FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.17, 05:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1472888 times)
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12820 on: 24.03.12, 01:10 »

Jes, juuri tuohon täytyy liikenteessä aina varautua thmbup

Joka lähtee turvallisuusajattelussaan siitä, että muut ajakoot virheettömästi, minä huolehdin vain omien mokien välttämisestä, ns. elää laina-ajalla.

Liikenteessä on hyvä aina varautua ja varsinkin moottoripyöräilijälle paranoimia on se paras kaveri  Cool

Jos lähtee siitä että jokainen autoilija on joko:

• Este ( Rekan tai pakettiauton läpi näkyy pirun huonosti )
  • Haitta ( ei oo tilaa väistää kun on minivan vieressä )
  • Vaara ( oho mites se auto noin lipsahti toiselle kaistalle )
  • Vihollinen ( et ***kele kyllä siihen väliin tule.... )

jos lähtee tästä niin koettavissa on lähinnä positiivisia yllätyksiä. Muu on ennakoitavissa olevaa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #12821 on: 24.03.12, 11:13 »

Liikenteessähän ajaminen on muiden tekemien virheiden kompensointia...

Kyllä, mutta vain monen muun omaan toimintaan liittyvän asian lisäksi.
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #12822 on: 02.04.12, 10:26 »

Täällä Englannissa käsinpesujen normihinta on vitosen kieppeillä, ja jälki on hyvää. Smiley
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #12823 on: 02.04.12, 10:37 »

Täällä Englannissa käsinpesujen normihinta on vitosen kieppeillä, ja jälki on hyvää. Smiley

Parilla kympillä karkeasti se irtoaa täälläpäin. Mutta en kyllä silti nykyään enää mieti kahta kertaa, maksanko 15€ vajaaksi jättävästä automaattipesusta, vai huolellisesta handjobista. Ellen siis ehdi itse omin kätösin hinkkaamaan Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
tjh80
Former member
« Reply #12824 on: 02.04.12, 11:07 »

Itse olen tuolla Joensuussa teollisuus alueen itsepesuhallissa auton pessyt ja vaha päälle, 2-4€ menee kerta pesulle.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #12825 on: 02.04.12, 11:50 »

Itse olen tuolla Joensuussa teollisuus alueen itsepesuhallissa auton pessyt ja vaha päälle, 2-4€ menee kerta pesulle.

Niin no kyllä jos minäkin itse pesen auton porukoiden pihassa, niin ei mene jenin jeniä Tongue Nyt oli vissiin kuitenkin kyse muista pesupalveluista, kuin itse- sellaisista.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #12826 on: 02.04.12, 12:02 »

Joo, vitosella minä en kyllä jaksa omaa autoani rassata, parempi antaa Pakeille ko. tehtävä hoidettavaksi Smiley
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #12827 on: 02.04.12, 14:39 »

Kerro paikka Toni, kiitos.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Kokkonen

Date Registered: 11.09.07

« Reply #12828 on: 02.04.12, 14:53 »

Kerro paikka Toni, kiitos.

Pekka

Oisko Clean Park Tokmannin vieressä, joku 5 euroa menee pesuun ja autosta tulee huomattavasti puhtaampi samassa ajassa kuin konepesussa, toki hinta riippuu auton paskaisuudesta ja omasta ripeydestä.

http://www.karripojat.fi/cleanpark.php
« Last Edit: 02.04.12, 15:02 by Matti Kokkonen »
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #12829 on: 03.04.12, 07:00 »

Yksi oleellinen tieto tuosta mainoksesta puuttui. Kauanko aikaa se yksi 5€:n poletti suunnilleen antaa? Jos se on esimerkiksi 5 min, niin saa siinä olla melkoinen "Duracell-pupu" Grin

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Matti Kokkonen

Date Registered: 11.09.07

« Reply #12830 on: 03.04.12, 14:17 »

Yksi oleellinen tieto tuosta mainoksesta puuttui. Kauanko aikaa se yksi 5€:n poletti suunnilleen antaa? Jos se on esimerkiksi 5 min, niin saa siinä olla melkoinen "Duracell-pupu" Grin

Pekka

Eurolla taitaa saada pesuaikaa 100 sekunttia. Umpipaskaisen Passatin pesuun menee itelläni suunnilleen sekuntteja viiden euron edestä, jossa ehtii ruiskuttamaan esipesuaineen, tekemään painepesurilla pesun, jynssämään lasit ja keulan autoshamppoolla sekä huuhtelemaan...ja on puhdas kuin uusi  thmbup

Ikävä puoli tuossa paikassa on, että muutkin autoilijat ovat älynneet sen, joten arkipäivisin neljän jälkeen ei välttämättä ole kaikkein viisainta mennä, jos ei halua jonottaa. Niin ja siellä paikanpäällä voi maksaa kahden euron ja euron kolikoilla suoraan pesulaitteeseen.
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #12831 on: 07.04.12, 12:44 »

Kummia asioita vaan tapahtuu:

Yksi niskalippa kokeili tänään LIDLin parkkipaikalla, kiihtyisikö Mersu 100 m:n matkalla 0-100:aan. Muutenkin parkkipaikoilla ja -halleissa ajetaan valtavilla nopeuksilla. Siinä on vahinko tosi lähellä, kun samalla toiset peruuttavat ulos ruudustaan. Miksi liikenne ei voi olla yhteispeliä?

