FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 14:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476215 times)
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1340 on: 13.02.07, 17:58 »

Sami, olin juuri vastaamassa samoilla sanoilla kuin itse vastasit. Ja sama on autoilijat joilta rattaat porsii niin jättävät ne pysäkin alkuun tai keskelle ajattelematta ollenkaan purkavat linjurin matkustajia, yleensä et saa perää kanteille ja kantturat joutuvat pomppimaan ajoradan kautta jalkakäytävälle.

Sinänsä jännä seurata tätä keskustelua jossa raskaankaluston kuljettajat keskenään "kinaavat" luulisi äkkiseltään että ammatikokemuksen mukanaan tuoneen  ymmärrystä toista raskasta kohtaan.  Tällä tarkoitan sitä että jos ei ole raskasta ajanut, ei ehkä niin helposti ymmärrä raskaiden käyttäytymistä / ongelmia.

ps. Toki on niitäkin "ammattiautoilijoita" jotka räppäävät menemään, mutta voiko häntä nimittää AMMATTILAISEKSI ?

-make-
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1341 on: 13.02.07, 17:59 »

Nyt pitää kysästä, että ajatko sinä itse työksesi linja-autoa?
Tiietkö mistä puhut nyt?

Tottakai ulkopuolelta kun seuraa niin asiat voi nähdä kyllä aika monella tapaa.

Luojan kiitos, en aja linja-autoa työkseni. Vuosi intissä riittiä. Olen nyt neljän vuoden aikana ajanut 3 vuotta nuppia, vuoden linja-autoa ja nyt intin jälkeen täysperää. Uskoisin, että pystyn jo tässä vaiheessa kuvittelemaan eri syitä, miksi jokin asia liikenteessä tehdään jollakin tavalla.

Quote
Ne takana kuskit varmaan tykkää paljon siitä, että pysäkki tässäkin mainitsemassasi tapauksessa oli pitkä, ja sen tukkii yksi bussi pelkästään sen takia, että pysähtyy pysäkin eteen. Ja näitten bussien takana olevat autoilijat tykkää vielä enemmän.

Vihdintiellä Helsinkiin päin ajettaessa Konalan/Malminkartanon liikennevalojen jälkeen. Kaista jatkuu suoraan pysäkille, ja päättyy jonkin matkaa pysäkin jälkeen. Pysäkki on jonkin matkaa valoista eteenpäin. Tuskin olisi tarvinnut ihan sinne päähän ajaa niiden kahden MAHDOLLISESTI silmänräpäyksessä ilmestyvän bussin takia. Siihen olis jo 25,25m moduuliyhdistelmä mahtunut ja vielä pari farmaria perään.

Ja sitten jos otetaan puheeksi pysäkiltä lähteminen. Oli mulla sitä vauhtia sitten 30km/h tai 80km/h 60km/h alueella niin mikä ***tu siinä on että sillä bussilla pitää aina koittaa lähteä pysäkiltä suoraan KÄRRYN kylkeen. Siinä sit selitellään, kun veturi on jo 15 metriä ajanut bussista ohi ja kärryn puolessa välissä on osuma. Harva se päivä saa soittaa torvea ja vilkutella pitkiä busseille Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä. Etenkin nyt kun on liukasta, niin ei pahemmin auta jarruttaminen yhtäkkiä eteen hyökkäävän bussin takia, vaikka matkaa olisikin. Viime torstaina Vihdintiellä mulla oli matkaa valoihin 300 metriä, vauhtia 55. Valot vaihtuivat keltaiseksi ja aloin jarruttamaan. Kärry kampes samantien poikittain ja ottei kisaa nupin kanssa kumpi on ensin valoissa. Just sain pysähtymään metrin ennen valoja ja vein siitä sit lopulta 3,5 kaistaa. Kita kääntyi ja aisa rikkoi perälaudan kallistussylinterin venttiilin ja päivä piteni 5 tuntia. Yhden jarrutuksen takia. Ala siinä sit jarruttelemaan 80 vauhdista, kun rallikuskit lähtevät pysäkiltä suoraan eteen.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1342 on: 13.02.07, 18:14 »

