FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.17, 17:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 647 648 [649] 650 651 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1478087 times)
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #12960 on: 19.04.12, 14:41 »

No mikäs siinä sitten, tapetaan kaikki moottoripyöräiljät sitten vaan  thmbdn

Onko moottoripyöräilijöillä yleisestikin tapana potkia autoja liikenteessä? Onko se mielestäsi hyväksyttävää toimintaa?

Ei minulla ole mitään halua moottoripyöräilijöitä tappaa.

-JukSii-
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #12961 on: 19.04.12, 14:44 »

Vaikuttais vähän siltä että kaveri ei potkaisisi autoa vaan olisi kaatumassa tms ja vahingossa jalka ottaa kiinni...

Killerhangar
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #12962 on: 19.04.12, 14:47 »

Aletaanko tässä nyt vielä listaamaan ketkä sopii ja ketkä ei.
Loppupeleissä meistä ei kuitenkaan yksikään sovellu sinne liikenteeseen, vai ollaanko sitä niin varmoja itsestään ja täydellisyydestään että vain yksi ja ainut on oikea kuski ja ei, tehdään oikein kriteeritaulukko, joita jokainen voi täällä käydä kurkkaamassa ja levitetään sanaa ympäri suomea ja vaikka näillä kriteereillä kun liikenteestä harventuu soveltumattomat, ehkä sitä päästään vielä ilmastotavotteisiin joita suomi niin kovasti yrittää pitää yllä.

Osuiko arkaan paikkaan.
tjh80
Former member
« Reply #12963 on: 19.04.12, 14:47 »

Ei ole kyllä vielä yhtäkään moottoripyöräilijää tai mopoilijaa tullut meikäläisen autoa potkimaan ajossa(Koputtaa puuta). Roll Eyes
tjh80
Former member
« Reply #12964 on: 19.04.12, 14:48 »

Osuiko arkaan paikkaan.
Kuis, sinähän se niin pätevälle vaikutat sanomaan kuka liikenteeseen soveltuu ja kuka ei. No kerro nyt viisas miten sielä mennään liikenteessä, kuinka tulla täydelliseksi kuskiksi kuten sinä olet.
Voisin tuntitaksaakin maksaa, kun tulet tänne Kontiolahteen ja alat meikäläistä opettamaan täydelliseksi kuskiksi, turhaan tuli Auto-Opistolla käytyä, olisi pitänyt tietää tämäkin ennen sitä.
« Last Edit: 19.04.12, 14:52 by Toni Hiltunen »
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #12965 on: 19.04.12, 14:52 »

Onko moottoripyöräilijöillä yleisestikin tapana potkia autoja liikenteessä? Onko se mielestäsi hyväksyttävää toimintaa?

Ei minulla ole mitään halua moottoripyöräilijöitä tappaa.

En ole muistaakseni missään vaiheessa esittänyt potkimista hyväksyttävästi millään tavalla. Mutta kummallekkohan siinä mahdollisesti kävisi huonommin jos autolla ajat moottoripyörän päälle?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #12966 on: 19.04.12, 15:01 »

Oho... Täällähän alkaa lämmöt nousta Wink Kannattaa suhtautua tietyllä varauksella noihin nettivideoihin. Saattavat hyvin olla lavastettuja...

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #12967 on: 19.04.12, 15:16 »

En ole muistaakseni missään vaiheessa esittänyt potkimista hyväksyttävästi millään tavalla. Mutta kummallekkohan siinä mahdollisesti kävisi huonommin jos autolla ajat moottoripyörän päälle?

Minäkään en pidä potkimista hyväksyttävänä.

Ymmärsit varmasti että kärjistin hiukan sanomaani. Mielestäni toisen omaisuuden tahallinen vahingoittaminen menee kuitenkin luokkaan, että jos niin menee tekemään pitää kestää myös seuraukset.

-JukSii-
Orvo Välilä

« Reply #12968 on: 19.04.12, 15:22 »

Minäkään en pidä potkimista hyväksyttävänä.

Ymmärsit varmasti että kärjistin hiukan sanomaani. Mielestäni toisen omaisuuden tahallinen vahingoittaminen menee kuitenkin luokkaan, että jos niin menee tekemään pitää kestää myös seuraukset.

Ymmärsin kärjistyksen mutta pidin sitä hieman yliampuvana. Kun en oikeen millään tahdo uskoa että se pyhä peltilehmä olisi niin kallisarvoinen että sen takia ( tai sillä ) kannattaisi asettaa ihminen asettaa ruumiinvamman tai pahimmassa tapauksessa hengenlähdön vaaraan. Oli sitten kuinka mulkku tai idiootti hyvänsä.

