FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.09.17, 03:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 688 689 [690] 691 692 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470792 times)
Niko Leppänen

Date Registered: 01.02.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #13780 on: 04.03.13, 18:26 »

Mistä muropaketeista niitä ajokortteja taas saikaan?
Oletko sitä mieltä, että aina ajokortti=ajotaito?  Tongue
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #13781 on: 04.03.13, 19:31 »

Ilmeisesti siellä oli joku M.Suomelan kaveri joka ei ole viitsinyt sijoittaa kunnon renkaisiin, kun autokaan ei ollut kovinkaan kummoinen... Tongue

Sulla ilmeisesti rahaa riittää niin vippaappa muutama huntti niin voin käydä uudet Hakkapeelitat ostamassa? Smiley Olen nyt edes tyytyväinen siihen että mulla on auto millä pääsee eteenpäin eikä jätä tienpäälle.  Tongue Ja tosiaan, mun tuloilla ostetaan hyviä renkaita, etenkin kun viime kesänä ei ollut edes tiedossa että tollasta peltilehmää edes saisin. Anteeks nyt vaan...

Killerhangar
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #13782 on: 04.03.13, 20:32 »

Sulla ilmeisesti rahaa riittää niin vippaappa muutama huntti niin voin käydä uudet Hakkapeelitat ostamassa? Smiley Olen nyt edes tyytyväinen siihen että mulla on auto millä pääsee eteenpäin eikä jätä tienpäälle.  Tongue
Kyllä yleensä riittää, jos on varaa omistaa auto niin luulisi myös olevan varaa ylläpitää sitä ja huolehtia siitä, että sillä on myös turvallista liikkua liikenteessä.... Roll Eyes No kyllä se sitten kun ekan kerran kolahtaa kunnolla johonkin puun ympärille tai rekan keulaan ni pistää miettimään, että oisko sittenkin kannattanu sijottaa... Tongue

Voit ostaa multa hyvät pari talvea ajetut Hakkapeliitta 7:t sopivaan vähän alennettuun hintaan, kun ens talveks tulee luultavasti kuitenkin uus satsi... Grin
Mikko Suomela

« Reply #13783 on: 04.03.13, 21:02 »

Itehän en ees koko paskaa omista, iskä vaan soitti yks keskviikko, tai itseasiassa itse soitin pyytääkseni ruokarahaa tohon yksin elämiseen, että osti mulle auton... Ite ole onneks pennin hyrrää joutunu koko kasasta maksamaa. Wunderitki tullu lahjoina.  thmbup thmbup Mutta sitähän autokoulunopettajakin aikoinaan sano "harmi että näissä autokouluautoissa on niin hyvät renkaat niin ette opi ajamaan huonoilla". No nyt opitaan, omassa autokouluautossani taisi olla maks 10 000km mittarissa kun inssi sano että läpi pääsin, notta joo. Suoralla koskaan kyllä saanu autoa spinnamaan vaikka on nankingit alla. Ja ton vehkeen mukana tulleet kesärenkaat sun pitäiski nähdä. Takanahan noissa on täys nastotus jäljellä mutta edessä n. puolet Tongue Sittenkun investoi renkaisiin ni pitänee hommata kitkat, kestää pidempään kunnollisina.

Killerhangar
Joonas Mustonen

Date Registered: 31.07.09

« Reply #13784 on: 05.03.13, 06:15 »

Eikös Mikko ollut vasta pappa betalar -meininkiä vastaan? Tongue

Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #13785 on: 05.03.13, 06:19 »

Tuohon perävaunun jättämiseen palatakseni. Itse olen joutunut lukemattomia kertoja jättämään perävaununi keskelle tietä, milloin bussipysäkille, risteyksiin, milloin mihinkin enemmän tai vähemmän kyseenalaisiinkin paikkoihin. Monesti olen kärryä jättäessäni/siinä touhutessani nähnyt poliisipartion jos useammankin, onhan jopa kerran perävaununi takia poliisit soitettukin paikalle. Kuulemma tukkisin tien ja harrastin törkeää liikenneturvallisuuden rikkomista. Virkavalta oli tosin täysin eri mieltä asiasta ja pahoittelivat tilanteesta johtunutta viivästystä työpäivääni silmälläpitäen.  thmbup

