Keskustelua liikenteestä

<< < (2669/3033) > >>

kume:
Quote

Ketuttaa ketuttaa. Se vaan on niin, että ohittamiselle ei ole määrätty miniminopeutta. Maksiminopeus kyllä, ja se on tuo 120. Ja sillä kun ohittaa, niin usein on joku takapuskurissa kiinni vaatimassa latua.


Se on totta, kyllä puskurissa roikkujatkin ketuttavat. Nämäkin jonnet vaan lisääntyvät vuosi vuodelta valvonnan puuttuessa.

Joona:
Quote

No, olen ainakin rehellinen -sitä vauhtia se henkilöautojono vasemmalla kaistalla kulki ennen tätä 95 km/h sessiota.


Koska rekat ei edelleenkään kulje kuin max 89 niin uskon, että sun nopeusmittari heittää jonkin verran ja sä puhut nyt sun mittarinopeudesta. Ne ei kulje 95. Ellei kyseessä ole joku ikivanha romu, jossa rajoittimen voi poistaa käytöstä.

kume:
Quote

Meillä ei Suomessa ole nelikaistaisia moottoriteitä. Meillä on kaksikaistaisia moottoriteitä, joilla on kaksi kaistaa suuntaansa. Meillä raskaan kaluston kuljettajilla on täysin samanlainen oikeus käyttää vasenta kaistaa kuin teillä henkilöautoilijoillakin. Jos jotkut siellä ohittaa pienillä nopeuseroilla, niin se on sinun henkilökohtainen kyynel, jolle minä en mahda mitään. Ota huomioon, että joskus lähdetään ohittamaan vasta kun peilissä ei näy 2km säteellä ketään tulossa. Sitten sieltä tulee se Topi 135kmh ratsullaan vilkuttelemaan pitkiä siihen perään.

Ohittaminen ei todellakaan osoita piittaamattomuutta muita tienkäyttäjiä kohtaan eikä täydellistä typeryyttä. Kaikki rekat eivät aja samalla kuormalla samaan paikkaan. On erilaisia autoja, erilaisia aikatauluja, erilaisia (eritoten eri painoisia)  kuormia, jotka kaikki vaikuttavat ohitustarpeeseen. Joku saattaa ajaa Helsingistä Lahteen ja aikaa on 3 tuntia. Takana saattaa tulla Helsingistä Kuusamoon matkalla oleva yhdistelmä, jolla ajoaika riittää juuri ja juuri rajoitinta vasten ajamalla. Sinnekin muuten on tunnin ero ajoajassa 80 <--> 89.

Mikäli ohituskielto tulisi, niin se tarkoittaa sitä, että me oltaisiin täysin muiden armoilla. Sinne kun Topi päättää tulla kouluttamaan ajamalla 70km/h, me ei saada ohittaa. On esim ihan normaalia, että 120 alueella moottoritiellä yhdistelmällä täytyy ohittaa henkilöauto 85km/h ajamalla. On suorastaan jopa päivittäistä.

Ei ole. Max 9km/h ylinopeudesta ei pääsääntöisesti kirjoiteta sakkoa.


Älä viitsi saivarrella Kotkan 4-kaistaisella motarilla on 2 kaistaa suuntaansa! niin kuin hyvin tiedät. Ohituskielto tarkoittaisi sitä, että liikenne olisi paljon nykyistä sujuvampaa. Kasselin mäessä rekat jyrää 20 km/h ja tavara liikkuu, miksi Suomessa pitäisi toimia toisin?

Joona:
Quote

Älä viitsi saivarrella Kotkan 4-kaistaisella motarilla on 2 kaistaa suuntaansa! niin kuin hyvin tiedät. Ohituskielto tarkoittaisi sitä, että liikenne olisi paljon nykyistä sujuvampaa. Kasselin mäessä rekat jyrää 20 km/h ja tavara liikkuu, miksi Suomessa pitäisi toimia toisin?

2 kaistaa suuntaansa, kyseessä on siis kaksikaistainen moottoritie, jos siitä tuolla tavalla aletaan vääntämään. Joku voi muuten luulla että nelikaistaisella moottoritiellä on 4 kaistaa suuntaansa. Kun sellaisiakin on olemassa.  En ole ajanut 7-tietä Valkon liittymää pidemmälle. VT7 ei muuten ole moottoritie kuin 6-tien liittymästä vähän eteenpäin. En tiedä mitä pidemmällä, eikä kiinnosta.


Ohituskielto ei vaikuttaisi tilanteeseen millään lailla. Harvemmin kun moottoritiellä vasen kaista tökkii, siellä on rekka. Yleensä siellä on lauma tyhmiä henkilöautoilijoita. Kyllä, minäkin ajan henkilöautolla. Ja mua ****ttaa suunnattomasti, kun suurin osa henkilöautoilijoista ajaa alinopeutta, niin joudun kehäteillä ja motareilla ajamaan pysyvästi vasenta kaistaa rajoitusnopeutta ja aina on joku henkilöauto edessä. Rekat hyvin harvoin. Muutenkin, uskon olevani oikeassa siinä, että vietän liikenteessä aikaa huomattavasti enemmän kuin suurin osa suomalaisista. Näen kyllä aika hyvin, mitä siellä tapahtuu. Ja kyllä se vain niin on, että liikenteen sujuvuus paranee vain henkilöautoilijoiden toimesta. Ei siinä yksittäisten rekkojen ohituskielto moottoritiellä vaikuta kärpäsenpaskaa enempää.

PS. Ajan muuten Hki - Lapinjärvi - Hki melkein viikottain omalla autolla. VT7 on siis tuttu

kume:
Olen eri mieltä asiasta, noihin ohitteleviin rekkoihin törmää kyseisellä 7-tielä toistuvasti. Tiä viä Venäjälle, ehkä se korostaa ongelmaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page