Keskustelua liikenteestä

<< < (2545/3031) > >>

hynkel:
Quote

Mutta hei, miten nämä sun ongelmas liittyvät tähän aiheeseen tai ylipäätään mihinkään?

En tiedä oletko vielä huomannut, mutta sinä olet ainut, joka on ilmaissut olevansa tässä sitä mieltä, että minulla olisi jotain ongelmia tai että olisin tuonut näitä keksimiäsi ongelmia tähän aiheeseen.

Quote

Takaisin aiheeseen: Kerro toki noin urheilijana ykskin hyvä syy sille, että pitää ajoradalla harrastaa sitä urheilua, jos/kun vieressä kulkee kevyen liikenteen väyläkin? Syyksi ei kelpaa se, että niihin 200€ kesätossuihin menee lunta...

En kerro, kun niitä ei juuri ole, paitsi jos urheiluväline on polkupyörä, urheilija on yli 12-vuotias ja ko. kevyen liikenteen väylä on liikennemerkillä osoitettu vain jalankulkijoille, tai siinä muuten on polkupyörällä ajaminen kielletty, ja tien piennar on niin kapea (tai sitä ei ole), että ainut kelvollinen ajoväylä polkupyörälle on nimenomaan ajorata.

Lisäksi on huomioitava, että TLL (2:8.3) sallii ajoneuvon kuljettamisen tilapäisesti muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla. Siis esimerkiksi pyörällä ajamisen ajoradalla, vaikka vieressä on pyörätie.

Huomattavasti näitä pyöräilijöitä tai juoksijoita enemmän liikenteessä häiritsee ja liikennettä vaarantaa autoilijat, jotka eivät talvella pysy useampikaistaisilla teillä omalla kaistallaan.

jhol:
Quote

Äläpä muuta virka. Pyöräilijät varsinkin. Joku järki vois olla siellä liikenteen seassa sekoillessa, olkoon vaikka kuinka hom..himourheilijoita. Itse en ole vielä sentään juoksijoita nähnyt ajoradoilla, mutta noita fillaristeja on kyllä tullut vastaan ties missä.


Oulu on pyöräilykaupunki. Se tarkoittaa sitä, että pyörätiet aurataan useita tunteja myöhemmin kuin autotiet - myös näiltä 40km/h teiltä. Eihän se mitenkään käy, ettei autoilijat pysty ajamaan 60 vaan pitäisi tyytyä 40.

Ethän suutu meistä työmatkapyöräilijöistä jotka tällä tavalla on pakotettu autoteille. Me emme voi ajaa edes tien reunassa vaan on pakko (yrittää) pysytellä ajourassa - sen reunat kun ovat jyrkät.

Kesä on sitten eri asia, silloin nuo himopyöräilijät ovat niin himoa, että päättävät tulla leikkimaan autoteille. Mun ohje onkin ollut: jos ajat 45, ota yhteyttä olympiakomiteaan, mutta kun et aja, niin pysy siellä pyörätiellä.

Pe7e:
Quote

En kerro, kun niitä ei juuri ole...


liikennettä vaarantaa autoilijat, jotka eivät talvella pysy useampikaistaisilla teillä omalla kaistallaan.

Niinpä. Puhe oli noista autotiellä juoksijoista. Pyöräilijät vielä ymmärtää mainitsemistasi syistä.

Ja kun siirryit aiheesta toiseen, niin heitetäänpä siihenkin "vastaus". En itsekään ymmärrä noita jotka seuraavat tiessä/lumessa kulkevia uria, vaikka ne menisivät 5 metriä ojan puolella. Silti ajetaan kuin juna kiskoilla niitä uria pitkin.
Suomalainen on tyhmä eläin, eihän se mitään uutta ole... Se on se marsuefekti, kun yksi tekee jotain (vaikka väärinkin), muut tekee tyhmänä perässä.

Jouko: ei toki kaikki ole noita sekoilijoita. Joillain vaan on vähemmän sitä pelisilmää ja tajua kuin toisilla... sama juttu kuin autoilijoissakin. Ja jos ei pysty ajamaan siellä liikenteen seassa itseä tai muita vaarantamatta, voi siirtyä suosiolla harrastamaan kävelyä...

kille:
Quote

Ja kun siirryit aiheesta toiseen, niin heitetäänpä siihenkin "vastaus". En itsekään ymmärrä noita jotka seuraavat tiessä/lumessa kulkevia uria, vaikka ne menisivät 5 metriä ojan puolella. Silti ajetaan kuin juna kiskoilla niitä uria pitkin.
Suomalainen on tyhmä eläin, eihän se mitään uutta ole... Se on se marsuefekti, kun yksi tekee jotain (vaikka väärinkin), muut tekee tyhmänä perässä.


Jep, ja koska sä et ole (mielestäsi) tyhmä marsu, ajat varmaan siellä ojan puolella ihan varmuuden vuoksi ettet vahingossakaan ajaisi marsu-urissa? 

Todennäköisesti turha sanoa, mutta mitä jos otettaisiin vaan iisisti ja ajeltais tietoisena siitä että talvella kanssa-autoilijoilla (ja itsellä) voi olla joskus vaikeampi hahmottaa niitä ajolinjoja kun merkintöjä ei näy. Eikä siinä ole tyhmyydestä kysymys.

renaulttI:
Quote

Huomaa, että et ole koskaan käynyt lenkillä... ja huomaa paljon muutakin. Väkisin mieleen tulee sanonta, että jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.


Jos se lenkkeily vaatii jatkuvaa sykkeen ylläpitoa siten, että juostaan päin punaisia, niin silloin olisi mielestäni syytä haraastaa sitä lenkkeilyä vaikka jossain lenkkipolulla. Ja jos sulla Tatu sattuu joskus olemaan töissä kiire, niin onko sun mielestä ihan ok ajaa punaisia päin sillä yhdistelmällä, että ehdit ajoissa lastaamaan?

Quote

Liikennekokemukseni mukaan aivokuollutta väkeä löytyy enemmän mm. autojen rattien takaa (ja esimerkiksi internetin keskustelufoorumeilta). Toki urheilijoistakin, mutta vähemmistöä edustavat.


Kokeneena kuljettajana olet sitten varmaan myös huomannut, että ne vähemmistöt siellä hölmöilyllään juuri erottuukin? Ja kuten sanoinkin; jotkut himourheilijat = osa himourheilijoista = vähemmistö himourheilijoista = ei kaikki himourheilijat. Näkyy tuolla fiksujakin lenkkeilijöitä, joilla asianmukainen varustus ja turvallinen liikennekäyttäytyminen. Ja tottakai autojen ratissa on enmmän idiootteja, onhan autojen määrä verrattuna lenkkeilijöihin moninkertainen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page