Keskustelua liikenteestä

<< < (2717/3034) > >>

Joona:
Quote

Jaha joo. Espoosta löytyy (tai ainakin löytyi) turunväylältä silta, jossa lukee 4,2. En ole ikinä nähnyt, että 4,2 korkea kaappiauto olisi siihen erityisemmin hiljentänyt... enkä ole kyllä itsekään, jos olen tiennyt varmasti, miten korkea auto, mahdolliset pakoputket huomioiden, on.


Minä olen hiukan hiljentänyt juurikin Turunväylällä. Viime vuonna kilosta turkuun päin oikean kaistan päällä sillasta roikkui hiukan harjaterästä. Huomasin kun kuului jumalaton jysäys. Onneksi ei hajonnut mitään. Siis se jota muistaakseni nyt on rempattu viime aikoina.  Taitaa mennä kehä 2:lle johtava kaista siinä.

Joona:
Quote

En tiedä yhtään mitään tästä "ala-asennosta" tai rekoista muutenkaan, mutta silti väittäisin että kun on senteistä kiinni niin ala-asennossa on "terveempää" ajaa sillan alta kuin yläaasennossa, nopeudesta riippumatta. Väitteeni perustuu pelkästään noihin videoihin ...   



Ilmajousitetun alustan tasoa voi säätää korkeussuunnassa.

tuma:
Quote

No ei se osu, mutta en tiedä tiedätkö sitä tunnetta jos ajat 3.9m autolla 80 km/h siltaa kohti jossa merkki 3.9m???

Kyllä mun "decision height" on noissa se +10cm

Siksi tuo englanninkielinen lausahdus sopii mainiosti tuohon, kun Suomessahan taitaa olla vain parilliset desimaalit käytössä 

Ja tuo Toninkin työkaveri on osittain oikeassa siinä että 4,15m korkean sillan rajoitusmerkki on 4,0. Mutta niin on kyllä 4,05m korkean sillankin. Typeräähän tuo olisi, jos noita pyöristeltäisiin ylöspäin.

jhol:
Quote

Jaha joo. Espoosta löytyy (tai ainakin löytyi) turunväylältä silta, jossa lukee 4,2. En ole ikinä nähnyt, että 4,2 korkea kaappiauto olisi siihen erityisemmin hiljentänyt... enkä ole kyllä itsekään, jos olen tiennyt varmasti, miten korkea auto, mahdolliset pakoputket huomioiden, on.


Eikö se ole varmaa, että auto ei ole yli 4,2 korkea - tuon sillan jälkeen?

Tää on tosi hauska keskustelu 

hynkel:
Quote

Siksi tuo englanninkielinen lausahdus sopii mainiosti tuohon, kun Suomessahan taitaa olla vain parilliset desimaalit käytössä 

Ja tuo Toninkin työkaveri on osittain oikeassa siinä että 4,15m korkean sillan rajoitusmerkki on 4,0. Mutta niin on kyllä 4,05m korkean sillankin. Typeräähän tuo olisi, jos noita pyöristeltäisiin ylöspäin.


Vaan kun niitä yli 4,3 metrin aukolla olevia siltojakin löytyy, joissa korkeusmerkissä lukee 4,0. Vastaavasti en myöskään suostu uskomaan siihen, että ainoassakaan tämän maan yleisellä tiellä olevassa 4,05 korkeassa sillassa tai tunnelissa lukisi 4 metriä, kyllä niissä on aina enemmän polanne- ja heilahteluvaraa. Esittämäsi 4,05 sillan merkitseminen 4,0:ksi tarkoittaisi, että siinä olisi heilahdusvaraa n. 1,1 astetta (auto on 2,6 metriä leveä, arcsin 0,05/2,6 = 1,1 deg) ja sen jälkeen ottaisi jo kiinni.

Niin, ja suomessa on käytössä myös parittomat desimaalit korkeusmerkinnöissä. http://goo.gl/maps/kGIkA

Navigation

Up one level

Next page

Previous page