FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.08.17, 02:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 624 625 [626] 627 628 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467964 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12500 on: 09.01.12, 12:15 »

Myös sellaiset ihmiset ovat syyllisiä onnettomuuksiin jotka menevät paniikkiin aura-auton ja muun tietyöajoneuvon tai hälyytysajoneuvon kohdatessa!  Grin
Kyllä tuossa tilanteessa sun olisi ollut huomattavasti turvallisempaa ajaa sen aura-auton ohi sitä päälle kuuttakymppiä (jos talviajotaito hallussa) kuin ajaa sen perässä siellä lumipöllyssä.
Ai sinäkin olisit ollut yhtä idiootti kuin se taksikuski ja vetänyt sieltä puolenmetrin hangesta ohi kun tuo ajeli siinä keskiviivan päällä? No mikäpä siinä. Aivot narikkaan ja reikä päässä niin hyvä tulee Cool Hetkinen, etkös sä muuten ajakkin Audilla? Grin

Olisivatko ne loput taksikuskitkin olleet paniikissa sitten, kun eivät uskaltaneet mennä ohi samanlailla kuin tuo yks teiden ritari. Ja menin kyllä minäkin myöhemmin ohi, kun tuo aura teki tarkoituksella tilaa siirtymällä kokonaan sinne vasemmalle kaistalle ja hidastamalla vauhtia. Roll Eyes
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12501 on: 09.01.12, 12:25 »

Ai sinäkin olisit ollut yhtä idiootti kuin se taksikuski ja vetänyt sieltä puolenmetrin hangesta ohi kun tuo ajeli siinä keskiviivan päällä? No mikäpä siinä. Aivot narikkaan ja reikä päässä niin hyvä tulee Cool Hetkinen, etkös sä muuten ajakkin Audilla? Grin

Olisivatko ne loput taksikuskitkin olleet paniikissa sitten, kun eivät uskaltaneet mennä ohi samanlailla kuin tuo yks teiden ritari. Ja menin kyllä minäkin myöhemmin ohi, kun tuo aura teki tarkoituksella tilaa siirtymällä kokonaan sinne vasemmalle kaistalle ja hidastamalla vauhtia. Roll Eyes

Miten siellä voi olla puoli metriä lunta kun viime yönä satoi viitisen senttiä?  Wink Ja ei, en aja audilla enkä koskaan tule ajamaan muillakaan saksalaisvalmisteisilla! Tai no ainakaan omistamaan sellaista!  Grin
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12502 on: 09.01.12, 12:39 »

Miten siellä voi olla puoli metriä lunta kun viime yönä satoi viitisen senttiä?  Wink
En tiedä teillä siellä Pääkaupungissa, mutta meillä täällä pöndellä tuli ainakin kirkkaasti yli 5cm.... jos ilmatieteenlaitokseen on luottamista niin Helsinki-Vantaalla lumen syvyys melkein 15cm...! Grin
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12503 on: 09.01.12, 15:35 »

Ai sinäkin olisit ollut yhtä idiootti kuin se taksikuski ja vetänyt sieltä puolenmetrin hangesta ohi kun tuo ajeli siinä keskiviivan päällä? No mikäpä siinä. Aivot narikkaan ja reikä päässä niin hyvä tulee Cool Hetkinen, etkös sä muuten ajakkin Audilla? Grin

Mistä ihmeen puolen metrin hangesta? Eihän tuossa kuvassa näytä olevan kuin muutama sentti lunta tuossa oikealla. Mukavampi sen päällä on ajaa, kuin tuossa paljaalla liukkaalla asfaltilla. Sitä paitsi, hyvinhän tuossa oikealla tuntuisi olevan tilaa. Välillä ahdistaa vähän yhdistelmällä mennä aura-autosta ohi esim moottoritiellä tai just jossain kehällä. Siinäkin yleensä auttaa, että siirtyessä viereiselle kaistalle väläyttää aurakuskille pitkiä, jolloin se tietää tarvittaessa hidastaa ja/tai kääntää auraa. Ei sielläkään mitään idiootteja ole ajamassa. Toisekseen, et tunnu olevan ihan samassa linjassa tuon aura-auton ja taksin kanssa. Heilahtiko auto noin pahasti sivuun kuvaa ottaessa? Toi se kanssa laittaa pännimään, kun kaistaviivojen peittyessä lumeen saa ilmeisesti ajaa missä ja miten haluaa. En myöskään havaitse kuvasta nollanäkyvyyttä, vaan ihan normaalin talvikelin lumisateessa normaalilla näkyvyydellä. Kyllä, olen ajanut oikeassa nollanäkyvyydessä. Eikä sulla muutenkaan tuntunut kauheasti olevan turvaväliä aura-autoon. Liekö kylvi suolaa vielä samalla? Silloin kannattaa pitää vähintään kymmeniä metrejä etäisyyttä. Etkä näyttänyt paljoa jättävän väliä taksiinkaan.

