FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.08.17, 09:59

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 665 666 [667] 668 669 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468041 times)
Johannes Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 1960
Date Registered: 08.03.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13320 on: 13.07.12, 18:57 »

Kyllä se ketuttaa kun ajaa esim. kotkanmotarilla 120:n aluella 135:ä (just niin kuin minä tänään) ja raskaskalusto tökkää eteen ohittamaan toista sillä 5 km vauhtierolla niin meneehän siinä aikaa + hermot... mutta onneksi pääsin siitä ohittajasta ohi ennen tietöitä... ja sitten ajoin Koskenkylään saakka rajoitusten mukaisesti 80 km/h rekka hanurissa. Liikenteessä on kyllä kiva raivota ja olla ääliö!!! Toivottavasti meni ajoaika umpeen ohittajalta. Viisaammat voivat laskea paljonko voitaa ajassa ajamalla Kyminjoen sillalta Koskenkylään -15 km/h hitaammin. Tavaroilla ei voi olla kiire mihinkään, kysymys on periaatteesta - pysykööt pientareella rekat -kele! Ei mullakaan ole lomalla kiire, mutta näin kuitenkin tapahtui ja hyvä että noudatin loppumatkan nopeusrajoituksia.

Matkaa kertyy Google Mapsin mukaan noin 30 kilometriä. Lasketaanpa hieman: nopeus on matka jaettuna ajalla, eli

v = s/t

josta saadaan yksinkertaisella laskutoimituksella

t = s/v

Ilmeisesti oletit viestissäsi, että rekka olisi ajanut tietyöttömällä moottoritiellä likimain nopeutta 95 km/h. Verrataan siis nopeuksien 95 km/h ja 80 km/h tuomaa aikaeroa. Sijoittamalla edellä mainittuun kaavaan saadaan

t_95 = 30/95 ~ 0,316 h
-> t_95 ~ 18 min 57 s

ja

t_80 = 30/80 ~ 0,375 h
-> t_80 = 22 min 30 s

Tulosten perusteella rekka siis olisi selvinnyt matkasta noin kolme ja puoli minuuttia nopeammin tavanomaisella moottoritien nopeusrajoituksella. Vertailun vuoksi todettakoon, että täysin mielivaltaisesti valitulla 135 km/h esimerkkinopeudella samasta matkasta selviäisi aikaan

t_135 = 30/135 ~ 0,222 h
-> t_135 = 13 min 20 s

Tietyön ajaksi asetettua nopeusrajoitusta härskisti rikkomalla aikaa voittaisi siis päätähuimaavat 9 minuuttia. Jos pieni pohdiskelu sallitaan, onko esimerkin kaltaisen suhteellisen lyhyen matkan eteneminen muutamaa minuuttia nopeammin kovinkaan kriittistä?

 Grin
« Last Edit: 13.07.12, 19:49 by Johannes Kaikkonen »

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13321 on: 13.07.12, 19:35 »

Huomenna tulee sitten henk. koht. ekakerta ratissa pk-seudulla... Varaudutaan ankaraan vitutukseen..

Killerhangar
Sami Vesala
Online Online

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13322 on: 13.07.12, 20:15 »