Itseasiassa kuvauksen peruusteella aavistin tuon pysäkin mistä oli kyse äsken esimerkissäsi. Kuskeja on moneen lähtöön ja yleistäminen on siksi erittäin helppoa. Itse kyllä pyrin antamaan yhdistelmille tietä, vaikka olisi rajotus 50kmh tai jotain. Kuitenkin järkeä pitää käyttää ja itse kyllä tohon pyrin, että päästän sen rekan tai yhdistelmän ohi, ettei sen tartte saada slaagia sielä ohjaamossa. Muista sitten on vaikea mennä sanomaan, että miten he toimivat.

Ja tosiaan voin sanoa samaa tästä asiasta, että luojan kiitos en aja yhdistelmää. Syykin siihen kerroit juuri itse, juuri tämä kaikki 1000 kertanen ennakointi ja siltikin voi mennä asiat pieleen.

On tosin tilanteita ollut, joissa yhdistelmän tai rekan kuljettaja on antanut selvän merkin meikäläiselle, että antaa mennä vaan. Juuri siitä syystä myös sitten tulee annettua rekoille ja yhdistelmille tietä, koska tiedän varsin hyvin miten ihanaa tollasta on lähteä esimerkiksi kiihdytyskaistan lopusta uudelleen kiihdyttämään, jos sattuu joku yhteistyökyvytön, joustamaton olemaan vierellä.

Liikenne on tätä näin, tätä se on tätä itteään ja kun osuu huono päivä kohdalle, niin sillon se on juuri sitä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1343 on: 13.02.07, 18:19 »


ps. Toki on niitäkin "ammattiautoilijoita" jotka räppäävät menemään, mutta voiko häntä nimittää AMMATTILAISEKSI ?

Suoraan vastaan tohon, ei voi. Jos ei sitä vastuuta ymmärrä mikä tällästen autojen kanssa on kyseessä niin ei voi.
Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1344 on: 13.02.07, 18:24 »

Jaa sie meinasit tota hommaa. No joo itellä ei oo kyllä koskaan ollu tota ongelmaa bussin takana ajellessa henkilöautolla, 2m+ peräylitys ja roiskeläpät estää kyllä mun mielestä hyvin ton kaikenlaisen shitin lentämisen konepellille. En tiie sitten miten muualla Suomessa asia on. Mutta PK seudulla en oo kyllä kertaakaan bussilta saanu konepellille shittiä sen takia, että se ois sutinut.

Kun se bussi on sopivasti kääntyneenä niin, että keula on jo ajoradalla mutta perä pysäkin puolella, takarenkaat ovat juuri optimaalisessa asemassa eikä roiskeläpät tai peränylitykset pelasta mitään.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1345 on: 13.02.07, 18:26 »

Kun se bussi on sopivasti kääntyneenä niin, että keula on jo ajoradalla mutta perä pysäkin puolella, takarenkaat ovat juuri optimaalisessa asemassa eikä roiskeläpät tai peränylitykset pelasta mitään.

No jos näin sanot, niin kaipa se on uskottava sitten.
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1346 on: 14.02.07, 08:44 »

Luojan kiitos, en aja linja-autoa työkseni. Vuosi intissä riittiä. Olen nyt neljän vuoden aikana ajanut 3 vuotta nuppia, vuoden linja-autoa ja nyt intin jälkeen täysperää. Uskoisin, että pystyn jo tässä vaiheessa kuvittelemaan eri syitä, miksi jokin asia liikenteessä tehdään jollakin tavalla.

Vihdintiellä Helsinkiin päin ajettaessa Konalan/Malminkartanon liikennevalojen jälkeen. Kaista jatkuu suoraan pysäkille, ja päättyy jonkin matkaa pysäkin jälkeen. Pysäkki on jonkin matkaa valoista eteenpäin. Tuskin olisi tarvinnut ihan sinne päähän ajaa niiden kahden MAHDOLLISESTI silmänräpäyksessä ilmestyvän bussin takia. Siihen olis jo 25,25m moduuliyhdistelmä mahtunut ja vielä pari farmaria perään.