Myönnän avoimesti olevani asiassa hieman herkkänahkainen kun päälle on yritetty ajaa monta kertaa vaikka en ole kenenkään autoa potkinutkaan  Cool

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #12969 on: 19.04.12, 15:40 »

Tuossa videollahan huomaa hyvin alussa, että motoristi tekee juuri niin, mitä täällä Suomessakin kovasti harrastetaan motoristien taholta. Eli kiilataan kaistojen välistä jonon ohi. Käsittääkseni tuo on laitonta touhua. Tuossa sitten tuo katumaasturin kuski todennäköisesti onnittelee motoristia loistavasta suorituksesta josta kiitokseksi saa monoa autonsa kylkeen. Itse teen aina niin, että jos huomaan peilistä prätkän tulevan kaistojen välistä, ajan hieman edemmäksi ja käännän siihen kaistaviivan suuntaan jolloin viereisen auton ja mun väliin ei jää enää tilaa ohittaa. Kerran nimittäin meinasi motoristi jäädä autoni alle vastaavassa tapauksessa, kun valoista lähdettiin vasemmalle ja molemmat kaistat kääntyy myös vasemmalle kun tämä sankari kiihdytti mun kaistalle enkä nähnyt sen tulevan takaa. En kyllä ymmärrä mikä järki tuossa on kiilailla noin, kun siinä ei ajallisesti voita yhtään mitään.
Orvo Välilä

« Reply #12970 on: 19.04.12, 15:48 »

Tuossa videollahan huomaa hyvin alussa, että motoristi tekee juuri niin, mitä täällä Suomessakin kovasti harrastetaan motoristien taholta. Eli kiilataan kaistojen välistä jonon ohi. Käsittääkseni tuo on laitonta touhua. Tuossa sitten tuo katumaasturin kuski todennäköisesti onnittelee motoristia loistavasta suorituksesta josta kiitokseksi saa monoa autonsa kylkeen. Itse teen aina niin, että jos huomaan peilistä prätkän tulevan kaistojen välistä, ajan hieman edemmäksi ja käännän siihen kaistaviivan suuntaan jolloin viereisen auton ja mun väliin ei jää enää tilaa ohittaa. Kerran nimittäin meinasi motoristi jäädä autoni alle vastaavassa tapauksessa, kun valoista lähdettiin vasemmalle ja molemmat kaistat kääntyy myös vasemmalle kun tämä sankari kiihdytti mun kaistalle enkä nähnyt sen tulevan takaa. En kyllä ymmärrä mikä järki tuossa on kiilailla noin, kun siinä ei ajallisesti voita yhtään mitään.

Ei siinä mitään järkeä ole ( enkä sitä itsekään harrasta ennenkuin joku taas erehtyy "tulkitsemaan" ) mutta voitaneen myös kysyä että onkos sitten siinä kiilaamisessa?

Joona Väisänen

« Reply #12971 on: 19.04.12, 16:07 »

Kuis, sinähän se niin pätevälle vaikutat sanomaan kuka liikenteeseen soveltuu ja kuka ei. No kerro nyt viisas miten sielä mennään liikenteessä, kuinka tulla täydelliseksi kuskiksi kuten sinä olet.
Voisin tuntitaksaakin maksaa, kun tulet tänne Kontiolahteen ja alat meikäläistä opettamaan täydelliseksi kuskiksi, turhaan tuli Auto-Opistolla käytyä, olisi pitänyt tietää tämäkin ennen sitä.

En mä nyt taida tulla kuitenkaan. Enkä oikeastaan edes tiedä, että mistä sä puhut. Kunhan vain sanoin, että kyllä täältä huomaa, kuka soveltuu liikenteeseen ja kuka ei. En tietääkseni ole maininnut ketään nimeltä tai väittänyt olevani itse erityisen pätevä tai yliammattilainen tai muutakaan sen suuntaista. Silti mua ihmetyttää, kuinka vedät koko palon nenääsi näin helposti. Roll Eyes
tjh80
Former member
« Reply #12972 on: 19.04.12, 16:17 »

En mä nyt taida tulla kuitenkaan. Enkä oikeastaan edes tiedä, että mistä sä puhut. Kunhan vain sanoin, että kyllä täältä huomaa, kuka soveltuu liikenteeseen ja kuka ei. En tietääkseni ole maininnut ketään nimeltä tai väittänyt olevani itse erityisen pätevä tai yliammattilainen tai muutakaan sen suuntaista. Silti mua ihmetyttää, kuinka vedät koko palon nenääsi näin helposti. Roll Eyes
Ihan selkeästi tuo aiempi kommenttisi antaa sen kuvan, että osaat määritellä soveltuvat ja ei soveltuvat kuskit. Että kyllä sinä tiedät mistä puhun, et vaan ole mies sanojesi takana.
Eli paljon puhetta, mutta ei sitten oikeasti ole se oikea mies joka on moisia sanomaan. Ihmettele ihan rauhassa vaan.

Täältäkin kyllä huomaa, ketkä eivät sovi liikenteeseen..

