta tieltä lentää loskaa, tulee henkilöautoilijoille keskimäärin pääasiassa yllätyksenä? Vai?

"Ylileveydellä" ei ole mitään merkitystä asiaan kunhan se romu pysyy omalla kaistalla.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12350 on: 11.12.11, 07:47 »

Näkemyksesi mukaan se, että loskaiselta tieltä lentää loskaa, tulee henkilöautoilijoille keskimäärin pääasiassa yllätyksenä? Vai?


Rajansa silläkin. Olen minäkin ollut muutaman kerran tilanteessa, jossa ylinopeudella ohittava isopyöräinen tunkee oikeanpuoleiset pyöränsä kaistojen väliselle loskavallille. Tavara oli niin painavaa, että lasinpyyhkijät pysähtyivät kesken kaiken. Autolijahan ei saa roiskia rapaa jalankulkijoiden päälle. Mutta viis muista autoilijoista, vaikka millaista vaaraa aiheutettaisiin.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Joona Väisänen
Online Online

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12351 on: 11.12.11, 09:40 »

Näkemyksesi mukaan se, että loskaiselta tieltä lentää loskaa, tulee henkilöautoilijoille keskimäärin pääasiassa yllätyksenä? Vai?

Kyllä joskus on joutunut itsekin laittamaan nelivilkut päälle ja jarrut pohjaan moottoritiellä, kun esim. kolme Ilmari Lehtosen täysperää ajaa vasemmalla kaistalla paksun lumihangen päällä lumisateessa ja keli on sellainen pöllyävä. Sieltä nousee perästä niin järkyttävä lumipilvi ettei välillä edes omien ajovalojen keilaa näy enää lainkaan ja tiestä ei ole mitään havaintoa kun on vain valkoinen maa, ei mitään jälkiä tai kaistaviivoja ja lunta pölisee. Se on aika paha hetki ja aiheuttaa mahdollisen vaaratilanteen. Olet varmasti autonkuljettajana itsekin kokenut saman. Ei se varmasti tule yllätyksenä henkilöautoilijoille mutta kyllä se yhtä vittumainen on joka kerta. Näkeehän sen välillä jo kun ne lähtee ohi ja jää kärryn takapään kohdalle junnaa kun ei uskalla siitä paskapilvestä mennä ohi kun suola ja vesi lentää.
Jaakko Männistö
Offline Offline

Posts: 2782
Date Registered: 25.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12352 on: 11.12.11, 11:17 »

    Sekoitan keskustelua ja palaan vielä vähän tuohon taksikohtaan.Lueskelin päivän Ilkkaa,sieltä osui silmiini juttu,josta sanatarkka lainaus:"Suomessa on euroopan toiseksi huonoin autokanta Kreikan jälkeen" Voi hyvinkin olla faktaa,mutta kertoisiko joku minulle,miten tähän suhteutetaan euroopan hienoin taksiautokanta joka löytyy suomesta,siis ihan noilta taksitolpilta ja maaseutupaikkojen taksikämpiltä! Isommissa kaupungeissa voit nähdä liikennevirrassa ainoastaan alle kolmivuotiasta pirssiä,joukossa myös uutta S-mersua (a.100.000€). Niin,tätä olen monesti pohtinut lähinnä tuota taustaa vasten,että kai noita paskahousuja (nyt tarkoitan sossulaisia)vois ihan parinkympinkin kalustolla kuljetella.Kuitenkin asia on niin,että laitapuolen kulkijat ja juopot työllistävät takseja vähintään 50% heidän asiakaskunnastaan!Eli vähän ajatusleikkiä:kuvitellaan,että jollain hokkus-pokkustempulla poistetaan alkoholi ja huumeet yhteiskunnasta,väitän että vähintäin puolet takseista joutuisi kouluttautumaan uudestaan! Ja itse en ole mikään absolutisti viinan suhteen,siitä nyt ei ole kysymys! Ohessa parin vuoden takainen kuva eräältä euroopan taksitolpalta,kyseessä ei muuten ole mikään periferian takapajula,vaan ihan fiksua porukkaa näillä "klassikoilla" kyyditään!
  *edit* täytyy myöntää,että Skodaa ja Toyotaa on myös ilmestynyt taksirivistöihin viime aikoina thmbup

[ attachment removed / expired ]

There are no atheists in dropping airplane.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12353 on: 11.12.11, 11:28 »

Kyllähän Suomessa hyvät taksit on - kiitos autoverottomuuden.

