FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 10:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 685 686 [687] 688 689 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476113 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13720 on: 20.02.13, 16:59 »

Onko oikeastaan ketunkaan väliä pääseekö sen tunnelin lopun ylämäen päälle neljää- vai kuuttakymppiä?

On. Jos sen ajaa neljääkymppiä, niin lisää urpoja lähtee ohittamaan sitä rekkaa, jotka tulevat sitten ajamaan alle rajoituksen kun rajoitus aikanaan muuttuu kahdeksaankymppiin. Koko liikenteen rytmi häiriintyy pitkäksi aikaa yhden tuollaisen idiootin takia, sen tunnelin jälkeen ylämäki kuitenkin jatkuu vielä monta sataa metriä (vaikkakin loivana), ja jos siinä nyt n. 300-400 kW rekalla ajaa täys kuorma päällä, niin ei se ihan hirveän hyvin edes kiihdy sen tunnelin jälkeen. Niin, ja ympäristön kuormituskin kasvaa ikävästi :(

Kehä 1:lle tekisi muuten hyvää, jos siellä kiellettäsiin mopolla ja mopoautolla ajaminen 24/7 (ainakin välillä myllypuro - keilaniemi) sekä traktoreilla ja työkoneilla ajaminen ainakin aamu- ja iltapäiväruuhkien aikana.
« Last Edit: 20.02.13, 17:04 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #13721 on: 20.02.13, 18:21 »

Kehä 1:lle tekisi muuten hyvää, jos siellä kiellettäsiin mopolla ja mopoautolla ajaminen 24/7 (ainakin välillä myllypuro - keilaniemi) sekä traktoreilla ja työkoneilla ajaminen ainakin aamu- ja iltapäiväruuhkien aikana.

Niin tekisi sekin, että kaikilla Kehillä ja varsinkin moottoriteillä raskaalta kalustolta kiellettäisiin ohittaminen/ohituskaistalla ajaminen. Veikkaanpa, että rekoillakin olisi sujuvampaa ajaa, kun osa raskaasta kalustosta ei ole vetämässä ruuhka-aikaa Kehä III:sta kilometrien matkalta juntturaan kun täysperävaunut kisaavat rinnakkain siitä, kumpi voittaa 10s matka-ajassa.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #13722 on: 20.02.13, 18:31 »

Niin tekisi sekin, että kaikilla Kehillä ja varsinkin moottoriteillä raskaalta kalustolta kiellettäisiin ohittaminen/ohituskaistalla ajaminen. Veikkaanpa, että rekoillakin olisi sujuvampaa ajaa, kun osa raskaasta kalustosta ei ole vetämässä ruuhka-aikaa Kehä III:sta kilometrien matkalta juntturaan kun täysperävaunut kisaavat rinnakkain siitä, kumpi voittaa 10s matka-ajassa.

Muistaakseni Kehä 3:lla on vain yhdellä alueella Espoossa 100km/h rajoitus ja muuten 80 ja 70. Ei pitäisi olla merkitystä raskaan kaluston tai muunkaan kannalta.  Lähinnä muutama nousu hidastaa nopeutta,  Aika useinhan vasenta kaistaa pitää ajaa sen takia, kun oikealla kaistalla ei pysty 80 alueellakaan ajamaan kuin 65-70 henkilöautojen takia. 1 ajaa 70 ja perään kerääntyy heti 5-6 sopulia tai enemmänkin. Vasemmalla kaistalla saa ajaa vapaasti 80-85, kun oikea kaista vetä 65-70. En ymmärrä miksi hyötyliikenteen pitäisi hidastella siellä muiden seassa, jos on mahdollisuus ajaa rajoituksen mukaan. Mua ****ttaa niin töissä kuin vapaallakin alinopeutta turhaan ajavat auttot.

Jos rekka ajaa 85 ja toinen ohittaa sitä 89 ja tämä 80 alueella, ei se vedä liikennettä juntturaan. Toisin kuni alinopeutta ajavat henkilöautot, jotka vielä jarruttavat kameratolppien kohdalla ja aiheuttavat lisää pumppausta ja jarruttelua liikenteeseen.
Nils Rostedt

Date Registered: 26.01.04

« Reply #13723 on: 20.02.13, 19:32 »

On. Jos sen ajaa neljääkymppiä, niin lisää urpoja lähtee ohittamaan sitä rekkaa, jotka tulevat sitten ajamaan alle rajoituksen kun rajoitus aikanaan muuttuu kahdeksaankymppiin.

Tarkoittaako tämä siis että nopeusrajoitus ei koske alamäessä ajavaa rekkaa?  Wink

Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #13724 on: 21.02.13, 02:38 »

Kyllä noi muut autoilijat ovat tyhmiä, kun eivät aja siten, kun MINÄ haluan että niiden pitää ajaa, vai mitä?