Älä siis kommentoi tuollaisia, jos et ole kuitenkaan tietoinen asiasta sanomaan.
Joona Väisänen

« Reply #12973 on: 19.04.12, 16:22 »

Ihan selkeästi tuo aiempi kommenttisi antaa sen kuvan, että osaat määritellä soveltuvat ja ei soveltuvat kuskit. Että kyllä sinä tiedät mistä puhun, et vaan ole mies sanojesi takana.
Eli paljon puhetta, mutta ei sitten oikeasti ole se oikea mies joka on moisia sanomaan. Ihmettele ihan rauhassa vaan.

Minä kyllä seison sanojeni takana loppuun asti. Eikä ole mun asia, minkälaisen kuvan sinä saat. Kuten kirjoitin aiemmin, niin kyllä täällä huomaa, ketä sinne liikenteeseen soveltuu ja ketä ei. Enkä ketään maininnut nimeltä. Seuraan ketjua aktiivisesti useasti päivässä ja kirjoittajista välittyy kuva liikennekäyttäytymisestä.

Ja jos haluat suorempaa tekstiä, niin en ymmärrä niitä idiootteja, jotka tekevät maantiellä jotain jarrutuksia lähellä ajavan takia ymmärtämättä, että se on rangaistava teko ja mahdollisessa kolaritilanteessa kantaa todistustaakan. Etenkin, kun siellä takapenkillä voi olla "kallis lasti". Ilmeisesti se "kallis lasti"  unohtuu siinä koulutustilanteessa kun takanatulijaa pitää hiukan opettaa turvaväleistä. Tosin, muistuu se siinä vaiheessa mieleen kun tulee se kolari ja se "kallis lasti" ei olekaan enää hengissä tai se koulutettava takana on joku nuori teini mopollaan, jolle käy pahasti. Kerran ajelin 60kmh alueella reilut 30 metriä jonkun mersun takana, joka vilkutti jarruvaloja useasti. Pari kertaa väläytin pitkiä ja se sitten pysähtyi keskelle tietä ja tuli meuhkaamaan, että mitä vittua ajan takaluukussa kiinni. Kusipäitä on moneksi.

Älä siis kommentoi tuollaisia, jos et ole kuitenkaan tietoinen asiasta sanomaan.

Sinä olet ainoa, joka veti herneet nenään, vaikka en edes maininnut sua. Kysymys kuuluu, miksi Wink
tjh80
Former member
« Reply #12974 on: 19.04.12, 16:24 »

Sinä olet ainoa, joka veti herneet nenään, vaikka en edes maininnut sua. Kysymys kuuluu, miksi Wink
Vittuillessani vaan. Huh
Pitäähän sen jonkun olla tuohon kommenttiin ottamassa yhteen.
Joona Väisänen

« Reply #12975 on: 19.04.12, 16:25 »

Vittuillessani vaan. Huh
Pitäähän sen jonkun olla tuohon kommenttiin ottamassa yhteen.

Ihan vaan vittuillessasi.
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #12976 on: 19.04.12, 16:26 »

Ei siinä mitään järkeä ole ( enkä sitä itsekään harrasta ennenkuin joku taas erehtyy "tulkitsemaan" ) mutta voitaneen myös kysyä että onkos sitten siinä kiilaamisessa?

On siinä se järki, ettei motoristi pääse siihen väliin keikkumaan ja horjahtaessaan kolhimaan mun auton kylkeä!  Wink
tjh80
Former member
« Reply #12977 on: 19.04.12, 16:27 »

Ihan vaan vittuillessasi.
Ihan vaan vittuillessani.
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #12978 on: 19.04.12, 18:13 »

Vähän jäitä hattuun nyt... vai foliohattu päähän Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #12979 on: 19.04.12, 18:44 »

Viime aikoina ollut näitä matalan sillan kanssa kisailleita kuorma-autoja. Oma kokemukseni 20 vuotta sitten: Kaverini asuntoauto talvehti tontillamme Mäntsälässä. Tuli sitten toukokuinen päivä, jolloin piti palauttaa auto omistajalleen. Hän oli pyytänyt mittaamaan autonsa korkeuden ilman suksiboxia (laivapaikkaa varten), ja olin tuon mittauksen suorittanut. Ajelin sitten lentoasemalle, ulkomaanterminaalin alakertaan, mittaustulos kirkkaana mielessäni. Totesin, että liikennemerkin mukaan, mahtuu menemään kannen alle. Sitten...räiskis pum! Pysäytin, ja totesin suksiboxin olevan päreinä auton takana. Joku kaveri seisoi tupakilla siinä vieressä, ja kun tulin keräämään romuja pois, hän totesi: "Taisi mennä kuljetuslaatikko hajalle". Mutisin jotain terävästä huomiosta, ja heittelin osat auton sisään.
Kyllä vähän hävetti palauttaa auto hyvälle kaverilleni. Toki, olemme kavereita vieläkin  laugh

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Pages: 1 ... 647 648 [649] 650 651 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1