Keskustelua liikenteestä

<< < (2713/3033) > >>

jhol:
Quote

Joo, jalankulkija != pyöräilijä, ei kai tässä kukaan mitään muuta olekaan väittänyt. Mitä sikamaisuuteen tulee, niin ihmisten liikennesääntöjen kunnioittaminen on kääntäen verrannollista heidän liikkumistapansa nopeuteen. Tarkoittaa siis käytännössä, että jalankulkijat poukkoilevat kaikkein päättömimmin, heidän tapauksessaan siitä ei vaan yleensä ole suurta haittaa kuin heille itselleen. Pyöräilijöiden liikennekäyttäytymisessä on kyllä kieltämättä ärsyttäviä piirteitä, mutta tästä voi kyllä syyttää osaltaan myös lapsenkengissä olevaa pyöräilykulttuuria ja toisaalta liikennesuunnittelua, jossa pyöräilijät on perinteisesti työnnetty ennemmin jalankulkijoiden kuin autojen sekaan. Toivon, että tilanne paranee ajan myötä.


Toinen ärsyttävä ryhmä on 120 motarilla kaahaavat (Oulussa rajoitus on 100), että ei se nopeus ole merkittävä.

Oulussa on pyöräilykulttuuria opetettu ainakin reilut 50 vuotta. Jotkut paikat on todellakin suunniteltu älyttömästi, mutta mikään muu kuin rangaistusten puute ei selitä pyöräilijöiden sikamaista käytöstä. Oulussa ei parane kuin korjaamalla ne muutamat paikat ja sakottamalla, odottamalla vain huononee.

AnttiH:
On se hienoa että meitä tyhmiä tienkäyttäjiä varoitetaan tällaisestakin asiasta, jota ei omien aistien varaisesti pysty mitenkään muuten havaitsemaan.


Joona:
Hei, sulla sentään oli siinä huono näkyvyys toisin kuin vuosi sitten...

juksii:
Noista kylteistä tulee mieleen työmatkan vaihtuvat nopeusrajoitukset.

Viikko sitten oli moottoritiellä aamuruuhkassa 120 km/h, tie aivan peilijäässä ja hädin tuskin uskalsin ajaa 80 km/h. Nyt oli eilen 80 km/h rajoitus moottoritiellä. tien pinta oli kuiva ja pitävä.

erkki.pulkkinen:
Quote

Noista kylteistä tulee mieleen työmatkan vaihtuvat nopeusrajoitukset.

Viikko sitten oli moottoritiellä aamuruuhkassa 120 km/h, tie aivan peilijäässä ja hädin tuskin uskalsin ajaa 80 km/h. Nyt oli eilen 80 km/h rajoitus moottoritiellä. tien pinta oli kuiva ja pitävä.


Väliäkö sillä, pääasia että isoveli saa holhota

Navigation

Up one level

Next page

Previous page