FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 00:42

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 623 624 [625] 626 627 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465969 times)
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12480 on: 07.01.12, 02:06 »

Nyt on taas taidettu kuunnella isin juttuja vähän turhan höröillä korvilla ilman, että ymmärrettäisiin itse sanomaa. En minä ainakaan tiedä yhtään tapausta, että pankki ottaisi autolainan takaukseksi sen auton. Ei nekään taida tyhmiä olla Tongue

Pah, väitätkö ettei 1000km apparin penkillä anna tarpeeksi kokemusta asiasta?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #12481 on: 07.01.12, 02:28 »

Sorry, unohdin  Embarrassed

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #12482 on: 07.01.12, 07:42 »

Nyt on taas taidettu kuunnella isin juttuja vähän turhan höröillä korvilla ilman, että ymmärrettäisiin itse sanomaa. En minä ainakaan tiedä yhtään tapausta, että pankki ottaisi autolainan takaukseksi sen auton. Ei nekään taida tyhmiä olla Tongue

Ei varmaan pankit, mutta kyllähän rahoitusyhtiöt ottavat. Rahoituksella ostetut autot ovat pääsääntöisesti rahoitusyhtiön nimissä.

-JukSii-
Jukka Siirilä

« Reply #12483 on: 07.01.12, 07:42 »

Tulisiko joku ajamaan mun autoa, niin voisin istua vieressä. Tulis sitä kokemusta  Cool

-JukSii-
Jaakko Männistö

Date Registered: 25.10.07

« Reply #12484 on: 07.01.12, 08:00 »

Tässä koko jutussa minä nauran aina näille jotka sanovat että auto kuuluisi valtiolle... Juu, sanotaan vaikka että 5 törkeän juopumuksen jälkeen olisi mietittävää: vaikka 9 kuukaudeksi ehdotonta (pienemmillä määrillä pienempiä määriä ehdotonta) tai auto valtiolle. Meinaan tuo pykälä olisi vaikea säädettävä koska kuitenkin aika monen auto on pankin omistuksessa tai firman....
Maltahan nyt vähäsen vielä... Smiley

There are no atheists in dropping airplane.
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #12485 on: 07.01.12, 08:10 »

Ja siis, kyllähän noita autoja on tuomittu valtiolle menetettäväksi ennenkin, ei siihen mitään lakia tarvitse säätää erikseen.

Rahoitusyhtiön omistamat autot menetetään samalla tavalla, tämä on osa rahoitusyhtiöiden luottoriskin harkintaa, tosin harvoinpa noilla kymmenkertaisilla rattimiehillä mitään luottotietoja ole ennestäänkään.
Jaakko Männistö

« Reply #12486 on: 07.01.12, 08:22 »

Joo,hyvä kysymys! Mahtaiskos tässä toimia kasko,joka kaikissa vuokra-autoissa kai on? Kasko korvaa Avikselle ja vakuutusyhtiö perii vaikka ulosoton keinoin rattijuopolta.Vuokraajan luottotiedothan ovat kunnossa,jos hänellä kerran on Visa tai vastaava.  /  Tai sitten tuo rattilainen maksaa auton arvioidun hinnan valtion kirstuun!
Aiemmin oli vuokra-autosta puhetta,tyhjätaskuhan ei autoa voi vuokrata,ainakaan periaatteessa! Rahoitusyhtiön auto,ei myöskään pitäisi olla ongelma tässä kohtaa.                            Edit* Ja lainsäätäjäthän näihinkin,niin halutessaan nuotit tekevät Wink
« Last Edit: 07.01.12, 08:45 by Jaakko Männistö »

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #12487 on: 07.01.12, 08:40 »

Tulisiko joku ajamaan mun autoa, niin voisin istua vieressä. Tulis sitä kokemusta  Cool

Mä voin ajaa mutta lupaatko sitten vastineeksi myös ajeluttaa mua, jotta mäkin saan sitä kokemusta Embarrassed
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #12488 on: 07.01.12, 10:26 »

Mutta ennaltaehkäisevä vaikutus sillä on aivan varmasti. Missä määrin,sitä lienee vaikeampi mitata!

