Keskustelua liikenteestä

<< < (2485/3033) > >>

mmniemi:
En tiedä, mutta kyllä Golfin manuaalissa sanotaan aika selväsanaisesti, että alle 3 Celsius asteen lämpötilan vallitessa "jäähdytyskompressori" ei kytkeydy päälle. Toisissa autoissa (Avensiksessa?) pitää ilmastointi kytkeä erikseen päälle, kun taas VW:ssä se lienee päällä automaattisesti, olettaen, että lämpötila on yli 3 Celsiusta...

hynkel:
Quote

VW:ssä se lienee päällä automaattisesti, olettaen, että lämpötila on yli 3 Celsiusta...


Saman konsernin Octavia taasen kyllä sammuttaa kompuran jollain logiikalla "jos sitä ei tarvita", joka johtaa iloisesti lasien sisäpuoliseen huurtumiseen, kun kondenssivesi alkaa höyrystyä ilman sekaan siitä jäähdytyskennosta. Sama vika vaivaa myös esimerkiksi Scanian, Volvon ja Mercedeksen kuorma-autoja, jotka kaikki saattavat yllättäen pamauttaa lasin huuruun kun kompuraa ei pysty pakottamaan päälle.

Onneksi omassa koreanihmeessä on kytkin, josta kompura lähtee pyörimään ja josta se myös pysähtyy (siinäkin joku ~+3 lämpötilaraja käynnistykselle kuitenkin). Voi huudattaa kompuraa myös yöllä, jos on lähtenyt liikkelle se päällä päivällä...

kume:
Quote

Olen päätellyt ilmastoinnin päälläolon talvella vain ikkunoiden hikeentymistaipumuksesta, en merkkivalosta. Ekonappia painamalla kosteus poistuu merkittävästi hitaammin. Siis myös talvipakkasilla, kun ottaa vaikka auton täyteen lämpöisiä ja kosteita (  ) ihmisiä saunareissun tai laskettelun jälkeen.


Pakkasilla ilmankosteus on hyvin alhainen, eikä ilmastoinnista kosteudenpoistajana olisi hyötyä, mutta ehkä tuuletus on automallissasi parempi "automoodiilla" vs ekonappi.

kume:
Quote

Näin varmaan on noissa nykyeurokinnereissä Ennen autot oli sentään autoja...


Entisen Letukkani ohjekirjassa luki muistaakseni, että ilmastointi kytkeytyy päälle vielä pienellä pakkasella? voi olla että kytkeytyikin, koska siitä järjestelmästä halkesi höyrystimen kenno. Tämän vuoksi eurokinnereissä on kai se turvaraja vedetty muutaman asteen plussalle. Höyrystin maksoi Metroautossa 500 euroa ja sen vaihto olisi ollut lisäksi 8 tunnin työveloitus + kylmäaineet, ei kannattunut teettää 2000 tonnin autoon 1000 remonttia.

Sanoin kuitenkin aina kavereille, että mun autossa on myös ilmastointi  , jos piti alkaa elvistelemään jostakin.. ja veihän se pensaakin ihan miehekkäästi.

ovalila:
Quote

Pakkasilla ilmankosteus on hyvin alhainen, eikä ilmastoinnista kosteudenpoistajana olisi hyötyä, mutta ehkä tuuletus on automallissasi parempi "automoodiilla" vs ekonappi.



Mitenkäs se jalkineiden mukana sisään kulkeutuva lumi joka tiettävästi sulaa vedeksi? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page