Keskustelua liikenteestä

<< < (2657/3033) > >>

Jfredrik:
Tervehdys,

Onko porukka ajellut Baltian maissa? Itse olisi tarkoitus lähteä heinäkuunlopulla heittämään Tallinna-Saarenmaa-Pärnu-Riga-Klaipeda ja takaisin reissu.

Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa, mutta lähinnä tiedot ajotavoista, ajokulttuurista ja tiestöstä. Toinen asia mikä kiinnostaa on, että onko nämä varkaudet kuinka yleisiä? Tai yleistä se varmasti on, mutta kuinka konkreettisesti sitä pitää varoa? Olen kyllä jo kaverilta lainannut rattiin kiinnitettävän ajonestohärpäkkeen. Autona vuoden vanha golffi. Vakuutusyhtiöstä on toki jo kaikki selvitetty ja green cardit tilattu jne. Mutta onko se niin, että autoa ei saa päästää silmistään hetkeksikään tai muuten on kamat viety? Radiona siinä on VW:n oma navi, jonka puolesta olen vähän huolissani. Olen kyllä muutenkin ajatellut, että auto yöpyy aina hotellin tallissa tai vartioidulla parkkipaikalla - se on hotellin ehto että jompi kumpi löytyy. Mutta onko koko Baltian reissu vaan verenkaivamista nenusta?

Autoliiton sivut olen jo lukenut ja nyt kiinnostaakin siis omat henk. koht. kokemukset.

-Jani

Joona:
Taitaa olla  niin, että mitä huhut, tarinat ja kuvat kertoo, tiestö on Baltiassa 100 kertaa paremmassa kunnossa kuin Suomessa, jossa on järkyttävän paskassa kunnossa tiestö. Puolasta kun kattelee google mapsista street viewillä, niin uudet hienot moottoritiet loistaa toisin kuin meillä kuoppaiset ja reikäiset sieltä täältä huonosti paikatut pääväylät....

Miksu:
Yhtä hyvin se navi lähtee jossain Suomalaisessa rupulähiössä kuin Riikan parkkipaikoillakin. Jostain kertoo se että kun sen ainoan kerran olen ollut Via Baltica-reissulla niin Riikan keskustassa oli illalla uuden karhea Mustang ikkunat vähän auki, eikä ketään sisällä. Lisäksi ollaan Puolassa käyty useamman kerran ja vaikka vähän rupulaista meininkiä voi lähiöissä olla niin ei siltikään ole mitään ongelmia ollut.

jodo:

Muutenkin koko ala on tuhoontuomittu, vaikea päästä pienenä toimijana ja pelkästään tilausajoliikenteestä omilleen... Ja Suomessa taitaa edelleen olla Euroopan vanhin kaluston keski-ikä. Monet uudelta näyttävät autotkin ovat niitä Carrus 502sia mihin on Puolassa lätkästy 9700 keula ja perä... Tai Setra S215 mihin on Puolassa tms Baltiassa (joskus jopa Turkissa) lyötyö S415 keula ja perä. Tervetuloo Suomee (Y) Mutta onhan noi vanhat tasan yhtä turvallisia kuin uudetkin, jos niistä pidetään huolta...

Eipä noita paljon ole, perustele väitteesi ole hyvä.  Muutamia yksittäiskappaleita.

Miksu:
Luen alan lehtiä, niitä kun kotiin aste kannetaa, etenkin pienillä liikennöitsijöillä on tätä. Hyvänä esimerkkinä on Andersenin Setra "S415" joka oikeasti on S2XX-sarjalainen missä on uudemman mallin keula ja perä retrofitattuna, ohjaamokin on suoraan 200-sarjalaisesta...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page