Keskustelua liikenteestä

<< < (2617/3033) > >>

Pe7e:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/rekkaleikkuria_ehostetaan_nakyvammaksi/

Huhheijaa miten naurettavaa taas. Tuskinpa se mitään auttaa, vaikka siihen siltaan ripustettais jouluvalot. Idiootteja mitä idiootteja. Aikoinaan kun koulussa kuorma-autolla ajeltiin, niin oli juttua noistakin tilanteista. Opettajakin totesi, että saa olla aika v*tun töhö kuljettaja jos ei tajua että kohta kolisee, jos se sillan alareuna tulee oman pään korkeudella vastaan... Luulisi ammattiautoilijan tietävän sen oman auton korkeuden jo ennestään, ettei tartte kokeilla että meneeköhän ali. Sillan korkeuskin on suht selkeästi esillä, kuten noissa tuppaa yleensä olemaan.

Mitä jos siihen vielä joku tunari kolauttaa? Lisätään ne vilkkuvat leditaulut ja "VARO SILTAA" -kyltti?

hynkel:

Huhheijaa miten naurettavaa taas. Tuskinpa se mitään auttaa, vaikka siihen siltaan ripustettais jouluvalot. Idiootteja mitä idiootteja. Aikoinaan kun koulussa kuorma-autolla ajeltiin, niin oli juttua noistakin tilanteista. Opettajakin totesi, että saa olla aika v*tun töhö kuljettaja jos ei tajua että kohta kolisee, jos se sillan alareuna tulee oman pään korkeudella vastaan... Luulisi ammattiautoilijan tietävän sen oman auton korkeuden jo ennestään, ettei tartte kokeilla että meneeköhän ali. Sillan korkeuskin on suht selkeästi esillä, kuten noissa tuppaa yleensä olemaan.

Mitä jos siihen vielä joku tunari kolauttaa? Lisätään ne vilkkuvat leditaulut ja "VARO SILTAA" -kyltti?

Eiköhän se auta, vaikka oletkin tapaasi mukaan eri mieltä. Kaikista tehokkain olisi se ketjuportaali ennen siltaa, niiden pystyttämistä usein rajoittaa toi kaupunkikuva joka niistä kärsii (eli arkkitehdit ei halua sellaisia laitettavan). Hienoa, että teillä on koulussa ollut juttua noista tilanteista, minä olen nyt jotain vuosia ajanut työkseni ja satun tietämään useamman tapauksen omankin yrityksen sisältä, jossa on ajettu siltaan, tunnelin kattoon tai katosta roikkuvaan tekniikaan (esim. sprinkleriputket, tulee muuten mukava määrä vettä), katoksiin, nosto-oviin, ja niin edelleen.

Sillan alareuna ei tuossa sillassa tule "oman pään korkeudella vastaan", jos auto on sellainen millä tuohonkin siltaan on yleensä ajettu, eli matalahyttinen jakari. Sillä ei ole hytin korkeuden kanssa mitään tekemistä, miten korkea kaappi siinä hytin takana on. Jos olisit joskus nähnyt isomman määrän noita jakokippoja sisältä, tietäisit myös, ettei niistä välttämättä löydy edes korkeustietoa - ja vaikka löytyisikin, niin ihmilliselle toiminnalle on ominaista (ei toki koske sinua) toimia kuten ennenkin, eli esimerkiksi auton vaihtamisen yhteydessä saatetaan sillä vaihdokilla ajaa samaa reittiä mitä perinteisesti on ajettu, vaikka vaihdokki on korkeampi.

Ainakin se olisi halvempaa, kuin yhdenkään auton ajaminen ko. siltaa päin.

Joona:

minä olen nyt jotain vuosia ajanut työkseni

Minä olen ajanut 9 vuotta ja sinä aikana olen menny 4,1 autolla 3,7 sillasta läpi vahingoittumattomana ja ilman naarmuja

Joona:

Luulisi ammattiautoilijan tietävän sen oman auton korkeuden jo ennestään, ettei tartte kokeilla että meneeköhän ali.

