Keskustelua liikenteestä

<< < (2669/3019) > >>

Joona:
Quote

Miksiköhän täällä puhutaan niin paljon tuosta rajoittimesta? Yhdistelmän ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on tietääkseni 80 km/h. Ihan turha jauhaa siitä, että joku "tekee kiusaa" ajamalla edessä alle rajoitinnopeuden.


Niin. Ja myös henkilöautoille perävaunun kanssa nopeusrajoitus on 80. Moottoritiellä suurin sallittu 120. Ja muutenkin 99% henkilöautoilijoista ajaa aina rajoituksen yli. Onko siis kovinkaan fiksua alkaa jeesustelemaan, jos raskas kalusto pyrkii ajamaan hiukan yli 80?

kume:
Quote

Rajoitin on säädetty enimmillään 89. Meillä ne on autoissa säädetty 85. Mittareissakin on heittoa. Mittarinopeus 89 voi rekassakin olla todellinen 84-86. 95 rekka ei kulje kuin alamäessä. Siellä on menty jopa 110. Mutta ei ikinä tasaisella.

EDIT: Lisätään vielä sen verran, että kun nopeus pidetään siellä 82-86 välillä, tulee keskinopeudeksi maantiellä yleensä aika pitkälti 70 ellei sitten täysin tasaista motaria aja.


Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.

Joona:
Quote

Ei viesti ollut trolli, vaan todellinen liikennetilanne! Jurporekkajonne olisi selvinnyt Johanneksen laskujen mukaan em. matkasta kolme ja puoli minuuttia nopeammin jos ei olisi ohittanut nopeusrajoitusta noudattanutta kollegaansa motarilla. Tiukempia pääsykokeita sekä ASENNEKASVATUSTA ja lisää matematiikkaa sinne rekka-autokouluihin tarvitaan,  tai lainsäädäntöä moottoritieajamiseen - ohittaminen kuorma-autolla kieletty merkki olisi tietysti hyvä ensiapu joka motarille. Muutenkin on ihmeellistä, että raskaalle kalustolle sallitaan tuo 15 / kmh ylinopeus, vai tietääkö kukaan, että joku olisi saanut ylinopeussakon rekan ratissa motarilla?



Kuulehan peikko. Sinä olet trollaillut täällä siitä asti, kun olet foorumille tullut. Eikö olisi jo aika lopettaa se ja keskittyä vaikka asialliseen kirjoittamiseen? Ensinnäkin, lainsäädäntöä vaikkapa siihen moottoritieajamiseen on jo. Mikäli moottoritiekaistalla on 3 kaistaa esim, niin raskaalla kalustolla pitää ajaa niitä 2 oikeanpuoleisinta kaistaa. Pari vuotta sitten suunniteltiin raskaalle kalustolle 70km/h rajoitusta ja ohituskieltoa. Vaatimuksista luovuttiin typerinä ja sangen älyttöminä, joilla ei olisi minkäänlaista vaikutusta.

Raskaalle kalustolle ei sallita 15km/h ylinopeutta. Rajoitin on edelleen säädetty max 89, eikä siinä sinun uskomuksillasi ole mitään painoarvoa. Se ei tilannetta muuta miksikään. Ylinopeudesta sakotetaan ihan siinä missä kaikkia muitakin. Tosin, voidaan myös ihmetellä, miksi henkilöautoilleki sallitaan 15km/h ylinopeus? Ai niin mutta ei niillekään sallita. Kyllä siitä sakotetaan, oli rajoitus mitä hyvänsä.

Joona:
Quote

Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.


Sulla tuntuu olevan pakkomielle tuohon kuorma-autoon. Mä haluan nyt huomauttaa sua Topi että meillä on monta muutakin ajoneuvoryhmää ja yksikään niistä ei aja tasan rajoituksen mukaan.

renaulttI:
Quote

Nopeusrajoitus kuorkeille 80 km/h tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, keskinopeudet voit Joona unohtaa heti alkuunsa.


Meuhkaat täällä nopeusrajoitusten noudattamisesta ja muutama viesti ylöspäin mainitsit itse ajaneesi 15km/h yli rajoituksen. Fiksua? Sillä kuljettajan asenteella voi ehkä ollakin jotain tekemistä sen kanssa, että omasta mielestään kuljettaja voi itse ajaa 15 km/h ylinopeutta tekemättä mitään väärää, mutta kukaan muu ei saa niin tehdä, ainakaan rekkakuski. Vähemmän kuljettajan asenteesta on kiinni se, että isännät, huolintaliikkeet, asiakkaat, ym tahot järjestää liian tiukat aikataulut tai maksavat kuljettajalle vain ajetuista kilometreistä. Toki kuljettajan asenteesta on kiinni suostuuko rikollisiin menettelyihin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page