Aivan varmasti vaikuttaa meihin "mattimeikäläisiin" ja siksi ajattelemmekin asiaa meidän kannaltamme. Moni meistä taviksista tekisi varmaan myös pikkurikoksia hyvän tilaisuuden tullen, jos niistä ei rangaistaisi tai rangaistus olisi hyvin lievä. Meillä ei kuitenkaan ole varaa pilata hyvää mainettamme edes pikkurikosten takia. Se ehkäisee (vaan ei näköjään kaikkia edes sekään).

Ammatti- tai taparikollinen ei kiinnitä huomiota siihen onko rangaistus 2 kk vai 2 vuotta. Rangaistushan seuraa aina, jos jää kiinni, ja maineella ei ole merkitystä. Kukaan rikosta tekemään lähtevä ei kuitenkaan oleta, että joutuu siitä kiinni. Kiinnijäämisen riskissä on juuri kyse siitä, että kiinnijääminen näyttää todennäköiseltä. Tämä karsii silloin pois joukosta mattimeikäläiset, ammatti- ja taparikolliset. Jäljelle jäisivät vain idiootit, hullut tai muuten päästään vialla olevat.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jukka Siirilä

« Reply #12489 on: 07.01.12, 10:45 »

Mä voin ajaa mutta lupaatko sitten vastineeksi myös ajeluttaa mua, jotta mäkin saan sitä kokemusta Embarrassed

Mä voin tulla ajamaan sitä sun rekkaa. En mä sitä rekkaa osaa ajaa, mutta pitäähän sun nyt ammattikuskina jotenkin saada kokemusta jotta pärjäät sitten liikenteessä.  Grin

-JukSii-
Pekka Suikka

Date Registered: 12.08.11

« Reply #12490 on: 07.01.12, 10:53 »

Ei varmaan pankit, mutta kyllähän rahoitusyhtiöt ottavat. Rahoituksella ostetut autot ovat pääsääntöisesti rahoitusyhtiön nimissä.

Ostin aikoinaan Espanjassa "markkinoilta" yhden auton(räppänän). Siis ajettavaksi siellä Espanjassa. Siellä auton paperit aina  (tavallisesti) tehdään Gestoriassa, joka on eräänlainen 'asianajotoimisto'.
Näin siksi, että paperisota vaatii ammattitaitoa ja kokemusta että menee asiat kerralla oikein...
Tavallisesti se gestoria tarkistaa kaikki paperit kaupantekohetkellä, ja on sinällään jo tae että asiat on kunnossa ja auton omistajaa voidaan 
vaihtaa…

Minulla on ollut sellainen käsitys, että Espanja tai muutkaan Euroopan maat eivät  edes huoli liikkuvaa omaisuutta lainojen takuuksi tai pantiksi (jopa kiellettyä?).
Kävi kuitenkin myöhemmin ilmi, että kai Espanjan valtio oli pistänyt jonkun 'reservan' tähän minun ostamaani autoon… Sitä ei ensin huomannut edes se asiantuntija-gestoriakaan... myöhemmin vasta…
Sitä sitten piti selvitellä, ja ihan aiheeton se 'varaus' autooni ilmeisesti oli ollut ja 'valtion vika'… Auton edellinen omistaja oli kaikki maksut maksanut jo aiemmin...
Olivat vaan unohtaneet canceloida sen autoon kohdistuneen 'reservan'...
(Auton rästiin jääneet tieliikennemaksut Espanjassa joutuu maksamaan auton uusi omistaja omistajan vaihdon yhteydessä.. se on ihan tavallista ja tiedossa kyllä...
... valtio ei niitä maksuja muutoin 'kivitä' kuin omistajanvaihdon yhteydessä... tässä edelläolleessa oli kyse kai jostain muusta... )

Miten se sitten on Suomessa... saako auton pankkilainan takaukseen... tai voiko vaikka mobiilipuhelimen laittaa lainan pantiksi jos sen arvo jo parin kuukauden päästä on negatiivinen (kierrätysvastuut)...
Ps. Muistuu vaan mieleen ne Malmin kentällä seisseet koneet... ne kai oli lainojen pantteina aikoinaan... ?  Undecided

EDIT
Mitenkä liittyy tähän..? No, voiko se valtio sitten ottaa sen rattijuopon auton tai 'sauvajuopon' lentokoneen valtiolle, jos siihen kohdistuu jo edeltä 'varauksia'... yksityisien tahojen tai vaikka riidanalaisia valtion satavien vaateita...
« Last Edit: 07.01.12, 11:27 by Pekka Suikka »
Jaakko Männistö