Sä olet kova kyllä arvostelemaan takseja ja rekkoja yms mutta kyllä tuon kuvan perusteella sullakin on se ajokäyttäytyminen vähän mitä sattuu.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12504 on: 09.01.12, 16:16 »

No älkää nyt tarttuko siihen puoleen metriin, se oli heitto. Kyllä sitä ihan tarpeeksi paikka paikoin oli. Tuo kuva ei todellakaan kerro kaikkea, älkää liikaa nojautuko siihenkään. Kuten aiemmin kerroin, aura ajoi jotakuinkin keskellä tietä eli keskiviivan päällä, niin että aurasi ehkä noin puolet ohituskaistasta, ja suolasi koko tien leveydeltä. Minä ajoin tuossa omalla eli oikealla kaistalla ja  taksi hivuttautui ohi jostain siitä väliltä. Eli kuka nyt on linjassa ja minkäkin kanssa...  Shocked

Ja taksi ei mennyt vielä tuossa kohtaa aurasta ohi, vaan vähän myöhemmin. Eikä tuosta kuvasta se näkyvyyskään käy selville. Jonkun verran sitä satoi taivaaltakin, ja loput pöllysi tuon auran perästä / sieltä aurasta. Kevyt pakkaslumi niin sinun Joona ammattikuskina luulisi tietävän miltä se näyttää.

Ja mitä, olisi pitänyt vilkutella valoja tuolle? Sittenhän se vasta olisi ajatellut, että mikä idiootti siellä perässä tulee. Fiksu se aurakuski kyllä oli, että tajusi antaa sopivan paikan tullen tilaa mennä ohi, hidastamalla nopeutta ja siirtymällä sinne reunempaan. Jopa ilman mitään valojen vilkutteluja tai muuta.

Nojoo, asiasta toiseen. Kokeilinpa äsken käyttäytyä asiallisesti. Ajelin ohituskaistalla vakkarissa +90km/h ja ohittelin hitaampia, kunnes perääni liimautui Volvo-merkkinen maasturi. Sopivan välin tullen, siirryin välittömästi oikealle kaistalle ja pidin saman nopeuden. Volvo ei kuitenkaan mennyt ohi vaan jäi siihen takavasemmalle köröttelemään. Edestäni lähestyi jo seuraava auto perse edellä muutaman km/h:n nopeuserolla. Pistin siis vilkun vasemmalle merkiksi siitä, että olen aikeissa vaihtaa kaistaa, mutta jatkoin suoraan varmaan noin 5sek. Volvo ei tehnyt elettäkään, ei hidastanut, ei mennyt ohi. Kun mitään ei tapahtunut, vaihdoin kaistaa siihen eteen, ja taas oltiin samassa tilanteessa eli Volvo oli lähestulkoon puskurissani. Missä vika?
« Last Edit: 09.01.12, 16:33 by Petri Koivisto »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12505 on: 09.01.12, 16:54 »

Kevyt pakkaslumi niin sinun Joona ammattikuskina luulisi tietävän miltä se näyttää.

Tiedän kyllä. En ole sitä todellista puuterilunta vielä tänä talvena nähnyt.

Ja mitä, olisi pitänyt vilkutella valoja tuolle? Sittenhän se vasta olisi ajatellut, että mikä idiootti siellä perässä tulee.

Jokainen aurakuski tai ylipäätään (raskaan kaluston) ammattikuljettaja ymmärtää, kun henkilöauto siirtyy viereiselle kaistalle ja väläyttää pitkiä, että se on ystävällinen ilmoitus ohituksesta. Aamuyön tunteina moottoritiellä se on jopa ihan suotavaa pitkän yön jälkeen niin tietää taas hetken aikaa yrittää skarpata ja pysyä omalla kaistalla... Grin Toki fiatpetrat ottaa tuollaisen vittuiluna eikä harrasta sitä, koska se on vittuilua muille ja muut saattavat jopa pitää idioottina Shocked Muistaakseni jo autokoulun opettajat puhuvat näistä erilaisista valomerkeistä, joilla voidaan viestiä muille autoille jotain.

