Keskustelua liikenteestä

<< < (2725/3033) > >>

erkki.pulkkinen:

Ahaa. Pitäiskö sun Erkki, kun tunnut tietävän asiasta muita enemmän, lähettää tämä tiedoksi myös kahdelle ruotsalaiselle tunnetulle kuorma-autovalmistajalle. Vai unohtuiko vaan se, että se duomatic ei olekaan ehkä samassa piirissä kuin auton käyttöjarrut? Nuo ruotsalaiset kun ilmoittavat syöttävänsä perävaunulle alempaa painetta, kuin mitä auton oma jarrujärjestelmä käyttää. Jostain kumman syystä mulle tulee tässä mieleen sellainen juttu, että oliskohan meillä kenties olemassa jokin standardi, joka asiaan liittyy.

Ei mun kannata, nehän naurais mulle 
Olen kyllä joskus lukenut, että syöttöpainetta ei saisi nostaa 800 kPa:ta korkeammaksi, mutta jotenkin ajatukseni on taistellut tuota vastaan, että sen pitäis olla oikeasti minimipaine.

hynkel:
Lienee kyse siitä, että koska vaunuja vedetään erilaisilla kuorma-autoilla, joissa on erilaisia jarrujärjestelmän paineita yleensäkin (ei kaikista saa edes tuota 12 baria, tai toisena ääriesimerkkinä joku MB Unimog, jossa luokkaa 20 bar), on ollut pakko määritellä jokin alempi paine, jota perävaunulle syötetään ja jonka mukaan vaunut sitten suunnitellaan.

Donald:
Mitäs te tekisitte tässä tilanteessa? Päivästä toiseen naapurin naapurin naapurin "kovat pojat" ja kaverinsa (synt. ~2000) ajelevat kilvettömällä crossillansa ympäri Länsi-Turkua ja tätä meidän katuamme. Eilenkin joku heistä ajoi vastaan ilman kypärää. 
Mikä olisi nyt paras tapa saada kitkettyä mokomat epelit tuolta kadulta?

hynkel:

Mitäs te tekisitte tässä tilanteessa? Päivästä toiseen naapurin naapurin naapurin "kovat pojat" ja kaverinsa (synt. ~2000) ajelevat kilvettömällä crossillansa ympäri Länsi-Turkua ja tätä meidän katuamme. Eilenkin joku heistä ajoi vastaan ilman kypärää. 
Mikä olisi nyt paras tapa saada kitkettyä mokomat epelit tuolta kadulta?

Ajaisin kiinni kilvellisellä crossilla tai muulla sopivalla kaksipyöräisellä ja soittaisin sitten virkavallan paikalle.

Donald:

Ajaisin kiinni kilvellisellä crossilla tai muulla sopivalla kaksipyöräisellä ja soittaisin sitten virkavallan paikalle.

125cc löytyy. Nyt seisoskelevat keskellä tietä, uskomatonta toimintaa... 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page