Kyllä se ketuttaa kun ajaa esim. kotkanmotarilla 120:n aluella 135:ä (just niin kuin minä tänään) ja raskaskalusto tökkää eteen ohittamaan toista sillä 5 km vauhtierolla niin meneehän siinä aikaa + hermot... mutta onneksi pääsin siitä ohittajasta ohi ennen tietöitä... ja sitten ajoin Koskenkylään saakka rajoitusten mukaisesti 80 km/h rekka hanurissa. Liikenteessä on kyllä kiva raivota ja olla ääliö!!! Toivottavasti meni ajoaika umpeen ohittajalta. Viisaammat voivat laskea paljonko voitaa ajassa ajamalla Kyminjoen sillalta Koskenkylään -15 km/h hitaammin. Tavaroilla ei voi olla kiire mihinkään, kysymys on periaatteesta - pysykööt pientareella rekat -kele! Ei mullakaan ole lomalla kiire, mutta näin kuitenkin tapahtui ja hyvä että noudatin loppumatkan nopeusrajoituksia.
En tiedä onko tämä jotain trollausta, tartun siihen kumminkin. Kuvitteles, saat ajaa max. 80 km/h. Joku vatipää ajaa sitä 65-70 motarilla, olet aikataulusta myöhässä. Lähdetkö ohittamaan vaiko et? Itseäni ei henk.koht kiinnosta mitä se jamppa meinaa sen vajaan tonnin painosen corollan ratissa kun lähden ohittamaan 60tn (ja rapiat) yhdistelmällä. Mun puolesta saa roikkua siellä perseessä sen pari sekuntia valoja vilkutellen ja kesoa heilutellen. Nimim. Ohitin tänään yhden hiacen ja yhden astran motarilla, vakkarissa se 81km/h.

Muutenkin tuntuu että ihmisille nousee suunnaton paniikinomainen raivo pintaan kun se rekka sattuu ajamaan edessä. Ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä.
« Last Edit: 13.07.12, 20:24 by Sami Vesala »
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13323 on: 14.07.12, 04:34 »

Muutenkin tuntuu että ihmisille nousee suunnaton paniikinomainen raivo pintaan kun se rekka sattuu ajamaan edessä. Ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä.

Ja kun on päästy ohi, niin jäädään nokan alle hidastelemaan. Parhaassa tapauksessa ohituksen jälkeen nopeusrajoitus laskee vielä 100 -> 80, jolloin tämä juuri ohittanut auto ryhtyy ajamaan 75 km/h.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jan Augustsson
Offline Offline

Posts: 371
Date Registered: 08.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13324 on: 14.07.12, 06:13 »

Kyllähän noille rekoille sattuu ja tapahtuukin paljon, kun on vatipäitä ratin takana. Angry
Jouko Holopainen
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 04.10.11

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13325 on: 14.07.12, 06:46 »

Ja kun on päästy ohi, niin jäädään nokan alle hidastelemaan. Parhaassa tapauksessa ohituksen jälkeen nopeusrajoitus laskee vielä 100 -> 80, jolloin tämä juuri ohittanut auto ryhtyy ajamaan 75 km/h.

Minä olen näitä. Siis niitä, jotka ajavat 85 mitä Tatu varmaan tarkoitti, eli alle rekan rajoittimen. Joka ikinen kerta se rekka tulee perälautaan kiinni. Ja auta armias jos nopeusrajoitus putoaa 60, joskus pitää pelätä henkensä edestä.

Niin, nopeuden katson navigaattorista, jokainen voi tutkia GPS:n nopeuden tarkkuuden jos kiinnostaa.

@jhol

En kaipaa kielioppi- enkä oikeinkirjoitusohjeita, enkä henkilökohtaisuuksia. Pitäkää ne omana tietonanne, kiitos.
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13326 on: 14.07.12, 06:50 »

Miksiköhän täällä puhutaan niin paljon tuosta rajoittimesta? Yhdistelmän ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on tietääkseni 80 km/h. Ihan turha jauhaa siitä, että joku "tekee kiusaa" ajamalla edessä alle rajoitinnopeuden.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13327 on: 14.07.12, 10:16 »

Ilmeisesti oletit viestissäsi, että rekka olisi ajanut tietyöttömällä moottoritiellä likimain nopeutta 95 km/h.

Rajoitin on säädetty enimmillään 89. Meillä ne on autoissa säädetty 85. Mittareissakin on heittoa. Mittarinopeus 89 voi rekassakin olla todellinen 84-86. 95 rekka ei kulje kuin alamäessä. Siellä on menty jopa 110. Mutta ei ikinä tasaisella.