Nojoo, asiasta toiseen. Kokeilinpa äsken käyttäytyä asiallisesti. Ajelin ohituskaistalla vakkarissa +90km/h ja ohittelin hitaampia

Osoittaa puhdasta järjen köyhyyttä ajaa tuossa kelissä vakionopeudensäätimellä. Se on varma tie metsän puolelle. Tänään on ollut pääkaupunkiseudulla erittäin liukas päivä. Edes ylikuormainen veturi ei jaksanut sutimatta mennä pikkuteillä saati  Kehäteillä tyhjän vaunun kanssa. Ajoitko millä nopeusrajoitusalueella +90km/h?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12506 on: 09.01.12, 17:03 »

Tiedän kyllä. En ole sitä todellista puuterilunta vielä tänä talvena nähnyt.

Jokainen aurakuski tai ylipäätään (raskaan kaluston) ammattikuljettaja ymmärtää, kun henkilöauto siirtyy viereiselle kaistalle ja väläyttää pitkiä, että se on ystävällinen ilmoitus ohituksesta. Aamuyön tunteina moottoritiellä se on jopa ihan suotavaa pitkän yön jälkeen niin tietää taas hetken aikaa yrittää skarpata ja pysyä omalla kaistalla... Grin Toki fiatpetrat ottaa tuollaisen vittuiluna eikä harrasta sitä, koska se on vittuilua muille ja muut saattavat jopa pitää idioottina Shocked Muistaakseni jo autokoulun opettajat puhuvat näistä erilaisista valomerkeistä, joilla voidaan viestiä muille autoille jotain.

Osoittaa puhdasta järjen köyhyyttä ajaa tuossa kelissä vakionopeudensäätimellä. Se on varma tie metsän puolelle. Tänään on ollut pääkaupunkiseudulla erittäin liukas päivä. Edes ylikuormainen veturi ei jaksanut sutimatta mennä pikkuteillä saati  Kehäteillä tyhjän vaunun kanssa. Ajoitko millä nopeusrajoitusalueella +90km/h?
Mitä lunta se sitten on tuolla -6 asteen pakkasessa? Hyvin se joka tapauksessa pölisi.

Nojoo kerran pari olen nähnyt jossain motarilla, kun joku lähtee ohittamaan ja on vilauttanut pitkiä. Toki ihan kohtelias merkki, mutta ei välttämättä kaikille. Vähän kyseenalainen kuten esim. tööttääminenkin. Tongue Enemmän kai sitäkin pidetään vittuiluna kuin minään muuna merkkinä...

Ja miten niin järjen köyhyyttä ajaa vakkarilla? Ihan hyvä kelihän siellä nyt on. Jos hätä tulee (mitä ilmeisesti tarkoitit), sehän lähtee pois päältä esim. nappia painamalla, kytkintä painamalla, tai jopa jarrua painamalla. Shocked 80km/h rajoitus tuossa kehällä on viimepäivinä ollut. Ja mitattu gepsillä syssyllä, että heittää noin 7km/h alaspäin tuokin. Eli todellinen nopeus n. 83km/h.

Mä ajan joka paikassa vakkari päällä, missä vain pystyy pitämään saman nopeuden pitkään. Oli sitten 40, 60, tai 80 vauhtia... Tongue Toki tietyissä tilanteissa pitää olla sen verran "ajan tasalla", että ei kannata sitä käyttää. Keli ei kyllä kuulu niihin, minkä takia en muka voisi ajaa vakkari päällä? Paitsi tietty jos on joku ihan älytön sää ja liikennettäkin enemmän.
« Last Edit: 09.01.12, 17:09 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12507 on: 09.01.12, 17:08 »

Toki fiatpetrat ottaa tuollaisen vittuiluna eikä harrasta sitä, koska se on vittuilua muille ja muut saattavat jopa pitää idioottina Shocked

Petrillä on nykyään Siitin Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12508 on: 09.01.12, 17:09 »

Ja miten niin järjen köyhyyttä ajaa vakkarilla? Ihan hyvä kelihän siellä nyt on. Jos hätä tulee (mitä ilmeisesti tarkoitit), sehän lähtee pois päältä esim. nappia painamalla, kytkintä painamalla, tai jopa jarrua painamalla. Shocked

Ihan miten vain. Sepä onkin kiva sitten siellä puskassa yms miettiä miten se lähtee pois päältä niin helposti. Mäkin olen joskus cruisella ajanut liukkaalla ja se on aika vittumainen tunne kun auto lähtee. Olen myös ajanut cruisella talvella rutikuivalla asfaltilla maantiellä, jossa yhden mutkan takana oli jäätä ja taas mentiin. Silloin oli vielä yhdistelmä alla. Yleensä cruisella ajaessa siinä vaiheessa kun se pitäisi kytkeä pois päältä painamalla nappia, kytkintä tai jarrua, on jo myöhäistä. Mutta ihan miten vain. Kyllähän sä tiedät miten sun auto toimii talvikelissä thmbup
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12509 on: 09.01.12, 17:10 »

