Keskustelua liikenteestä

<< < (2657/3031) > >>

oh2dw:
Quote

Muutenkin koko ala on tuhoontuomittu, vaikea päästä pienenä toimijana ja pelkästään tilausajoliikenteestä omilleen... Ja Suomessa taitaa edelleen olla Euroopan vanhin kaluston keski-ikä. Monet uudelta näyttävät autotkin ovat niitä Carrus 502sia mihin on Puolassa lätkästy 9700 keula ja perä... Tai Setra S215 mihin on Puolassa tms Baltiassa (joskus jopa Turkissa) lyötyö S415 keula ja perä. Tervetuloo Suomee (Y) Mutta onhan noi vanhat tasan yhtä turvallisia kuin uudetkin, jos niistä pidetään huolta...


Niinpä niin. Mutta tässä maassa kilpailutus hoitaa kyllä liikenneongelmat, niin lentämisen kuin maantienliikenteenkin osalta, nurin menee yksi toisensa jälkeen. Suuri osa laivoista on liputettu ulos, ja rautateillekin jotkut haluavat kisat pystyyn. Eläköön globalisaatio, ja kaiken mahdollisen alasajo!

juksii:
Quote

Jos vihdoin päästäisiin erityisesti tilausajopuolella näistä eläkeläisvaareista eroon. Onhan se tilausajo halpa toki kun kuljettajana on 70vee eläkeläinen jolla sairauskertomus pidempi kuin ajokorttiote trafilta ja bussina 20 vuotta wanha romu.


Kerran ollut juuri tuollaisen kuskin kyydissä. Oli kyllä hieman pelottava matka. Varsinkin kun paluumatkalla oli tankki kuiva ja kuski ei osannut käyttää tankkauskorttia eikä oikein saanut tankkiakaan auki ilman apua. Lopputuloksena tunnusluku riittävän monta kertaa väärin ja tankkaus jäi siihen ja sitten jännitettiin että riittääkö löpö loppumatkalle. Riittihän se, mutta ei tainnut paljoa jäädä.

Auto oli onneksi kohtuullisen uusi.

Jfredrik:
Tervehdys,

Onko porukka ajellut Baltian maissa? Itse olisi tarkoitus lähteä heinäkuunlopulla heittämään Tallinna-Saarenmaa-Pärnu-Riga-Klaipeda ja takaisin reissu.

Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa, mutta lähinnä tiedot ajotavoista, ajokulttuurista ja tiestöstä. Toinen asia mikä kiinnostaa on, että onko nämä varkaudet kuinka yleisiä? Tai yleistä se varmasti on, mutta kuinka konkreettisesti sitä pitää varoa? Olen kyllä jo kaverilta lainannut rattiin kiinnitettävän ajonestohärpäkkeen. Autona vuoden vanha golffi. Vakuutusyhtiöstä on toki jo kaikki selvitetty ja green cardit tilattu jne. Mutta onko se niin, että autoa ei saa päästää silmistään hetkeksikään tai muuten on kamat viety? Radiona siinä on VW:n oma navi, jonka puolesta olen vähän huolissani. Olen kyllä muutenkin ajatellut, että auto yöpyy aina hotellin tallissa tai vartioidulla parkkipaikalla - se on hotellin ehto että jompi kumpi löytyy. Mutta onko koko Baltian reissu vaan verenkaivamista nenusta?

Autoliiton sivut olen jo lukenut ja nyt kiinnostaakin siis omat henk. koht. kokemukset.

-Jani

Joona:
Taitaa olla  niin, että mitä huhut, tarinat ja kuvat kertoo, tiestö on Baltiassa 100 kertaa paremmassa kunnossa kuin Suomessa, jossa on järkyttävän paskassa kunnossa tiestö. Puolasta kun kattelee google mapsista street viewillä, niin uudet hienot moottoritiet loistaa toisin kuin meillä kuoppaiset ja reikäiset sieltä täältä huonosti paikatut pääväylät....

Miksu:
Yhtä hyvin se navi lähtee jossain Suomalaisessa rupulähiössä kuin Riikan parkkipaikoillakin. Jostain kertoo se että kun sen ainoan kerran olen ollut Via Baltica-reissulla niin Riikan keskustassa oli illalla uuden karhea Mustang ikkunat vähän auki, eikä ketään sisällä. Lisäksi ollaan Puolassa käyty useamman kerran ja vaikka vähän rupulaista meininkiä voi lähiöissä olla niin ei siltikään ole mitään ongelmia ollut.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page