Keskustelua liikenteestä

<< < (2505/3019) > >>

Joona:

Petrillä on nykyään Siitin

Mistäs SINÄ tiedät

mmniemi:

Mistäs SINÄ tiedät

Se näytti kuvan siitä! Se oli sellainen pieni ja sininen. Ja jos ajelee vakkari päällä tuiskukeleissä, niin kohta se on kurttunenkin 

Varmaan se ehkä löytyy vielä joko tästä tai menopeliketjusta...

Pe7e:

Ihan miten vain. Sepä onkin kiva sitten siellä puskassa yms miettiä miten se lähtee pois päältä niin helposti. Mäkin olen joskus cruisella ajanut liukkaalla ja se on aika vittumainen tunne kun auto lähtee. Olen myös ajanut cruisella talvella rutikuivalla asfaltilla maantiellä, jossa yhden mutkan takana oli jäätä ja taas mentiin. Silloin oli vielä yhdistelmä alla. Yleensä cruisella ajaessa siinä vaiheessa kun se pitäisi kytkeä pois päältä painamalla nappia, kytkintä tai jarrua, on jo myöhäistä. Mutta ihan miten vain. Kyllähän sä tiedät miten sun auto toimii talvikelissä

Siis uskon kyllä jos sulla on jotain kokemusta tai tietoa enemmän kuin mulla, mutta miten se muka yhtäkkiä sinne ojaan tai puskaan lähtisi sen enempää kuin "manuaalikaasullakaan"? Kyllä joka auton sinne pusikkoon saa jos sen sinne haluaa.

Voisko olla, että rekan ja henk.auton vakkareissa on sitten jotain pieniä eroja... ja rekassa ja henkilöautossa muutenkin... Jos en aivan paskaa puhu niin taitaa ainakin mulla lähteä se vakkari pois päältäkin jos pyörät lyö tyhjää...

Näin ainakin siis kun viime yönä töistä lähdin, ja oli juuri tuota paskaa tullut sentti tolkulla. Oli siinä lentokentän suoralla aika hyvät kasat kaistojen välissä ja siitä kun kaasulla vaihdoin kaistaa, ja yritin samalla laittaa vakkarin päälle, niin eipä mennytkään, tai ainakin meni heti pois päältä kun luistoneston valo vilahti taulussa... mutta ei se auto siitä kyllä mihinkään pusikkoon joutunut vaan ihan siihen viereiselle kaistalle niinkun pitikin...

Se näytti kuvan siitä! Se oli sellainen pieni ja sininen.

Varmaan se ehkä löytyy vielä joko tästä tai menopeliketjusta...

Se on tuolla erärunkkaus -ketjussa (vaimikäseoli), ei kannata kattoa...

Joona:

Siis uskon kyllä jos sulla on jotain kokemusta tai tietoa enemmän kuin mulla, mutta miten se muka yhtäkkiä sinne ojaan tai puskaan lähtisi sen enempää kuin "manuaalikaasullakaan"? Kyllä joka auton sinne pusikkoon saa jos sen sinne haluaa.

Jalkakaasulla tuntee välittömästi muutokset pidossa. Usko tai älä.

EDIT: Eikä välttämättä tarvitse pyörien edes pyöriä tyhjää. Sehän se onkin pahin tilanne kun mennään luisussa mutta käytännössä vetävät vetää koko ajan. Tiedät varmasti ilmiön. Yhdistelmällä sen huomaa selkeämmin, kun auto menee mihin sattuu mutta vetävät vetää koko ajan lyömättä joutilasta

Pe7e:

Jalkakaasulla tuntee välittömästi muutokset pidossa. Usko tai älä.

EDIT: Eikä välttämättä tarvitse pyörien edes pyöriä tyhjää. Sehän se onkin pahin tilanne kun mennään luisussa mutta käytännössä vetävät vetää koko ajan. Tiedät varmasti ilmiön. Yhdistelmällä sen huomaa selkeämmin, kun auto menee mihin sattuu mutta vetävät vetää koko ajan lyömättä joutilasta

Tuntee joo, ja näkee ja kuulee. Ei silti edelleenkään ole vastausta siihen, että miten sinne puskaan joudutaan tuosta vaan suoralla tiellä, mistä koko ajan oli puhe. Se ois kiva päästä johonkin radalle kokeilemaan näitä ilmiöitä kunnolla, niin sais vähän sitä oikeeta kokemusta. Ei tollasia normiliikenteessä tule jos ei perseile, tai joudu oikeaan tilanteeseen...

Tottakai se on aivan eriasia mennä rekalla ja pienemmillä, kapeamilla ja huonokuntoisilla teillä. Siitä en lähde edes väittelemään, kun ei ole kokemusta edes haulinista...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page