Keskustelua liikenteestä

<< < (2597/3033) > >>

jari58:
Vähän jäitä hattuun nyt... vai foliohattu päähän

oh2dw:
Viime aikoina ollut näitä matalan sillan kanssa kisailleita kuorma-autoja. Oma kokemukseni 20 vuotta sitten: Kaverini asuntoauto talvehti tontillamme Mäntsälässä. Tuli sitten toukokuinen päivä, jolloin piti palauttaa auto omistajalleen. Hän oli pyytänyt mittaamaan autonsa korkeuden ilman suksiboxia (laivapaikkaa varten), ja olin tuon mittauksen suorittanut. Ajelin sitten lentoasemalle, ulkomaanterminaalin alakertaan, mittaustulos kirkkaana mielessäni. Totesin, että liikennemerkin mukaan, mahtuu menemään kannen alle. Sitten...räiskis pum! Pysäytin, ja totesin suksiboxin olevan päreinä auton takana. Joku kaveri seisoi tupakilla siinä vieressä, ja kun tulin keräämään romuja pois, hän totesi: "Taisi mennä kuljetuslaatikko hajalle". Mutisin jotain terävästä huomiosta, ja heittelin osat auton sisään.
Kyllä vähän hävetti palauttaa auto hyvälle kaverilleni. Toki, olemme kavereita vieläkin 

Pe7e:
No jopas tuli tosiaan kuumaa keskustelua, enemmän tai vähemmän aiheesta...

No mikset sitten anna asian olla, jos autot tekee niin, miksei mopoilijatkin?

Ahaa, eli sun mielestä siis kun korollisti on idiootti ja roikkuu perseessä, mopopellen täytyy olla vähintään yhtä idiootti ja tehdä samoin? Ja varmasti ruiskuttaisin sinne korollallekin sitä nestettä, jos siitä olisi jotain hyötyä. Tuollainen turha jarruttelu on idioottien hommaa, mutta tuo lasinpesuneste kyllä toimii mopopeelojen suhteen ja se ei ole missään mielessä väärin. Omaa tyhmyyttä jos siellä takana joku sitä saa naamalleen.

Kyllä toi lasinpesunesteen suihkuttelu on jokatapauksessa aika typerää touhua, vaikka joskus tekisi itsekin mieli vähän suihkauttaa.

Mikään ei ole niin typerää touhua kuin perseessä roikkuminen...

Muistaakseni maantiellä kun jarruttaa yhtäkkiä ilman syytä, on itse syyllinen ja korvausvelvollinen, mikäli ei pysty todistamaan, että väisti jotain isompaa eläintä. Niin pitää ollakin. Vauhtia voi hidastaa päästämällä kaasun ilman, että pitää tehdä lukkojarrutuksia. Isokin turvaväli hupenee maantienopeuksissa nopeasti vastaavassa tilanteessa, joten miten todistat ettei turvaväliä pidetty. Idiootteja on liikenne pullollaan.

Siis mitä? Mikä lasketaan "isommaksi eläimeksi"? Pitääkö olla vähintään hirvi, että saa tehdä lukkojarrutuksen? Ja eikö se turvaväli ole sen takanatulevan huolehdittava. Jos teen lukkojarrutuksen syystä tai toisesta, oli sitten hirvi, kettu tai vaikka lumikarhu, on sen takanatulijan pystyttävä pysäyttämään ennen kuin kolisee. Jos ei, turvavälihän on silloin ollut liian lyhyt. Se ei ainakaan tähän asti ole ollut edellä ajavan tehtävä huolehtia turvavälistä takanatulevaan.

Olis kiva tietää jotain faktojakin noista missä muka edelläajava on tuomittu syylliseksi peräänajossa... Kuulostaa kyllä niin typerältä ja kieroutuneelta, että voisi hyvin ollakin mahdollista täällä... Yleensähän noita jarruja vaan vilautellaan tuossa tilanteessa. Ja jos siitä on joku onnistunut ajamaan hanuriin, niin on saanut aika iholla tulla...

En kyllä ymmärrä mikä järki tuossa on kiilailla noin, kun siinä ei ajallisesti voita yhtään mitään.

Jep, tuo on kans kyllä yks taiteen laji. Kait ne on niitä samoja kusipäitä, jotka eivät (autollakaan) viitti valoissakaan odottaa jonossa kuten muut, vaan ajavat risteykseen asti viereistä kaistaa ja tunkevat sitten sieltä jonon väliin ja kääntyvät esim. vasemmalle... paskiaiset pärjää aina! Kyllä siellä joku nössö päästää aina eteen...