Ohikulkijat ovat myös tulleet minulle musuttamaan perävaununi jättämisestä ja väittäneet minun tehneen väärin. Jokaisessa tilanteessa olen itse pyytänyt poliisit soittamaan paikalle, mikäli olen tehnyt huutavaa vääryyttä. Tuota em. tilannetta lukuunottamatta, yksikään ei ole poliisia soittanut, eikä ole sen koommin työpaikallekkaan valitettu. Tongue

Ja tuohon raskaankaluston 89km/h "sallittuun" ajeluun, onko sitten henkilöautolla sen sallitumpaa ajaa 80 km/h alueella 100 km/h? Jotain rajaa näihin jeesusteluihin taas...  Roll Eyes
Mikko Suomela

« Reply #13786 on: 05.03.13, 06:32 »

Eikös Mikko ollut vasta pappa betalar -meininkiä vastaan? Tongue
Muutama satanen siitä että saadaan perheen logistisiin järjestykseen järkeä on vähän verrattuna siihen mitä on tullu nähtyä noita 10 tonnin isin ostamia bemareita kietastuna ties minkä ympäril ja iskä heti ostamassa uutta... Ja jos tässä ois ollu true pappa betalari, iskä ois ostanu sellasen auton minkä haluisin. Nyt se vaan osti ekan minkä sai halvalla ja ohimennen. Itehän kuolailin tuohon aikaan (kuten edelleen) MK3 Golf GTItä...

Killerhangar
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #13787 on: 05.03.13, 06:37 »

EI jumalauta mitkä ruuhkat joka paikassa taas äsken. Liekö ihmiset taas kerran pelästyneet tuota talvea. Kehä aivan tukossa joka suuntaan, samoin Tikkurilakin. Minne on ihmiset kadottaneet ajotaitonsa? Pelottaa melkein ajatella, että miten ajetaan 10 vuoden päästä, kun nytkään ei enää osata paskan vertaa.

Mistä muropaketeista niitä ajokortteja taas saikaan?

Olisit tullut Lahden motarille. Siellä osattiin ajaa. Vasenta kaistaa paluuliikennejonossa toista sataa, ilman turvavälejä, ja näkyvyys 20-30 m luokkaa. Tien pinta oli tosi liukas; pelkkä pienikin painallus sai sutimaan suurimmallakin vaihteella. Moisella ajotyylillä liikenne on sujuvaa, kunnes rytisee. Ei ole paljon väliä, millaiset renkaat, kun tukan alta puuttuu kaikki.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Petri Koivisto

« Reply #13788 on: 05.03.13, 08:16 »

Ei ole paljon väliä, millaiset renkaat, kun tukan alta puuttuu kaikki.
Joo, jos joku puuttuu niin ainakin maalaisjärki.  Roll Eyes
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #13789 on: 05.03.13, 11:09 »

Ja tuohon raskaankaluston 89km/h "sallittuun" ajeluun, onko sitten henkilöautolla sen sallitumpaa ajaa 80 km/h alueella 100 km/h? Jotain rajaa näihin jeesusteluihin taas...  Roll Eyes

Jep, juuri näin. En itsekään arvosta rajoitinta vasten ajamista enkä sitä harrasta mutta en myöskään tuomitse. Lähinnä mua ihmetyttää, miksi raskasta kalustoa vastustetaan niin rajusti. Kuitenkin jokainen hyötyajoneuvo on liikenteessä tekemässä töitä. Ei siellä kukaan huvikseen isolla autolla ajele. Ei yksikään. Joka ikinen on tekemässä töitä. Sen takia liikennettä ja tieverkostoa pitäisikin ehdottomasti suunnitella ensisijaisesti raskasta kalustoa silmällä pitäen. Logistiikka ja kuljetusketju on kuitenkin teollisuuden ja koko Suomen selkäranka. Uskoisin, että 99% kaikesta tavarasta mitä meilläkin on, on jossain vaiheessa liikkunut kumipyörien päällä maantieliikenteessä. Joten, jos esimerkiksi ****ttaa rekkojen ajo vasemmalla kaistalla, tähän on yksinkertainen ratkaisu. Rakennetaan vasemmalle kolmas kaista ja pyhitetään se henkilöautoille, jotka eivät saa poistua sieltä ja rekat eivät saa tulla sinne. Näin raskas kalusto voi kilpailla keskenään keskimmäisellä ja oikealla kaistalla ja henkilöautot saavat rauhassa ajaa alinopeutta vasenta kaistaa pitkin ilman hidastelevia rekkoja Angry
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #13790 on: 05.03.13, 15:29 »

