Keskustelua liikenteestä

<< < (2545/3033) > >>

oh2dw:
Quote

Itse koitan tilanteen salliessa aina ajaa urien(matalampienkin) vieressä, säästää renkasta (luulisin) ja tietä, vaikka kitkoilla ajelenkin. Ja lopulta ehkä se polanne kuluu ja uskaltaa marsutkin mennä hiukan eri linjaa, kun ei ole sitä hirveetä jäätä alla. Tuolla hiljaisella maantiellä siis vetelen välillä pitkin keskiviivaa suunnilleen ja välillä reunaviivaa nuollen. Voi joku perässä tulija välillä ihmetellä että joku hullu ajelee tuossa reunassa jäällä, kun on vieressä hyvä ura asfalttia.


Samoin, pyrin ajamaan urien vieressä silloin kun se on mahdollista. Karheat urat kuluttavat rengasta enemmän, ja taitaa bensaakin kulua vähän enemmän. Kitkoilla olen itsekin ajellut 15v. Ne, jotka ajavat nastoilla urissa, vain syventävät uria. Kesällä niihin uriin kertyy sitten enemmän vettä, samalla tien pinnoiteremontti tulee nopeammin vastaan. Mutta, vastaavastihan tiemäärärahoja on vähennetty. Näistä jutuista saa monta ensimmäisen asteen yhtälöä, jotka jäävät ratkaisematta.

Mikko86:
Quote

Karheat urat kuluttavat rengasta enemmän, ja taitaa bensaakin kulua vähän enemmän.

Olettaisin, että bensaa kuluu paljon enemmän jos ajaa muualla kuin siinä paljaassa urassa. Sellanen pehmeä suolauksella aikaansaatu lumisohjo ei muutenkaan kovin kummoista pitoa tarjoa. Kovalla pakkasella tiiviiksi tamppautunut tasainen lumi puolestaan on paras mahdollinen ajettava talvirenkailla. Kelin mukaan mä ainakin tuolla pyrin ajelemaan

oh2dw:
Tarkotin kyllä paljasta tienpintaa.

kiikaroija:
Juu, en minäkään siinä pöppörössä ajele tietenkään, vaan silloin kun se on kovaa lunta tai ihan jo jäätä eli polannetta. Mutta "marsut" tuntuu sitä välttävän viimeiseen asti .

PeteL:
Tästä vähän rattiraivoon mallia,

Meillä vain väläytellään pitkiä valoja, kun tehokkaampiakin konsteja olisi. Ihan hävettää, mikä takapajula meistä onkaan tullut!

http://www.snotr.com/video/8814/Driving_in_Chechnya

Navigation

Up one level

Next page

Previous page