FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.06.17, 22:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 671 672 [673] 674 675 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462910 times)
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13440 on: 29.08.12, 13:51 »

Eikös se turvatyynyjen uusiminen ja muut huollot ole sen verran kallista nykyään, että tuppaa menemään pienemmästäki lunariin.

Eiköhän se päätös pääsääntöisesti tehdä vahingon määrän suuruuden suhteesta auton käypään hintaan  Undecided


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13441 on: 29.08.12, 16:51 »

Erittäin hämäävää ja huonosti hoidettua tienpitoa Espoolta. Ekakertalaisena mopoilijana meinasin 35 km/h vauhdissa kaatua noihin viime kesänä!   Tämä kesänä päällyste on uusittu, mutta nuo möykyt on jätetty ennalleen, ihmeellisine upporeunoineen.

40 km/h, jarrutusmatka kuivalla kelillä alle 10 metriä + reaktiaika päälle, siis jos on tarvis hiljentää. Parinkymmenen metrin päästä luulisi taas näkevän satojen kilojen betonimöykyn. Eipä mulla oo ainakaan ollu mitään vaikeuksia nähdä noita, tai muitakaan maalaamattomia hidasteita ajoissa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13442 on: 29.08.12, 21:38 »

Sanottiin, mutta en jaksa oikein uskoa siihen. Tietysti jos ja kun tulee uutta tietoa tuosta niin tietysti sitten saattaa mielipide muuttua, mutta tämän hetkisellä tiedolla ei jaksa uskoa.

Kauppakassit harvemmin tietääkseni ovat yli auton keulan (vajaa metri) korkuisia ja kaksijalkaisia, ei liene hirveän vaikeaa nykyteknologialla tuollaista tunnistusta toteuttaa. Toisekseen harvemmin minä ainakaan olen nähnyt niitä kauppakasseja itsekseen siellä keskellä parkkipaikkaa mistä autot ajavat, yleensä ihmiset vievät ne kaupasta autolleen eivätkä jätä maksettuja ostoksia parkkikselle lojumaan.

Eikös se turvatyynyjen uusiminen ja muut huollot ole sen verran kallista nykyään, että tuppaa menemään pienemmästäki lunariin.

Tietääkseni auto tai muu vastaava vehjes menee lunariin jos korjaus olisi kalliimpaa kuin auton arvo, epäilisin että tuollaiselle n. 30-40k Volvolle (En tiedä tarkkaa hintaa, lienekö vielä julkistettukaan?) joka tuskin edes ihan karvalakkimalli on jos siinä tuo turvatyyny on (näitä turvajärjestelmiä aina jaksetaan paljon mainostaa mutta aika usein ainakin saksanvehkeissä unohdetaan mainita että nehän ei ole vakiona) arvotaan vielä jonkin aikaa valmistumisesta jotain yli 20k arvoja. Tuskin hirveän moneen tonniin nousee konepellin kiinnikkeiden (tuo ylöspomppaushan on toteutettu mm. miniräjähteiden avulla) ja turvatyynyn vaihto. Peltejäkin kun vielä nykyäänkin oiotaan niin melko pahasti saanee siihen Simoon mällätä että auto pois lunastettais?
Kalle Rantanen
Offline Offline

Posts: 1347
Date Registered: 07.03.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13443 on: 30.08.12, 10:38 »

Peltejäkin kun vielä nykyäänkin oiotaan niin melko pahasti saanee siihen Simoon mällätä että auto pois lunastettais?

Jos joku riittävän eksoottisesta metallista valmistettu osa vaurioituu, niin kustannukset nousevat aika jyrkästi. Esim Volvon pohjasta löytyy tällainen osa, jonka vaihtaminen voi kevyehkön pohjakosketuksen jälkeen maksaa pari tonnia.
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13444 on: 31.08.12, 18:26 »

Jos joku riittävän eksoottisesta metallista valmistettu osa vaurioituu, niin kustannukset nousevat aika jyrkästi. Esim Volvon pohjasta löytyy tällainen osa, jonka vaihtaminen voi kevyehkön pohjakosketuksen jälkeen maksaa pari tonnia.

Ja noitakin kalliita osia mahtuu jokunen 30 tonnin arvoiseen vuoden käytettyyn Volvoon. Mielestäni nämä nykyiset varusteet tulevat ongelmallisiksi vasta muutaman vuoden ikäisissä autoissa, huollot ja korjaukset maksavat maltaita verrattuna auton arvoon. Ja kolari jossa kaikki 10:n turvatyynyä kosahtaa vaikkei puskuria enempää muuten autosta hajoakkaan niin auto on lunastuskunnossa.
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13445 on: 31.08.12, 20:15 »

Mielummin turvallisempia autoja ja auto lunariin kuin auto korjaamolle ja kuski sairaalaan. Ainakin minun mielestä. Materiaalivahingot on oikeasti pientä vrt. jos itelle tai sivulliselle sattuu jotain.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13446 on: 01.09.12, 06:09 »

Näinhän se on. Uutta peltiä ja muovia saa rahalla, mutta mahd. menetettyä ihmishenkeä ei rahalla saakkaan..
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13447 on: 02.09.12, 17:10 »

Mieluummin turvallisempia kuskeja, kiitos.

