FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.08.17, 22:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 635 636 [637] 638 639 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467927 times)
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12720 on: 15.02.12, 13:43 »

Tarkotin kyllä paljasta tienpintaa.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12721 on: 15.02.12, 14:53 »

Juu, en minäkään siinä pöppörössä ajele tietenkään, vaan silloin kun se on kovaa lunta tai ihan jo jäätä eli polannetta. Mutta "marsut" tuntuu sitä välttävän viimeiseen asti thmbdn.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12722 on: 15.02.12, 15:24 »

Tästä vähän rattiraivoon mallia,

Meillä vain väläytellään pitkiä valoja, kun tehokkaampiakin konsteja olisi. Ihan hävettää, mikä takapajula meistä onkaan tullut!

http://www.snotr.com/video/8814/Driving_in_Chechnya

Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12723 on: 15.02.12, 16:24 »

Tästä vähän rattiraivoon mallia,


Toihan on kun Mäkelänkadulta aamuruuhkassa Smiley Lattarauta lähti aika hätäseen "pientareen" puolelle, mutta mitäs kökköilee edessä Grin konepistooli on tosiaan tehokkaampi konsti kuin valojen vilkuttelu... Wink

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Jyrki Ikonen
Offline Offline

Posts: 661
Date Registered: 03.05.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12724 on: 15.02.12, 17:17 »

Katumaasturi kuskihan oli perus katumaasturi k*rpä  :laugh: Kanttilampun kuskihan yritti päästä siitä kuormurista ohi, mutta sitten takaa tuli tämä uudenpi laatoska, varmaan cruise päällä kun jäi siihen rinnalle roikkumaan... Vähän aikaa siinä tsiikaili kanttilampun käskijä ruise päällä hinkuttajaa ja totes: "ei perskeles..." Lumpio suoraks, ohi ja eteen  :thmbup: mutta ei helv..., siellähän on toinen samanlainen cruisen kanssa ohittaja  :thmbdn: No ei hätää, kurkkas vielä sen "piennarkaistan" mutta se oli turhan tiukka  >:( No sitten tuli tämä "maasturi" ihmeinen...  :thmbdn: Ajotaidoista päätellen perus katumaasturi kuski, melkein suoralla tiellä ajo ladan pahki  ;D Vielä pakeni kolaripaikalta, Missä on oikeus!?! Missä on kyttäruutu ja Sakari Kaulaote?!?  8)
« Last Edit: 17.02.12, 08:38 by Mikko Maliniemi »

Nothing beats cubic inches except boosted cubic inches.
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12725 on: 16.02.12, 17:27 »

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/autossa-36-600-kiloa-ylikuormaa/735735

Aika uskomatonta välinpitämättömyyttä ammattikuljettajalta. Katsastamattomalla autolla ja kärryllä, 36,6 tonnia ylikuormaa ja kuorma vielä kaikenlisäksi huonosti sidottuna. Ja mitäpä niistä lepoajoistakaan välittämään.

Hannu

Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12726 on: 16.02.12, 18:20 »

ammattikuljettajalta

Mistä kohtaa linkittämääsi juttua muuten ilmenee, että kuljettaja oli ammattikuljettaja? Entä jos oli vaikkapa koneyrittäjä?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12727 on: 16.02.12, 19:04 »

Mistä kohtaa linkittämääsi juttua muuten ilmenee, että kuljettaja oli ammattikuljettaja? Entä jos oli vaikkapa koneyrittäjä?

Varmaan olikin koneyrittäjä, eli ammattilainen. Jollain konstilla ne koneet pitää siirtää. Ymmärrän kyllä pointtisi, Tatu, mutta suuri yleisö ei sitä välttämättä ymmärrä... Rekkakuski on rekkakuski on se sitten autonkuljettaja tai koneyrittäjä Undecided

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12728 on: 16.02.12, 20:05 »

Oliko tuo 3-akselinen puoliperäveturi, kun 48t maksimipaino? Sille lavetilleko tuo oli kaikki lastattu? Cheesy
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12729 on: 16.02.12, 20:19 »

Oliko tuo 3-akselinen puoliperäveturi, kun 48t maksimipaino? Sille lavetilleko tuo oli kaikki lastattu? Cheesy

Sama kävi mielessä, tai sitten [varsinaisen] perävaunun kantavuus on ollut vaan pieni.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12730 on: 16.02.12, 21:12 »

Kaivuri jokin 5-tonninen Hitachi ja kauhakuormaaja Volvon malliston suurimmasta päästä?

