Keskustelua liikenteestä

<< < (2673/3031) > >>

Apina:

Kyllä se ketuttaa kun ajaa esim. kotkanmotarilla 120:n aluella 135:ä (just niin kuin minä tänään)
.....
Viisaammat voivat laskea paljonko [rekat] voitaa ajassa ajamalla Kyminjoen sillalta Koskenkylään -15 km/h hitaammin.

Hetkinen.

Siis sulla ottaa noin pahasti kupoliin se että rekat ajaa (liioitelluksi osoitettua) ylinopeutta voittaakseen kolme minuuttia, mutta jos sinä joudut olemaan ohittavan ja liikkumaan sen 135kmh sijasta 80kmh noin minuutin verran (häviät 35 sekuntia matka-ajassa) niin se on maailman loppu?

Vaikuttaa siltä että liikenteessä on tosiaan kiva raivota

oh2dw:
Ihan tuntuu siltä, että kuuma-kallejen kannattaisi mennä jenkkilään vähän jäähtymään, ja opettelemaan ajamista. Siellä osataan ajaa ihmisiksi, ja ymmärretään yhteispeli. Herkullista siellä on mm. jos freewayllä yrität edetä muita nopeammin poukkoilemalla kaistalta toiselle, niin Highway Patrol tulee viimeistään toisesta liittymästä ja pyydystää sinut. Opettaa tavoille antamalla maksumääräyksen.

jhol:

Ja muutenkin 99% henkilöautoilijoista ajaa aina rajoituksen yli. Onko siis kovinkaan fiksua alkaa jeesustelemaan, jos raskas kalusto pyrkii ajamaan hiukan yli 80?

Ei ja on. Suurin osa autoilijoista ei aja 89 olipa rajoitus 50, 60 tai 80. Tai 100. Suurin osa autoilijoista ajaa pikkasen alle 80 80 aluella, btw. Niin ja 89 ei ole "hiukan" yli.

Edit: diisseli on aivan liian halpaa. Kerrotaan kolmella niin eiköhän nuo syöpää aiheuttavat (WHOkin on tullut päätelmään että diisseli aiheuttaa syöpää) savuttajat ajaisi hitaampaa.

Pade:
Hieman on tuo Topin ajatus että minä, minä, minä ja vielä kerran minä ainoastaan liikenteessä. Rekat pois eestä kun mä tuun 135 teiän 95 kulkevista.
Aijai mitkä naurut tästäkin taas sai 

yeeman:
Terveisiä Saksanmaalta, jossa rekkaliikennettä piisaa autobahneille. Oli kiintoisaa seurata muutamalla vapaiden nopeuksien tieosuudella, millaista valppautta vaaditaan, kun edessä on rekka ja takana on tyhjää. Kun on sujuvasti sujahtanut rekan rinnalle, huomaa takapeilistä, ettei siellä enää olekaan ihan niin tyhjää, vaan ajovaloton isoa kovaa liikkuva auto. Nooooo, siellä päin ohittaja ei vedä "Erbseä" nenään, vaan hidastaa ja odottaa, että edellä ollut teiden tukko ehtii taas oikealle kaistalle - näin siis, vaikka auton nokka olisi koristeltu "jalankulkijatähtäimellä", "vaakatöpselillä" tai "vajailla olympiarenkailla".

...silti oli aika mielenkiintoista, kun useamman kerran ohittaja oli toinen rekka, joka päin rajoitinta puskien pääsi ohitettavaansa nähden parin tuntikilometrin nopeuseroon (kerran jo mietin, riittääkö Lyypekin ja Rostockin välinen baana tuolle ohitukselle ) Näiden kinnausten motiiveja oli vaikea tulkita, mutta hetkessä kertyvien jonojen dramatiikka sitäkin helpompaa.

Saatoin taas kerran todeta, että suuret nopeudet, suuret nopeuserot ja valottomuuden takia hitaasti havaittavat autot ovat hemmetin huono yhdistelmä, mutta provosoitumaton valppaus on valttia kaikkialla liikenteessä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page