Niinpä niin... Täällä jo varmaan käsiteltykin,vaan kun olen vähempi tätä palstaa seurannut,niin vielä uusiksi.Miksi raskaalla kalustolla on lupa sallittua posotella 89 km/t?( 80 rajoituksella siis) Toistuu näköjään aina jos vain tie on vapaa! Tuostahan yleensä pitäisi tulla jo rikesakko. Ja onhan tuo 80 muuten ajoneuvokohtainen rajoitus myös!

Paskan vitut se aina toistu kun tie on vapaa. Niin paljon ajan minäkin sillä 80 tai 81 vakionopeudensäädinasetuksella ja niin paljon näen muita raskaita ajoneuvoja, jotka kulkevat ihan samaa nopeutta kanssani.

Eikä niille henkilöautoilijoillekaan tuosta ylityksestä jaeta sakkoja, ellei sitten ole erillistä nopeusratsiaa ja hiljaista hetkeä, jolloin suurempia ylityksiä ei saada kiinni -> joudutaan tyytymään pienempiin. Silloin se raskas kalustokin joutuu kyllä aivan samalla tavalla tulilinjalle. Kuitenkin, mikäli sakkoa  tai riksesakkoa jaetaan, sitä ei samalla kertaa voida jakaa sekä ajoneuvoluokkakohtaisen rajoituksen että liikennemerkillä asetetun nopeusrajoituksen ylittämisestä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jaakko Männistö

Date Registered: 25.10.07

« Reply #13791 on: 05.03.13, 16:39 »

Paskan vitut se aina toistu kun tie on vapaa. Niin paljon ajan minäkin sillä 80 tai 81 vakionopeudensäädinasetuksella ja niin paljon näen muita raskaita ajoneuvoja, jotka kulkevat ihan samaa nopeutta kanssani.
No ei nyt kantsi hiiltyä,kunhan nyt vain riipustelin ja on tuossa nyt vähä tottakin! En minä rahtareita vihaa,ittekki oon ajellu hamassa nuoruudessa täysperää kylläkin vain parisen vuotta,mutta että jonkun verran tuntumaa on Embarrassed

There are no atheists in dropping airplane.
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #13792 on: 05.03.13, 17:54 »

Sittenkun investoi renkaisiin ni pitänee hommata kitkat, kestää pidempään kunnollisina.

Juurikin toisinpäin.. Mutta eihän ne rengasjutut ollu sulle niin just Grin
Mikko Suomela

« Reply #13793 on: 05.03.13, 19:42 »

Juurikin toisinpäin.. Mutta eihän ne rengasjutut ollu sulle niin just Grin
No eppäilen että niistä kitkoista ei niitä hiton nastoja lennä, jotka ainakin viime käsittämäni mukaan aiheuttaa nastarenkaassa sen pidon?

Killerhangar
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #13794 on: 05.03.13, 21:00 »

No eppäilen että niistä kitkoista ei niitä hiton nastoja lennä, jotka ainakin viime käsittämäni mukaan aiheuttaa nastarenkaassa sen pidon?

Kokeileppa käsittää uudestaan  Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Tuomo Matilainen

Date Registered: 11.03.12

« Reply #13795 on: 05.03.13, 21:06 »

Mitenkäs se nasta pitää lumessa tai sohjossa? Oisko se kuitenkin nastarenkaissakin lamelleista kiinni? Joskus tilattiin kaverin kanssa samanlaiset uudet autot, kaveri kitkoilla ja minä nastoilla. Molemmille tuli agilikset, toiset ilman nastoja, mutta ihan samat gummit muuten ja samanlaisilla vanteillakin. Jäisellä tiellä nuo piikikkäät oli kyllä paremmin pitävät ja kaverikin ne kitkat laittoi aika nopeasti vaihtoon.
Mikko Suomela

« Reply #13796 on: 05.03.13, 21:32 »

Eipä tuu jäisellä paljoa ajettua koska etelän "talvi" (tosin nyt sitä lunta on alkanut näkymäänkin  thmbup) Joten mukavammathan noi kitkat on, etenkin kun suurin osa ajosta on valtateitä/motaria ja kaupunkia mitkä nyt aika pitkälti kuivaa tietä on.

