Keskustelua liikenteestä

<< < (2537/3033) > >>

nosturimies:

Kyllä ainakin pimeällä, varsinkin raskaan ajoneuvon takana voi hyvällä omallatunnolla vähän vilauttaa. Tuollainen normi h-auto katoaa aika kätevästi näkymättömiin sinne peräkärryn taakse. Varsinkin kun vilauttaa niillä valoilla ohittamisaikeistaan, kyllä siinä havahtuu ratin takana. Pimeällä pidempää linjaa ajaessa sitä vähemmän seuraa takana ajavaa liikennettä.

Just joo. Tämmösiä sankareita sielä puskurissa roikkuikin...

nosturimies:

Mistäpäs se sinä tiedät miten edessä ajava ajoittaa peileihin vilkuilun? Sen jälkeen kun on valoja vilauteltu vai ennen sitä? Se on sitten etumaisen ajelijan ongelma, jos hän ei seuraa liikenteessä eteenpäin.
En minäkään mulkoile jatkuvasti peilejä.

En tiedäkkää, totesin vain että valojen vilkuttelu häiritsee Noh, osahan ei sitten mulkoile peileihin ollenkaan...

Markku:
Tuota...
Elkää pojat menkö ainakaan esimerkiksi nyt Saksan moottoriteille ajeleen jos valojen vilkuttelu häiritsee
Markku

oh2dw:
Minulle sattui inssiajossa sellainen inssi, jolle piti sanoa, että peilihin vilkaistaan noin 10 sekunnin välein...mutta siihen aikaan liikenne oli vähän harvempaa, eikä ulkopuolista peiliä tarvinnut olla oikealla puolella.

Stumppi:

Just joo. Tämmösiä sankareita sielä puskurissa roikkuikin...

En tiedä taustoistasi sen enempää, joten kysynkin, oletko koskaan ajanut täysperäyhdistelmää pitkällä matkalla suoralla pimeällä tiellä? Perään tulee ehkä muutama hassu auto tunnin aikana, muuten saat soittaa yhteen putkeen koskematta edes valokatkaisiaan. On ainakin mielestäni suhteellisen yksitoikkoista paahtamista... Jo ohittavalle henkilölle se on mielekkäämpää että se yhdistelmän kuljettaja ottaa ne kattopitkät pois oikeassa kohdassa...

Itse en pitkiä valoja väläyttele ohittamaan lähtiessäni, mutta harvemmin sitä tarvitseekaan lähteä muuta liikennettä yöaikaan ohittamaan... Sen verran olen kyllä vilkutellut pitkiä vastaantulijoille mikäli tien varressa olen nähnyt hirviä taikka peuroja, yleensä vastauksena on tullut ystävällinen käden kohotus tai vilkulla kuitattu... Tiedä sitten muiden kokemuksista?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page