EDIT: Lisätään vielä sen verran, että kun nopeus pidetään siellä 82-86 välillä, tulee keskinopeudeksi maantiellä yleensä aika pitkälti 70 ellei sitten täysin tasaista motaria aja. Henkilöautolla se on 80. Ottakaa huomioon, että 80 alueella henkilöauto kiipeää mäen 80km/h. Se rekka siinä takana saattaa hidastua sinne 60km/h asti.  Siinä onkin yksi syy, miksi mäkiin yleensä otetaan vauhtia. Sillä saattaa jopa selvitä vähemmällä pykältämisellä. Ja myös yksi syy, miksi tekisi mieli ajaa jokaisesta henkilöautosta läpi, jotka rupeavat hidastelemaan siinä mäessä.
« Last Edit: 14.07.12, 10:22 by Joona Väisänen »
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13328 on: 14.07.12, 10:23 »

En tiedä onko tämä jotain trollausta, tartun siihen kumminkin. Kuvitteles, saat ajaa max. 80 km/h. Joku vatipää ajaa sitä 65-70 motarilla, olet aikataulusta myöhässä. Lähdetkö ohittamaan vaiko et? Itseäni ei henk.koht kiinnosta mitä se jamppa meinaa sen vajaan tonnin painosen corollan ratissa kun lähden ohittamaan 60tn (ja rapiat) yhdistelmällä. Mun puolesta saa roikkua siellä perseessä sen pari sekuntia valoja vilkutellen ja kesoa heilutellen. Nimim. Ohitin tänään yhden hiacen ja yhden astran motarilla, vakkarissa se 81km/h.

Muutenkin tuntuu että ihmisille nousee suunnaton paniikinomainen raivo pintaan kun se rekka sattuu ajamaan edessä. Ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä.

Ei viesti ollut trolli, vaan todellinen liikennetilanne! Jurporekkajonne olisi selvinnyt Johanneksen laskujen mukaan em. matkasta kolme ja puoli minuuttia nopeammin jos ei olisi ohittanut nopeusrajoitusta noudattanutta kollegaansa motarilla. Tiukempia pääsykokeita sekä ASENNEKASVATUSTA ja lisää matematiikkaa sinne rekka-autokouluihin tarvitaan,  Wink tai lainsäädäntöä moottoritieajamiseen - ohittaminen kuorma-autolla kieletty merkki olisi tietysti hyvä ensiapu joka motarille. Muutenkin on ihmeellistä, että raskaalle kalustolle sallitaan tuo 15 / kmh ylinopeus, vai tietääkö kukaan, että joku olisi saanut ylinopeussakon rekan ratissa motarilla?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13329 on: 14.07.12, 10:25 »

Miksiköhän täällä puhutaan niin paljon tuosta rajoittimesta? Yhdistelmän ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on tietääkseni 80 km/h. Ihan turha jauhaa siitä, että joku "tekee kiusaa" ajamalla edessä alle rajoitinnopeuden.

Niin. Ja myös henkilöautoille perävaunun kanssa nopeusrajoitus on 80. Moottoritiellä suurin sallittu 120. Ja muutenkin 99% henkilöautoilijoista ajaa aina rajoituksen yli. Onko siis kovinkaan fiksua alkaa jeesustelemaan, jos raskas kalusto pyrkii ajamaan hiukan yli 80?
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13330 on: 14.07.12, 10:27 »

Rajoitin on säädetty enimmillään 89. Meillä ne on autoissa säädetty 85. Mittareissakin on heittoa. Mittarinopeus 89 voi rekassakin olla todellinen 84-86. 95 rekka ei kulje kuin alamäessä. Siellä on menty jopa 110. Mutta ei ikinä tasaisella.

EDIT: Lisätään vielä sen verran, että kun nopeus pidetään siellä 82-86 välillä, tulee keskinopeudeksi maantiellä yleensä aika pitkälti 70 ellei sitten täysin tasaista motaria aja.

Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13331 on: 14.07.12, 10:31 »

Ei viesti ollut trolli, vaan todellinen liikennetilanne! Jurporekkajonne olisi selvinnyt Johanneksen laskujen mukaan em. matkasta kolme ja puoli minuuttia nopeammin jos ei olisi ohittanut nopeusrajoitusta noudattanutta kollegaansa motarilla. Tiukempia pääsykokeita sekä ASENNEKASVATUSTA ja lisää matematiikkaa sinne rekka-autokouluihin tarvitaan,  Wink tai lainsäädäntöä moottoritieajamiseen - ohittaminen kuorma-autolla kieletty merkki olisi tietysti hyvä ensiapu joka motarille. Muutenkin on ihmeellistä, että raskaalle kalustolle sallitaan tuo 15 / kmh ylinopeus, vai tietääkö kukaan, että joku olisi saanut ylinopeussakon rekan ratissa motarilla?


Kuulehan peikko. Sinä olet trollaillut täällä siitä asti, kun olet foorumille tullut. Eikö olisi jo aika lopettaa se ja keskittyä vaikka asialliseen kirjoittamiseen? Ensinnäkin, lainsäädäntöä vaikkapa siihen moottoritieajamiseen on jo. Mikäli moottoritiekaistalla on 3 kaistaa esim, niin raskaalla kalustolla pitää ajaa niitä 2 oikeanpuoleisinta kaistaa. Pari vuotta sitten suunniteltiin raskaalle kalustolle 70km/h rajoitusta ja ohituskieltoa. Vaatimuksista luovuttiin typerinä ja sangen älyttöminä, joilla ei olisi minkäänlaista vaikutusta.

Raskaalle kalustolle ei sallita 15km/h ylinopeutta. Rajoitin on edelleen säädetty max 89, eikä siinä sinun uskomuksillasi ole mitään painoarvoa. Se ei tilannetta muuta miksikään. Ylinopeudesta sakotetaan ihan siinä missä kaikkia muitakin. Tosin, voidaan myös ihmetellä, miksi henkilöautoilleki sallitaan 15km/h ylinopeus? Ai niin mutta ei niillekään sallita. Kyllä siitä sakotetaan, oli rajoitus mitä hyvänsä.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13332 on: 14.07.12, 10:33 »

Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.

Sulla tuntuu olevan pakkomielle tuohon kuorma-autoon. Mä haluan nyt huomauttaa sua Topi että meillä on monta muutakin ajoneuvoryhmää ja yksikään niistä ei aja tasan rajoituksen mukaan.
Matias Hurtta
Offline Offline

Posts: 1133
Date Registered: 10.01.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13333 on: 14.07.12, 10:41 »

Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.

Meuhkaat täällä nopeusrajoitusten noudattamisesta ja muutama viesti ylöspäin mainitsit itse ajaneesi 15km/h yli rajoituksen. Fiksua? Sillä kuljettajan asenteella voi ehkä ollakin jotain tekemistä sen kanssa, että omasta mielestään kuljettaja voi itse ajaa 15 km/h ylinopeutta tekemättä mitään väärää, mutta kukaan muu ei saa niin tehdä, ainakaan rekkakuski. Vähemmän kuljettajan asenteesta on kiinni se, että isännät, huolintaliikkeet, asiakkaat, ym tahot järjestää liian tiukat aikataulut tai maksavat kuljettajalle vain ajetuista kilometreistä. Toki kuljettajan asenteesta on kiinni suostuuko rikollisiin menettelyihin.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13334 on: 14.07.12, 10:46 »


Kuulehan peikko. Sinä olet trollaillut täällä siitä asti, kun olet foorumille tullut. Eikö olisi jo aika lopettaa se ja keskittyä vaikka asialliseen kirjoittamiseen? Ensinnäkin, lainsäädäntöä vaikkapa siihen moottoritieajamiseen on jo. Mikäli moottoritiekaistalla on 3 kaistaa esim, niin raskaalla kalustolla pitää ajaa niitä 2 oikeanpuoleisinta kaistaa. Pari vuotta sitten suunniteltiin raskaalle kalustolle 70km/h rajoitusta ja ohituskieltoa. Vaatimuksista luovuttiin typerinä ja sangen älyttöminä, joilla ei olisi minkäänlaista vaikutusta.

