Keskustelua liikenteestä

<< < (2689/3033) > >>

Mäkkäri:
Quote

Eikös se turvatyynyjen uusiminen ja muut huollot ole sen verran kallista nykyään, että tuppaa menemään pienemmästäki lunariin.


Eiköhän se päätös pääsääntöisesti tehdä vahingon määrän suuruuden suhteesta auton käypään hintaan 

hynkel:
Quote

Erittäin hämäävää ja huonosti hoidettua tienpitoa Espoolta. Ekakertalaisena mopoilijana meinasin 35 km/h vauhdissa kaatua noihin viime kesänä!   Tämä kesänä päällyste on uusittu, mutta nuo möykyt on jätetty ennalleen, ihmeellisine upporeunoineen.


40 km/h, jarrutusmatka kuivalla kelillä alle 10 metriä + reaktiaika päälle, siis jos on tarvis hiljentää. Parinkymmenen metrin päästä luulisi taas näkevän satojen kilojen betonimöykyn. Eipä mulla oo ainakaan ollu mitään vaikeuksia nähdä noita, tai muitakaan maalaamattomia hidasteita ajoissa.

Kreeta:
Quote

Sanottiin, mutta en jaksa oikein uskoa siihen. Tietysti jos ja kun tulee uutta tietoa tuosta niin tietysti sitten saattaa mielipide muuttua, mutta tämän hetkisellä tiedolla ei jaksa uskoa.


Kauppakassit harvemmin tietääkseni ovat yli auton keulan (vajaa metri) korkuisia ja kaksijalkaisia, ei liene hirveän vaikeaa nykyteknologialla tuollaista tunnistusta toteuttaa. Toisekseen harvemmin minä ainakaan olen nähnyt niitä kauppakasseja itsekseen siellä keskellä parkkipaikkaa mistä autot ajavat, yleensä ihmiset vievät ne kaupasta autolleen eivätkä jätä maksettuja ostoksia parkkikselle lojumaan.

Quote

Eikös se turvatyynyjen uusiminen ja muut huollot ole sen verran kallista nykyään, että tuppaa menemään pienemmästäki lunariin.


Tietääkseni auto tai muu vastaava vehjes menee lunariin jos korjaus olisi kalliimpaa kuin auton arvo, epäilisin että tuollaiselle n. 30-40k Volvolle (En tiedä tarkkaa hintaa, lienekö vielä julkistettukaan?) joka tuskin edes ihan karvalakkimalli on jos siinä tuo turvatyyny on (näitä turvajärjestelmiä aina jaksetaan paljon mainostaa mutta aika usein ainakin saksanvehkeissä unohdetaan mainita että nehän ei ole vakiona) arvotaan vielä jonkin aikaa valmistumisesta jotain yli 20k arvoja. Tuskin hirveän moneen tonniin nousee konepellin kiinnikkeiden (tuo ylöspomppaushan on toteutettu mm. miniräjähteiden avulla) ja turvatyynyn vaihto. Peltejäkin kun vielä nykyäänkin oiotaan niin melko pahasti saanee siihen Simoon mällätä että auto pois lunastettais?

karantan:
Quote

Peltejäkin kun vielä nykyäänkin oiotaan niin melko pahasti saanee siihen Simoon mällätä että auto pois lunastettais?


Jos joku riittävän eksoottisesta metallista valmistettu osa vaurioituu, niin kustannukset nousevat aika jyrkästi. Esim Volvon pohjasta löytyy tällainen osa, jonka vaihtaminen voi kevyehkön pohjakosketuksen jälkeen maksaa pari tonnia.

irakviper:
Quote

Jos joku riittävän eksoottisesta metallista valmistettu osa vaurioituu, niin kustannukset nousevat aika jyrkästi. Esim Volvon pohjasta löytyy tällainen osa, jonka vaihtaminen voi kevyehkön pohjakosketuksen jälkeen maksaa pari tonnia.


Ja noitakin kalliita osia mahtuu jokunen 30 tonnin arvoiseen vuoden käytettyyn Volvoon. Mielestäni nämä nykyiset varusteet tulevat ongelmallisiksi vasta muutaman vuoden ikäisissä autoissa, huollot ja korjaukset maksavat maltaita verrattuna auton arvoon. Ja kolari jossa kaikki 10:n turvatyynyä kosahtaa vaikkei puskuria enempää muuten autosta hajoakkaan niin auto on lunastuskunnossa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page