Keskustelua liikenteestä

<< < (2545/3034) > >>

hynkel:

Jos se lenkkeily vaatii jatkuvaa sykkeen ylläpitoa siten, että juostaan päin punaisia, niin silloin olisi mielestäni syytä haraastaa sitä lenkkeilyä vaikka jossain lenkkipolulla. Ja jos sulla Tatu sattuu joskus olemaan töissä kiire, niin onko sun mielestä ihan ok ajaa punaisia päin sillä yhdistelmällä, että ehdit ajoissa lastaamaan?

Se tyhmältä/hölmöltä/whatever näyttänyt asia johon kommentoin oli kai se paikallaan juokseminen, ei se punaisia päin juokseminen. Itse pyrin valitsemaan urheilureittini niin, että mahdollisimman vähän joutuu liikennevalojen kanssa pelleilemään.

kiikaroija:

Ei kun mä ajan nimenomaan niissä urissa. Paitsi siinä tapauksessa, kun ne poikkeaa huomattavasti omalta kaistalta. Toisaalta samapa sekin, kun ne 200 muuta marsua ajaa joka tapauksessa siellä urissa. No, voipa pitää itseään ainakin vähän parempana kuin muut...

Itse koitan tilanteen salliessa aina ajaa urien(matalampienkin) vieressä, säästää renkasta (luulisin) ja tietä, vaikka kitkoilla ajelenkin. Ja lopulta ehkä se polanne kuluu ja uskaltaa marsutkin mennä hiukan eri linjaa, kun ei ole sitä hirveetä jäätä alla. Tuolla hiljaisella maantiellä siis vetelen välillä pitkin keskiviivaa suunnilleen ja välillä reunaviivaa nuollen. Voi joku perässä tulija välillä ihmetellä että joku hullu ajelee tuossa reunassa jäällä, kun on vieressä hyvä ura asfalttia.

oh2dw:

Itse koitan tilanteen salliessa aina ajaa urien(matalampienkin) vieressä, säästää renkasta (luulisin) ja tietä, vaikka kitkoilla ajelenkin. Ja lopulta ehkä se polanne kuluu ja uskaltaa marsutkin mennä hiukan eri linjaa, kun ei ole sitä hirveetä jäätä alla. Tuolla hiljaisella maantiellä siis vetelen välillä pitkin keskiviivaa suunnilleen ja välillä reunaviivaa nuollen. Voi joku perässä tulija välillä ihmetellä että joku hullu ajelee tuossa reunassa jäällä, kun on vieressä hyvä ura asfalttia.

Samoin, pyrin ajamaan urien vieressä silloin kun se on mahdollista. Karheat urat kuluttavat rengasta enemmän, ja taitaa bensaakin kulua vähän enemmän. Kitkoilla olen itsekin ajellut 15v. Ne, jotka ajavat nastoilla urissa, vain syventävät uria. Kesällä niihin uriin kertyy sitten enemmän vettä, samalla tien pinnoiteremontti tulee nopeammin vastaan. Mutta, vastaavastihan tiemäärärahoja on vähennetty. Näistä jutuista saa monta ensimmäisen asteen yhtälöä, jotka jäävät ratkaisematta.

Mikko86:

Karheat urat kuluttavat rengasta enemmän, ja taitaa bensaakin kulua vähän enemmän.

Olettaisin, että bensaa kuluu paljon enemmän jos ajaa muualla kuin siinä paljaassa urassa. Sellanen pehmeä suolauksella aikaansaatu lumisohjo ei muutenkaan kovin kummoista pitoa tarjoa. Kovalla pakkasella tiiviiksi tamppautunut tasainen lumi puolestaan on paras mahdollinen ajettava talvirenkailla. Kelin mukaan mä ainakin tuolla pyrin ajelemaan

oh2dw:
Tarkotin kyllä paljasta tienpintaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page