Keskustelua liikenteestä

<< < (2613/3031) > >>

susiluoto:

Ja se vasta myrkkyä on. Töissä sanottiin että lasit päähän ja hanskat käteen kun sen aineen kanssa lutraat. Lukasin tuoteselostuksen ja totesin että näin on...

Olin nuornamiesnä kesätöissä puutavaraa kuljettavassa pienessä aluksessa, ajelimme kaikenmaailman lankkuja ruotsiin.Ensimmäisinä päivinä sain kippari/omistajalta tehtäväksi hakea hänen hytistään puulaatikon jossa oli pääkallonkuva ja varoitus myrkystä.Laatikko piti tuoda ylös brygalle ja nimenomaan hanskat kädessä ja suurta varovaisuutta noudattaen, tei töitä käskettyä ja kädet vapisten luovutin laatikon kipparille.
Tämä hyväkäs avasi laatikon, otti sieltä wiskipullon ja tyytyväisenä kulautti nieluunsa pitkät huikat, tämä tapahtui varhaisella -60 luvulla.

pho201:

Olin nuornamiesnä kesätöissä puutavaraa kuljettavassa pienessä aluksessa, ajelimme kaikenmaailman lankkuja ruotsiin.Ensimmäisinä päivinä sain kippari/omistajalta tehtäväksi hakea hänen hytistään puulaatikon jossa oli pääkallonkuva ja varoitus myrkystä.Laatikko piti tuoda ylös brygalle ja nimenomaan hanskat kädessä ja suurta varovaisuutta noudattaen, tei töitä käskettyä ja kädet vapisten luovutin laatikon kipparille.
Tämä hyväkäs avasi laatikon, otti sieltä wiskipullon ja tyytyväisenä kulautti nieluunsa pitkät huikat, tämä tapahtui varhaisella -60 luvulla.

Wiski ja muut viinakset on tunnettu tappaja. En liene kovin väärässä jos sanon, että pahin sellainen Suomessakin. Urean vesiliuos taas on suomeksi "kusta" (jossa siinä itsessään on toki muitakin aineita kuin ureaa joukossa). Ilman (hapen?) kanssa reagoidessaan se tuottaa ammoniakkia (seisoneen virtsan haju).

hynkel:

Onhan se kuitenkin typpiyhdiste, ja jokainen tietämäni tapaus, jossa typpeä on hengitetty suuria (yli 70%) pitoisuuksia, on johtanut/johtamassa kuolemaan.

Hengitysilmassa on typpeä on n. 78 % ja on totta, että kaikki ovat sitä hengittäneet ja kaikki ennenpitkää myös kuolevat. Lienee tosin niin, että varsinaista syy-seuraussuhdetta on vaikea löytää sen typen hengittämisen ja kuoleman välillä. Nyt kannattais ihan oikeasti olla tästä asiasta aivan hiljaa. Pidättely tai selittely on turhaa siinä vaiheessa, kun paskatkin on jo valuneet housuihin ja kaikki ovat sen huomanneet.

Miksu:

On vissiin Mikkoa vähän viilattu linssiin taas...

ADBlueta se oli ja pistoolista sitä meni kannuun ja lasit seinällä vieressä, epäilen että siinä turhaan olivat kun firman kuskitkin niitä käyttivät... Pari kertaa siis täyttelin 10 litran päniköitä sitä...

hynkel:

ADBlueta se oli ja pistoolista sitä meni kannuun ja lasit seinällä vieressä, epäilen että siinä turhaan olivat kun firman kuskitkin niitä käyttivät... Pari kertaa siis täyttelin 10 litran päniköitä sitä...

Minä olen käyttänyt suojalaseja mm. käsitellessäni puisia kuormalavoja trukilla, koska niistä lentää puusilppua herkästi silmiin, varsinkin tuulessa (jos trukki on avo-ohjaamolla). Myrkkyä ei kuormalavoistakaan sillä perusteella saa tehtyä.

En ole kokeillut adblueta silmiin, se tuskin ihan hirveesti niissä kirvelisi kuitenkaan. Esimerkiksi HyJet tai Skydrol (joista jälkimmäistä olen kokeillut silmään) tuntuvat varmasti paljon mielenkiintoisemmilta, vaikka eivät varsinaisesti vaarallisia olekaan.

Q: What is the proper first aid treatment for eye exposure to Skydrol fluid?
A: Solutia is not aware of any case of eye damage from exposure to Skydrol fluid. When the fluid gets into the eyes, it can cause severe pain, but the pain will subside as soon as the fluid is removed. First aid is washing with tap water, or a standard eye irrigation solution. 15 minutes of washing with water will usually be enough to remove the Skydrol and cause the pain to cease.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page