Keskustelua liikenteestä

<< < (2697/3033) > >>

kume:

Entäpä sitten nimeltämainitsemattoman savolaisen lentoaseman, joka sijaitsee Siilinjärven Rissalassa, parkkiruudut terminaalin edessä. Siinä on muutamia kappaleita 15min kiekkopaikkoja. Tulen paikalle vaikkapa nyts sitten klo 0601. Laitan kiekkoon ohjeistuksen mukaan saapumisajaksi 0630. Saan siis näinollen pysäköidä siinä 15min paikalla todellisuudessa 44minuuttia, eikö vain?

Kyllä, olen nähnyt jopa 5 min kiekkopaikkoja jossa maksimissaan saa pysäköidä laillisesti 59 minuuttia ja 59 sekunttia.

oh2dw:

Tämä on se ainut oikea tapa, jonka mukaan kiekko tulee asettaa. Siis aina todellisen saapumisajan mukaan, täysin riippumatta siitä, minä aikana kiekonkäyttövelvollisuus on (mikäli on tarkoitus pitää autoa ko. paikassa velvollisuuden aikanakin). Asettamalla kiekon 2:00, saat pysäköidä 6:30 saakka. Näin se vaan menee. Mikäli asetat siihen 6:00 ja aamuvirkku lappuliisa on auton luona 05:20, saat pysäköintivirhemaksun (koska auto on ollut kiekon perusteella asiattomasti pysäköitynä klo 1830-2400 välisen ajan).

Entäs jos lappuliisa tulkitseekin, että kiekko onkin viritetty jo klo 14, jos ei ole käynyt paikalla siinä välissä?

Minua ainakin arvelluttaa kovasti sellainen tilanne, jossa annetaan maksukehotus sellaisena kellonaikana (esim. juuri 05.20) kun ei ole pakko käyttää kiekkoa. Mitä sillä on väliä, mihin se on viritetty käyttöajan ulkopuolella?

kume:

Kyllä, olen nähnyt jopa 5 min kiekkopaikkoja jossa maksimissaan saa pysäköidä laillisesti 59 minuuttia ja 59 sekunttia.

Åh, ajattelin mitä ajattelin! 5 minuutin paikalla saa pysäköidä laillisesti maksimissaan 34 minuuttin ja 59 sekuntia. Menikö tämä nyt oikein? Sori Mikko.

kume:

Entäs jos lappuliisa tulkitseekin, että kiekko onkin viritetty jo klo 14, jos ei ole käynyt paikalla siinä välissä?

Minua ainakin arvelluttaa kovasti sellainen tilanne, jossa annetaan maksukehotus sellaisena kellonaikana (esim. juuri 05.20) kun ei ole pakko käyttää kiekkoa. Mitä sillä on väliä, mihin se on viritetty käyttöajan ulkopuolella?

Vanhana virkamiehenä tiedän tiedän, että alempi virkamies ei voi tulkita -koska "alempi" suorittava virkamies vaan toteuttaa! Lakikirjaa on (henkilöstä tietysti riippuen) luettava kuin piru raamattua.

juksii:

2. Totean että lisäkilven voimassaoloaika alkaa klo 6.00, jonka myös asetan kiekkoon. Mutta haluaisin lähteä duuniin vasta klo 6.59, eli saan mahdollisen pysäköintivirhemaksun klo 6.30 jälkeen.

Tämä on oikea toimintatapa. Rajoitus astuu voimaan klo 6.00 joka merkitään myös saapumisajaksi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page