Keskustelua liikenteestä

<< < (2741/3033) > >>

Pe7e:
Quote

Sittenhän meitä on kaksi tyhmää. 

Kolme, koska en tajunnut Suomelan tekstistä hölkäsenpaskaakaan. Kuka rillutteli ja ketä?

jhol:
Quote

Niin, sä et nyt vaan taida ymmärtää sitä riskiä minkä otat ajaessasi raskaalla yhdistelmällä henkilöauton takana lähellä.


Ehkäpä tuo pitäisi kieltää - lailla?

Nimim "kokemusta on, jopa niin että kuski kiilasi eteen kun takasumarilla annoin vihjeen."

P.S. Mulla ei ole varaa ajaa ylinopeutta toisin kuin rajoitinta vasten ajavilla rekkakuskeilla.

Joona:
Quote

Ehkäpä tuo pitäisi kieltää - lailla?

Nimim "kokemusta on, jopa niin että kuski kiilasi eteen kun takasumarilla annoin vihjeen."

P.S. Mulla ei ole varaa ajaa ylinopeutta toisin kuin rajoitinta vasten ajavilla rekkakuskeilla.



En tiedä pitäisikö trollisi ottaa syöttinä vai antaa vain mennä vai onko sinulla luetun ymmärtämisen kanssa vaikeuksia. Kyse oli henkilöautoilijoiden ottamista riskeistä siirtyessään raskaan yhdistelmän eteen ajamaan samaa nopeutta eli aiheuttamaan vaaratilanteen, jonka voi välttää vain hidastamalla rekkakuskin toimesta. Kyse ei ole nyt siitä, että sillä rekalla tultaisiin sen henkilöauton taakse hiillostamaan. Sellaista toimintaa en minäkään hyväksy missään tapauksessa. Mutta jos sulla on jotain henkilökohtaista kaunaa rekkakuskeja vastaan, pidä se itselläsi. Minua ei kiinnosta.

Jos henkilöauto pimeällä maantiellä ohittaa yhdistelmän reilusti nopeammalla vauhdilla mutta heti ohituksen jälkeen palaa siihen 10 metrin päähän eteen ja hidastaa saman tien samaan nopeuteen ja parin sekunnin kuluttua tulee esim hirvi pusikosta tielle, rengas räjähtää tai jotain muuta tapahtuu ja tämän takia hitaasti pysähtyvä yhdistelmä ajaa välittömästi henkilöauton yli ja henkilöauton kyydissä olijat kuolevat välittömästi, kuka on syyllinen? Median mukaan liian lähellä ajanut rekkakuski. Kuka sinun mielestäsi? Arvostatko omaa elämääsi sen vertaa, että ymmärrät olla tekemättä kyseisellä tavalla? Vai onko oma henki sen verta halpa, että sitä voi ihan huoletta tulla raskaan rekan eteen ajelemaan, mahdollisesti jopa jarruttamaan rajusti esim koulutusmielessä?

PS. Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että lailla pitäisi kieltää henkilöautojen tuleminen liian lähelle eteen ja siihen hidastamaan jääminen.

Miksu:
Quote

Ääh olen varmaan tyhmä, mutta väistät vasemmalle kaistalle takaa tulevaa nopeammin ajavaa ja siten estät sitä ohittamasta sinua. Sitten siellä ohituskaistalla onkin joku muukin niin koukkaat oikealta niiden ohitse.  Kuulostaa aivan älyttömältä suoritukselta. Sulla ei taida olla vielä kortin kakkosvaihetta suoritettu?

Itse rallattelen ohituskaistaa eli vasenta pitkin (meni vasen-oikee sekasin kun tuota tuolloin yöllä kirjottelin), kun huomaan tuon Audin tulevan, siirryn oikeelle jos se vaikka tulis ohitte, mutta jääkin siihen mun keulan kohille jumittelee samaa vauhtia kuin minä, siihen vasemmalle kaistalle siis. Edestä tulee autoja perä edellä vastaan oikeeta pitkin joten päätin kys. herrasta sitten painaa oikealta ohitse, koska niitä edessä olevia autoja ei paljoa ollut. Ja kyseisellä Audilla olisi ollut ihan hyvin tilaa siirtyä itsekkin oikealle kaistalle.

Pe7e:
Quote

kun huomaan tuon Audin tulevan, siirryn oikeelle jos se vaikka tulis ohitte, mutta jääkin siihen mun keulan kohille jumittelee samaa vauhtia kuin minä

Jaa joo, noi blokkaajat on kyllä v*tun ärsyttäviä. Ei tuossa tilanteessa kannata ajatella kuin itseään (moni ei muuta teekkään...). Pysyy niin pitkään siinä vasemmalla kunnes pääsee itse ohitettavista ohi, ja siirtyy vasta sitten takaisin sinne oikealle. Jos takana tulijalla on kiire niin olkoon. Kiire on itse aiheutettua. Etenkin jos itse ajaa rajoituksen mukaan + vähän päälle. Jos jollain on haluja mennä 130 siellä 100 alueella, niin odottakoon.

Usein noihin "hidastelijoihin" saa kyllä vauhtia laittamalla ajoissa vilkun vasemmalle merkiksi siitä, että kohta vaihdan kaistaa. Jotkut tajuavat siitä painaa kaasua, tai sitten hidastaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page