Apina:

Itse teen aina niin, että jos huomaan peilistä prätkän tulevan kaistojen välistä, ajan hieman edemmäksi ja käännän siihen kaistaviivan suuntaan jolloin viereisen auton ja mun väliin ei jää enää tilaa ohittaa. Kerran nimittäin meinasi motoristi jäädä autoni alle vastaavassa tapauksessa, kun valoista lähdettiin vasemmalle ja molemmat kaistat kääntyy myös vasemmalle kun tämä sankari kiihdytti mun kaistalle enkä nähnyt sen tulevan takaa.

Sä vaikutat kyllä maailmanluokan idiootilta.
Onko se prätkähiiren ohi päästäminen sulta pois? Ne moottoripyörät lähtee sieltä valojen keulilta kuitenkin huomattavasti rivakammin kuin se kuuluisa 2.2 litranen Mondeo, vaikka ei edes erityisemmin kaasuttaisi. Tämä hyödyttää sinuakin, sillä jono pienenee ja useampi auto ehtii samoista valoista. Sinä sen sijaan näemmä jaksat vielä nähdä vaivaa että muiden(kin) matkanteko hidastuu. Perinteinen demariasenne, muilla ei saa mennä minua paremmin

En kyllä ymmärrä mikä järki tuossa on kiilailla noin, kun siinä ei ajallisesti voita yhtään mitään.

Tämä lienee ainoa liikennemanööveri jossa (turvallisesti hoidettuna) kukaan ei häviä ja kaikki hyötyvät. Aamuruuhkassa säästö on varmasti isompi kuin minkä sinä ja minä voitamme ajamalla sen 90kmh 80-alueella...
Tokihan homma menee turhan vaaralliseksi hyötyyn nähden jos sinun kaltaisesi sankarit alkavat tahallaan muita häiritsemään. Toki myös pärräkuskien pitää käyttää järkeä sen suhteen missä tilanteissa tuota harrastaa.

Hyvä kirjoitus aiheesta: http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=56110:paerssinen-lane-splitting&catid=70:toimituksen-blogi-uusin-blogi&Itemid=15
PS. Mulla ei edes ole kaksipyöräistä, joten oma lehmä ei ole ojassa tällä kertaa

Olis kiva tietää jotain faktojakin noista missä muka edelläajava on tuomittu syylliseksi peräänajossa... Kuulostaa kyllä niin typerältä ja kieroutuneelta, että voisi hyvin ollakin mahdollista täällä... Yleensähän noita jarruja vaan vilautellaan tuossa tilanteessa. Ja jos siitä on joku onnistunut ajamaan hanuriin, niin on saanut aika iholla tulla...

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/taksikuski-ajatti-tahallaan-takana-tulevan-peraansa/1020503
Onhan toi nyt ihan selkeä homma. Jos tahallaan jarruttamalla kolarin aiheuttaa niin myös maksaa...

tom_joke:

Onko se prätkähiiren ohi päästäminen sulta pois? Ne moottoripyörät lähtee sieltä valojen keulilta kuitenkin huomattavasti rivakammin kuin se kuuluisa 2.2 litranen Mondeo, vaikka ei edes erityisemmin kaasuttaisi. Tämä hyödyttää sinuakin, sillä jono pienenee ja useampi auto ehtii samoista valoista. Sinä sen sijaan näemmä jaksat vielä nähdä vaivaa että muiden(kin) matkanteko hidastuu. Perinteinen demariasenne, muilla ei saa mennä minua paremmin

Kuvailin tuolla aiemmin tapauksen, missä tälläinen "lane splitting" tyyppi oli jäädä autoni alle, vaikkei olekaan se 2.2l mondeo Myös kun noita motoristeja on seurannut siellä kaistan väleissä, niin hiljaisissa vauhdeissa se eteneminen on ollut sellaista puolelta toiselle vaappumista eikä ollenkaan vakaan näköistä, että sitä uskaltaisi laskea siihen vajaan metrin väliin kolhimaan autojen kylkiä! 

Ja lisäyksenä vielä, että Suomessa ei sellaisia ruuhkia ole missään, että tuo lane splitting nopeuttaisi kenenkään matkantekoa merkittävästi. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page