Keskustelua liikenteestä

<< < (2485/3033) > >>

tjh80:
Mulle on taas parissa autoliikkeessä suositelleet ilmastoinnin käyttöä talviaikaan keleistä riippumatta, jos kevään lämpimille odottelee käyttöä niin ne hajut ei mitkään kovin mukavat ole kun sieltä pölähtää.

kille:
Quote

Avensiksen (2006) kirjasta ei löytynyt mitään mainintaa lämpötilarajoista. Mutta tuulilasin huurteenpoistoproseduurin yhteydessä oli maininta, että ilmastointi tulee automaattisesti päälle, vaikkei A/C nappi olisi painettuna sisään; merkkivalo syttyy kun toiminta on päällä. Josko tästä voisi takaperin tulkita, että kun merkkivalo palaa, ilmastointi tosiaan on päällä - lämpötilasta riippumatta.


Meneeköhän ilmastointi vastaavasti pois päältä, jos käyttäjä poistaa huurteeneston aikana ECON-nappia vai onko override edelleen voimassa? 

Tämähän alkaa muistuttaa erään ranskalaisen lentokonevalmistajan tuotteita koskevaa ihmettelyä. Mitähän se tekee jos painan tuosta?

mmniemi:
En tiedä, mutta kyllä Golfin manuaalissa sanotaan aika selväsanaisesti, että alle 3 Celsius asteen lämpötilan vallitessa "jäähdytyskompressori" ei kytkeydy päälle. Toisissa autoissa (Avensiksessa?) pitää ilmastointi kytkeä erikseen päälle, kun taas VW:ssä se lienee päällä automaattisesti, olettaen, että lämpötila on yli 3 Celsiusta...

hynkel:
Quote

VW:ssä se lienee päällä automaattisesti, olettaen, että lämpötila on yli 3 Celsiusta...


Saman konsernin Octavia taasen kyllä sammuttaa kompuran jollain logiikalla "jos sitä ei tarvita", joka johtaa iloisesti lasien sisäpuoliseen huurtumiseen, kun kondenssivesi alkaa höyrystyä ilman sekaan siitä jäähdytyskennosta. Sama vika vaivaa myös esimerkiksi Scanian, Volvon ja Mercedeksen kuorma-autoja, jotka kaikki saattavat yllättäen pamauttaa lasin huuruun kun kompuraa ei pysty pakottamaan päälle.

Onneksi omassa koreanihmeessä on kytkin, josta kompura lähtee pyörimään ja josta se myös pysähtyy (siinäkin joku ~+3 lämpötilaraja käynnistykselle kuitenkin). Voi huudattaa kompuraa myös yöllä, jos on lähtenyt liikkelle se päällä päivällä...

kume:
Quote

Olen päätellyt ilmastoinnin päälläolon talvella vain ikkunoiden hikeentymistaipumuksesta, en merkkivalosta. Ekonappia painamalla kosteus poistuu merkittävästi hitaammin. Siis myös talvipakkasilla, kun ottaa vaikka auton täyteen lämpöisiä ja kosteita (  ) ihmisiä saunareissun tai laskettelun jälkeen.


Pakkasilla ilmankosteus on hyvin alhainen, eikä ilmastoinnista kosteudenpoistajana olisi hyötyä, mutta ehkä tuuletus on automallissasi parempi "automoodiilla" vs ekonappi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page