Killerhangar
Petri Koivisto

« Reply #13797 on: 05.03.13, 21:47 »

Eipä tuu jäisellä paljoa ajettua koska etelän "talvi" (tosin nyt sitä lunta on alkanut näkymäänkin  thmbup) Joten mukavammathan noi kitkat on, etenkin kun suurin osa ajosta on valtateitä/motaria ja kaupunkia mitkä nyt aika pitkälti kuivaa tietä on.
Eikö täällä etelässä nimenomaan sitä jäätä enemmän ole, kun lumesta ei tietoakaan. Ja kitkathan toimivat tietääkseni lumella parhaiten, piikit taas jäällä. Tongue
Mikko Suomela

« Reply #13798 on: 05.03.13, 21:52 »

Mistäs sää sitä jäätä tänne tekaset niin paljoa ettei sillä pysyis? Itse huomannu että liukkaammat paikat juuri siellä mihin se lumi on tamppautunut ja siitä on muodustunut kerros jäätä.  Tongue

Killerhangar
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #13799 on: 06.03.13, 09:07 »

Olen ollut nastamiehiä mutta luultavasti seuraavaksi vaihtuu kitkat alle. Moni ystävä ja tuttu on tämän liikkeen jo tehnyt ja minut vakuutti mökkireissu kitkoilla tiellä joka oli plussa/pakkaskelin vaihtelun myötä jäätynyt liukkaaksi. Kyllä kitkoilla pärjää, hyvinkin myös jäisemmillä tienipinnoilla jos ajotapa ei ole sellainen jossa aina ulosmitataan auton rajoja renkaiden pidon ja turvavarusteiden suhteen. Toki nastat pitävät jäällä pintansa paremmin mutta kitkoillakin pärjää. Mielestäni tämä on enemmän asenneasia kuin rengasvertailujen mittaustulosten vertaamista.

Ja jokaisen kohdalla on tietysti kyse henkilökohtaisista painoituksista ja tarpeista. Omilla ajoilla siviilissä ottaisin nyt kitkat. Niitä oikeasti jäisiä kelejä ei talvessa satu kohdalle niin usein ja niistäkin selviää hyvin oikealla asenteella. Tilanne olisi ehkä toinen jos ajaisin autollani vuodessa paljon vaihtelevissa keliolosuhteissa esim. työn vuoksi. Työpelissä (koulubussi) onkin työanantajan puolesta laitettu nastat vaikkei laki velvottaisi siihen mutta niissä ne ovatkin aika ehdottomat. Ajoolosuhteet onkin toisenlaista kuin ns. kotioloissa.

Omassa autossa on muuten alla alkuperäiset nastarenkaat, vuodelta 2007. Hyvin noillakin edelleen pärjää ja kuskaan jälkipolvea mielestäni turvallisesti. Olen vahvasti sitä mieltä että ei se renkaan ikä vie turmioon vaan oma ajotapa ja asenne. Jotta saadaan esille kunnolla ne oleelliset erot kuusivuotiaan ja uuden nastarenkaan välillä niitä pitää hakea esiin ajotavalla joka ei mielestäni ole välttämättä sitä järkevintä talviolosuhteissa. Olennaisempaa on mielestäni yleisesti renkaan punto, kulutuspinta, onko nastat tallella, jne, kuin sen kumiseoksen ikääntyminen. Toki en ajaisi itsekkään enään mielelläni yli kymmenvuotiailla kumeilla, eli jossain senkin suhteen tulee varmasti raja vastaan. Tähänkään ei päde sama sääntö kaikille sillä niin eri tavalla renkaita kohtelemme.
Pages: 1 ... 688 689 [690] 691 692 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1