Kerran ajoin ensimmäistä kertaa elämässäni puoliperää ja jouduin Norjaan. Muistaakseni jossain Ruotsissa kun E20 erkanee E18:sta missasin liittymän ja kävin vähän matkan päässä seuraavassa liittymässä kääntymässä ja sain paskahalvauksen kun siellä tuli 4.0 silta vastaan ilman mitään ennakkovaroituksia. No mahtuihan se alta, kun puolikas oli 3,9 (en tosin tiennyt sitä silloin). Mutta kun sitä ennen vuoden ajanut pelkästään 4,2 autolla niin olihan se jännä paikka.

Pe7e:

Eiköhän se auta, vaikka oletkin tapaasi mukaan eri mieltä. Kaikista tehokkain olisi se ketjuportaali ennen siltaa, niiden pystyttämistä usein rajoittaa toi kaupunkikuva joka niistä kärsii (eli arkkitehdit ei halua sellaisia laitettavan). Hienoa, että teillä on koulussa ollut juttua noista tilanteista, minä olen nyt jotain vuosia ajanut työkseni ja satun tietämään useamman tapauksen omankin yrityksen sisältä, jossa on ajettu siltaan, tunnelin kattoon tai katosta roikkuvaan tekniikaan (esim. sprinkleriputket, tulee muuten mukava määrä vettä), katoksiin, nosto-oviin, ja niin edelleen.

Sillan alareuna ei tuossa sillassa tule "oman pään korkeudella vastaan", jos auto on sellainen millä tuohonkin siltaan on yleensä ajettu, eli matalahyttinen jakari. Sillä ei ole hytin korkeuden kanssa mitään tekemistä, miten korkea kaappi siinä hytin takana on. Jos olisit joskus nähnyt isomman määrän noita jakokippoja sisältä, tietäisit myös, ettei niistä välttämättä löydy edes korkeustietoa - ja vaikka löytyisikin, niin ihmilliselle toiminnalle on ominaista (ei toki koske sinua) toimia kuten ennenkin, eli esimerkiksi auton vaihtamisen yhteydessä saatetaan sillä vaihdokilla ajaa samaa reittiä mitä perinteisesti on ajettu, vaikka vaihdokki on korkeampi.

Ainakin se olisi halvempaa, kuin yhdenkään auton ajaminen ko. siltaa päin.

Juupa juu. Eli mitä enemmän ammattikuljettajat tötöilee noihin, niin sitä enemmän noita huomiotarroja liimailtava. Niillähän ne tötöilyt saa pois.
Hienoa, että satut tietämään useammankin vastaavan tapauksen. Tiedätkö myös mistä syystä niihin siltoihin on ajettu? Ihan tyhmyyttään? Vai huolimattomuuttaan? Vai "vahingossa"? Kertonee jotain kuskien taidoistakin.
Miten mahdollista ajaa johonkin katosta roikkuvaan tekniikkaan? Tietääkseni tuollaisia "esteitä" ei pitäisi roikkua alempana, kuin sillan/katon korkeudeksi on ilmoitettu?

Kannattaisko liimailla noita tarroja sinne kojelautaan, mistä käy tyhmemmällekin kuskille se oman auton korkeus selväksi, niin vältyttäisiin ainakin enemmälti näiltä tapauksilta? Kyllä noissa koulun autoissa oli korkeudet siinä taulussa, jokaisessa. Ei tekisi kyllä pahaa muillekaan, näköjään, pitää sitä korkeutta näkyvillä. Eipä pääse unohtumaan, eikä tartte jännittää että meneekö alta vai ei.

Ja se jos vaihtelee ajokkia, ei ole mikään syy tollaseen. Sitä suuremmalla syyllä pitäis olla se auton korkeus merkittynä siihen johonkin näkökenttään. Ei ainakaan tartte kuskin sitten vaivautua sitä selvittämään, tai pähkäillä ja arpoa, että paljonkohan tää oli korkee ja meneeköhän tää tosta alta, noh kokeillaan!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page