Keskustelua liikenteestä

<< < (2673/3033) > >>

jhol:
Quote

Terveisiä liikenteestä. Oli rajoitus 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 100, 120 niin suurin osa ajaa hiukan yli. Tai sanotaanko, että puolet ajaa hiukan yli ja puolet ajaa hiukan ali. Mittarinopeus 89 rekalla 80 alueella on yhtä paljon hiukan yli kuin henkilöautolla 110 mittarinopeus 100 alueella. Mitä mittari valehtelee, riippuu nopeudesta.


Tuon puolet yli, puolet alle menee jo lähemmäs mun kokemusta.

Miten ihmeessä mittarinopeudella 89 ajavat rekat saavuttavat GPS nopeutta 82 ajavat henkilöautot, jos mittarivirhe on sama? Siispä se ei ole.
Siksi minä puhun vain ja ainoastaan GPS nopeudesta. Ja taas, saa ottaa selville kuinka tarkka GPS nopeus on.

tuma:
Quote

Ja taas, saa ottaa selville kuinka tarkka GPS nopeus on.

Kerro toki, jos olet ottanut selvää? Tuohan ei ole mikään yksiselitteinen fakta, vaan laitteissa on eroja ja nopeutta ei voi edes tarkasti mitata. Aina on kyse vähintään kahden havainnon välisestä ajasta ja kuljetusta matkasta. Mekaaniset nopeusmittarit sitten erikseen, jotka eivät itseasiassa ole nopeusmittareita vaan mittaavat usein pyörimisliikettä.

oh2dw:
Quote

Kerro toki, jos olet ottanut selvää? Tuohan ei ole mikään yksiselitteinen fakta, vaan laitteissa on eroja ja nopeutta ei voi edes tarkasti mitata. Aina on kyse vähintään kahden havainnon välisestä ajasta ja kuljetusta matkasta. Mekaaniset nopeusmittarit sitten erikseen, jotka eivät itseasiassa ole nopeusmittareita vaan mittaavat usein pyörimisliikettä.


Kyllä GPS-nopeus on varsin tarkka. Olen verrannut sitä tienvieressä oleviin nopeusnäyttöihin, ja molemmissa on kyllä näkynyt joka kerta samat numerot.

pho201:
Quote

...
Saatoin taas kerran todeta, että suuret nopeudet, suuret nopeuserot ja valottomuuden takia hitaasti havaittavat autot ovat hemmetin huono yhdistelmä, mutta provosoitumaton valppaus on valttia kaikkialla liikenteessä.


Kokemukseni Saksan liikenteestä ovat hyvin samankaltaiset. En missään ole myöskään nähnyt yhtä pieneksi rusinaksi kutistettua peltilehmää kuin eräällä autobaanalla sattuneen kolarin jäljiltä. Varmaan oli menty kahta sataa+ päin jotain. Harvoin sitä niin kallista peltiä näkee niin pienessä paketissa. Päivällä parhaaseen ajoaikaanhan siellä ei tiheän liikenteen takia hurjastella voikaan.

Pekka

aka:
Quote

Siirrytäänpä ohittelusta parkkeeramiseen, ehkäpä Räty oli oikeassa.... Saksaa on ____--maa: http://yle.fi/uutiset/saksassa_sorsitaan_miesautoilijoita_-_naisilla_leveammat_parkkiruudut/6217642

Kyllähän nuo ruudut voisivat olla leveämpiä täälläkin, tai sitten autot kapeampia -ainakin Malmin Prisman kellarissa kantavien tolppien sijoitus on mitoitettu sikafiiatin leveyden mukaisesti.


Osittainen kadunvarsipysäköinnin ratkaisu ainakin pituussuunnassa 




Navigation

Up one level

Next page

Previous page