Keskustelua liikenteestä

<< < (2569/3033) > >>

Miksu:
Tänään tuli kyllä törmättyä pari asiansa tuntevaa raskaan kaluston kuljettajaa. Tottunu jotenkin siihen että kun mennään skootterista ohitse niin se mennään sitten metrin etäisyydeltä. No nämäpä teiden kuninkaat ajelivat tien toista reunaa ohitse (ns. maalaistie, ei keskiviivaa jne you know) ja tuli huomattavasti parempi fiilis. Toista voi sanoa niistä muista h-autokuskeista joiden on varmaan pakko tarkastaa mun matkamittarin lukema kun ohittavat. Autokoulussa ainakin mulle opetettiin että pyöriä jne kakspyöräisiä ohitettaessa pitäisi jättää kunnon turvaväli myös sivuttaissuunnassa kaatumisen takia...

Pe7e:

pitäisi jättää kunnon turvaväli myös sivuttaissuunnassa kaatumisen takia...

Kannattaa myös pitää niitä valoja päällä niissä ritsoissa, jos sieltä sellaiset löytyy... Tuli tuossa eräs ilta taas lauma noita mopohiiriä perse edellä vastaan kehä3:lla (joo en aja muualla), Vuosaaresta länteen päin. Osa jollain mankilla ja täysin pimeänä ilman mitään tuikkua. Se on kiva kun sieltä pimeydestä tulee tollanen lauma vastaan 40 lasissa kun itellä on se +80km/h taulussa...

Ah, kohta voi taas halkasta ranteet ku alkaa se kaasun veivaaminen ja pärinä ja surina kuulumaan joka paikasta ja paska haisee ja balalaika soi... Lasinpesunesteellekin tulee taas käyttöä...

Pade:

Kannattaa myös pitää niitä valoja päällä niissä ritsoissa, jos sieltä sellaiset löytyy...

EI ne autoilijat lähellekkään aina huomioi vaikka ajaakin valot päällä. On meinannut useaan otteesee autot ajaa
päälle kolmioiden takaa ja liikenneympyrässä. Kerran jopa poliisit ja se on ollut lähimpänä ku muut ja sinänsä hieman huvittavaa.
Mutta ennen kuin Petri ja/tai muut autoilijat tulee puhumaan mopon valoista ja siitä ettei näy niin, katsokaa itse ensin tarkemmin
sitä liikennettä. Ja nyt siis puhun ihan päivän valon aikaa liikkumisesta. 

Pe7e:

Mutta ennen kuin Petri ja/tai muut autoilijat tulee puhumaan mopon valoista ja siitä ettei näy niin, katsokaa itse ensin tarkemmin
sitä liikennettä. Ja nyt siis puhun ihan päivän valon aikaa liikkumisesta. 

Vähän vaikea niitä valoja on nähdä jos niitä ei pidetä päällä. Ja veikkaanpa, että näiden mopohiirien/kaasunveivaajien kohdalla on kyse tasan siitä, että halutaankin olla "näkymättömiä". Kuuluu tietty asiaan ja siihen muuhunkin perseilyyn. Vai mikä idea, että koko hela jengi poukkoilee pimeänä kehää pitkin?
Toki autotkin ajaa välillä pimeänä, mutta se on tod. näk. ihan puhtaasti huolimattomuutta/unohdetaan laittaa ne valot päälle. Sitä en kyllä ymmärrä miten jotkut tontut ajaa pimeälläkin pimeänä, kyllä luulisi huomaavan jos auton valot ei ole päällä. 

Ja edelleen, ei pidä yleistää, on niitä fiksujakin mopolla liikkujia, joilla sentään on jotain järkeä siellä kypärän alla. Tosin näitä on aivan liian harvassa.

Miksu:
Lol Kaverin kanssa käytiin ajelemassa ja Pevetistä vaan yksinkertaisesti välillä kato valot jonku sähkövian takia... Itsellä on katkaisijoissa joku vika ja kun vaihtaa pitkiltä lyhyille niin menee hetkeksi pimeäksi tai jopa kokonaan ja pitää vähän rämpätä että toimii.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page