« Reply #12491 on: 07.01.12, 10:56 »

Aivan varmasti vaikuttaa meihin "mattimeikäläisiin" ja siksi ajattelemmekin asiaa meidän kannaltamme. Moni meistä taviksista tekisi varmaan myös pikkurikoksia hyvän tilaisuuden tullen, jos niistä ei rangaistaisi tai rangaistus olisi hyvin lievä. Meillä ei kuitenkaan ole varaa pilata hyvää mainettamme edes pikkurikosten takia. Se ehkäisee (vaan ei näköjään kaikkia edes sekään).

Ammatti- tai taparikollinen ei kiinnitä huomiota siihen onko rangaistus 2 kk vai 2 vuotta. Rangaistushan seuraa aina, jos jää kiinni, ja maineella ei ole merkitystä. Kukaan rikosta tekemään lähtevä ei kuitenkaan oleta, että joutuu siitä kiinni. Kiinnijäämisen riskissä on juuri kyse siitä, että kiinnijääminen näyttää todennäköiseltä. Tämä karsii silloin pois joukosta mattimeikäläiset, ammatti- ja taparikolliset. Jäljelle jäisivät vain idiootit, hullut tai muuten päästään vialla olevat.   

Pekka

Eriävä mielipide heti tähän! Jos puhutaan vakavemmista edelleen,niin meinaatko että hemmo joka lataa haulikkonsa ja lähtee päättäväisesti marssimaan naapuriin,että nyt se sitten tapahtuu,lopultakin s****na! Etteikö hän usko jäävänsä kiinni teostaan...kyllä hän varmaan tietää,että nyt on pitkä istunto tiedossa!   Edit*lipsahtelee OT,mutta jääköön tähän Smiley

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #12492 on: 07.01.12, 12:03 »

Mä voin tulla ajamaan sitä sun rekkaa. En mä sitä rekkaa osaa ajaa
Mikko voi ajaa sitä rekkaa, sillähän on haulinista niin paljon kokemusta thmbup
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #12493 on: 07.01.12, 13:49 »

Mikko voi ajaa sitä rekkaa, sillähän on haulinista niin paljon kokemusta thmbup

Mutta siitä ei ole hyötyä, kun kukaan ei uskalla mennä kyytiin hankkimaan kokemusta Grin
Pekka Holopainen

« Reply #12494 on: 07.01.12, 15:44 »

Eriävä mielipide heti tähän! Jos puhutaan vakavemmista edelleen,niin meinaatko että hemmo joka lataa haulikkonsa ja lähtee päättäväisesti marssimaan naapuriin,että nyt se sitten tapahtuu,lopultakin s****na! Etteikö hän usko jäävänsä kiinni teostaan...kyllä hän varmaan tietää,että nyt on pitkä istunto tiedossa!   Edit*lipsahtelee OT,mutta jääköön tähän Smiley

Tuo hemmo kuuluu edellä mainittuun kategoriaan (tilapäisesti) päästään vialla olevat.   Wink

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jouko Holopainen

Date Registered: 04.10.11

« Reply #12495 on: 07.01.12, 17:23 »

Enpä näämmä kuulu mattimeikäläisiin ... minä en tee pikkurikoksia silloinkaan kun olen varma etten jäisi kiinni.

@jhol

En kaipaa kielioppi- enkä oikeinkirjoitusohjeita, enkä henkilökohtaisuuksia. Pitäkää ne omana tietonanne, kiitos.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #12496 on: 08.01.12, 16:01 »

Tuo hemmo kuuluu edellä mainittuun kategoriaan (tilapäisesti) päästään vialla olevat.   Wink

Tilapäisestä viasta päässä puhutaan varmaan silloinkin kun promillet lähentelee kolmea. Ei taida siinä vaiheessa mahdolliset rangaistukset tai kiinnijäämisen pelko tulla mieleen. Puhun siis rattijuopoista. Paatunut rattijuoppo ei välttämättä välitä pätkääkään siitä minkälaisen rangaistuksen saa, mutta se tavallinen Reino, joka on kylässä käydessään ottanut muutaman kaljan ja miettii että uskaltaisiko lähteä ajamaan vai ottaisiko taksin tai bussin? Reino valitsisi helpommin taksin jos rangaistukset olisivat kovempia.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #12497 on: 08.01.12, 17:48 »

Vian ei tarvitse olla isokaan, jos se sattuu olemaan päässä.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Pekka Holopainen

« Reply #12498 on: 08.01.12, 18:50 »

....
kaljan ja miettii että uskaltaisiko lähteä ajamaan vai ottaisiko taksin tai bussin? Reino valitsisi helpommin taksin jos rangaistukset olisivat kovempia.