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Tatu Koiranen

« Reply #13725 on: 22.02.13, 11:05 »

Tarkoittaako tämä siis että nopeusrajoitus ei koske alamäessä ajavaa rekkaa?  Wink

Puhe oli ylämäessä hidastelusta ja urpoista, jotka pääsevät siitä alinopeutta ajavasta rekasta ohi tunnelin jälkeen edelleen jatkuvassa loivassa ylämäessä, jotka kuitenkaan eivät kykene ajamaan sitten 80 km/h kun rajoitus nousee 80 km/h muutaman sadan metrin jälkeen, eli jotka jäävät hidastelemaan rekan eteen, pahimmillaan vaihtavat kaistaa kiihdyttävän rekan nokan alle.  Ko. paikalla ei siis missään vaiheessa ole neljänkympin rajoitusta, tunnelissa on 60 km/h ja tunnelin ympärillä vähän kohdasta ja suunnasta riippuen sitten 50, 60 tai 80 km/h.
« Last Edit: 22.02.13, 11:09 by Tatu Koiranen »

Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #13726 on: 22.02.13, 12:08 »

Kyllä noi muut autoilijat ovat tyhmiä, kun eivät aja siten, kun MINÄ haluan että niiden pitää ajaa, vai mitä?
Se on juurikin näin! Yksinään kun olisi liikenteessä, menisi kaikki hyvin. Olenhan sentään keskivertoa parempi kuljettaja.  Cool
Sauli Vuori

Date Registered: 05.09.08

« Reply #13727 on: 22.02.13, 12:21 »

Heh, nimenomaan!! Ja ilmailupuolella olen vastaavasti keskivertoa parempi lentäjä - tai ainakin luulisin niin  Grin

( Siitä tuo minun allekirjoituksenikin jo kertoo )  Cool

- Meine Ehre heisst Treue -
Jouko Holopainen

Date Registered: 04.10.11

« Reply #13728 on: 22.02.13, 17:04 »

Kyllä sitä tapahtuu, ja aivan helv**** paljon tapahtuukin. Käy kokeilemassa rekalla ajamista vaikka kehä1:llä,

Eli ei tapahdu Suomessa ...

@jhol

En kaipaa kielioppi- enkä oikeinkirjoitusohjeita, enkä henkilökohtaisuuksia. Pitäkää ne omana tietonanne, kiitos.
Jouko Holopainen

« Reply #13729 on: 22.02.13, 17:10 »

Muistaakseni Kehä 3:lla on vain yhdellä alueella Espoossa 100km/h rajoitus ja muuten 80 ja 70. Ei pitäisi olla merkitystä raskaan kaluston tai muunkaan kannalta. 

Noi voi sun  thmbdn. Kuitenkin on hirvee haloo jos joku auto ajaa eteen ja ajaa 70.
Toivottavasti sulta viedään kortti ja/tai hajasijoitetaan Siperiaan.

Edit: Olavihan se olikin kiteyttänyt kaiken oleellisen.

@jhol

En kaipaa kielioppi- enkä oikeinkirjoitusohjeita, enkä henkilökohtaisuuksia. Pitäkää ne omana tietonanne, kiitos.
Joona Väisänen

« Reply #13730 on: 22.02.13, 18:09 »

Noi voi sun  thmbdn. Kuitenkin on hirvee haloo jos joku auto ajaa eteen ja ajaa 70.
Toivottavasti sulta viedään kortti ja/tai hajasijoitetaan Siperiaan.

Edit: Olavihan se olikin kiteyttänyt kaiken oleellisen.

Siis mitä vittua sinä nyt mussutat? Miksi multa vietäisiin kortti tai miksi se edes pitäisi viedä? Jos et oikeasti kykene ymmärtämään lukemaasi niin pidä se omana tietonasi, kuten jo sanoin sulle. Olen niin monta kertaa jo vääntänyt rautalangasta etten viitsi enää edes yrittää.

Et muuten vastannut mulle henkesi arvosta tai miten toimisit vastaavassa tilanteessa.
Joona Väisänen

« Reply #13731 on: 22.02.13, 18:11 »

Niin ja toinen asia mitä en ymmärrä on se, että lainaat jotain viestistäni ja vastaat jotain ihan muuta. Lainaa koko viesti etkä vain irroita yksittäisiä lauseita ja takerru niihin.
Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

« Reply #13732 on: 22.02.13, 18:21 »

Road ragea ilman autoa. Hauska ketju.
Jouko Holopainen

« Reply #13733 on: 22.02.13, 20:25 »

Et muuten vastannut mulle henkesi arvosta tai miten toimisit vastaavassa tilanteessa.

