Keskustelua liikenteestä

<< < (2553/3019) > >>

hynkel:
Quote

...kun oikeastaan merkitsevä asia on nopeuden yms. olosuhteiden perusteella laskettava yksilöllinen turva-aika.


Njoo.. ja siis, kyllähän tollanen lyhyehkö turvaväli yleensä riittää, koska yleensä se edellä ajava ei pysähdy kuin seinään, mutta jos se ajaa lumipenkkaan niin kyllä se lähestulkoon seinään pysähtyy, ja tälläinen tilanne on se TLL:ssä tarkoitettu "ennakoitavissa oleva", johon on tosiasiassa aivan mahdotonta varautua näillä liikennetiheyksillä. Riittävän turvavälin saa kun pudottaa oman nopeuden kahteenkymppiin, mutta silloin joku ajaa perään.

AnttiH:
Kantatie 51 Kirkkonummen länsipuolella tänään iltapäivällä. Näkyvyys oli kohtuullisen hyvä lumisateesta huolimatta, mutta edellä kulkeva aura-auto nostatti lumipöllyä sen verran reilusti, että näkyvyys sen kohdalla oli heikoimmillaan kymmenen metrin luokkaa. Siinä sitten ajeltiin letkassa noin viittäkymppiä, niin eikös takaa syöksykin joku valopää 80:ä koko jonon ohi vastaantulevien kaistaa täysin sokkona. Suorastaan käsittämätön ihme, ettei kyseinen ohitus päättynyt nokkakolariin.

Aura-autojen kuskithan tuollaisia idiootteja varmaan näkevät joka päivä, joten ei paljoa käy kateeksi.

Toinen ihmetyksen aihe oli, se että jossain Inkoon-Siuntion paikkeilla näkyi satasen nopeusrajoituskyltti, vaikka talvinopeusrajoituskarttaan mitään sellaista ei ole merkitty. Eli joko tuossa kartassa on virhe tai sitten joku sankari on käynyt kääntelemässä merkkejä omin lupineen jo hieman etukäteen.

kille:
Quote

Toinen ihmetyksen aihe oli, se että jossain Inkoon-Siuntion paikkeilla näkyi satasen nopeusrajoituskyltti, vaikka talvinopeusrajoituskarttaan mitään sellaista ei ole merkitty. Eli joko tuossa kartassa on virhe tai sitten joku sankari on käynyt kääntelemässä merkkejä omin lupineen jo hieman etukäteen.


Ei niitä käännellä, ne vaihdetaan. Todennäköisesti vaan unohtunut. Lähetä palautetta.

mmniemi:
Quote

Ei niitä käännellä, ne vaihdetaan. Todennäköisesti vaan unohtunut. Lähetä palautetta.


Ainakin täällä pohjoisessa ne merkit on sellaisia mallia "kirja". Käännetään vaan "sivu", niin tulee uusi nopeus...

EDIT: Tällainen: http://www.radio957.fi/files/article_fullsize/2010_10_14_4cb67e7f0760a.jpg

Ja sitten on myös näitä "kokonaan käännettäviä": http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00160/rajoitus_160388a1.jpg

kille:
Quote

Ainakin täällä pohjoisessa ne merkit on sellaisia mallia "kirja". Käännetään vaan "sivu", niin tulee uusi nopeus...

EDIT: Tällainen: http://www.radio957.fi/files/article_fullsize/2010_10_14_4cb67e7f0760a.jpg


Oho, enpä ollut ennen nähnyt. Tuo on fiksu, paitsi siinä mielessä että noita lienee helppo käännellä itsekin..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page