Kun ostaa verottomana taksin ja ajaa sillä lain vaatimat vuodet (3 vai 4?) niin sen jälkeen auto voidaan myydä ilman veroseuraamuksia ja ostaa uusi veroton kulkupeli. Toki kilometrejä tulee sen verran, ettei se auto ihan nollakorvauksella vaihdu, mutta melko pieni kulu kuitenkin jää.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Pekka Suikka
Offline Offline

Posts: 399
Date Registered: 12.08.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12354 on: 11.12.11, 11:55 »

    Sekoitan keskustelua ja palaan vielä vähän tuohon taksikohtaan....vois ihan parinkympinkin kalustolla kuljetella....
....kyseessä ei muuten ole mikään periferian takapajula,vaan ihan fiksua porukkaa näillä "klassikoilla" kyyditään!
  ...Skodaa ja Toyotaa on myös ilmestynyt taksirivistöihin viime aikoina thmbup


Varmasti voisi kyydittää halvemmalla kalustolla ja edullisemmin..... Ja niinhän sen pitäisi ollakin: Kenellä on varaa, ajaa omalla autolla (ja siis oman autonkuljettajansa kyydissä vaikka sitten siinä S-mersussa) ja ne joilla ei ole varaa, menee sitten vuokravossikassa... edullisesti ja kuoppaisasti... 

Myös vapaampi kilpailu halventaisi hintoja ja veisi sen ns. "toimeentulon ja leivän S-mersutaksiautoilijalta...." .... eesti eesti, kaipan sinne p**leesti,
 
(PS kuva taksitolpasta taisi olla Espanjasta?)  Smiley
Jaakko Männistö
Offline Offline

Posts: 2782
Date Registered: 25.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12355 on: 11.12.11, 13:04 »

Varmasti voisi kyydittää halvemmalla kalustolla ja edullisemmin..... Ja niinhän sen pitäisi ollakin: Kenellä on varaa, ajaa omalla autolla (ja siis oman autonkuljettajansa kyydissä vaikka sitten siinä S-mersussa) ja ne joilla ei ole varaa, menee sitten vuokravossikassa... edullisesti ja kuoppaisasti... 

Myös vapaampi kilpailu halventaisi hintoja ja veisi sen ns. "toimeentulon ja leivän S-mersutaksiautoilijalta...." .... eesti eesti, kaipan sinne p**leesti,
 
(PS kuva taksitolpasta taisi olla Espanjasta?)  Smiley
Jos minä saisin sanella Grin niin tuo veroetu koskisi ainoastaan alle 40.000 ovh autoja! jos jollakulla on 50.000 ylimääräistä investoida työkaluun,hän ei enää tarvitse mitään veroetua! Niin noilla espanjan takseilla sai tunnin ajelun alle 10€ ,meillä tuskin päivää sanotaan tuolla rahalla!

There are no atheists in dropping airplane.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12356 on: 11.12.11, 14:29 »

Väittäisin näiden juttujen perusteella, että Tatu on foorumin paras kuski! Oikeesti hyvää viihdettä lukea sun juttuja lakipykälöineen Smiley Aina vaan kaivat ne säännöt ja olet tietävinään Grin

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Joona Väisänen
Online Online

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12357 on: 11.12.11, 14:53 »

Väittäisin näiden juttujen perusteella, että Tatu on foorumin paras kuski! Oikeesti hyvää viihdettä lukea sun juttuja lakipykälöineen Smiley Aina vaan kaivat ne säännöt ja olet tietävinään Grin

Sulla on helv3tin hieno signature. Ei voi kuin olla täysin samaa mieltä thmbup
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12358 on: 11.12.11, 15:22 »

Sekoitetaan taksikeskustelua vähän lisää. Pimeiden taksien kitkemiseksi on ehdotettu esim. sitä, että taksien ulkonäkö tehtäisiin yhtenäiseksi, eli kaikki taksit olisivat saman värisiä. Taksiyrittäjät eivät ajatukselle lämmenneet, koska jos taksit olisivat vaikkapa sini-punaisia (!!??) niiden jälleenmyyntiarvo romahtaisi.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Joona Väisänen
Online Online

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12359 on: 11.12.11, 15:22 »

Sekoitetaan taksikeskustelua vähän lisää. Pimeiden taksien kitkemiseksi on ehdotettu esim. sitä, että taksien ulkonäkö tehtäisiin yhtenäiseksi, eli kaikki taksit olisivat saman värisiä. Taksiyrittäjät eivät ajatukselle lämmenneet, koska jos taksit olisivat vaikkapa sini-punaisia (!!??) niiden jälleenmyyntiarvo romahtaisi.

Mitenkähän se toimii tuolla muualla maailmassa, joissa taksit ovat yhtenäisiä.
Pages: 1 ... 616 617 [618] 619 620 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1