Mulla ei ole asenneongelmaa, mä en kuvittele, että mä tai mun auto on tärkeämpi, etenkään niin paljon tärkeämpi ettei muiden hengen arvo enää kiinnosta. Siinä meidän ero.

Keskustelu osaltamme loppui tähän.

Edit: niin, suurin erohan oli se, että sinusta on OK että rekka menee mateleen eteen, mutta jos henkilöauto ...
« Last Edit: 22.02.13, 20:32 by Jouko Holopainen »

@jhol

Joona Väisänen

« Reply #13734 on: 22.02.13, 21:14 »

Mulla ei ole asenneongelmaa, mä en kuvittele, että mä tai mun auto on tärkeämpi, etenkään niin paljon tärkeämpi ettei muiden hengen arvo enää kiinnosta. Siinä meidän ero.

Luetun ymmärtämisen ja sisäistämisen kanssa sulla ainakin on kyllä vakava ongelma. En ole kuvitellut, että minun auto olisi jotenkin tärkeämpi. Enkä myöskään, että muiden hengen arvo ei kiinnosta. Kuten jo useasti kirjoitin, muita ei kiinnosta, kun tulevat kiihdyttävän rekan eteen tai ohittavat rekan ja tulevat siihen lähelle eteen ajamaan samaa vauhtia. Hei, jos et vielä ymmärtänyt, niin siinä tilanteessa rekkakuskilla on se vastuu hidastaa ja näin minä olen toiminut aina. En muistaakseni ole kiistänyt sitä. Kyse ei ole myöskään siitä mitä Olavi sanoi "kunhan ei tule minun eteeni". Minä en ikipäivänä uskaltaisi mennä rekan keulaan ajamaan enkä töissä toivo kenenkään siihen tulevan. Jos tulee eteen, ottaa sen verran etäisyyttä ettei vaaraa aiheudu. Sillä ei ole vitunkaan tekemistä sen kanssa, että itse olisi jotenkin tärkeämpi.

Vai oletko itse sitä mieltä, että kun rekka ajaa 80km/h niin ensin sen ohittaa henkilöauto 85km/h, palaa eteen n. 10m päähän ja jää ajamaan 80km/h tai mahdollisesti jopa alle, takapenkillä pari lasta. Minä arvostan näiden henkilöiden elämää sen verran, että hidastan suosiolla vaikka jarruttamalla. Henkilöauton kuljettaja taasen ei arvosta omaa eikä lastensa/muiden matkustajien turvallisuutta tippaakaan. Ja koko aihe muistaakseni lähti liikkeelle siitä, että todennäköisesti eivät edes ymmärrä millaisen vaaratilanteen aiheuttavat itselleen.

Keskustelu osaltamme loppui tähän.

Sun osaltasi se on pelkkää trollausta ollut alusta alkaen.

Edit: niin, suurin erohan oli se, että sinusta on OK että rekka menee mateleen eteen, mutta jos henkilöauto ...

Musta ei ole ok että kukaan tulee matelemaan eteen, ei rekka eikä henkilöauto. Enkä myöskään ole väittänyt, että on ok, että rekka tulee matelemaan eteen. Esitin väittämän, että henkilöautot hidastavat raskasta kalustoa Kehä 3:lla, kun alunperin väitettiin toisin päin.
Tatu Koiranen

« Reply #13735 on: 23.02.13, 15:54 »

Mitä helv****ä? Ohittaako sut useinkin rekka niin, että se jää ohituksen jälkeen ajamaan pienempää nopeutta, kuin millä ajoit itse ennen ohitusta?

Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #13736 on: 25.02.13, 19:34 »

Taas tuntuu siltä että ihmiset ei osaa parkkeerata. Pihalla ruudut 5lle autolle vapailla (ei varattuja siis) paikoilla, nyt siinä on 4 ja tilat 3-4 MPlle, autoa niihin väleihin ei saa tungettua jos ulos aikoo päästä. Lisäksi tuli motarin rampilla Scanian puokki vastaan, siitäku jatkoin matkaa ja vilkaisin motaria ylittävältä sillalta niin hokas et joku on pielessä ja alko pakittelemaan. Tiedä mitä kuski ajatellu kun selkeet "kielletty ajosuunta"-merkit kyllä löytyy.

Killerhangar
Joona Väisänen

« Reply #13737 on: 25.02.13, 20:24 »

Lisäksi tuli motarin rampilla Scanian puokki vastaan

Mikä on Scanian puokki?
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #13738 on: 25.02.13, 21:02 »

Puoliperävaunuyhdistelmä.

Killerhangar
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #13739 on: 26.02.13, 06:34 »

Puoliperävaunuyhdistelmä.

Siis sellainen, jota vanhaan hyvään aikaan kutsuttiin nimellä rekka?

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Pages: 1 ... 685 686 [687] 688 689 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1