Ja sitten jos otetaan puheeksi pysäkiltä lähteminen. Oli mulla sitä vauhtia sitten 30km/h tai 80km/h 60km/h alueella niin mikä ***tu siinä on että sillä bussilla pitää aina koittaa lähteä pysäkiltä suoraan KÄRRYN kylkeen. Siinä sit selitellään, kun veturi on jo 15 metriä ajanut bussista ohi ja kärryn puolessa välissä on osuma. Harva se päivä saa soittaa torvea ja vilkutella pitkiä busseille Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä. Etenkin nyt kun on liukasta, niin ei pahemmin auta jarruttaminen yhtäkkiä eteen hyökkäävän bussin takia, vaikka matkaa olisikin. Viime torstaina Vihdintiellä mulla oli matkaa valoihin 300 metriä, vauhtia 55. Valot vaihtuivat keltaiseksi ja aloin jarruttamaan. Kärry kampes samantien poikittain ja ottei kisaa nupin kanssa kumpi on ensin valoissa. Just sain pysähtymään metrin ennen valoja ja vein siitä sit lopulta 3,5 kaistaa. Kita kääntyi ja aisa rikkoi perälaudan kallistussylinterin venttiilin ja päivä piteni 5 tuntia. Yhden jarrutuksen takia. Ala siinä sit jarruttelemaan 80 vauhdista, kun rallikuskit lähtevät pysäkiltä suoraan eteen.

Tere!

Eipä tuo torven soittelu kauheasti siellä auta.Hyvät hermot vaan ja ennakointia,ennakointia ja taas ennakointia.

Esim.noissa vaikeissa tilanteissa(bussi tulee eteen vai tuleeko) pitää asennoitua niin,että se linjuri tulee sieltä eteen.
Säätyy monilta hammasten kiristyksiltä,kun ei stressaa siellä liikenteessä liikaa.

Ja sitten kun on ajanut vaikkapa parikymmentä vuotta suht säännöllisesti,niin voi sanoa JO tietävänsä kaikenlaista ja varsinkin täysperää ajaessa ei kannata alkaa uskottelemaan itselleen,että hei mä tiedän.

Silloin tulee vahinkoja.

Ja ihan yleisesti.Ei mitään henk.koht.

-Jukka Cheesy

Niin,itsekkin täysperäkuskina olleena...
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1347 on: 14.02.07, 09:50 »

Iloinen sattumus oli eilisaamuna töihin kaahaillessa Kehä III:lla. Voisiko sanoa, että jälleen samassa paikassa. Siinä ennen Tikkurilaa länteenpäin mennessä on Kuninkaalan liittymä, jossa on kieltämättä hyvin lyhyt kiihdytyskaista siihen junasillalle. Siinä sitten ajoin vasenta kaistaa kutakuinkin sallittua kahdeksaakymppiä. Edessä oli yksi auto ja oikealla rekka. Sieltä liittymästä lähestyi täysperävaunu aikeenaan tulla siihen oikealle kaistalle ja eikös tämä oikeeta ajanut rekkailija päättänyt antaa lajitoverilleen tilaa vaihtamalla vasemmalle. Salamana tilanne oli se, että vasemman kaistan nopeus putosi kolmen-neljänkympin seutuville, rinnakkain oli kaksi täysperävaunua ja paniikkijarrutuksen paikka. Tällä kertaa onnena oli se, että tien liukkaus oli siedettävää tasoa ja turvavälitkin olivat olemassa. Kyllä siinä silti sai pissa housussa tsiigata taustapeilistä, että koska se takaa tulija kolahtaa päin. Ei onneksi ihan kolahtanut, mutta harva se päivä näitä ammattiautoilijoiden loppuun saakka ajattelemattomia liikkeitä saa tuolla kauhistella. Jos tie olisi ollu piirun verran liukkaampi, siinä olisi taas ollut ketjukolarin paikka samassa kohtaa, jossa viime viikolla vasta rytisi autonkuljetusrekan toimesta.