Raskaalle kalustolle ei sallita 15km/h ylinopeutta. Rajoitin on edelleen säädetty max 89, eikä siinä sinun uskomuksillasi ole mitään painoarvoa. Se ei tilannetta muuta miksikään. Ylinopeudesta sakotetaan ihan siinä missä kaikkia muitakin. Tosin, voidaan myös ihmetellä, miksi henkilöautoilleki sallitaan 15km/h ylinopeus? Ai niin mutta ei niillekään sallita. Kyllä siitä sakotetaan, oli rajoitus mitä hyvänsä.

Olen tässä kokoajan puhunut neljäkaistaisesta moottoritiestä, mielestäni sinne vasemalle kaistalle ei ole mitään asiaa kuorma-autolla, nyt se on salittua, mutta sinne siirtyminen osoittaa kuljettajalta piittaamattomuutta muista tien käyttäjistä, sekä myös hänen täydellisen typeryyden. Ajan säästö esim. välillä Hki-Vaalimaa on mitätön, olet rekkajonossa  2 tunnin rupeaman jälkeen ehkä 5 autoa ennen muita.

Ja pakkomielteestä vielä: Vastustan rekan ohittamista rekalla / kuorkilla 4-kaistaisella moottoritiellä. Haluan huomauttaa myös ketuttuuntuvani kun henkilöauto ohittaa jonoa motarilla 100 km/h kun rajoitus on 120 km/h.

Niin, tiedätkö onko kukaan kollegasi saanut rekalla ylinopeussakkoa motarilla?
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13335 on: 14.07.12, 10:52 »

Ja pakkomielteestä vielä:  Haluan huomauttaa myös ketuttuuntuvani kun henkilöauto ohittaa jonoa motarilla 100 km/h kun rajoitus on 120 km/h.


Ketuttaa ketuttaa. Se vaan on niin, että ohittamiselle ei ole määrätty miniminopeutta. Maksiminopeus kyllä, ja se on tuo 120. Ja sillä kun ohittaa, niin usein on joku takapuskurissa kiinni vaatimassa latua. thmbdn

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13336 on: 14.07.12, 10:54 »

Meuhkaat täällä nopeusrajoitusten noudattamisesta ja muutama viesti ylöspäin mainitsit itse ajaneesi 15km/h yli rajoituksen. Fiksua? Sillä kuljettajan asenteella voi ehkä ollakin jotain tekemistä sen kanssa, että omasta mielestään kuljettaja voi itse ajaa 15 km/h ylinopeutta tekemättä mitään väärää, mutta kukaan muu ei saa niin tehdä, ainakaan rekkakuski. Vähemmän kuljettajan asenteesta on kiinni se, että isännät, huolintaliikkeet, asiakkaat, ym tahot järjestää liian tiukat aikataulut tai maksavat kuljettajalle vain ajetuista kilometreistä. Toki kuljettajan asenteesta on kiinni suostuuko rikollisiin menettelyihin.

