Keskustelua liikenteestä

<< < (2489/3019) > >>

Pe7e:
Kyllä tuota ajokortin yläikärajaa pitäisi laskea huomattavasti. Ihan siinä missä joidenkin mielestä alaikärajaakin pitäisi nostaa.

Tuossa eräs päivä olin kääntymässä pihalta tielle, mutta odotin oikealta tulevan auton menevän ohi. 40km/h alueella älyttömän hiljaa, luulin ensin tämän kääntyvän johonkin. No ei, siihen kun se kohdalle asti pääsi niin näin kuskin, heittämällä varmaan vähintään 70v, nenä tuulilasissa kiinni. Ja kun pääsin kääntymään hänen peräänsä, ajeltiinkin n. 30km/h minun mittarin mukaan. Keli oli hyvä ja kuiva, tosin pimeää oli. Tottakai hyvä, kun ajavat "omien taitojensa" mukaan, mutta kun ei sekään aina riitä... ovathan nuo järkyttävä riski liikenteessä, luonnollisesti.

Tollanen pappa kun pamahtaa sinne motarille 30km/h lasissa rekkajoren eteen, joka paahtaa rajoitin punaisella 95km/h niin ei kyllä hyvää seuraa...
Vanhuus tulee, sille ei voi kukaan mitään, mutta kortin noilta kyllä joutaisi jo ottaa pois. Kyllä eläkepäivillä on aikaa kulkea julkisillakin sen minkä tarvitsee...

Asiasta toiseen. Asia joka ****ttaa melkeinpä eniten tuolla liikenteessä ovat nämä perkeleen kameratolppien kohdalla himmaajat. Ajakaa helv**** sellasta vauhtia, ettei tarvi vetää jarruja lukkoon 2 metriä ennen tolppaa (jolloin sillä jarrutuksella ei edes ole mitään hyötyä).
Näitäkin on siis monenlaisia, toiset tulee 110km/h lasissa ohi, sitten juuri siinä 2 metriä ennen tolppaa jarrutetaan siihen 80km/h vauhtiin, ja kun päästään ohi tolpasta niin lämä tiskiin taas. Voiko nolommaksi enää mennä?
Sitten toinen tyyppi, ajaa jo valmiiksi 75km/h mittarissa, mutta himmaa silti siinä tolpan kohdalla johonkin ~60km/h tienoille varmuuden vuoksi... mikä näitä vaivaa?

Itse ajan aina tasaista vauhtia, ja nyt etenkin kun autosta löytyy VNS. Mikäs silloin enempää voisi ärsyttää kuin nuo seilaajat jotka ajavat välillä 140km/h, ja kun saat itse säädettyä vakkarin sopivaan vauhtiin, tuleekin tuo sama tunari perse edellä vastaan 100km/h lasissa... ja kohta taas mennään ohi että heilahtaa... ja taas tullaan perse edellä vastaan.
Tästä on hyvä kokemus Tampereen reissulta. Itse ajoin vakkari päällä koko matkan. Ensin tuli perseeseen roikkumaan joku "erikoisempi" VW (oisko ollu vanha Phaeton tjsp). No päästin tämän ohi ja jatkoin matkaani samaa vauhtia. Ei mennyt kauaakaan, kun tuo sama auto tuli perse edellä vastaan. Vähän matkaa pääsin, kun sama peelo tuli vitunkovaa ohi. Ja taas muutama minuutti, sama tuli perse edellä vastaan. Näin varmaan 5-6 kertaa koko matkan aikana. Ja tuo nopeuden vaihtelu ei edes ollut mitään pientä, vaan krampinomaisesti välillä kaasu pohjaan ja helvetinkyytiä ohi.
Ja motarilla nyt pääsee vielä helposti ohi jos tarvitsee, mutta kun mennäänkin jollain 2-kaistaisella tiellä missä ohittaminen on vaikeampaa niin jumalauta että ottaa kaaliin tollaset jotka eivät osaa pitää tasaista nopeutta...

oh2dw:

Itse ajan aina tasaista vauhtia, ja nyt etenkin kun autosta löytyy VNS. Mikäs silloin enempää voisi ärsyttää kuin nuo seilaajat jotka ajavat välillä 140km/h, ja kun saat itse säädettyä vakkarin sopivaan vauhtiin, tuleekin tuo sama tunari perse edellä vastaan 100km/h lasissa... ja kohta taas mennään ohi että heilahtaa... ja taas tullaan perse edellä vastaan.

Ja motarilla nyt pääsee vielä helposti ohi jos tarvitsee, mutta kun mennäänkin jollain 2-kaistaisella tiellä missä ohittaminen on vaikeampaa niin jumalauta että ottaa kaaliin tollaset jotka eivät osaa pitää tasaista nopeutta...

En viitsi lainata koko tekstiä. Näitä Suomen parhaita kuskeja riittää, vain he tietävät, miten pitää ajaa. Ja polttavat päreensä aina, kun joku ei aja niinkuin he haluavat, että pitäisi ajaa. Sopisi pikkuhiljaa uskoa, että ihmiset ovat erilaisia, ja kaikilla on liikkumisoikeus. Lyhytpinnaiset kuumakallet on yksi porukka lisää, joilta voisi ottaa kortin pois...

juksii:

Näiden otsikoiden ilmestyessä kansanperinteeseen kuuluu aloittaa paheksunta ja kertoa samalla miksi on itse parempi kuljettaja. Siksi tietysti.

Eikös noita peltikolareita ollut luokkaa 70 kpl? Eikö se ole aika vähän verrattuna moneen muuhun liukkaaseen päivään tuollapäin? Eikai semmoista kannata ruveta jeesustelemaan?

Miksu:
Ja mikä lasketaan peltikolariksi? Sehän voi aina muuttua onko se peltikolari jos puskurista lohkeaa pala, vaiko se että menee vähän kovemmin ryttyyn... Eli kuten viime viikolla nähtyä: Focuksesta keula lytyssä (siis sanotaan vaikka näin että kyllä siitä kalun saa, peltejä vaan pitää suoristella) ja GMCn maasturista ripustukset ja kulmasta lohjennu pala, se kai on vielä peltikolari?

oh2dw:
Mielestäni peltikolari on sellainen, jonka jälkeen auto on edelleen ajokelpoinen, vain peltiä vääntynyt ja muovia murtunut. Pyörän ripustukset, rungon vääntyminen jne ovat jo vakavampia juttuja.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page