Fournier pilots of the world - unite!
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1348 on: 14.02.07, 11:59 »

...No niin!

Siinä oli varmasti ammattikuski asialla thmbdn

Eli tuollaisessa tilanteessahan rapsahtaa kuskille päiväsakot ja pahimmassa/parhaassa tapauksessa lähtee kortti heti hyllylle.

Tietenkään se ei lohduta pätkääkään niitä henkilöautonkuljettajan surevia omaisia.

Onneksi selvisit tilanteesta...

Tämä on juuri niitä tilanteita joista laitoin tuonne aiemmin.Eli jengi ajattelee,että jes mä olen rekkamies.Ja sitten kun ne ajaa vähän aikaa niin sitten ne on jo supermiehiä..
Niin ja siinä pitäisi sitten olla kanssa-autoilijoiden jo ennustajiakin...

-Jukka  Shocked


EDIT:Niin kun nyt on ollut mm.HF kuulokkeesta/laista että se on hyödytön,niin katselkaapa joskus miten ammattikuski ajaa cruiseri päällä,jalta kojelaudalla ja puhelin toisella korvalla.Kesäisin näitä ainakin näkyy...

Ei se tee kenestäkään ihmisestä mitään superkuskia,oli se sitten rallikuski,rekkakuski,pirssimies,kauppamatkustaja/myyntimies(tässä näitä enempi ajavia muutama,niin linjurikuski)

tai kuka hyvänsä.Kyllä siellä on syytä pitää silmät ja korvat auki ja vähän käännellä päätäkin vielä...
Ja ehkä ennen kaikkea huomioida muut tiellä liikkujat...

« Last Edit: 14.02.07, 12:06 by Jukka Harstela »
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1349 on: 14.02.07, 13:01 »

Oikeastaan tuo muistutti siitä, miten noihin tilanteisiin joudutaan yks kaks yllättäen vaikka itse yrittäisi ajaa kuin maltillisesti ja sääntöjen mukaan (en yritäkään väittää niin aina tekeväni, mutta silti...). Sitä vain näki tunnelin, jonka vasemmalla laidalla oli kaide, oikealla rekka, edessä toinen rekka ja pakettiauto sekä takana lähestyvä joku en kerenny kattoa mikä lie henkilöauto... Ei mitään ulospääsyä mihinkään, vaikka tilanne oli monta hetkeä ihan hyvin hahmotettavissa. Tässä nyt ei sinällään ollut suurtakaan vaaraa, koska tosiaan ehdittiin tilanteen tasalle, mutta noita sattuu niin paljon. Siinä kun yksi näistä onnekkaista paikalleosujista vaihtaa radiokanavaa, plaraa tekstiviestejään, selaa iltistään, jarruttaa sekunnin liian myöhään tain jotain, ni jopas kolisee.

Fournier pilots of the world - unite!
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1350 on: 14.02.07, 15:32 »

Jep, vaikka kuinka ennakoisi ja pohtisi ja miettisi ja laskisi ja pohitisi ja ennakoisi, silti noihin ilkeisiin tilanteisiin joutuu toisinaan. Sillon kaikki edellä mainittu pohtiminen on hyödyksi. Toisin kuin jos vaan ajaa silmät sokkona ja herää siinä vaiheessa kun on liian myöhästä..............

Tota supermies ajattelua yritän välttää omassa työssäni. Joka ikinen päivä tulee tilanteita, jotka ei menny niin kun oli alunperin ne miettinyt. Joka päivä oppii uutta ja koskaan ei koskaan siis osaa riittävän hyvin autoa ajaa. Sen yritän pitää päässä joka ikinen päivä.

