Keskustelua liikenteestä

<< < (2737/3033) > >>

kume:
Länsiväyllä on Keilaniemestä 3 kaistaa länteen päin ajettaessa. Ruuhka-aikana kahdella vasemmanpuoleisella on aika tukkoista ja Niittarin liittymän jälkeen Länäri länteen vielä muuttuu kaksikaistaiseksi paitsi jos koukkaa ns. busseille tehdyn "ketunlenkin" kautta kohti Matinkylän / Kehä II:n vastaavaa "ketunlenkkiä". Ison Omenan kohdalla koukkaaminen on estetty bussikaistamerkin avulla, mutta Finnoontien liittymän voi taas vetäistä busapysäkin kautta. Onkohan tällainen eteneminen täysin laillista 80 km/h? Mitään järkeä tällaisessa ei tietenkään ole.

80-luvulla saabistit, 90-luvulla bemukuskit ja nykyään audimiehet pyrkivät etenemään ruuhkaliikenteessä normaalirytmiä nopeammin, onkohan tämä havaintoni ainoastaan subjektiivinen mielikuva, vai onko joku muu havainnut samantyyppistä toimintaa liikenteessä?

Joona:
Quote

80-luvulla saabistit, 90-luvulla bemukuskit ja nykyään audimiehet pyrkivät etenemään ruuhkaliikenteessä normaalirytmiä nopeammin, onkohan tämä havaintoni ainoastaan subjektiivinen mielikuva, vai onko joku muu havainnut samantyyppistä toimintaa liikenteessä?

Audi, BMW, VW, Volvo jne mitä noita nyt on. Mersukuskit ajaa nykyään aika nätisti. Ehkä merkkiä oleellisempi asia on auton uutuus. Tuoreilla autoilla ilmeisesti kuvitellaan olevansa kuolemattomia ja niillä ajetaan sen mukaan.


Asiasta toiseen, mitähän helv****ä liikkuu ihmisten (kusipäiden) mielessä, kun vaihdetaan maantiellä kaistaa yhdistelmän keulaa hipoen eteen tai sitten ajetaan se naurettava 10-20m välimatkaa ja sitten tullaan eteen junnaamaan samaa vauhtia. 80km/h vauhdissa täytyy olla täydellinen ymmärtämätön idiootti, jos väkisin tunkee raskaan yhdistelmän eteen.Se 60+ tn massa kun ei vain pysähdy hetkessä. Eikö nämä keskivertoa paremmat ihmiset (kusipäät) ymmärrä, että niille siinä käy huonosti, jos jotain tapahtuu. Pitäisi joskus näyttää video niille, mitä tapahtuu kun 60tn yhdistelmä ajaa 1500kg henkilöauton yli. Talvella etenkin turvaväliä saa oikeasti pitää sen 100 metriä. Aina siihen kuitenkin tulee keskivertoa parempi henkilöautoilija 10-20m päähän eteen ja jää ajamaan samaa vauhtia. Vaikka olisi ihan perkeleen liukasta. Mitään muuta et voi tehdä, kuin nostaa kaasu ja tarvittaessa jarruttaa joka ikinen kerta, kun joku tulee siihen eteen lojumaan. Kyllä pistää vihaksi oikein. Ja jos jotain tapahtuu, niin vika on sen rekkakuskin, eikä sen henkilöautoilijan, joka omaa henkeä ja terveyttään uhmaten jäi siihen eteen.

Juha:
Quote

Länsiväyllä on Keilaniemestä 3 kaistaa länteen päin ajettaessa. Ruuhka-aikana kahdella vasemmanpuoleisella on aika tukkoista ja Niittarin liittymän jälkeen Länäri länteen vielä muuttuu kaksikaistaiseksi paitsi jos koukkaa ns. busseille tehdyn "ketunlenkin" kautta kohti Matinkylän / Kehä II:n vastaavaa "ketunlenkkiä". Ison Omenan kohdalla koukkaaminen on estetty bussikaistamerkin avulla, mutta Finnoontien liittymän voi taas vetäistä busapysäkin kautta. Onkohan tällainen eteneminen täysin laillista 80 km/h? Mitään järkeä tällaisessa ei tietenkään ole.

80-luvulla saabistit, 90-luvulla bemukuskit ja nykyään audimiehet pyrkivät etenemään ruuhkaliikenteessä normaalirytmiä nopeammin, onkohan tämä havaintoni ainoastaan subjektiivinen mielikuva, vai onko joku muu havainnut samantyyppistä toimintaa liikenteessä?

Bussikaistaa vahditaan välillä kamera-auton avulla. Välillä on lyönyt salama tiukkaa sarjaa kun urpot koukkaavat bussikaistan kautta. Erityisesti Westendin aseman kohdalla....

sauli76:
Quote

80-luvulla saabistit, 90-luvulla bemukuskit ja nykyään audimiehet pyrkivät etenemään ruuhkaliikenteessä normaalirytmiä nopeammin, onkohan tämä havaintoni ainoastaan subjektiivinen mielikuva, vai onko joku muu havainnut samantyyppistä toimintaa liikenteessä?


Heh, sellastahan se on. Tähän on hyvä heittää oikein esimerkki. Mannerheimintien ja Vihdintien risteyksessä ( kait yksi Suomen suurimmista ) on liikennevalot. Suoraan Manskua ajaville kertyy kaistallaan usein pitkä jono. No, siitä vaan vasenta (kääntyvien kaistaa) pitkin ihan niin pitkälle jonon kärkeen ja vilkku oikealle, ja kiilataan sisään 

Noille ei voi kuin hymyillä. Löysin joskus yksiltä jenkkiautokokkareilta asianmukaisen tarran, jonka liimasin heti Trans Amin takapuskuriin. Siinä luki näin: Ne, jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien - harvoin omistavat edes autoa, jolla ajavat 

Pe7e:
Quote

Mersukuskit ajaa nykyään aika nätisti.

Paskanmarjat. Samanlaisia idiootteja ne on. Auton merkki (joku em.), auton uutuus ja lisäksi se banaani siellä katolla ovat takeita siitä, että penkin ja ratin välissä on tod.näk. joku v*tun idiootti kusipää.

PS. Just äsken lentokentällä tuli joku mersu-spede kolmion takaa aika railakkaasti eteen, vaikka todellakin näki että olen tulossa. Huomasin toki että ko. pelle lähestyi risteystä melko kovaa vauhtia, mutta fiftysixty oletin, että tekee tyypillisen äkkijarrutuksen siihen risteykseen, tai sitten tulee eteen. Noh, eteenhän se tuli vaikka olin melkein kohdalla jo -> räikkä pohjaan ja keskaria vielä sivuikkunasta.

Ainiin, tuli mieleen toinenkin tilanne tuossa pari päivää sitten, kun tuollainen uudehko mersu ajoi kilpaa jonkun ikivanhan pikku-pösön kanssa kehä3:n ruuhkassa. Ohittivat meinaan minut melkoisella ylinopeudella, mersu vasemmalta ja pösö oikealta. Tollaset pellet sais kyllä suosiolla kuolla pois vaarantamasta muitakin liikkujia.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page