Toine juttu on kuskin kännykkään kälättäminen ajon aikana. Olen sentään monta kertaa joutunut väistämään puhelinkuskia, jonka auto seilaa kaistalta toiselle, kun puhelu on tärkeämpi kuin ajosuorite.

Liikkuuko tällaisten kuskien korvien välissä mitään muuta kuin keltaista nestettä? thmbdn

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Kimmo Kyle

« Reply #12832 on: 07.04.12, 12:59 »

Miksi liikenne ei voi olla yhteispeliä?

Siksi koska autolla ajamista pidetään yksilönoikeutena.
Olavi Uotila

« Reply #12833 on: 07.04.12, 13:04 »

Siksi koska autolla ajamista pidetään yksilönoikeutena.

Ajokortti on vain lainassa yhteiskunnalta - kunnes kiltti poliisisetä ottaa sen pois...yleensä syystä, mutta valitettavan harvoin.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

Kimmo Kyle

« Reply #12834 on: 07.04.12, 13:09 »

Ajokortti on vain lainassa yhteiskunnalta - kunnes kiltti poliisisetä ottaa sen pois...yleensä syystä, mutta valitettavan harvoin.

Näin on. Hyvin harva sitä näin kuitenkaan mieltää. On turha tuskailla miten saataisiin kaikki liikenteessä pelaamaan yhteispeliä, koska se ei tule ikinä toteutumaan. Pelikentän pelaajamateriaali on yksinkertaisesti liian kirjavaa.
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #12835 on: 07.04.12, 13:15 »

Yksi niskalippa kokeili tänään LIDLin parkkipaikalla, kiihtyisikö Mersu 100 m:n matkalla 0-100:aan. Muutenkin parkkipaikoilla ja -halleissa ajetaan valtavilla nopeuksilla. Siinä on vahinko tosi lähellä, kun samalla toiset peruuttavat ulos ruudustaan. Miksi liikenne ei voi olla yhteispeliä?

Mulla alkutalvesta joku kjyrpä Lidlin parkkiksella vetäs takapaksin puskurilla sisään ja katosi paikalta. Ja kuinka yllättävää että ei mitään yhteystietoja ollut jätetty.
Juha Juurikas

Date Registered: 28.01.12

« Reply #12836 on: 07.04.12, 13:33 »

Muutenkin parkkipaikoilla ja -halleissa ajetaan valtavilla nopeuksilla. Siinä on vahinko tosi lähellä, kun samalla toiset peruuttavat ulos ruudustaan.

Samaa olen hämmästellyt. Mitähän tapahtuu, kun tällaisen vauhdikkaan ajelijan eteen ilmestyy pysäköityjen autojen välistä kouluikäinen tenava, jota ei kokonsa vuoksi näe ennen kuin on myöhäistä....
Olavi Uotila

« Reply #12837 on: 07.04.12, 14:42 »

Näin on. Hyvin harva sitä näin kuitenkaan mieltää. On turha tuskailla miten saataisiin kaikki liikenteessä pelaamaan yhteispeliä, koska se ei tule ikinä toteutumaan. Pelikentän pelaajamateriaali on yksinkertaisesti liian kirjavaa.

Ajokortin saa, kunhan osaa kääntää rattia ja tuntee muutaman liikennemerkin, ja muutaman säännön. Ongelma onkin, onko henkistä kykyä ja/tai halua noudattaa sääntöjä. Jonkinlainen henkinen kypsyystesti olisi paikallaan, ennenkuin kortin saa. Eiväthän kaikki saa aseenkantolupaakaan; tappoväline se ajoneuvokin on.

Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #12838 on: 07.04.12, 15:06 »

Tänään tuli kyllä törmättyä pari asiansa tuntevaa raskaan kaluston kuljettajaa. Tottunu jotenkin siihen että kun mennään skootterista ohitse niin se mennään sitten metrin etäisyydeltä. No nämäpä teiden kuninkaat ajelivat tien toista reunaa ohitse (ns. maalaistie, ei keskiviivaa jne you know) ja tuli huomattavasti parempi fiilis. Toista voi sanoa niistä muista h-autokuskeista joiden on varmaan pakko tarkastaa mun matkamittarin lukema kun ohittavat. Autokoulussa ainakin mulle opetettiin että pyöriä jne kakspyöräisiä ohitettaessa pitäisi jättää kunnon turvaväli myös sivuttaissuunnassa kaatumisen takia...

Killerhangar
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #12839 on: 07.04.12, 19:20 »

pitäisi jättää kunnon turvaväli myös sivuttaissuunnassa kaatumisen takia...
Kannattaa myös pitää niitä valoja päällä niissä ritsoissa, jos sieltä sellaiset löytyy... Roll Eyes Tuli tuossa eräs ilta taas lauma noita mopohiiriä perse edellä vastaan kehä3:lla (joo en aja muualla), Vuosaaresta länteen päin. Osa jollain mankilla ja täysin pimeänä ilman mitään tuikkua. Se on kiva kun sieltä pimeydestä tulee tollanen lauma vastaan 40 lasissa kun itellä on se +80km/h taulussa... Tongue

Ah, kohta voi taas halkasta ranteet ku alkaa se kaasun veivaaminen ja pärinä ja surina kuulumaan joka paikasta ja paska haisee ja balalaika soi... Tongue Lasinpesunesteellekin tulee taas käyttöä... Grin
Pages: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1