Keskustelua liikenteestä

<< < (2745/3034) > >>

hynkel:
Quote

Minun on vaikea uskoa, että tuollaista tapahtuisi useammin kuin kerran pari vuodessa. Ainakaan minut, henkilöauto tosin, ohittaneista vain yksi kerran parissa vuodessa hidastelee. Syy on aina ollut poistuminen motarilta (piti vielä päästä minusta ohi).

Kyllä sitä tapahtuu, ja aivan helv**** paljon tapahtuukin. Käy kokeilemassa rekalla ajamista vaikka kehä1:llä, jos ajat sen päästä päähän, niin eiköhän siinäkin välissä ainakin pari urpoa tee tuollaisen ohituksen. Yksi suosikkipaikka on se leppävaaran tunneli, jonka alkupäässä mennään ohi kun on loiva alamäki, vaihdetaan kaistaa eteen ja sen jälkeen se ***tun henkilöauto hyytyykin yllättäen siihen ylämäkeen.

Toimii muuten molempiin suuntiin ajaessa ihan samalla tavalla tuossa tunnelissa, vaikka länteen päin ajaessa ei edes kummoista ylämäkeä tule.

Muita hidastelupaikkoja on vihdintien ylitys ja kolmostien ylitys. Kummassakin on mäki. Näissä mainituissa paikoissa tuollaiseen urpoon törmääminen on hyvin todennäköistä. Se, että mainitsin erityisesti nuo paikat, ei kuitenkaan tarkoita, etteikö tasaisella maalla onnistuttaisi ihan samassa asiassa.

kume:
Quote

Kyllä sitä tapahtuu, ja aivan helv**** paljon tapahtuukin. Käy kokeilemassa rekalla ajamista vaikka kehä1:llä, jos ajat sen päästä päähän, niin eiköhän siinäkin välissä ainakin pari urpoa tee tuollaisen ohituksen. Yksi suosikkipaikka on se leppävaaran tunneli, jonka alkupäässä mennään ohi kun on loiva alamäki, vaihdetaan kaistaa eteen ja sen jälkeen se ***tun henkilöauto hyytyykin yllättäen siihen ylämäkeen.


Kehä I:n on tavallinen maantie, mutta kuitenkin omituinen sellainen. Harvoin sitä kai pystyy ajamaan päästä päähän ns. rajoitinta vastaan? Onko oikeastaan ketunkaan väliä pääseekö sen tunnelin lopun ylämäen päälle neljää- vai kuuttakymppiä? Jos jää sutimaan hidastelijan ja liukkauden takia puoleen väliin, niin vitutus on tietysti oikeutettua. Hidastelijat ja dynaamisesti etenemään pyrkivät kaistanvaihtajat ovat arkisin tällä tieosuudella molemmat samasta peräaukosta! Ajoneuvoluokalla ei näytä olevan väliä, moni siellä mokailee. Käsi ylös jos ei ole koskaan tuntenut liikenneraivoa tai kostonhimoa kehätiellä. Myönnään syyllistyneeni, ei vaan voi mitään vaikka kuinka yrittää olla provosoitumatta.

Joona:
miksi se pitäisi  ajaa päästä päähän rajoitinta vasten?

ilmailukärpänen:
Quote

miksi se pitäisi  ajaa päästä päähän rajoitinta vasten?


En tiedä, sitä pitäisi ainakin kysyä niiltä maansiirtoajoneuvojen kuskeilta jotka ilmeisesti ajavat Espoon metrotymaan ajoja. Tyhjänä painavat usein Otaniemen (ehkä myös Larun) suuntaan juurikin vasenta kaistaa ja aivan puskurissa kiinni. Ja koukkien kaistoilla. Urakkahommissa varmaan ovat kun tätä näkee tämän tästä.

Joona:
Quote

En tiedä, sitä pitäisi ainakin kysyä niiltä maansiirtoajoneuvojen kuskeilta jotka ilmeisesti ajavat Espoon metrotymaan ajoja. Tyhjänä painavat usein Otaniemen (ehkä myös Larun) suuntaan juurikin vasenta kaistaa ja aivan puskurissa kiinni. Ja koukkien kaistoilla. Urakkahommissa varmaan ovat kun tätä näkee tämän tästä.


Pitää ehtiä kasalle ennen kaveria. Yksi kaveri aikanaan ajoi sora-autoa.  Kuulemma saman työmaan jätkät ei voi huoltoasemalla pysäköidä toisen taakse, koska toinen saattaa saada silloin kuorman ensin.  No, onhan ne ihan ***tun urpoa porukkaa. Kaverilta kyselivät, että miten se voi aina pysäköidä pihan perälle. Vastasi, että 8 tuntia kestää päivä, stressasi tai ei. Menivät sorakeisarit hiljaiseksi

Navigation

Up one level

Next page

Previous page