Keskustelua liikenteestä

<< < (2533/3019) > >>

Wanhis:
Eräs keino olisi myöskin semmoinen, että tuolla helsingin seudun isoimmilla teillä autot kytkettäisiin yhteen semmoisilla jäykillä rautatangoilla. Koska sielläpäin tykätään ajaa toisen lähellä (mitä en kyllä ymmärrä ollenkaan) niin tällä yhteenkytkemisellä saataisiin autojen välimatkat putoamaan kolmesta metristä puoleentoista metriin. Peräänajoja ei voisi enään syntyä kun autot olisivat kytketty toisiinsa metallitangoin.
Kytkentäasemilla vain kysyttäisiin mihin kukakin on menossa, että pääsisi sitten mukaan oikeaan letkaan. Letkat ajaisivat sitten 135-Km/h ja tunnelma olisi juuri sitä mitä sielläpäin halutaankin.

Myös sellainen voisi toimia, että onnettomuusalttiille seuduille määrättäisiin tietynlainen autokanta. Helsingissä voisi olla sitten semmoisia pöyreämuotoisia törmäyliautoja jotka kulkisivat vain 40Km/h. Autot eivät sitten rikkoontuisi kolareissa lainkaan. Ketjukolaissa autot vain nosteltaisiin takaisin tielle ja taas voisi päästellä menemään . . .  puskurit puskurissa tottakai.

Miksu:
Quote

Mielestäni Saksassa on ihan hyvä tyyli panna hätävilkut päälle, kun baanalla tapahtuu äkillisiä nopeudenpudotuksia. Kyllä, tiedän, että se on Suomessa kiellettyä. Parempi olisi kuitenkin nähdä edes hätävilkkuja, kun ei mitään...


Kuljettajalla oli kyllä perjantaina sormi siinä punaisella kolmiolla kojetaulussa kun jurrattiin kohti Porin liittymää 1-tiellä. Eikä ole ainut lähipiiristä kuka näin tekisi. Saksan vaikutusta. Saksasta voisi kyllä muutenkin imeä liikennekulttuurista vaikutteita. Liikenteen mukana kun menee suht samoja nopeuksia niin hyvin käy. Välillä voidaan kyllä ylinopeuksia mennä, kun muun liikenteen tahtiin mennään. Mutta homma toimii silti  Ja onhan noita nyt muitakin esimerkkejä sieltä...

Joona:
Quote

Kuljettajalla oli kyllä perjantaina sormi siinä punaisella kolmiolla kojetaulussa kun jurrattiin kohti Porin liittymää 1-tiellä. Eikä ole ainut lähipiiristä kuka näin tekisi. Saksan vaikutusta. Saksasta voisi kyllä muutenkin imeä liikennekulttuurista vaikutteita.


Älä nyt viitsi taas puhua paskaa. Jätä se Saksan ihannointi nyt pois. Aina Saksa sitä ja Saksa tätä. Se ei todellakaan ole mitään Saksan vaikutusta. Jokainen normaali ihminen osaa niitä nelivilkkuja vilkuttaa niin vastaan- kuin takanatulijoillekin, mikäli tarve on jotain ilmoittaa. Ja moni vastaantuleva henkilöautokin ymmärtää esim. väläyttää pari kertaa pitkiä ja nelivilkkuja jos on esim hirvi tiellä. Vitut siinä oo Saksalla mitään merkitystä. Suomessa vain pelätään nelivilkkujen käyttöä sakkojen takia.

teroe:
Tuollainen tupsahti netissä vastaan:

[ attachment removed ]

oh2dw:
Quote

Älä nyt viitsi taas puhua paskaa. Vitut siinä oo


Hetken aikaa kuvittelin, että tämä foorumi olisi keskimääräistä sivistyneempi. Mutta aina löytyy joku uloste- ja sukupuolielinhenkilö, jonka täytyy itsetehostaa omia juttujaan!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page