Ja mitä näihin bussien eteen tulemisiin tulee, niin noi "hemmetti tulee alle" tilanteet pystyis joka ikinen autoilija pienellä ennakoinnilla, eli kaasun kevennyksellä ja tarkkaavaisuudella ehkäsemään. Se ei oikeesti vaadi kovin paljoa, hieman hellää kaasua ja katsoo tilanteen tarkasti.

Ite tänään viimeeksi kotimatkalla tollasen tilanteen, bussi meni pysäkille ja liikkui vielä kun mulla oli 2 sekunttia suunnilleen aikaa sen kohtaamiseen. Aattelin sitten, että ei hätää, niin se lähti kun olin kohdalla. Unohdin siinä ihmetellessä, että eihän noissa ollu pysäkkijarruja, joten.............. Näin sitä mokaa itse kukin tuola. Ens kerralla pitänee taas pohtia lisää.
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1351 on: 14.02.07, 20:37 »

2012 näyttäis olevan leveys.
Tuntuipas ensialkuun leveältä kun ei kaikki isokoriset vanhat jenkitkään ole täyttä kahta metriä, mutta tuo on vissiin peilien kärjistä mitattu. Ainakin sukulaisen A6 jää reilusti alle 190 sentin.

Tosin on sitä tullut nähtyä todella pikkuautojakin, jotka eivät tunnu mahtuvan kadulla liikkumaan. Varsinkin jos vielä sattuu joku tulemaan vastaan, niin niiden pitää melkein pysähtyä.  Roll Eyes

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6019
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1352 on: 15.02.07, 05:36 »

Tuntuipas ensialkuun leveältä kun ei kaikki isokoriset vanhat jenkitkään ole täyttä kahta metriä, mutta tuo on vissiin peilien kärjistä mitattu. Ainakin sukulaisen A6 jää reilusti alle 190 sentin.

Toi mitta on suoraan valmistajan webbisivuilta. Mitattu siis peilin kärjestä peilin kärkeen.

Quote
Tosin on sitä tullut nähtyä todella pikkuautojakin, jotka eivät tunnu mahtuvan kadulla liikkumaan. Varsinkin jos vielä sattuu joku tulemaan vastaan, niin niiden pitää melkein pysähtyä.  Roll Eyes

Joo, sitä kotopuolessa aina ihmettelee että kun vastaan tulee maitoauto pienellä hiekkatiellä sopii ohi ilman ongelmia mutta kun tulee vastaan naapurin täti Fiat 127:lla ei tahdo Passatilla niin syvälle ojaan päästäkään että sovittais samalle tielle.

-JukSii-
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1353 on: 15.02.07, 12:35 »

Käyttävätkö palstan kirjoittelijat paljon sumuvaloja? Muissakin kuin erityisen huonoissa keliolosuhteissa?
Täällä kun jauhetaan viikko tolkulla vaikka mistä, niin mitäs jos nyt vaihteeksi niistä wannabe-tunaajista, jotka ajelevat etusumuvalot päällä kesät ja talvet.
Ovat kyllä oikein tosiääliöitä thmbdn
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1354 on: 15.02.07, 12:44 »

Käyttävätkö palstan kirjoittelijat paljon sumuvaloja? Muissakin kuin erityisen huonoissa keliolosuhteissa?
Täällä kun jauhetaan viikko tolkulla vaikka mistä, niin mitäs jos nyt vaihteeksi niistä wannabe-tunaajista, jotka ajelevat etusumuvalot päällä kesät ja talvet.
Ovat kyllä oikein tosiääliöitä thmbdn

Ei ku lukemaan threadia läpi (searchillakin saattaisi löytyä). Tai saattoi olla autothreadissakin, mistä asiasta jauhettiin...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Pohjonen
Offline Offline

Posts: 988
Date Registered: 31.05.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1355 on: 15.02.07, 13:00 »


HEL TKU MHQ KUO OUL KAO JYV IVL ARN OSD CPH SVG KEF MUC FRA AMS MAN VIE INN SZG ZRH GVA BUD TRS BCN PMI TFS TFN SPC LIS FAO FNC PDL SPU DBV TIV PVK RHO SMI VAR MIR AYT DLM HRG YHZ HOG BDA NRK CHQ IST OSL BGO TOS ROM MAD LGW FUE PRG TXL DUB
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1356 on: 15.02.07, 18:31 »

Toi mitta on suoraan valmistajan webbisivuilta. Mitattu siis peilin kärjestä peilin kärkeen.