Motarikäyttäytyminen alkaa olla varsin sietämätöntä. Tänään Lahden motarilla, stadiinpäin menossa, ennen Kehä 3:sta oli niskalippojen bemariesitys: Jonot molemmilla kaistoilla, vasen veti vähän nopeammin. Olin itsekin siinä jonossa. Sehän ei sopinut takapuskurissani ajavalle bemarille, vaan kiilasi oikealle kaistalle väliin, alkoi tunkea sitä kautta rinnalleni, ja oli sitä mieltä, että paikkani on vasemmanpuoleisessa ojassa. Mitään ei voita tuollaisella tempulla, kun molemmilla kaistoilla on jono. No, ehkä tuolla ajotyylillä kuski ei ole kovin pitkäikäinen. thmbdn

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13448 on: 18.09.12, 16:25 »

Kehä I oli Vartin mukaan tukossa aamulla: http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/jumiutunut_erikoiskuljetus_tukki_keha_in_espoossa/?ref=tf_iOKboksi_news_p1

Quote
Se oli niin sanottu korkea kuljetus ja voi olla, ettei kuljetuksen vetäjällä ollut nuotitus ihan kohdillaan. Tuo kohta olisi pitänyt jättää reitiltä pois.

Ajoin tuosta aamulla onneksi ohi klo 6.20, liikenne sujui vielä silloin hyvin, mutta mahtoi myöhemmin olla hieman tukkoista. Mistä tämä kohta olisi pitänytkään kiertää? onko siinä reunimmaisella kaistalla oikealla enemmin tilaa yläsuunnassa, vai oliko kuljetus väärällä kehällä?
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13449 on: 25.09.12, 12:11 »


Foorumiltakin tuttu Cpt Saikkonen esitteli tänään koulussa pysäköimistaitojaan...

Killerhangar
Wiljam Simula
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 02.01.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13450 on: 25.09.12, 12:11 »

Tais killerhangari käydä ite mahtavine voimineen kääntämässä? Wink

PPL(A)
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13451 on: 25.09.12, 12:24 »

Mikäli et huomannut Ooppeli oli pihasta pois tuolloin, kaverin kanssa siis menossa Wink

Killerhangar
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13452 on: 25.09.12, 12:36 »

Foorumiltakin tuttu Cpt Saikkonen esitteli tänään koulussa pysäköimistaitojaan...
Ai että kun tekis mieli käydä laittamassa pari kiloa jytyä tuonne alle.... Grin Lähtis kyllä muovikippo nätisti liikkeelle... Grin
Petteri Olli
Offline Offline

Posts: 296
Date Registered: 29.01.11

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13453 on: 25.09.12, 13:08 »

Foorumiltakin tuttu Cpt Saikkonen esitteli tänään koulussa pysäköimistaitojaan...
Noi mopoautot aiheuttaa kyllä jotain niin suurta vastenmielisyyttä... Angry
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13454 on: 25.09.12, 13:25 »

Noi mopoautot aiheuttaa kyllä jotain niin suurta vastenmielisyyttä... Angry
Ja niiden kuskit varsinkin...
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13455 on: 25.09.12, 13:36 »

Huvittavia mopoautokuskeja tulee vastaan välillä. Eräskin päivä peruuttelin moisen viereen paikallisen ravitsemusliikkeen parkkipaikalla, mopoautokuski tuijotti hetken sisään, laittoi sentterin pystyyn ja mateli sitten tiehensä. Grin Ja vieläkin epäselvää on, mistä mahtoi provosoitua...


"When we left earth it changed our world"
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13456 on: 25.09.12, 13:45 »

Noi mopoautot aiheuttaa kyllä jotain niin suurta vastenmielisyyttä... Angry
Ja niiden kuskit varsinkin...

Ja tähän lisäten se kun vedetään 80/100 alueella keskellä kaistaa ja kukaan ei sitten pääse ohi...  Angry
Vesa Juntunen
Offline Offline

Posts: 880
Date Registered: 27.05.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13457 on: 26.09.12, 09:31 »

Ja tähän lisäten se kun vedetään 80/100 alueella keskellä kaistaa ja kukaan ei sitten pääse ohi...  Angry

Kyllä nyt aina jotenkin ohi pääsee, mutta varsin rasittavia ovat jokatapauksessa..  Angry

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13458 on: 26.09.12, 14:04 »

Ja tähän lisäten se kun vedetään 80/100 alueella keskellä kaistaa ja kukaan ei sitten pääse ohi...  Angry


Millä tavoin 45km/h kulkevan kinnerin ohittaminen ei onnistu, jos ei se ole aivan tien laidassa? Vai yritetäänkö sitä tässä ohittaa toisella samanlaisella räkättimellä?
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13459 on: 26.09.12, 14:19 »


Millä tavoin 45km/h kulkevan kinnerin ohittaminen ei onnistu, jos ei se ole aivan tien laidassa? Vai yritetäänkö sitä tässä ohittaa toisella samanlaisella räkättimellä?

Ei vaan omalla tuurilla ajan jonossa ja kun se yksi ohituspaikka missä voisi ohi päästä ni autoja tulee vastaa ja vaikka olisi paikka jossa vois päästä ohi niin ihmiset ei sitten kuitenkaan uskalla/halua lähteä ohi, tätä meinasin.
Ja joo kyllä itse niistä ohi pääsen lähes tulkoon koska tahansa.
Pages: 1 ... 671 672 [673] 674 675 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1