No, olen ainakin rehellinen -sitä vauhtia se henkilöautojono vasemmalla kaistalla kulki ennen tätä 95 km/h sessiota. Etkö Sinäkään ymmärrä, ettei sinne vasemalle kaistalle kannata tunkea rekalla, jos edellä ajava ajaa 80 km/h? Vai voitko perustella miksi kannattaa tehdä tällainen ohitus välillä Kotka-Helsinki.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13337 on: 14.07.12, 10:57 »

Olen tässä kokoajan puhunut neljäkaistaisesta moottoritiestä, mielestäni sinne vasemalle kaistalle ei ole mitään asiaa kuorma-autolla, nyt se on salittua, mutta sinne siirtyminen osoittaa kuljettajalta piittaamattomuutta muista tien käyttäjistä, sekä myös hänen täydellisen typeryyden. Ajan säästö esim. välillä Hki-Vaalimaa on mitätön, olet rekkajonossa  2 tunnin rupeaman jälkeen ehkä 5 autoa ennen muita.

Meillä ei Suomessa ole nelikaistaisia moottoriteitä. Meillä on kaksikaistaisia moottoriteitä, joilla on kaksi kaistaa suuntaansa. Meillä raskaan kaluston kuljettajilla on täysin samanlainen oikeus käyttää vasenta kaistaa kuin teillä henkilöautoilijoillakin. Jos jotkut siellä ohittaa pienillä nopeuseroilla, niin se on sinun henkilökohtainen kyynel, jolle minä en mahda mitään. Ota huomioon, että joskus lähdetään ohittamaan vasta kun peilissä ei näy 2km säteellä ketään tulossa. Sitten sieltä tulee se Topi 135kmh ratsullaan vilkuttelemaan pitkiä siihen perään.

Ohittaminen ei todellakaan osoita piittaamattomuutta muita tienkäyttäjiä kohtaan eikä täydellistä typeryyttä. Kaikki rekat eivät aja samalla kuormalla samaan paikkaan. On erilaisia autoja, erilaisia aikatauluja, erilaisia (eritoten eri painoisia)  kuormia, jotka kaikki vaikuttavat ohitustarpeeseen. Joku saattaa ajaa Helsingistä Lahteen ja aikaa on 3 tuntia. Takana saattaa tulla Helsingistä Kuusamoon matkalla oleva yhdistelmä, jolla ajoaika riittää juuri ja juuri rajoitinta vasten ajamalla. Sinnekin muuten on tunnin ero ajoajassa 80 <--> 89.

Mikäli ohituskielto tulisi, niin se tarkoittaa sitä, että me oltaisiin täysin muiden armoilla. Sinne kun Topi päättää tulla kouluttamaan ajamalla 70km/h, me ei saada ohittaa. On esim ihan normaalia, että 120 alueella moottoritiellä yhdistelmällä täytyy ohittaa henkilöauto 85km/h ajamalla. On suorastaan jopa päivittäistä.

Quote
Niin, tiedätkö onko kukaan kollegasi saanut rekalla ylinopeussakkoa motarilla?

Ei ole. Max 9km/h ylinopeudesta ei pääsääntöisesti kirjoiteta sakkoa.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13338 on: 14.07.12, 10:57 »

Ketuttaa ketuttaa. Se vaan on niin, että ohittamiselle ei ole määrätty miniminopeutta. Maksiminopeus kyllä, ja se on tuo 120. Ja sillä kun ohittaa, niin usein on joku takapuskurissa kiinni vaatimassa latua. thmbdn

Se on totta, kyllä puskurissa roikkujatkin ketuttavat. Nämäkin jonnet vaan lisääntyvät vuosi vuodelta valvonnan puuttuessa.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6091
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13339 on: 14.07.12, 10:59 »

No, olen ainakin rehellinen -sitä vauhtia se henkilöautojono vasemmalla kaistalla kulki ennen tätä 95 km/h sessiota.

Koska rekat ei edelleenkään kulje kuin max 89 niin uskon, että sun nopeusmittari heittää jonkin verran ja sä puhut nyt sun mittarinopeudesta. Ne ei kulje 95. Ellei kyseessä ole joku ikivanha romu, jossa rajoittimen voi poistaa käytöstä.
Pages: 1 ... 665 666 [667] 668 669 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1