Joo, sitä kotopuolessa aina ihmettelee että kun vastaan tulee maitoauto pienellä hiekkatiellä sopii ohi ilman ongelmia mutta kun tulee vastaan naapurin täti Fiat 127:lla ei tahdo Passatilla niin syvälle ojaan päästäkään että sovittais samalle tielle.

Aaahaaa, no nyt selkis miksei se mahtunu sille leveelle kaistalle.  Cheesy Se pelkäs, että sen vasen peili osuu liikennejakajamerkkiin.  Cheesy Nyt mie osaan totaki varoa sitten seuraavan kerran kun A6 kääntää mutkaan.  Tongue

Tosin pitää sitä uutta Seatin lyhytperästäkin mallia varoa, kun sekin joutu samassa paikassa tänään jumankekkale sentään vetäsemään ekaks oikeelle, ennen kun pysty kääntää vasemmalle, minne siis oli alunperin kääntymässä.  Tongue Ne on isoja autoja nuo näköjään.  Cool
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1357 on: 15.02.07, 18:34 »

Käyttävätkö palstan kirjoittelijat paljon sumuvaloja? Muissakin kuin erityisen huonoissa keliolosuhteissa?
Täällä kun jauhetaan viikko tolkulla vaikka mistä, niin mitäs jos nyt vaihteeksi niistä wannabe-tunaajista, jotka ajelevat etusumuvalot päällä kesät ja talvet.
Ovat kyllä oikein tosiääliöitä thmbdn

Juups..

Onhan se typerää turhaan niitä käyttää.Häikäisee vaan vastaantulijoita...Ja aiheuttaa joissakin myös agressioita...

-Jukka Wink
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1358 on: 15.02.07, 18:36 »

Tulikin sumuvaloista mieleen, että oottekos te muut pistäneet merkille uuden Skoda Octavian kaasupurkausvalojen kirkkauden?

Jumalavita, tuli se laite mistä suunnasta tahansa vastaan, niin ne valot häikäsee. Ne on käsittämättömän kirkkaat tässä nimenomaisessa mallissa, jotenkin tuntuu että ne valasee sivulle yhtlailla kun eteen. Ainakin mitä nyt oon tän kaamosajan seurannut, niin juuri nimenomaan uusi Skoda Octavia kaasupurkauslampuilla, on yhtä helv****ä ajaa sellasen edessä. Super hyper kirkkaat valot peilistä katsottuna. Saati jos se vastaan tulee.
Ei muiden merkkien kaasulamput ole yhtään tollasia, noin ilkeitä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1359 on: 15.02.07, 18:46 »

Joo, Sami, olen samaa mieltä noista uusista Skodista. Tunnistaa selvästi talvipimeässäkin jo heti kun näkee vähäsenkin tuota valoa. Tosin eipä ne nyt minun mieleen ihan noin ylivoimaisen kirkkaita ole. On vaan erikoinen tuo uusi tekniikka.

Joo ne tosiaan tunnistaa KAUKAA. Tuli se sitten vastaan tai oli se sitten takana. Mikä ihmeen uusi tekniikka noissa sitten on kun pimeellä ei meinaa oikeesti nähdä mitään kun tollanen tulee vastaan. Sama jos se on vähän etuviistosti, häikäsee ihan tarpeeksi ilkeesti.
Ei se ehkä liikaa, mutta huomattavan kirkkaat nuo on. Missän Bemarissa tai Mersussa tai Volkkarissa tai Audissa ei tollasia aurinkolamppuja ole, joista jää melkeen silmiin pallot pyörimään.
Pages: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1