Keskustelua liikenteestä

<< < (2553/3034) > >>

tom_joke:

Kantatie 51 Kirkkonummen länsipuolella tänään iltapäivällä. Näkyvyys oli kohtuullisen hyvä lumisateesta huolimatta, mutta edellä kulkeva aura-auto nostatti lumipöllyä sen verran reilusti, että näkyvyys sen kohdalla oli heikoimmillaan kymmenen metrin luokkaa. Siinä sitten ajeltiin letkassa noin viittäkymppiä, niin eikös takaa syöksykin joku valopää 80:ä koko jonon ohi vastaantulevien kaistaa täysin sokkona. Suorastaan käsittämätön ihme, ettei kyseinen ohitus päättynyt nokkakolariin.

Aura-autojen kuskithan tuollaisia idiootteja varmaan näkevät joka päivä, joten ei paljoa käy kateeksi.

Toinen ihmetyksen aihe oli, se että jossain Inkoon-Siuntion paikkeilla näkyi satasen nopeusrajoituskyltti, vaikka talvinopeusrajoituskarttaan mitään sellaista ei ole merkitty. Eli joko tuossa kartassa on virhe tai sitten joku sankari on käynyt kääntelemässä merkkejä omin lupineen jo hieman etukäteen.

Oletkos muuten varma, että tuo ohittaja ei nähnyt että vastaan ei tule ketään ja on turvallisempaa ohittaa kuin ajaa siellä aura-auton perässä kiinni hirveässä lumipöllyssä. Monesti nuo ketkä valittavat huonosta näkyvyydestä eteen, ajavat itse aivan liian lähellä edellä menevän perää, josta se sokaiseva lumipölly nousee. Viereisellä kaistalla sekä n. sadan metrin päässä aura-autosta samalla kaistalla tilanne voi olla täysin toinen ja näkyvyys useita satoja metrejä, varsinkin aura-auton ajaessa edessä, koska sehän heittää lumipöllyä pääosin suoraan perään sekä penkan suuntaan! 

PeteL:
Vaihteeksi taas vähän mallia siitä miten ajetaan. Tällä kertaa kehityksen kehdosta Intiasta!

http://www.snotr.com/video/7504/Indian_Driving_Manners

(herranjumala!)

hynkel:

Toinen ihmetyksen aihe oli, se että jossain Inkoon-Siuntion paikkeilla näkyi satasen nopeusrajoituskyltti, vaikka talvinopeusrajoituskarttaan mitään sellaista ei ole merkitty. Eli joko tuossa kartassa on virhe tai sitten joku sankari on käynyt kääntelemässä merkkejä omin lupineen jo hieman etukäteen.

Lienee kääntynyt läppä omia aikojaan, KT51:llä ei ole länsiväylän ulkopuolella talvisaikaan yli 80 km/h rajoitusta missään...

AnttiH:

Oletkos muuten varma, että tuo ohittaja ei nähnyt että vastaan ei tule ketään ja on turvallisempaa ohittaa kuin ajaa siellä aura-auton perässä kiinni hirveässä lumipöllyssä. Monesti nuo ketkä valittavat huonosta näkyvyydestä eteen, ajavat itse aivan liian lähellä edellä menevän perää, josta se sokaiseva lumipölly nousee. Viereisellä kaistalla sekä n. sadan metrin päässä aura-autosta samalla kaistalla tilanne voi olla täysin toinen ja näkyvyys useita satoja metrejä, varsinkin aura-auton ajaessa edessä, koska sehän heittää lumipöllyä pääosin suoraan perään sekä penkan suuntaan! 

Kyllä se pahin lumipölly nimenomaan sivuille nousi ja takana ajettaessa ei ollut mitään ongelmaa näkyvyyden suhteen, vaikka itse olin jonossa kolmantena.

MBK:

on turvallisempaa ohittaa kuin ajaa siellä aura-auton perässä kiinni hirveässä lumipöllyssä.

Ei ole ihme, että kolareita sattuu, jos tuolla periaatteella ajetaan...
Minulla ko. tilanteessa turvallisuusajatteluni on taas aivan päinvastainen--jäisin REILUSTI aura-auton taakse niin kauas, että lumipöllyä ei ole, ehkä muutama sata metriä ja ajelisin siellä rauhallisesti ja riittävän hiljaa. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page