Petrillä on nykyään Siitin Tongue

Mistäs SINÄ tiedät Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12510 on: 09.01.12, 17:13 »

Mistäs SINÄ tiedät Grin

Se näytti kuvan siitä! Se oli sellainen pieni ja sininen. Ja jos ajelee vakkari päällä tuiskukeleissä, niin kohta se on kurttunenkin  laugh

Varmaan se ehkä löytyy vielä joko tästä tai menopeliketjusta...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12511 on: 09.01.12, 17:18 »

Ihan miten vain. Sepä onkin kiva sitten siellä puskassa yms miettiä miten se lähtee pois päältä niin helposti. Mäkin olen joskus cruisella ajanut liukkaalla ja se on aika vittumainen tunne kun auto lähtee. Olen myös ajanut cruisella talvella rutikuivalla asfaltilla maantiellä, jossa yhden mutkan takana oli jäätä ja taas mentiin. Silloin oli vielä yhdistelmä alla. Yleensä cruisella ajaessa siinä vaiheessa kun se pitäisi kytkeä pois päältä painamalla nappia, kytkintä tai jarrua, on jo myöhäistä. Mutta ihan miten vain. Kyllähän sä tiedät miten sun auto toimii talvikelissä thmbup
Siis uskon kyllä jos sulla on jotain kokemusta tai tietoa enemmän kuin mulla, mutta miten se muka yhtäkkiä sinne ojaan tai puskaan lähtisi sen enempää kuin "manuaalikaasullakaan"? Huh Kyllä joka auton sinne pusikkoon saa jos sen sinne haluaa.

Voisko olla, että rekan ja henk.auton vakkareissa on sitten jotain pieniä eroja... ja rekassa ja henkilöautossa muutenkin... Tongue Jos en aivan paskaa puhu niin taitaa ainakin mulla lähteä se vakkari pois päältäkin jos pyörät lyö tyhjää...

Näin ainakin siis kun viime yönä töistä lähdin, ja oli juuri tuota paskaa tullut sentti tolkulla. Oli siinä lentokentän suoralla aika hyvät kasat kaistojen välissä ja siitä kun kaasulla vaihdoin kaistaa, ja yritin samalla laittaa vakkarin päälle, niin eipä mennytkään, tai ainakin meni heti pois päältä kun luistoneston valo vilahti taulussa... mutta ei se auto siitä kyllä mihinkään pusikkoon joutunut vaan ihan siihen viereiselle kaistalle niinkun pitikin... Grin

Se näytti kuvan siitä! Se oli sellainen pieni ja sininen.

Varmaan se ehkä löytyy vielä joko tästä tai menopeliketjusta...
Se on tuolla erärunkkaus -ketjussa (vaimikäseoli), ei kannata kattoa...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12512 on: 09.01.12, 17:52 »

Siis uskon kyllä jos sulla on jotain kokemusta tai tietoa enemmän kuin mulla, mutta miten se muka yhtäkkiä sinne ojaan tai puskaan lähtisi sen enempää kuin "manuaalikaasullakaan"? Huh Kyllä joka auton sinne pusikkoon saa jos sen sinne haluaa.

Jalkakaasulla tuntee välittömästi muutokset pidossa. Usko tai älä.

EDIT: Eikä välttämättä tarvitse pyörien edes pyöriä tyhjää. Sehän se onkin pahin tilanne kun mennään luisussa mutta käytännössä vetävät vetää koko ajan. Tiedät varmasti ilmiön. Yhdistelmällä sen huomaa selkeämmin, kun auto menee mihin sattuu mutta vetävät vetää koko ajan lyömättä joutilasta Cry
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12513 on: 09.01.12, 18:09 »

Jalkakaasulla tuntee välittömästi muutokset pidossa. Usko tai älä.