Niinhän sinä sanot, mutta ihminen ottaa ihmeellisiä riskejä jos kiinnijäämisen riski on pieni. Eikä tämä koske vain liikennettä. Elämme keskellä maailmanlaajuista finanssikriisiä, jonka taustalla on muiden rikkeiden ohella tämä sama asia. Veronmaksajahan riskinoton seuraukset lopulta kantaa, joten ei väliä vaikka menisi miljardeja. Mitenkäs olisi (myös) rangaistusten koventaminen tässä asiassa?

Pekka

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #12499 on: 09.01.12, 00:56 »

Jos sitten taas liikenteestä vaihteeksi... esitän vastauksen kysymykseen "Miksi onnettomuuksia / peräänajoja / ketjukolareita sattuu?"

Siksi että:
[ attachment removed / expired ]

Ajelin rajoituksen mukaan tyhjällä kehällä n. klo 02 aikaan. Sitten kuvassa näkyvä taksi liittyi myös kehälle jossain kauempana takana, lähestyen kuitenkin koko ajan perääni.
Havaittuani tuon aura/suolausauton vilkkuvalot aloin hiljentämään vauhtia jarruttaen kevyesti, koska en vielä nähnyt mitään muuta kuin nuo vilkut. Näkyvyys siis todella huono lumisateen ja tuon auran perästä nousevan lumipöllyn takia.
Jäin hyvän turvavälin päähän tuosta aurasta, nopeutta oli ehkä noin 50-60km/h (eli auran nopeus). Taksi, yllätys yllätys, tuli aivan perseeseeni kiinni, kuten tapana on.
No siinä sitten muutama metri ajeltiin tuon auran perässä, kunnes taksille tuli aivan pakottava tarve päästä ohi. Lähes nollanäkyvyydellä keinolla millä hyvänsä nilkutti ohitseni, tuohon väliin.
Näin sen verran, että ratissa oli joku ehkä tuurilla yli 20v kloppi. En tiedä miten tuollaiset idiootit pääsevät noihin hommiin. Sentään asiakaspalveluammatti ja vastuussa matkustajista. Luulisi vaadittavan edes jonkinlaista ajotaitoa ja ennenkaikkea järkeä. Ei ilmeisesti.
No anyway, tuosta kun "sopiva" kohta tuli, niin paineli vielä oikealta ohi tuosta aurasta, vaikka se aura meni lähestulkoon keskellä tietä. Toivottavasti ko. spede on tällähetkellä jossain ojanpohjalla.

No vähän matkaa taas päästiin, kun perääni ilmestyikin yhtäkkiä muutaman auton letka saman ammatin edustajia, yllättäen taas 5 metrin turvavälein toisistaan ja minusta. Vastaus siihen miksi ketjukolareita sattuu.
Mitä jos tiellä / tien oikeassa laidassa olisi ollut jotain (esim. joku pysähtyneenä, kuten näillä keleillä välillä näkee), jonka takia minun olisi pitänyt jarruttaa yllättäen kovempaa? Mulla olisi ollut siinä tapauksessa 5 taksikuskia takakontissa.
Ei v*ttu oikeesti. Mistä lie muropaketeista nuo ovat korttinsa löytäneet. Ja selkeästi olleet jossain muualla kuin paikalla, kun järkeä on jaettu...

Ja ennenkuin joku alkaa tavan vuoksi jeesustelemaan ja puolustelemaan noita idiootteja, vastaan jo etukäteen, että aivan turhaa. Tuollaista ajotyyliä ja käytöstä ei pysty puolustelemaan. Ja se, että ollaan töissä, tai että on kiire hakemaan / viemään asiakkaita, ei ole mikään syy tuollaiseen perseilyyn.
Pages: 1 ... 623 624 [625] 626 627 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1