Killerhangar
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12731 on: 17.02.12, 16:19 »

Talvi yllätti Keski-suomalaisetGrin
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12732 on: 17.02.12, 17:54 »

Talvi yllätti Keski-suomalaisetGrin

Niinhän se yllättää jokaisen, joka alitajuisesti kuvittelee, että kesän yli ruostuneet ajotottumukset kantavat nopeasti muuttuvissa keliolosuhteissa. Toivottavasti tuokin uutinen taas muistuttaa monia siitä, että tämä vanha sanonta ei todellakaan ole pelkkä vitsi.
Marko Kinnunen
Offline Offline

Posts: 254
Date Registered: 25.11.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12733 on: 17.02.12, 18:40 »

Talvi yllätti Keski-suomalaisetGrin

Jännästi sattunut samoihin aikoihin kun etelässä alkoi hiihtolomat.
Ettei vaan olisi sieltä tulleita suksiboksiautoja nuokin olleet?

Niitä näkyi olevan liikenteessä nyt ja kaikilla hitonmoinen kiire.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12734 on: 17.02.12, 18:43 »

Jännästi sattunut samoihin aikoihin kun etelässä alkoi hiihtolomat.

Veit kengät suustani  Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
tjh80
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12735 on: 17.02.12, 18:47 »

Hesalaiset, eli kehäperseet = Tapojensa orjat  Cool
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12736 on: 18.02.12, 13:36 »

Talvi yllätti Keski-suomalaisetGrin


Etelän hiihtolomat näkyvät koko maan liikenteessä Menoliikenne kolareineen siirtyi pohjoiseenlaugh

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12737 on: 18.02.12, 13:57 »

Hesalaiset, eli kehäperseet = Tapojensa orjat  Cool
Hah, saiskohan täällä nyt ajella sitten rauhassa ja huoletta seuraavan viikon, kun kaikki piponpyörittäjät (vaimitäneoli) ja muut tunarit siirtyneet sinne pohjoiseen tunaroimaan... Grin
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12738 on: 18.02.12, 14:40 »

Nykyään on kauppojen kassoilla maksuvuorossa olevan ja seuraavan asiakkaan välissä pidempi turvaväli kuin motarin vasemmalla kaistalla.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12739 on: 18.02.12, 14:55 »

Tuo turvavälihomma on vähän turhaa vouhotusta ja jeesustelua isoilta osin. Otan esimerkin: tie 101, eli kehä 1, on 24 kilometriä pitkä. Se on pääosin 2+2-kaistaista, mutta voidaan laskea että siinä on keskimäärin yhteensä 5 kaistaa, eli kaistakilometrejä tulee 120 km. Sen nopeusrajoitus on pääasiassa 80 km/h, vaikka tietyt osat siitä onkin 50...70 km/h rajoituksella. Yleistämme että 80 km/h on rajoitus koko matkalla.

Kysymys kuuluu, montako autoa ko. tielle mahtuu samanaikaisesti liukkaalla kelillä, kun pysähtymismatka (=reaktioajan eteneminen+jarrutusmatka) 80 km/h vauhdista pysähdykseen asti 250 metriä? Vastaus on 480. Ottaen huomioon, että liikennemäärät ovat 70 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, mahtaisi olla mielenkiintoiset ruuhkat, jos tielle päästettäisiin kerrallaan korkeintaan 480 ajoneuvoa, kuten turvavälifanaatikot esittävät puheissaan?

Totuus on, että kehällä on tuhansia autoja samanaikaisesti.


ps. Lapin Läänin (se paikka missä kuulemma osataan ajaa) väkiluku on 180 000 henkeä. Autoja on suomessa tilastollisesti 0,62 per capita, eli lapissa pitäisi tilastollisesti olla 111 600 autoa. Tiehallinnon mukaan kehä 1:n vilkasliikenteisimmällä kohdalla kulkee vuorokaudessa yli 113 000 ajoneuvoa. Joko tämä auttaa vähän suhteuttamaan liikennetiheyttä? Kehä 1:n pätkällä on siis saman verran autoja päivittäin, kuin sadan tuhannen neliökilometrin Lapin Läänissä yhteensä. Ja joo, tiedän, että lapissa on varmaan suhteessa vähän enemmän autoja per capita kuin muualla suomessa, mutta suuruusluokka on tämä. Jos tällä liikennetiheydellä kolisee pari-kolme kertaa pahemmin / laajamittaisemmin yhden talven aikana, niin onko se nyt välttämättä kovinkaan hyvä jeesustelun aihe? Aika moni porokeisari on itse täysin kyvytön ajamaan sujuvasti pääkaupunkiseudun liikenteessä, koska liikennemäärät ja liikenteenohjauslaitteet aiheuttavat kumpikin liikaa stressiä
« Last Edit: 18.02.12, 15:02 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 635 636 [637] 638 639 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1