EDIT: Eikä välttämättä tarvitse pyörien edes pyöriä tyhjää. Sehän se onkin pahin tilanne kun mennään luisussa mutta käytännössä vetävät vetää koko ajan. Tiedät varmasti ilmiön. Yhdistelmällä sen huomaa selkeämmin, kun auto menee mihin sattuu mutta vetävät vetää koko ajan lyömättä joutilasta Cry
Tuntee joo, ja näkee ja kuulee. Ei silti edelleenkään ole vastausta siihen, että miten sinne puskaan joudutaan tuosta vaan suoralla tiellä, mistä koko ajan oli puhe. Se ois kiva päästä johonkin radalle kokeilemaan näitä ilmiöitä kunnolla, niin sais vähän sitä oikeeta kokemusta. Ei tollasia normiliikenteessä tule jos ei perseile, tai joudu oikeaan tilanteeseen... Tongue

Tottakai se on aivan eriasia mennä rekalla ja pienemmillä, kapeamilla ja huonokuntoisilla teillä. Siitä en lähde edes väittelemään, kun ei ole kokemusta edes haulinista... Grin
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12514 on: 09.01.12, 18:29 »

Tottakai se on aivan eriasia mennä rekalla ja pienemmillä, kapeamilla ja huonokuntoisilla teillä. Siitä en lähde edes väittelemään, kun ei ole kokemusta edes haulinista... Grin
Ei tarvi edes mennä pienemmille, huonokuntoisemmille tieosuuksillekkaan.  Smiley
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12515 on: 09.01.12, 18:29 »

Ainakin omassa autossa vakkari tipahtaa oitis jos se rekisteröi fillareiden luistavan taikka muuta odottamatonta. Mm. rankkasateella tipahtaa helposti, jos kaistoilla on päässyt kertymään vettä suuriksi lätäköiksi, joihin ajon "tuntee". Minusta siis vakkari toimii ainakin omassa autossa tältä osin nopeasti ja hyvin. Tänään ajoin lumisempaa ohituskaistaa siivun vakkarilla sekä ilman ja meni molemmilla tavoilla ok. Toki jos olisi pöperöisempää niin ei pysyisi päälläkään. Talvisilla pienemmillä  ja mutkaisemmilla teillä on toki miellyttävämpää ajella ilman vakkaria juurikin sen takia että  "tatsi" ajoalustaan on parempi, kun kitkassa voi olla - ja on -heittelyä. Mutta motarilla ja isoimmilla valtaväylillä vakkarilla pärjää minusta ihan hyvin ja turvallisesti. Perustalvikeleillä.

Oikea tilannenopeus on tässäkin kaiken A ja O.

Raskaammalla kalustolla voikin vakkarin käytön mielekkyys on jo sitten varmasti hyvinkin erilaista?
« Last Edit: 09.01.12, 18:33 by Henri Laitinen »
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12516 on: 09.01.12, 18:44 »

Aina täällä jaksetaan jauhaa siitä miten pääkaupunkiseudulla ei osata ajaa jos tiellä on lumihiutaleita. Autojen määrä on täällä jotain ihan muuta kuin 300+ kilometriä täältä pohjoiseen.

Tänä aamuna matka hallilta keskustaan kesti yli tunnin (matkaa noin 20 kilometriä). Tuusulanväylällä mentiin kävelyvauhtia, ei kolareita tai muuta liikennettä häiritsevää. Kehä ykkösen jälkeen vauhti nousi sinne kahdeksankympin tuntumaan, ja keskustassa ei ruuhkia ollut. Syynä ovat pk-seudulle töihin tulevat ulkopaikkakuntalaiset.

Normaalisti matkaan menee puolisen tuntia, ruuhka-aikojen ulkopuolella alle vartin. Autot hajaantuvat Kehille, varsinkin Kehä ykköselle. Mielelläni minäkin asuisin jossain kaukana täältä, mutta työn takia se ei ole mahdollista... ehkä sitten eläkkeellä Wink

Koitetaan nyt ymmärtää että autoja on täällä enemmän kuin tiet vetävät.

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12517 on: 09.01.12, 19:19 »

Tänä aamuna matka hallilta keskustaan kesti yli tunnin (matkaa noin 20 kilometriä). Tuusulanväylällä mentiin kävelyvauhtia, ei kolareita tai muuta liikennettä häiritsevää. Kehä ykkösen jälkeen vauhti nousi sinne kahdeksankympin tuntumaan, ja keskustassa ei ruuhkia ollut. Syynä ovat pk-seudulle töihin tulevat ulkopaikkakuntalaiset.
Aamulla katselin työpaikan ikkunasta rauhallisesti soljuvaa liikennettä, ilmeisesti siis valistus oli vihdoinkin purrut ja kaikki tielläliikkujat ajoivat turvallisesti kahtakymppiä tasaisen välimatkan päässä toisistaan. Jatketaan kesemmällä samaan tapaan! Cheesy

Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12518 on: 09.01.12, 19:26 »

Oli kyllä ehkä hieman yliammuttua keliin nähden.  Grin
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12519 on: 09.01.12, 19:53 »

Oli kyllä ehkä hieman yliammuttua keliin nähden.  Grin

Niin oli Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Pages: 1 ... 624 625 [626] 627 628 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1